ترمینال برق چیست

۱۹ بازديد
 
چگونه با ترمینال برق کار کنیم؟

پایانه ها یا کانکتورها یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی در صنعت برق هستند. امروزه ترمینال ها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند.

در همین حال، یکی از بزرگترین سوالاتی که همیشه از مردم پرسیده می شود نحوه کار با ترمینال برق و نحوه استفاده از کانکتورها است.

برای پاسخ به این سوال مهم، لطفا با بابا ادیسون در بحث درباره این قطعه و ارائه اطلاعات کامل و جامع برای شما همراه باشید. برای اطلاع از نحوه خرید و
فروش ترمینال برق با ما در تماس باشید.




وظیفه ترمینال برق

پس از بررسی نحوه کار با ترمینال برق، لازم است نگاهی به کاربرد و عملکرد این کامپوننت بیاندازیم. از این نظر می توان گفت که پایانه ها به اتصال موقت دو یا چند کابل کمک می کنند اما به صورت استاندارد.

در واقع، اگر کار با ترمینال برق را یاد بگیرید، پایانه ها به شما کمک می کنند به جای استفاده از نوار، سیم ها را ایمن وصل کنید.

استفاده از ترمینال برق باعث می شود جریان به آرامی و بدون مشکلاتی مانند برق گرفتگی یا آتش سوزی جریان یابد. این مزایا باعث شده است که امروزه از ترمینال برق در صنعت برق استفاده شود.

یاد بگیرید که از ترمینال برق استفاده کنید

اگر قصد استفاده از ترمینال برق را دارید، برای این کار باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید.

اولاً بارها دیده شده که افراد سیم لخت را مستقیماً وارد ترمینال می کنند و پیچ داخل ترمینال را محکم می کنند، در حالی که این کار باعث می شود که سیم رشته شده به خوبی داخل ترمینال قرار نگیرد.

برای استفاده صحیح از ترمینال برق، باید قطعه سیمی را که جدا کرده اید، قبل از وارد کردن آن در ترمینال برق روی هم قرار داده و خم کنید.سپس باید پیچ ​​روی ترمینال برق را محکم کنید و سپس با وارد کردن سیم داخل ترمینال برق پیچ را محکم کنید. انجام این کار به شما این امکان را می دهد که به راحتی سیم را در ترمینال برق وارد کنید.

همچنین می توانید برای راحتی خود از کابل استفاده کنید و از این قطعه برای نصب کابل داخل چاه ترمینال برق استفاده کنید.

راهنمای خرید ترمینال برق

انواع ترمینال برق
امروزه شاهد تولید انواع ترمینال برق هستیم. به همین دلیل یکی از مهمترین سوالاتی که باید از خود بپرسید این است که برای خرید کدام مدل ترمینال برق بهتر است. در این خصوص باید گفت که ترمینال ریلی ترمینال برق، شیر ترمینال و ترمینال پیچی از مهم ترین انواع ترمینال ها بوده و به طور کلی مورد استفاده قرار می گیرند.برای خرید ترمینال برق با شماره 02191034000 تماس بگیرید.



اگر بخواهیم انواع ترمینال برق را بررسی کنیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترمینال راه آهن
این ترمینال ها قابلیت نصب روی ریل و استفاده در تابلو برق را دارند. یکی از ویژگی های مهم این دسته از پایانه های برق این است که می توانید هر تعداد از این ترمینال ها را با هم نصب کنید و از آنها استفاده کنید.

از مهمترین انواع ریل ترمینال برق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.ترمینال زمین
2.ترمینال فشار
3.پایانه شمش
4.ترمینال دو و سه طبقه
5.ترمینال فیوز

بررسی و ورود به هر نوع پایانه ریلی نیاز به مقاله جداگانه ای دارد، البته پیشنهاد می کنیم در مورد انواع پایانه های ریلی تحقیق کنید تا بتوانید با آگاهی کامل ترمینال مناسبی را خریداری کرده و از این قسمت استفاده کنید.

پایانه شعبه
دسته دیگری از پایانه های الکتریکی، ترمینال شیر است که به شما کمک می کند دو سیم را به هم وصل کنید.امروزه پایانه های شعب در اندازه های مختلفی عرضه می شوند.

اتصال سیمی در پایانه های شیر موقتی است و بنابراین می توان از این ترمینال ها به طور مکرر استفاده کرد. این باعث می شود که مزیت اصلی استفاده از این ترمینال ها قابلیت باز کردن آسان سیم را داشته باشد. برای تولید این دسته از پایانه ها شاهد استفاده از عایق های تخته سه لا، پلی آمید و پلی اتیلن هستیم.

ترمینال پیچ
ترمینال های پیچی جایگزین نوار چسب می شوند و برای اتصال و عایق کاری سیم های مختلف استفاده می شوند. این پایانه ها به شما کمک می کنند تا یک اتصال محکم بین چندین سیم برقرار کنید.

ترمینال های پیچی دارای عایق شیاردار استوانه ای هستند که در آن هادی هایی را می بینیم که به صورت شیارهای رزوه ای رزوه شده اند.

از مهمترین مزایای ترمینال های پیچی می توان به قیمت مناسب، نصب آسان، امکان اتصال چند سیم به طور همزمان و ... اشاره کرد. همه اینها باعث شده است که ترمینال پیچ در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب شود. جهت استعلام قیمت ترمینال برق با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.

اخرین حرف
در این مقاله در سایت بابا ادیسون به این سوال مهم نحوه کار با ترمینال برق و نحوه استفاده از این قطعات پاسخ دادیم. توجه به نکات ذکر شده در این مقاله به شما کمک می کند تا از ترمینال برق به صورت استاندارد استفاده کنید و از این قطعات برای اتصال کابل ها به یکدیگر استفاده کنید. استفاده صحیح و اصولی از ترمینال برق فواید زیادی دارد و همین موضوع باعث محبوبیت این قطعه شده است.

ترانسفورماتور چیست؟

۵۳ بازديد
 
ترانسفورماتور چیست و چه کاربردی دارد؟
ترانسفورماتور یک دستگاه پردازش انرژی است. در واقع ترانسفورماتور می تواند باعث تغییر در شبکه برق و انتقال و فرکانس جریان شود (می تواند فشار برق را به مقدار کمتری کاهش دهد). ترانسفورماتور برای اندازه گیری گرداب، جریان، توان، انرژی، هدایت الکتریکی، حجم و سایر پارامترهای الکتریکی استفاده می شود. این دستگاه نوعی وسیله کمکی می باشد زیرا به دلیل مصرف برق زیاد امکان اتصال مستقیم دستگاه اندازه گیری و رله ایمنی به تنهایی وجود ندارد. اندازه گیری های ترانسفورماتور به طور کلی در دو نوع موجود است: ترانسفورماتور فعلی (CT) و ترانسفورماتور نرم (PT).


ترانسفورماتور چیست و چه کاربردی دارد؟
در پاسخ به سوال کاربرد و تعریف ترانسفورماتور باید توجه داشت که این دستگاه دارای سیم پیچ بوده و سیم پیچ دارای حداقل سه نقطه برای اتصال برق می باشد. به هر یک از این اتصالات پمپ می گویند. ولتاژ ورودی و ولتاژ شارژ برای پالس مشترک است، همانطور که می توان با یک دستگاه کنترل الکترونیکی انجام داد و یکی از سه پالس در انتهای سیم پیچ است.
از یک طرف، هر پالس را می توان به منبع انرژی و شارژ متفاوتی نسبت به موارد دیگر متصل کرد. سیم پیچ انتهایی این دستگاه در واقع به عنوان سیم پیچ اولیه و ثانویه عمل می کند. در یک نیروگاه واحد، این دستگاه ظرفیت 40 تا 115 درصد حجم سوخت را دارد. نسبت ولتاژ دوم به اول برابر است با تعداد دور مداری که ولت را وصل می کند. همچنین بسته به شرایط هر دستگاه ترانسفورماتور که در یک محیط کار می کند، بخشی از سیم پیچ که در ولتاژهای بالا و پایین استفاده می شود دارای سیم های نازک خواهد بود.در این شرایط پیچ کلسیمی به میدان الکتریکی کامل متصل می شود. با مراجعه به وبسایت پارس خورشید با شرایط فروش ترانسفورماتور آشنا شوید.

انواع ترانسفورماتور

  • جداکننده های ترانسفورماتور
  • عایق ترانسفورماتور
  • کنترل ترانسفورماتور
  • منبع تغذیه ترانسفورماتور
  • تحویل ترانسفورماتور
  • شمع های ترانسفورماتور

اجزای تجهیزات ترانسفورماتور عبارتند از:

  • بدنه دارای شاسی – در – ظروف – شاسی می باشد
  • کویل
  • بنیاد
  • صفحات صفحه
  • بشقاب راهنما
  • چراغ های سیگنال
  • فیوز (فشار کم)
  • کیسه الکترونیکی (کم فشار)
  • پیچ و مهره و پرچ
  • سیم لاکی
  • انتقال
  • مقاومت - دیود - آی سی - خازن - ترانزیستور
  • ممکن است
  • روغن ترانس
  • بوش
  • مخزن سوخت
  • سیستم هوا (فشار بالا)
  • فلش گیر

ترانسفورماتور جریان یا جریان ترانسفورماتور (CT)
این مدل ترانسفورماتور اغلب برای کاهش و کنترل نفوذ جریان استفاده می شود. این مدل برای محافظت از سیستم امنیتی استفاده می شود. در واقع عملکرد ترانسفورماتور (CT) در مدار به گونه ای است که با کاهش جریان (با استفاده از دستگاه متصل و رله) از آسیب به سیستم متصل ثانویه جلوگیری می کند. آنها اغلب با یک سری مقالات مرتبط هستند.

انواع ترانسفورماتور فعلی عبارتند از:
CT زخم: یک یا چند چرخش در اطراف پایه وجود دارد.
نوار CT: از هادی های مستقیم، ثابت و مجزا به صورت میله، نوار و لوله تشکیل شده است.
Window CT: فقط دور دوم وجود دارد.
بوش سی تی: از این نوع برای توقف های تور استفاده می شود و دارای پایه گرد می باشد.

ترانسفورماتور را می توان در ساخت و ساز برای انواع سلاح های هسته ای و از مدل های استفاده از منابع گرفته تا مدل های تک فاز و چند فاز (سه و شش فاز) از نظر کاربرد در دو مدل توان (تولید، انتقال، توزیع) و اندازه گیری (ولتاژ و ولتاژ) استفاده کرد. ترانسفورماتور فعلی).یک برنامه دیگر ترانسفورماتور
ترانسفورماتور کاربردهای زیادی دارد که در ادامه سعی خواهیم کرد به بسیاری از آنها که در ایران نیز استفاده می شود اشاره کنیم. مشکل اولیه این دستگاه ها قابلیت استفاده از آنها در شبکه ها و در انتقال نیرو و برق است. به عبارت دیگر ترانسفورماتور چیست؟ لازم به ذکر است که این دستگاه در شبکه برق وظیفه افزایش ولتاژ سمت تولید کننده و کاهش بارنامه به مشتری را بر عهده دارد. غالباً در چنین مواردی لازم است تلفات در ظرفیت تولید کاهش یابد تا هر دو کمیت کنترل شوند و هدف جدید نباشد. ترانسفورماتور سه مرحله ای بهترین گزینه در این شرایط است.
ترانسفورماتور همچنین در صنعت برای کنترل برق استفاده می شود. دستگاه های مصرف برق به گونه ای طراحی شده اند که میزان برق مصرفی شبکه را به میزان دلخواه مصرف کنند. اما در برخی از برنامه ها نیاز به تغییر مداوم این سطح است. برای مثال تصور کنید که در یک کارگاه به عایق برق نیاز است. البته استفاده از ترانسفورماتور ممکن است منطقی ترین انتخاب باشد.



ترانسفورماتور جریان به چه معناست؟
ترانسفورماتور یا CT دستگاهی است که برای تولید اسکن خط دوم استفاده می شود. این دستگاه نویز فرکانس بالا را کاهش داده و سپس با استفاده از آمپرمتر معمولی راهی برای کنترل برق به صورت کاملا ایمن از خط انتقال AC فراهم می کند. جریان ترانسفورماتور بر خلاف ولتاژ ترانسفورماتور فقط در یک یا چند سیکل تولید می شود و این دستگاه می تواند چرخش یک سیم پیچ به دور یک هسته یا فقط یک هادی در یک قاب ترانسفورماتور باشد که توسط این شرکت ساخته شده است.حالا که گفتیم.جریان ترانسفورماتور به عنوان سری ترانسفورماتور شناخته می شود. جهت خرید ترانسفورماتور به شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.

ترانسفورماتورها و ولتاژها
ترانسفورماتورها و نیروگاه های پلاتین ارتباط نزدیکی با منبع تغذیه و اندازه گیری و کنترل کلی سیستم فشار متوسط ​​دارند. در طراحی و ساخت چنین پنل هایی که در شهر پیدا می کنید از حفاظ الکتریکی استفاده می شود. ترانسفورماتور ولتاژ یا PT وسیله ای است که وظیفه اصلی آن انتقال ولتاژ از سمت اول به سمت دوم است. همان چیزی که در بالا توضیح دادیم. در نهایت ترانسفورماتور pt و نیروگاه وظیفه این کار را بر عهده دارند. پس سوال اینجاست که ترانسفورماتور چیست و چه کاربردی دارد؟ چند نکته قابل ذکر است و نمی توان تعریف واحدی برای نشان دادن این مشکل ارائه داد. در نهایت، انتقال ولتاژ توسط ترانسفورماتور می تواند برای اندازه گیری ولت متر، وات، وات و ساعت متر استفاده شود.

اگر در حین تهیه و یا تحقیق در مورد این دستگاه به کلمه القایی برخورد کردید و این سوال برایتان پیش آمد که معنای القایی چیست، باید بگوییم که به معنای ولتاژ مغناطیسی ترانسفورماتور است که به عنوان یکی از طبقه بندی های ساختاری ولتاژ ترانسفورماتور شناخته می شود. و اغلب به اختصار MVT نامیده می شود. در مراکز تولیدی پیشرفته، MVT ترانسفورماتور اغلب برای ایمنی، هم ترازی و اندازه‌گیری دقیق مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جمله مهم‌ترین اقلام و محصولاتی است که هنگام انتخاب آن‌ها باید از همه جنبه‌ها و استانداردها در نظر گرفته شود.

ولتاژ ترانسفورماتور (PT) چیست؟
این یک نوع دستگاه ترنس است که برای اندازه گیری ولت استفاده می شود. این دستگاه در سه مرحله طراحی و ساخته شده است. ترانسفورماتور (PT) برای کاهش ولتاژ به مقدار کم استفاده می شود.

نوع ولتاژ ترانسفورماتور (PT):
ترانسفورماتور ولتاژ مغناطیسی القایی
ولتاژ خازنی ترانسفورماتور (خازنی)
مزایای اندازه گیری ترانسفورماتور
مزایای استفاده از اندازه گیری های ترانسفورماتور را می توان به روش های مختلفی بیان کرد.استفاده صحیح از این ترانسفورماتور تجهیزات اندازه گیری را استاندارد می کند و در نتیجه هزینه تجهیزات را کاهش می دهد.
قابلیت اطمینان در تعویض ابزار اندازه گیری آسیب دیده
یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع ابزار.
هنگام استفاده از یک سیستم اندازه گیری می توان تعدادی دستگاه را به منبع تغذیه متصل کرد.
انرژی و توان در ناحیه اندازه گیری ترانسفورماتور کم است.
استفاده از این دستگاه در نتیجه جداسازی الکترونیکی مدار پرسرعت و دستگاه اندازه گیری باعث ایمن شدن سوارکار می شود.



تفاوت بین ترانسفورماتور CT و PT
به صورت سری در مدار جریان ترانسفورماتور (CT) قرار می گیرد و به آمپرمتر دوم متصل می شود. احیای ثانویه (CT) تقریباً همیشه کوتاه مدت است. ایده اصلی ترانسفورماتورCT این است که با تغییر مدار، توان تغییر می کند. مدار الکتریکی (CT) برای اندازه گیری، کنترل و حفاظت استفاده می شود. تعداد سیکل های CT دوم بیشتر از سیکل اول بود.
با این حال، در مدار ولتاژ ترانسفورماتور (PT) مربوط به اتصال ثانویه ولت متر تنظیم شده است. انتقال ثانویه ولتاژ ترانسفورماتور (PT) در شرایط منطقه باز انجام می شود و بار اولیه در مدار به بار ثانویه بستگی دارد. تغییرپذیری اولین تحریک و تغییرپذیری اولین تحریک محدود به یک منطقه کوچک است. ولتاژ (PT) را می توان در شرایط باز ثانویه استفاده کرد. جهت استعلام قیمت ترانسفورماتور با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.

نتیجه گیری نهایی
ترانسفورماتور یک ابزار مهم و کاربردی در صنعت برق و الکترونیک است که برای کاهش ترافیک در خطوط انتقال نیرو استفاده می شود. این دستگاه در ابتدای خط استفاده می شود و از مصرف انرژی هادی های الکتریکی با مقاومت الکتریکی جلوگیری می کند. میزان تلفات هادی مربوط به مجذور جریان عبوری مستقیم از هادی است و بنابراین کاهش جریان می تواند میزان تلفات و انرژی از دست رفته را کاهش دهد.از یک طرف افزایش ولتاژ در این خطوط باعث کاهش جریان در خط می شود. به این ترتیب هزینه انتقال انرژی کاهش می یابد و در واقع این دستگاه یکی از مهمترین سیستم ها در کاهش اتلاف انرژی الکتریکی در فرآیند انتقال شهری و روستایی می باشد.
همانطور که گفته شد، ترانسفورماتورها دارای طیف وسیعی از موارد زیر هستند: نرم، جریان، هوای پایه، راکتور اشباع، ترانسفورماتور با اتصال مثلث باز، ترانسفورماتور، امپدانس و دیفرانسیل متغیر خطی. البته تفاوت اصلی در اپلیکیشن های مورد استفاده است. عموماً این دستگاه برای تاسیسات الکترونیک شهری مورد نیاز است.

تسمه

۱۶ بازديد
تسمه برای انتقال نیرو بین محورهای مختلف استفاده می شود. این بند از یک ماده انعطاف پذیر ساخته شده است که به طور گسترده در صنعت استفاده می شود. وظیفه تسمه پیچاندن قرقره و اتصال نیروی قرقره ها است. طول تسمه ها حدود شش تا دوازده میلی متر و عرض آن ها بیست تا شصت میلی متر است.

تسمه های صنعتی به طور گسترده در ماشین سازی استفاده می شود. تسمه ها را می توان باز یا گرد تولید کرد. در صنعت، تسمه ها در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین بسته به کاربرد آنها، تسمه ها در اشکال مختلف و از مواد مختلف تولید می شوند. تسمه های صنعتی به طور کلی در سه طول استفاده می شوند.

حالت اول که به آن کمربند دندانه دار نیز می گویند برای انتقال نیرو استفاده می شود.

حالت دوم که تسمه تایم نام دارد برای تنظیم زمان حرکت قطعات موتور استفاده می شود.

آخرین مورد تسمه نقاله است که برای جابجایی اجسام از مکانی به مکان دیگر استفاده می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، جنس تسمه ها متفاوت است. به عنوان مثال، اگر نیاز داریم که تسمه در برابر سایش مقاوم باشد، باید از ماده ای استفاده کنیم که در برابر سایش مقاومت داشته باشد. انواع دیگر تسمه ها باید در برابر روغن، حرارت بالا و کشش مقاوم باشند.




انواع کمربند


در این قسمت قصد داریم شما را با انواع کمربند آشنا کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری در بین گزینه های موجود داشته باشید.

تسمه تخت: این تسمه در جاهایی که قطعات از هم دور هستند استفاده می شود.

تسمه V شکل (ذوزنقه ای): این تسمه بر خلاف تسمه گرد در مواردی که نیاز به نیروی زیاد است استفاده می شود.تسمه چند شیار: اگر چند تسمه V را کنار هم بگذاریم می توان یک تسمه چند شیار ساخت. این تسمه برای انتقال نیروهای بالا استفاده می شود.




تسمه گرد: در صورت عدم نیاز به استحکام زیاد می توان از این تسمه استفاده کرد.

تسمه های آجدار: این نوع تسمه ها از تسمه های تخت و V شکل برای استفاده در ماشین های کوچک مانند ماشین لباسشویی ساخته می شوند.

تسمه دندانه دار: در دستگاه های صنعتی باید از این نوع تسمه برای برنامه ریزی حرکت قسمت های مختلف دستگاه و همچنین انتقال نیرو استفاده شود.


جنس انواع تسمه


تسمه ها عموما در دو نوع فلزی و غیر فلزی تولید می شوند. تسمه های فلزی و غیر فلزی در میزان استحکام کششی با هم تفاوت دارند. از تسمه های غیر فلزی در بسته بندی اقلامی مانند مصالح ساختمانی، کاغذ و... استفاده می شود اما در بسته بندی لوله ها از انواع فلزات، صفحات مسی، آلومینیومی و فلزی استفاده می شود.

از تسمه شیاری در ساخت و ساز و صنعت از جمله بسته بندی بارهای سنگین نیز استفاده می شود. از این تسمه ها می توان در مواقعی استفاده کرد که در حین کار به استحکام بالایی نیاز داشته باشیم مانند بلند کردن وسیله سنگین. بیشترین کاربرد این قطعه برای استفاده در کابل های تلفن و برق می باشد.


انواع تسمه V


حالا بیایید به انواع مختلف تسمه های V شکل نگاه کنیم.

تسمه های V روکش دار: از این تسمه ها برای غلتک های معمولی استفاده می شود. تسمه های روکش دار دارای قابلیت های مختلفی هستند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این تسمه ها توانایی انتقال نیروی مورد نیاز را دارند

مقاومت در برابر حرارت و روغن

الکتریسیته ضد الکتریسیته ساکن



تسمه V شکل مخصوص

این تسمه ها سه جزء اصلی دارند.

بخش لاستیکی فشرده
نخ های کمربند
پارچه روکش شده
قسمت اول، لاستیک فشرده، قادر است گرما و فشار را به خوبی تحمل کند. حالت دوم، طناب های تسمه، برای انتقال نیرو بین تسمه ها استفاده می شود و آخرین حالت، پارچه روکش شده، از تسمه در برابر عوامل محیطی محافظت می کند.

تسمه های بوم
کمربندهای بوم کاربردهای زیادی در صنعت دارند. این کمربندها از لاستیک یا بوم ساخته شده اند. عرض و ضخامت تسمه های بوم مشخص می کند که این تسمه ها چند لایه دارند. نوارهای بوم برای حمل و نقل مواد غذایی و اقلام صنعتی استفاده می شود. این تسمه ها را می توان در رنگ های متنوع تولید کرد.

مشخصات تخصصی کمربند بوم

این تسمه V belt در ابعاد مختلف تولید می شوند. کمربندهای بوم دارای سه لایه داخلی و خارجی هستند که از لایه میانی لاستیکی ساخته شده اند. وجود این مواد لاستیکی باعث افزایش مقاومت این تسمه ها در برابر حرارت می شود.

زنجیره صنعتی

۱۴ بازديد
زنجیره صنعتی چیست؟
اصلی ترین و مهم ترین ابزار انتقال برق، انواع زنجیر صنعتی است.
زنجیرهای صنعتی در اندازه ها، ابعاد، مواد و کیفیت های مختلف و در انواع تک ردیفه و دو ردیفه موجود می باشند.
متداول ترین مواد مورد استفاده برای تولید زنجیره های صنعتی فولاد ضد زنگ و فولاد کم یا پر کربن یا تفلون می باشد.
شایان ذکر است برای نگهداری و حفاظت بهینه از زنجیره صنعتی از انواع پوشش ها مانند نوع گالوانیزه نیز استفاده می شود.
توجه: مقدار نیرو و توانی که هر زنجیره می تواند منتقل کند به اندازه زنجیره و اندازه پله آن بستگی دارد.


زنجیره صنعت تک ردیف
این زنجیر صنعتی تک ردیفه علاوه بر استفاده برای جابجایی اجسام، ابزارهای صنعتی کارآمد و ابزارهای مهم و مؤثری برای انتقال نیرو هستند.
ساختار کلی این زنجیرهای تک ردیفی همان است که در بالا برای ساختار زنجیره صنعتی توضیح داده شد.


زنجیر صنعتی دو ردیفه
زنجیر صنعتی دوردیفه از اتصال قطعات کوچک زنجیر به یکدیگر ساخته می شود.
این نوک ها توسط پین ها به هم متصل می شوند.
هنگامی که زنجیر با قرقره سنکرو خود مشبک می شود، نیرو را به چرخ دنده منتقل می کند و آن را به حرکت در می آورد.
در اصل، زنجیره صنعتی یا تنها عامل است یا عاملی که ابزار دیگری را به حرکت در می آورد.
انواع مختلفی از زنجیرهای صنعتی بسته به اندازه، مقیاس و گام آنها دارای قدرت نفوذ و کشش بالا، قابل کنترل و نگه داشتن هستند.
یکی از مهمترین معایب زنجیر صنعتی تولید صدا و سنگین بودن آن در هنگام کار است.اما با توجه به کاربرد و عملکرد این زنجیرها، صدای تولیدی آن برای مصرف کنندگان قابل تحمل است.

نوع زنجیره صنعت
از زنجیره صنعت فولاد پیروی نکنید
زنجیره صنعت تفلون
زنجیره صنعت ضد آب
زنجیر صنعتی زاویه دار
طول زنجیره صنعتی پایه
زنجیر ضد مستعار
زنجیر با گیره پلاستیکی
زنجیره بشقاب
زنجیر غلتکی از جنس استنلس استیل
زنجیر دوتایی
زنجیره بوته ای
زنجیر نقاله
زنجیر بالابر
زنجیر غلتکی با اتصال
زنجیر نقاله یا زنجیر درایو

انواع مواد زنجیره ای صنعتی
زنجیر استیل 304

این زنجیرها در شرایط دمایی بسیار بالا و محیط های بسیار خورنده استفاده می شوند؛ این زنجیرها به اصطلاح زنجیر نچسب هستند.

زنجیر استیل 316

زنجیر استیل 316 در شرایط دمایی بسیار بالا و بسیار خورنده استفاده می شود.

زنجیر استیل AS 600

یکی از مهمترین زنجیرهای سری 600 برای دمای بالا و محیط های خورنده. این قطعات زنجیر سخت شده ای هستند که نسبت به زنجیر فولادی 304 استحکام و مقاومت سایشی بالاتری دارند.


زنجیره صنعت نیکل

زنجیر روکش نیکل برای تماس فوری همچنین در هنگام تماس زنجیر با آب، استفاده از زنجیر صنعتی با روکش نیکل مناسب تر است.


زنجیره صنعت نقره

زمانی که محیط کاربری اسیدی باشد، از زنجیره صنعتی با روکش نقره استفاده می شود. این زنجیرها در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند.
باید توجه داشته باشیم که کیفیت زنجیر مورد استفاده در عمر ماشین آلات و تجهیزات صنعتی بسیار مهم است.

کاربردهای مختلف زنجیره صنعتی
زنجیر صنعتی یکی از مهم ترین تجهیزات زنجیر تایم صنعتی است که معمولاً برای انتقال نیرو در خودروها و تجهیزات مختلف صنعتی و کشاورزی استفاده می شود.از جمله ماشین آلات و تجهیزاتی که در زنجیره صنعتی نقش بسزایی دارند می توان به انواع نوار نقاله، ماشین های چاپ و ماشین آلات، انواع خودرو، انواع موتورسیکلت، دوچرخه و ... اشاره کرد.

زنجیر به طور کلی به دو صورت استفاده می شود، اولی برای جابجایی یک عامل و دومی انتقال نیرو و قدرت یک چرخ دنده به چرخ دنده دیگر. شایان ذکر است زنجیر با در نظر گرفتن نوع کارایی در انواع، اندازه ها و ابعاد مختلف برای استفاده در صنایع مختلف طراحی، ساخته و تولید می شود.
از برخی زنجیرها برای کشیدن و بلند کردن اجسام نیز استفاده می شود.
در صنعت کشاورزی نیز از این تجهیزات مفید (زنجیره های صنعتی) استفاده می شود. زنجیره یونایتد نمونه بارز این نوع تجهیزات می باشد که برای کمک به کشاورزان عزیز استفاده شده است.

کاربرد زنجیره صنعتی در سایر صنایع
کارهای جاده ای
موجودی
کارخانه سنگبری
صنعت سیمان و فولاد
زنجیر لیفتراک
انواع زنجیر جرثقیل
زنجیر لودر
زنجیره طبقه بندی کننده
زنجیره مواد تشکیل دهنده
زنجیر نقاله

یکی از معروف ترین این دستگاه ها زنجیر صنعتی اسلینگ است که به دلیل دوام و استحکام بالا در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

فرآیند تولید زنجیره ای
زمانی که فولاد آلیاژی ذوب شد، فرآیند تولید زنجیره ای آغاز می شود. در فرآیند ساخت و تولید زنجیرهای صنعتی، حلقه های زنجیر با استفاده از عملیات جوشکاری و گرمایش برق یا گاز تهیه و شکل می گیرد. در این مرحله پیوند تمام شده تست می شود که به آن تست تایید می گویند. این تست یک تست مکانیکی با استفاده از یک دستگاه خاص است که طول مشخصی زنجیره به دو فک دستگاه متصل می شود و در یک زمان مشخص نیروی معینی به این نمونه زنجیره وارد می شود که نتایج با استفاده از جدول مشخص ارزیابی می شود. .سپس زنجیر بر اساس تعداد ساقه ها تقسیم می شود و در انواع و اندازه های مختلف تولید می شود.

استاندارد بین المللی زنجیره صنعت
استانداردهای بین المللی و بین المللی طراحی و ساخت زنجیره های صنعتی برای کلیه زنجیره ها عبارتند از: .
ANSI
DIN
سازمان بین المللی استاندارد سازی


انواع زنجیر محرک صنعتی:
یک سری زنجیر با گام کوتاه با دقت بالا.
تک زنجیره ای
زنجیره دو تا پنج ردیف A سری
گام کوتاه زنجیره b با دقت بالا
زنجیره صنایع سنگین
گام های کوتاه زنجیره ای دقیق
زنجیر درایو دو مرحله ای
زنجیر موتور سیکلت
زنجیره میدان نفتی
زنجیره نفت سنگین
زنجیره پیوند خم شود
زنجیره مواد ورق نیکل
زنجیره بی صدا
این زنجیرها از نظر قدرت و انتقال در اندازه ها و اندازه های مختلف متفاوت هستند.این زنجیرها از نظر ابعاد، میزان و هدف نیرو و انتقال متفاوت هستند، همانطور که از نام آنها می توان فهمید.
برخی از این زنجیرها کاربردهای مشابه و مشترکی دارند.

زنجیره خدمات برق آبی

این زنجیرها از جمله مقاوم ترین زنجیرهای صنعتی در برابر خوردگی هستند.
عمر این زنجیرها حدود 30 برابر دیگر زنجیرها است و اگر این زنجیرها با آب و نمک تماس پیدا کنند برای استفاده بهتر خواهند بود.

سنگ برش استیل

۲۵ بازديد
 
صفحه استیل بر
با داشتن صفحات با کیفیت استیل بر می توانید بهترین ناحیه برش را داشته باشید.
یکی از بزرگترین و مهم ترین تجهیزات برش و همچنین یکی از اجزای اصلی دستگاه فرز، نوع برش صفحه مانند صفحه استیل بر است. این صفحات از دانه های ساینده ریز ساخته شده اند که ماشین کاری می شوند و با سرعت چرخش بالا، نمونه های استیل بر را تغذیه می کنند و کار سایش و برش را انجام می دهند. این سنگ‌های برش در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند تا نیازهای مشتریان را مطابق با تمامی وظایف برطرف کنند. شرکت بازرگانی پارس خورشید با کیفیت ترین و حرفه ای ترین سنگ برش استیل را با برند Osis عرضه می کند. 

نوع سنگ استیل بر
سنگ های استیل بر مانند تمام محصولات دیگر در مدل های مختلف تولید می شوند و خواص متفاوتی دارند. این سنگ‌ها که شاخه‌ای از سنگ‌های الیافی هستند، از دانه‌های ریز و ساینده‌هایی ساخته می‌شوند که در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت بین انواع صفحات استیل بر در اندازه ضخامت و قطر آنها و همچنین در تفاوت ترکیب آنها با اجزای اصلی است. در برخی از این صفحات از دانه های ریز و در برخی از آنها دانه های درشت استفاده می شود. همه این صفحات برای برش قطعات فولادی و فولادی جامد استفاده می شود. البته کیفیت سطح برش به نوع ورق فولادی برش بستگی دارد. هر چه دانه ساینده بهتر باشد، خاک برش صاف تر است. برای اطلاع از قیمت سنگ برش استیل به وبسایت پارس خورشید مراجعه کنید.




صفحه برنامه استیل بر
دال های سنگی استیل بر یکی از انواع دال های دیسکی شکل هستند که ضخامت کمی برای برش و سنگ زنی قطعات مختلف فولادی و همچنین دال های فولادی به عنوان دال های فولادی دارند. زمانی که از این سنگ برای برش صفحات نازک فولادی استفاده می شود باید آن را به صورت عمودی نگه داشت و هرگونه برش مورب می تواند صفحات فولادی را برش دهد و این مشکل ربطی به جنس و کارایی دال های سنگی ندارد.با این حال، نحوه استفاده از ابزارها برای به دست آوردن نتایج خوب مهم است و استفاده از همه ابزارها به مهارت های خاصی نیاز دارد. حرفه ای ها کیفیت اسلب سنگی شرکت هایی مانند Oasis را می شناسند و از یک طرف از آنها به بهترین شکل استفاده می کنند و بهترین نتیجه را می گیرند.

اندازه صفحه استاندارد Oasis استیل بر
استانداردهایی برای انواع سنگ های تصمیم گیری و ساینده ها مانند صفحات استیل بر با پایه میلی متری در سراسر جهان تنظیم شده است. زیرا از این سنگ ها در ماشین های فرز معمولی استفاده می شود و در هر کجای دنیا باید شرایط یکسانی داشته باشند. سنگ های برش استاندارد Oasis از اندازه 105 میلی متر تا سایز بزرگتر متغیر است. سنگ استاندارد مورد نیاز خود را می توانید با محصولات شرکت جوش گستر آسیا پیدا کنید. اندازه مشخص شده مربوط به قطر صفحه فولادی دیسکی شکل است و عمق برش را نیز نشان خواهد داد. ضخامت این صفحات بین 1 تا 2 میلی متر است تا بهترین و دقیق ترین برش ها از صفحات فولادی محکم ایجاد شود.

روش تولید سنگ استیل بر
فرآیند تولید سنگ های برش و ساینده مانند ورق های برش فولادی یا ورق های پروفیل و ... تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی سنگ تولید شده دارد. این سنگ ها با چسب ها و رزین های مخصوص توسط دستگاه های پیشرفته ای تولید می شوند که دانه های روی مواد مختلف را به صورت کپسول فشار می دهند. قابلیت پرس هر چه بیشتر این مواد و همچنین طرح به کار رفته در تولید این سنگ ها، کیفیت محصول نهایی را تعیین می کند. سنگ استیل بر بالاتر به معنای برش بهتر و همچنین استفاده بادوام تر و طولانی تر است.شرکت بازرگانی جوش گستر آسیا به شما این اطمینان را می دهد که با خرید از برند Osis صفحات تولید شده با بهترین متریال و با بهترین طراحی در اختیار شما قرار می گیرد.

برای تشکیل یک صفحه استیل بر ترکیب شدند
صفحات استیل بر حاوی ساختار دقیق رزین چسب و ساینده دانه هستند. رسیدن به فرمول دقیق مورد استفاده هر شرکت ممکن نیست. به دلیل رقابت در بازار، آنها هرگز به آن اشاره نمی کنند. به این ترتیب مواد افزودنی ضروری که در فرمولاسیون های ترشحی وجود دارد و منجر به بالاترین کیفیت سنگ برش می شود حذف می شود. آنچه واضح است این است که ترکیب ساده بسیاری از مواد مختلف می تواند یک صفحه فولادی ضد زنگ قوی ایجاد کند که قادر به برش و جابجایی قوی ترین فلزات مانند آهن و فولاد است.

اندازه دانه سایش در تولید صفحات استیل بر
مواد ساینده مورد استفاده در ساخت صفحات استیل بر و سایر صفحات الیافی شامل اکسید آلومینیوم به تنهایی یا با زیرکونیوم و همچنین کاربید سیلیکون یا سرامیک اکسید آلومینیوم است. اگر دقت کرده باشید معمولاً یک عدد روی تابلو وجود دارد مانند صفحه فلزی یا استیل بر. این عدد نشان دهنده اندازه دانه های ساینده در سازند سنگ استیل بر است. استفاده از دانه های بهتر سطح این سنگ ها را صاف تر و دانه های درشت تر باعث سفت شدن خاک می شود. البته هر کدام از این اندازه ها کاربرد خاص خود را دارند، مثلاً سنگی که از دانه های ریز ساخته شده است برای برش و پوست کندن مناسب است. توجه داشته باشید که اعداد بزرگتر به معنای دانه های کوچکتر است.

بهترین مارک ورق فلزی
تولید کنندگان بسیاری از اتوهای برش صفحه ای وجود دارند.اما تعداد کمی از این تولیدکنندگان اعتماد به نفس کافی دارند و به مشتریان اطمینان می دهند که با کیفیت ترین سنگ را به آنها خواهند داد. به خاطر داشته باشید که استفاده از یک صفحه استاندارد و بادوام می تواند نتایج بهتری برای شما ایجاد کند و دستگاه آسیاب شما را نیز سالم نگه دارد. حرفه ای ها به خوبی می دانند که چگونه صفحات برش غیر استاندارد می توانند عمر یک دستگاه را کوتاه کنند. با اعتماد به شرکت جوش گستر آسیا و خرید صفحات استیل بر از این شرکت، دیگر نگران کیفیت و استاندارد سنگ نخواهید بود. استفاده از سنگ های واحه نیز ایمنی کارکنان شما را تضمین می کند.

اقدامات ایمنی برای انتخاب و استفاده از آرای استیل بر
هنگام انتخاب و خرید و همچنین هنگام استفاده از تجهیزات باید توصیه های ایمنی را در نظر گرفت. هنگام خرید و استفاده از سنگ های استیل بر به نکات زیر توجه کنید:
سنگ را با توجه به برنامه ای که از آن انتظار دارید انتخاب کنید
توجه داشته باشید که استفاده از تخته های برش بی کیفیت دارای ترک برای کارگران بسیار خطرناک است
هنگام خرید، اندازه متریال را برای خرید سنگ مناسب در نظر بگیرید
هنگام استفاده به سنگ برش دست نزنید
استفاده از این سنگ ها با سر و صدای زیادی همراه است و خطر جهش جرقه به صورت شما وجود دارد، بنابراین استفاده از محافظ چشم و گوش ضروری است.




چگونه از سنگ های استیل بر استفاده کنیم؟
سنگ استیل بر یک سنگ گرد دیسکی شکل است که به تنهایی قابل استفاده نیست. این سنگ ها در سرعت های چرخشی بالا توانایی خود را نشان می دهند و می توانند با ضربه زدن به تکه چوب سایش و برش را انجام دهند.به همین دلیل برای استفاده و کار درست این سنگ ها به ابزارهایی مانند فرز یا مینی فرز نیاز است. با نصب و نصب ورق های فولادی استیل بر در دستگاه فرز می توان انواع ورق های استیل و استنلس استیل و همچنین ورق های استیل را برش داد. قطر این صفحات تعیین کننده عمق برش خواهد بود. جهت استعلام شرایط فروش سنگ برش استیل و یا خرید سنگ برش استیل با شماره 02191034000 تماس بگیرید.

بلبرینگ چیست؟

۲۰ بازديد
بلبرینگ چیست؟
بلبرینگ (بالبرینگ) یا بلبرینگ نوعی از خانواده بلبرینگ های چرخشی است که در ابزارهای مختلف مانند هر چیزی که می چرخد، هارد دیسک کامپیوتر، اسکیت، صنایع بزرگ، اتومبیل، موتور و غیره کاربرد زیادی دارد. بلبرینگ می تواند بارهای شعاعی و محوری را تحمل کند و معمولاً برای بارهای نسبتاً کوچک استفاده می شود. در بلبرینگ بار از لایه بیرونی به توپ ها وارد می شود و از آنجا فشار به لایه داخلی منتقل می شود. در این مقاله سعی داریم به شما توضیح دهیم که بلبرینگ چیست. با ما همراه باشید.
بلبرینگ یکی از دو عضو کلاس اجزای نورد یا اصطلاحاً ضد اصطکاک (عضو دیگر از کلاس یاتاقان های نورد) است. عملکرد بلبرینگ اتصال دو عضو دستگاه است که نسبت به یکدیگر حرکت می کنند، به طوری که مقاومت اصطکاکی در برابر حرکت حداقل باشد. در بسیاری از کاربردها، یک عضو شفت چرخان و دیگری محفظه ثابت است. گروه صنعتی پارس خورشید در زمینه فروش بلبرینگ فعالیت میکند.




اجزای اصلی بلبرینگ:
دو شیار یا مسیر حلقه ای شکل و یک سری گلوله فولادی سخت شده! مسیرهای نورد آن هم عرض اما قطرهای متفاوتی دارند. مسیر غلتکی کوچکتر که در داخل مسیر غلتکی بزرگتر قرار دارد و روی سطح بیرونی آن شیار دارد، به یکی از اعضای دستگاه در سطح داخلی آن متصل می شود. مسیرهای نورد بزرگتر دارای یک شیار در سطح داخلی خود هستند و به یکی دیگر از اعضای دستگاه در سطح بیرونی خود متصل می شوند. گلوله ها فضای بین دو مسیر نورد را پر می کنند و با اصطکاک جزئی در شیارها می غلتند. گلوله ها به راحتی توسط نگهدارنده یا پایه جدا می شوند.
رایج ترین بلبرینگ، با یک سری گلوله، معمولاً به عنوان بلبرینگ شعاعی (یعنی بلبرینگ طراحی شده برای حمل بارهای عمود بر محور چرخش) طبقه بندی می شود، اما ظرفیت حمل بارهای محوری یا رانش را دارد.هنگامی که موازی با محور چرخش) ممکن است از ظرفیت شعاعی آن فراتر رود. تماس زاویه ای بلبرینگ با یک طرف شیار بیرونی بریده شده برای قرار دادن چندین گلوله، به بلبرینگ اجازه می دهد تا بارهای محوری بزرگ را تنها در یک جهت حمل کند. چنین بلبرینگ ها معمولاً به صورت جفت برای حمل بارهای محوری بالا در هر دو جهت استفاده می شوند.

فاصله ها در یک ردیف بلبرینگ آنقدر کوچک است که نمی توان انحراف قابل مشاهده از شفت نسبت به محفظه را در نظر گرفت. یک نوع بلبرینگ خود تراز شونده دارای دو ردیف گلوله و یک سطح داخلی کروی در خارج است. برای بارهای رانش خالص، بلبرینگ برای حرکت توپ ها متشکل از دو صفحه شیاردار با توپ های بین آنها وجود دارد. مزیت برجسته بلبرینگ نسبت به اسکیت بلبرینگ اصطکاک کم آن است. با این حال، در سرعت های بالا برای تشکیل یک لایه روغن حامل، اصطکاک در یاتاقان های ساده ممکن است کمتر از بلبرینگ باشد.

کاربرد بلبرینگ چیست؟
در حالی که بلبرینگ ممکن است بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره شما به نظر نرسد، احتمالاً برای بیشتر فعالیت های روزانه شما بسیار مهم است. اگرچه اصطلاح "بلبرینگ" به ایده هایی مانند مهندسی هوانوردی و تجهیزات صنعتی اشاره دارد، این یاتاقان ها در هر برنامه ای که نیاز به کاهش اصطکاک در یک قطعه چرخان دارد استفاده می شود. رایج ترین انواع بلبرینگ توسط اکثریت قریب به اتفاق افراد در دستگاه های معمولی استفاده می شود که در زندگی روزمره خود به شدت به آنها اعتماد دارند.

این یکی از رایج ترین کاربردهای بلبرینگ در بخش حمل و نقل است زیرا تمام روش های حمل و نقل بر چرخ ها یا اجزای چرخان تکیه می کنند.یکی از رایج ترین کاربردهای بلبرینگ در چرخ های اسکیت برد و دوچرخه است. به طور مشابه، آنها همچنین در چرخ ها و سه چرخه های جداگانه و هر کاربرد دیگری که از چرخش چرخ استفاده می کند، یافت می شود. در خودروهای خودکار، بلبرینگ ضروری است.

حداقل تعداد تخت در خودرو 36 تخمین زده شده است، در حالی که اکثر مدل ها دارای تعداد بیشتری هستند. آنها برای گیربکس ها، چرخ ها، موتورها، فرستنده ها، کمپرسورهای AC، سیستم های تعلیق و غیره استفاده می شوند. همانطور که می توانید تصور کنید، آنها برای ساخت هواپیما و هر نوع وسیله نقلیه دیگری مانند موتور سیکلت، تراکتور و وسایل نقلیه ساختمانی نیز حیاتی هستند.

کاربرد انواع بلبرینگ در لوازم خانگی
بلبرینگ در یخچال، تهویه مطبوع، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی، ژنراتور، ماشین لباسشویی و خشک کن، مایکروویو، مخلوط کن، پنکه سقفی، جاروبرقی، پردازنده آشپزخانه و حتی کشوهای آشپزخانه یا حمام استفاده می شود. در زندگی روزمره، احتمالاً هر روز با انواع بلبرینگ احاطه شده اید.
کاربرد انواع بلبرینگ در دستگاه های شخصی
علاوه بر وسایل معمولی، بسیاری از وسایل شخصی نیز حاوی بلبرینگ هستند. اینها می توانند شامل پخش کننده های DVD، طرفداران کامپیوتر، کنسول های بازی، تجهیزات ورزشی، دستگاه های خودپرداز و غیره باشند. در حالی که ممکن است اغلب مستقیماً با بلبرینگ ارتباط برقرار نکنید، در بیشتر کارهای معمول به آنها تکیه می کنید. اگر از هر وسیله الکتریکی استفاده می کنید، احتمالاً از بلبرینگ استفاده خواهید کرد. حتی در موارد اساسی‌تر، مانند صندلی باری یا یویو، از بلبرینگ برای تسهیل حرکت چرخشی استفاده می‌شود.




کاربرد بلبرینگ در تولید و صنعت
در حالی که این ممکن است کمی فراتر از زندگی روزمره شما باشد، بلبرینگ های مورد استفاده در فرآیندهای تولید و صنایع مختلف باید تمام محصولاتی را که تا به حال استفاده کرده اید در اختیار شما قرار دهند.در فرآوری مواد غذایی، تولید محصولات پلاستیکی و کاغذی و تقریباً تمام کالاهای مصرفی قابل تصور، بلبرینگ در تجهیزات تولید مورد نیاز است. صنعت کشاورزی از طیف وسیعی از بلبرینگ در تجهیزات مختلفی استفاده می کند که برای تولید، بسته بندی و ارسال تمام مواد غذایی مصرفی ما استفاده می شود. بلبرینگ همچنین در تجهیزات ساخت و ساز برای ساختن تمام خانه ها و ساختمان هایی که در آنها زندگی و کار می کنیم استفاده می شود.

ویژگی های بلبرینگ:
مانند اکثر بلبرینگ‌ها، بلبرینگ می‌تواند ویژگی‌های مختلفی داشته باشد که از انواع ویژگی‌های بلبرینگ پشتیبانی می‌کند:

  • ردیف ها: اکثر بلبرینگ ها به صورت جفت نصب می شوند تا بار به طور مساوی توزیع شود. بلبرینگ های دو ردیفه به جای یک گلوله دارای دو ردیف گلوله هستند که نیاز به نصب چندین بلبرینگ را از بین می برد. در حالی که این یک جایگزین مقرون به صرفه برای یک جفت بلبرینگ تک ردیفی است، آنها معمولاً به تراز بهتری نیاز دارند.
  • فلنج: این نوعی محفظه یاتاقان است که می تواند برای ثابت کردن بلبرینگ روی سطح نصب نصب شود. این کار نصب و موقعیت محوری را ساده می کند.
  • قفسه ها: قفسه ها گلوله های داخل بلبرینگ را سفت می کنند تا آنها را در جای خود نگه دارند و اصطکاک را کاهش دهند. آنها معمولاً بسته به کاربرد از فولاد یا پلاستیک پلی آمید ساخته می شوند. اگرچه قفسه های پلاستیکی برای تولید ارزان تر هستند، اما ممکن است برای دماهای بالا یا محیط های خشن مناسب نباشند.
  • جنس: بلبرینگ معمولا از فولاد ضد زنگ، فولاد کروم یا سرامیک ساخته می شود. یاتاقان های سرامیکی معمولاً در کاربردهایی با شرایط دشوار یا چالش برانگیز مانند زیر آب یا خلاء استفاده می شوند. سرامیک ها 40 درصد چگالی کمتری نسبت به فولاد دارند.این بلبرینگ ها در برابر خوردگی مقاوم هستند و نیازی به روغن کاری ندارند، اما شکننده تر از فولاد هستند و می توانند ترک بخورند. از مسیرهای نورد فولادی هیبریدی بلبرینگ و گلوله های سرامیکی اغلب برای کاهش اصطکاک استفاده می شود. گلوله های سبک تر امکان چرخش سریع تر و مصرف انرژی کمتر برای حرکت چرخشی را فراهم می کنند.
  • خود تراز: بلبرینگ خود تراز دارای یک حلقه بیرونی با یک مسیر نورد کروی است. این به بلبرینگ اجازه می‌دهد تا ناهماهنگی زاویه‌ای را که می‌تواند ناشی از انحراف محفظه یا شفت یا نصب نامناسب باشد، تحمل کند. این یاتاقان ها معمولاً ظرفیت بارگذاری کمتری نسبت به سایر بلبرینگ دارند و معمولاً در کاربردهای شفت بلند مانند گیربکس ها یا کارخانه های نساجی استفاده می شوند.
با مراجعه به وبسایت پارس خورشید از انواع بلبرینگ ها دیدن کنید و یا جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت بلبرینگ و یا خرید بلبرینگ با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.

تفاوت کابل مسی و کابل آلومینیومی

۱۴ بازديد
 
د مقاله های قبلی کابل مسی و کابل آلومینیومی را بررسی کردیم. در این مقاله سعی داریم تا به تفاوت کابل مسی و کابل آلومینیومی بپردازیم. چه تفاوت هایی با یکدیگر دارن؟؟ کدامیک بهتر است؟ و...


کابل مسی یا آلومینیومی ؟
فلز مس از قدیم انتخابی مناسب برای هادی سیم و کابل برق بوده است چون هم از نظر الکتریکی و هم اقتصادی شرایط مناسبی داشت. اما افزایش قیمت این فلز و محدودیت نسبی در منابع معدنی، تولید کنندگان را بر آن داشت که روی یک گزینه بهتر فکر کنند. انتخاب بعدی آلومینیوم بود؛ فلزی با ویژگی های گاه منحصر به فرد.
با توجه به اینکه قیمت مس بسیار گران تر از آلومینیوم است برای اینکه قیمت کابل به صرفه تر باشد از کابل آلومینیومی استفاده می کنند. اگر این کابل متناسب با اصول استاندارد ساخته شود مشکلی به وجود نخواهد آمد. با توجه به اینکه قیمت مس نوسانات شدیدی دارد قیمت گذاری در بازار آلومینیوم روند یکنواخت تر و ثبات بیشتری دارد. در حال حاضر افزایش بی سابقه قیمت مس اهمیت هادی های جایگزین از جمله آلومینیوم را دوچندان می سازد.
در حال حاضر آلیاژهای بکار رفته در هادی های آلومینیومی خواص بهبود یافته فیزیکی دارند و مشکلات هادی های آلومینیومی قبلی در آن ها برطرف گردیده است. از جمله مزیت های هادی های آلومینیومی هدایت اکتریکی یکسان و وزن کم آن است که این امر موجب اسان تر شدن نصب آن ها در پروژه های ساختمان سازی که خمش کابل و شکل دهی ان در محیط های تنگ اهمیت دارد، شده است.
در نهایت باید گفت که هر گونه تغییرات بنیادی احتمال خطراتی را در پروژه شما خواهد داشت و شما باید کلیه مزایا و معایب آلومینیوم در برابر مس را مورد بررسی قرار دهید و در اخر تصمیم بگیرید که آیا برای پروژه شما کابل مسی مناسب است یا کابل آلومینیومی. 
 
مزایای کابل آلومینیومی:
آلومینیوم مقاومت الکتریکی بیشتری نسبت به مس دارد
قیمت کابل آلومینیومی تقریبا یک سوم قیمت کابل مسی است
وزن آلومینیوم کمتر از مس است ضد اکسیداسیون
مقاومت در برابر خوردگی





آلومینیوم با اکسیژن در هوا واکنش می دهد تا به سرعت تولید اکسید فیلم را برای جلوگیری از اکسیداسیون بیشتر، به طوری که سیم آلومینیومی دارای ولتاژ بالا، مقطع بزرگ، انتقال سربار بزرگ از مواد لازم همان طور که گفتیم آلومینیوم فلزی سبک است و مقاومت بالایی دارد و با توجه به قیمت مناسب، وزن کم ، مقاوم بودن در برابر خورندگی و استحکام مکانیکی در صنعت سیم وکابل بسیار کاربرد دارد

با وجود کابل هسته آلومینیومی و ارزان، اما کابل مسی در منبع تغذیه کابل، به ویژه در زمینه منبع تغذیه کابل زیرزمینی، یک مزیت برجسته دارد. استفاده زیرزمین از منبع تغذیه کابل مس با کمبود تصادف، مقاومت در برابر خوردگی، قابلیت اطمینان بالا، سهولت ساخت و ساز و غیره. این نیز در حال حاضر منبع تغذیه کابل داخلی در استفاده اصلی از دلایل مس کابل است.

همچنین بحث مقاومت بالاتر آلومینیوم که مطرح می شود، شاید فکر کنیم استفاده از چنین کابلی موجب افت ولتاژ یا ازدیاد دمای کابل حین بهره برداری خواهد شد. اگر با همان اصولی که سایز کابل مسی را انتخاب می کنیم؛ دست به انتخاب نوع آلومینیومی بزنیم مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.

به عبارت دیگر ظرفیت آمپری و افت ولتاژ محاسبه شده و سایز مناسب کابل مشخص می گردد. پس ناگفته معلوم است که برای عبور یک توان ثابت، سطح مقطع کابل آلومینیومی بایستی بیشتر از مس باشد. در زمینه وزن کابل که بحثی نیست؛ چرا که آلومینیوم از این نظر بهتر (سبکتر) است. البته مواردی همچون خوردگی فلز نیز وجود دارد که با تمهیداتی از جمله استفاده از کلمپ بی متال تا حدودی قابل پیشگیری است.

جنس نامرغوب چه کابل آلومینیومی باشد و چه مسی تفاوتی ندارد. در هر حال به علت استفاده از مواد غیر استاندارد (آلیاژ تعریف نشده) کابل عملکرد درستی نخواهد داشت. موضوع مهم دیگر نوع کاربری است. از آلومینیوم فقط در کابلهای قدرت با عنوان کابل آلومینیومی زمینی و هوایی به صورت خودنگهدار یا فاصله دار می توان استفاده نمود و تا کنون مجوزی برای کاربرد آن در تولید کابل افشان و ساختمانی صادر نشده است.

منظور از سیم و کابل برق مسی و آلومینیومی چیست؟
برای تعریف کردن سیم و کابل برق مسی و آلومینیومی ابتدا بهتر است با مفهوم سیم و کابل و تفاوت آنها با یکدیگر آشنا شویم. در یک تعریف ساده به چند سیم که درون یک قالب لاستیکی بزرگتر جاساز شده‌اند کابل برق گفته می‌شود اما سیم برق، به یک یا چند رشته فلز که در ۹۹ درصد اوقات این فلز از جنس مس می‌باشد، گفته می‌شود که داخل یک قالب لاستیکی پیچیده شده است.

اگر جنس فلز هادی به کار رفته در سیم و کابل برق مسی باشد در نتیجه سیم و کابل برق مسی است و اگر آلومینومی باشد سیم و کابل مورد نظر آلومینیومی است. به عبارتی دیگر باتوجه به جنس هادی سیم و کابل برق می‌توان تشخیص داد که محصول آلومینیومی یا مسی است. هادی به کار رفته در هر دو مدل سیم و کابل برق می‌تواند مفتولی، افشان و یا نیمه افشان باشد. محصولات با هادی افشان و نیمه افشان انعطاف پذیری بیشتری به نسب سیم و کابل برق با هادی مفتولی شکل دارند.




تفاوت سیم و کابل مسی و آلومینیومی:
برای بیان تفاوت‌های سیم و کابل برق مسی و آلومینیومی باید مزایا و معایب هر کدام را به صورت مجزا مورد بررسی کنیم، به این ترتیب که ابتدا مزایای سیم و کابل مسی را بررسی میکنیم و پس از آن به بررسی معایب سیم و کابل مسی می‌پردازیم. همین روند هم برای سیم و کابل آلومینیومی پیش می‌رویم. ابتدا مزایای سیم و کابل آلومینیومی را بررسی میکنیم و سپس معایب سیم و کابل آلومینیومی را بررسی میکنیم و در نهایت به یک نتیجه کلی میرسیم.

مزایای سیم و کابل مسی:
سیم و کابل برق مسی مقاومت بسیار زیادی دارند. به عبارتی دیگر در صورتی که در مجاورت با مواد شیمیایی قرار بگیرند به راحتی دچار خوردگی نمی‌شوند.
سیم و کابل برق مسی انعطاف پذیری بسیار بیشتری دارند و به همین علت کارکردن با آنها راحتتر است.
محصولات با هادی مسی در برابر اکسید شدن یا زنگ زدگی مقاومت خوبی دارند. نکته بسیار مهم و قابل توجهی که وجود دارد اکسید فلز مس هم رسانایی مطلوبی دارد.
سیم و کابل برق مسی استحکام مکانیکی بیشتری دارند.
کابل برق مسی ظرفیت بار بیشتری دارد.


معایب سیم و کابل برق مسی:
قیمت گرانتر
وزن بسیار بیشتری دارند.
احتمال سرقت سیم و کابل برق مسی به مراتب بیشتر است.


مزایای سیم و کابل برق آلومینیومی:
سیم و کابل برق آلومینیومی سبک وزن هستند و کار با آنها راحت است.
از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند چرا که قیمت بسیار کمتری به نسبت محصولات با هادی مسی دارند.
به نسبت سیم و کابل برق مسی انعطاف پذیری بیشتری دارند.
هدایت الکتریکی یکنواختی دارند.
حمل و نقل راحتتری دارند.
با استفاده از این سیم و کابل‌های برق احتمال سرقت سیم و کابل کاهش می‌یابد.


معایب سیم و کابل برق آلومینیومی:
هدایت الکتریکی کمتر
انعطاف پذیری کم
دوام و طول عمر پایینتر
واکنش سریعتر با اکسیژن هوا و اکسید شدن
قابلیت تولید تنها به شکل مفتول


بررسی احتمال آتش سوزی سیم و کابل برق آلومینیوم:
وقتی که جریان الکتریکی از سیم و کابل برق آلومینیومی عبور می‌کند باعث انبساط آن می‌شود. با گذشت زمان یک چرخه انبساط و انقباض به نام خزش سرد بوجود می‌آید که با گذر زمان باعث شل شدن اتصالات الکتریکی و جرقه زدن آنها می‌شود.

این موضوع علاوه بر گرم شدن سیم و کابل برق احتمال ایجاد حریق و ذوب شدن لوازم مختلف را افزایش می‌دهد ولی در صورتی که اتصالات الکتریکی به صورت کاملاً ایمن و باروش‌های اصولی توسط اپراتور حرفه‌ای انجام شود این احتمال به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. این روش حتی مورد تایید شرکت‌های بیمه است.

روش تشخیص سیم و کابل مسی از آلومینیوم:
رنگ سیم و کابل مسی و آلومینیوم درست مانند فلزاتشان یعنی رنگ مس و نقره ای است و با یکدیگر تفاوت دارد.
سیم و کابل مسی در یک سطح مقطع مشخص، وزنی بالاتر از سیم و کابل آلومینیومی دارد.
کابل مسی به صورت افشان، نیمه افشان و مفتول تولید می‌شود. در صورتی که کابل آلومینیوم بیشتر به صورت نیمه افشان تولید می‌شود.

نتیجه گیری:
در آخر باید گفت که هر دو نوع سیم کشی برق مزایا و معایب خاص خود را دارند و مصرف کننده با توجه به شرایط خود باید بهترین گزینه را انتخاب کند با این حال از آنجا که سیم کشی با سیم و کابل برق مسی در مجموع ایمن‌تر است و جریان الکتریکی را بهتر از خود عبور می‌دهد، افراد بیشتری هنگام اجرای سیم کشی سیستم برق ساختمانشان از سیم و کابل برق مسی به جای سیم و کابل برق آلومینیومی استفاده می‌کنند.

در این مقاله تلاش کردیم تفاوت سیم و کابل برق مسی و آلومینیومی را به صورت کامل و جامع برای شما کاربران عزیز بررسی کنیم. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت بروز و خرید انواع سیم و کابل برق مسی یا آلومینیومی با کارشناسان ما در پارس خورشید در ارتباط باشید.

سیم و کابل نسوز

۲۰ بازديد
در این مقاله به بررسی کابل نسوز می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا جواب سوال "کابل نسوز چیست؟" را بیابید.  ابتدا به معرفی و بررسی سیم و کابل های آتش نشانی می پردازیم. پس به ما بپیوندید برای استفاده از انواع سیم و کابل در مناطق مختلف باید از سیم و کابل مناسب در آن قسمت استفاده کرد.

یکی از پرکاربردترین انواع سیم و کابل، سیم و کابل نسوز است که در موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد. البته کلمه نسوز برای این نوع سیم و کابل نباید این تصور را به شما بدهد که اصلاً جرقه نمی زنند، بلکه به این معنی است که مقاومت بالایی در برابر آتش دارند. اگر برای خرید سیم و کابل به بازار و فروشگاه های عرضه کننده این محصول مراجعه کنید، می بینید که انواع مختلفی در بازار وجود دارد و گاهی این تنوع بالا باعث سردرگمی خریداران می شود. برای اینکه بتوانید خرید مناسبی داشته باشید، باید با عملکرد هر کدام آشنا باشید.


بنابراین لازم است تعریف دقیقی از سیم و کابل نسوز به شما ارائه شود. در تعریف سیم و کابل آتش نشانی باید گفت: سیم ها و کابل هایی که در برابر حرارت بالا مقاوم بوده و برای آنها از نظر جریان در دماهای بالا مشکلی وجود ندارد. این نوع سیم ها و کابل ها معمولا در مکان هایی که درجه حرارت بالا است استفاده می شود تا بتوان احتمال آتش سوزی را در این مکان ها به حداقل رساند. این نوع سیم ها و کابل ها علاوه بر مقاومت در برابر آتش، در برابر شرایط نامساعد جوی، اشعه ماوراء بنفش، مواد شیمیایی و روغن ها مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. در ادامه به بررسی انواع کابل نسوز می‌پردازیم و پس از آن ویژگی‌های کابل نسوز را بررسی خواهیم کرد.


سیم و کابل نسوز در انواع مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

  • کابل کنترل
  • سیم برق
  • کابل ولتاژ بالا
  • کابل ساز
  • کابل برای هشدار آتش
  • سیم دو بافته شده
  • سیم و کابل برای شاخه های جرقه
  • عملکرد سیم و کابل نسوز
ویژگی های سیم ها و کابل نسوز یکی از مهمترین موارد برای این نوع سیم ها و کابل ها تأثیر زیادی در درک کاربردهای آن در صنایع مختلف دارد. بنابراین لازم است ذکر برخی از مهمترین این مقاله ها ذکر شود.

  • از گسترش شعله جلوگیری کنید
  • مقاومت در برابر خوردگی
  • عایق در برابر رطوبت زیاد
  • مقاومت در برابر تغییرات دما
  • بدون گاز هالوژن سمی یا کشنده
  • ارتجاعی بالا ضمن حفظ پایداری سیمها و کابل ها
  • استفاده از سپرها در ساختار سیم و کابل ها
  • مقاوم در برابر آتش در -60 تا 250 درجه سانتیگراد
  • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش ، مادون قرمز و گاما
  • مناسب برای استفاده در صنایع غذایی و پزشکی (قارچ ها و باکتری ها در سیلیکون رشد نمی کنند)

با توجه به دلایل استفاده از سیم و کابل نسوز (کابل ضد آتش) ، باید گفت: از این محصولات به منظور حفظ عملکرد طبیعی دستگاه های مختلف در صورت وقوع غیر منتظره یا آتش سوزی در مکان های حساس استفاده می شود. این می تواند از آسیب های انسانی و مالی به محیط زیست جلوگیری کرده و از هزینه های اضافی جلوگیری کند. همانطور که در بالا ذکر شد ، کابل های آتش نشانی معمولاً برای کاربردهای حفاظت از آتش و خاموش کردن سیستم های کنترل ، سیستم های حفاظت از آتش و هشدارها ، زنگ هشدار آتش و سیستم های ارتباطی صوتی و درجه حرارت بالا استفاده می شوند. هماناما اگر می خواهیم در مورد برنامه های موردی آن صحبت کنیم ، می توانیم موارد زیر را ذکر کنیم:

  • صنعت فولاد
  • صنعت پزشکی
  • صنعت خودروسازی
  • صنعت کشتی سازی
  • بخاری برقی
  • واگن راه آهن
  • سیستم های هشدار آتش نشانی
  • نفت ، گاز ، پتروشیمی و پالایشگاه
  • در تمام صنایع با استفاده از اجاق گاز
  • صنایع مرتبط با سیم هواپیما و فضای هوا
  • در موتورها ، ژنراتورها و ترانسفورماتورها استفاده کنید
  • طراحی ، اندازه گیری و کنترل تجهیزات آزمایشگاهی
  • در تولید لوازم خانگی مانند اجاق گاز ، مایکروویو ، جاروبرقی ، بخاری برقی و…
  • نصب مناطق حساس مانند دانشگاه ها ، بیمارستان ها ، هتل ها ، مجتمع های بزرگ تجاری و…


یکی از موضوعات مهمی که از نظر کابل نسوز ایجاد می شود این است که چه کسی مواد این نوع سیم و کابل است که در برابر دمای بالا مقاومت بالایی داشته است؟ در پاسخ به این سؤال ، باید گفت: معمولاً این سیم ها و کابل ها از سیلیکون ساخته می شوند ، به دلیل خاصیت باورنکردنی سیلیکون. البته درصد خلوص سیلیکون مورد استفاده در این نوع سیم ها و کابل ها یکی از عوامل مهم برای تعیین ویژگی های آن است. سیلیکون را می توان به عنوان یک ترکیب مصنوعی معرفی کرد که از نظر اشکال و عملکردهای آن تنوع زیادی دارد. این عنصر شیمیایی متعلق به گروه چهارم است و با نماد SI در سیستم دوره ای مشخص می شود.

تحقیقات در این سه ماهه نشان می دهد که خصوصیات فیزیکی و شیمیایی این ماده برای چندین دهه باقی مانده است و بنابراین می توان با اطمینان در تولید سیم ها و کابل های آتش سوزی استفاده کرد. اگر می خواهیم بر خصوصیات منحصر به فرد سیلیکون تأکید کنیم ، باید بگوییم که این ماده در برابر رطوبت ، نور شدید خورشید ، سرماخوردگی و گرمای زیاد مقاوم است.علاوه بر این ، همانطور که می دانید ، هدف استفاده از سیم ها و کابل های ضد آتش ، شکستن جریان جریان از طریق سیم و هادی کابل در صورت آتش سوزی نیست. بنابراین ، هادی ها در این نوع سیم ها و کابل ها از پوشش مهمتر هستند.

تصور کنید که اگر جریان قطع شود ، قبل از رسیدن آتش نشانان ، کار خاموش کننده مختل می شود. ترکیبات مخصوص سیلیکون مورد استفاده در تولید سیلیکون کابل نسوز می تواند از وقفه های فعلی تا 3 ساعت جلوگیری کند. به این ترتیب ، در شرایط حساس ، استفاده از این نوع کابل به راحتی می تواند برای خاموش کردن آتش سوزی کار کند و از آسیب احتمالی که ممکن است در محیط رخ دهد جلوگیری کند. حالا زمان مناسبیه تا در مورد مزایای کابل نسوز صحبت کنیم.

مزایای استفاده ازکابل نسوز
وقتی می گوییم استفاده از سیم و سیلیکون کابل نسوز در بسیاری از صنایع مشاهده شده است ، می توان گفت که این استفاده گسترده به دلیل ویژگی ها و مزایای این نوع سیم و داشتن کابل است. بنابراین ، در زیر برخی از ویژگی های مهم این کابل را ذکر خواهیم کرد. اما قطعا این کابل ها مشکلاتی دارند که در ادامه با عنوان معایب کابل نسوز به آن می‌پردازیم.

  • دود کم
  • نقص برق
  • مقاومت زیاد در برابر هوای سرد
  • بدون هیچ گونه گاز اسیدی
  • در برابر روغنهای با وزن مولکولی بالا مقاوم است
  • مقاومت زیاد در برابر جریان به دلیل ولتاژ بالا
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و مقاومت بالا در محیط های خشک
  • تحمل تحمل در -60 درجه سانتیگراد تا +250 درجه سانتیگراد
  • انعطاف پذیری بالا در قسمت های مختلف قسمت های مختلف ضمن حفظ ثبات جریان
  • عدم رشد قارچ ها و باکتری هایی که آن را برای استفاده در صنایع پزشکی و غذایی مناسب می کند.
  • مضرات استفاده از سیلیکون کابل نسوزکابل نسوزکابل نسوزکابل نسوزکابل نسوزکابل نسوزکابل نسوزکابل نسوز

معایب سیم و کابل نسوز چیست:

  • هیچ بازیافتی در محیط زیست وجود ندارد
  • هزینه بالا در مقایسه با سیم و کابل PVC
  • کابل نسوز محافظت شده است
  • تجهیزات برق صنعتی
امروزه با توجه به کاربرد گسترده سیم و کابل نسوز در صنایع مختلف، انواع مختلفی از آنها در بازار موجود است که تنوع بسیار زیاد آنها انتخاب و استفاده را آسان کرده است. یکی از انواع این کابل ها با کابل نسوز محافظت می شود. کابل های شیلد یکی از پرمصرف ترین انواع کابل ها در صنایع مختلف می باشد که کاربرد فراوانی دارد. در تعریف این نوع کابل باید گفت: کابل شیلددار کابلی است که از یک یا چند عایق و یک شیلد داخلی تشکیل شده است. در واقع این نوع کابل از هادی تولید می شود که هادی آن با یک لایه دیگر (محصور با یک لایه رسانا) پوشیده شده است.

اگر بخواهیم در مورد هدف استفاده از شیلد در کابل های آتش نشانی صحبت کنیم، باید بگوییم: حفاظت از اطلاعات کابل ها از انواع تداخل های الکتریکی و مکانیکی یکی از اهداف اصلی آن است. شیلد در این نوع کابل ها به منظور کاهش نویز سیگنال، به عنوان قفس فارادی عمل می کند که از تداخل امواج با سایر دستگاه های محیط جلوگیری می کند. کابل نسوز Shield برای انتقال سیگنال های دیجیتال و آنالوگ در صنایع مختلف استفاده می شود و اهمیت استفاده از شیلد در این نوع کابل ها ممکن است توضیح دهد که چگونه نباید از محافظ در این نوع کابل ها زمانی که کابل در معرض قدرت های مختلف قرار دارد استفاده کرد. کابل ها یا نویز الکتریکی نمی توانند تمام پارامترها را به درستی انتقال دهند و در واقع سیگنال های دریافتی ممکن است معیوب باشند.انواع کابل نسوز محافظت می شود
چندین مدل از کابل نسوز محافظت شده در بازار وجود دارد و تفاوت بین سپرها براساس دلایل مهندسی و رعایت استانداردها است.

برخی از مهمترین کابل های محافظت شده عبارتند از:

  1. یک کابل محافظ با بافت فلزی
  2. یک کابل محافظ با فویل
  3. کابل محافظ مارپیچ
  4. کابل محافظت شده با نوار
  5. کابل محافظ ترکیبی
  6. برنامه کابل نسوز محافظت شده است
جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت کابل نسوز و یا خرید کابل نسوز با شماره 02191034000 تماس حاصل نمایید.

انواع کابل شو

۱۶ بازديد
 
 
از کابل شوها اطلاعی دارین؟ انواع آن را میشناسید؟؟ در این مقاله به سوال "کابل‌شو چیست؟" پاسخ می‌دهیم. با ما همراه باشید.


کابلشو چیست؟
کابلشو دستگاهی که برای اتصال دو یا چند پریز برق استفاده می شود، کانکتور الکتریکی نامیده می شود. اتصال دهنده ها برای اتصالات دائمی یا موقت استفاده می شوند. کانکتورها انواع مختلفی دارند، از جمله بلوک ترمینال، دوشاخه، سوکت، گیره ترمینال، سر کابل، کانکتور و غیره. کابل شو (Cables Ties, Terminal End, Temial Shoe) کانکتوری است که برای اتصال صحیح کابل به تجهیزات الکتریکی استفاده می شود. کابل شو در بازار به عنوان Cersim یا Weirshow شناخته می شود. از این قطعات برای اتصال کابل ها به تجهیزات الکتریکی و حتی سایر سطوح و دستگاه ها استفاده می شود. حتی تمام گیره های باتری ماشین کابلشو هستند. در ادامه انواع کابل شو را با هم مشاهده میکنیم همچنین به بررسی کاربردهای کابل شو میپردازیم.

این کابل ها در بسیاری از کاربردها استفاده می شوند. بنابراین این نواحی به صورت دائمی با اتصال مستقیم به یکدیگر متصل نیستند. این کابل ها همراه با پوشش محافظ برای جلوگیری از آسیب به دوشاخه ها و کابل ها استفاده می شوند.
شستشوی نادرست می تواند باعث قطع برق یا گرمای بیش از حد شود و منجر به آسیب های پرهزینه به تجهیزات الکتریکی شود. استفاده صحیح از کابلشو برای جلوگیری از موارد فوق ضروری است. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آنها آسان باشد و نیازی به تعمیر و نگهداری ساده ندارند. به همین دلیل است که کابلشو به طور گسترده در صنعت برق استفاده می شود.

دستگاه کابلشو بر اساس نوع کابل انتخاب می شود. این نوع مس کاربردهای زیادی دارد و گاهی برای کاهش قطر کابل از جایی به مکان دیگر استفاده می شود. برخی از کابلشو ها از آلومینیوم ساخته شده اند و با سیم آلومینیومی استفاده می شوند. گاهی اوقات یک پوشش PVC روی کابلشو اعمال می شود تا از برق گرفتگی یا اتصال کوتاه محافظت کند.


دلیل اصلی استفاده از کابلشو:
امروزه کابلشو ها به عنوان یکی از مهم ترین و کاربردی ترین اجزایی شناخته می شوند که نقش مهمی ایفا می کنند. البته برای اتصال سیم سرب به محل اتصال و ایجاد اتصال الکتریکی ابتدا باید تمامی سیم ها مستقیماً به هم پیچانده شوند.آنها حتی از چسب الکتریکی برای ثابت نگه داشتن اتصال استفاده کردند. البته این اتصالات باستانی بسیار قدیمی و خطرناک بودند و از نظر ایمنی این نوع اتصال چندان مناسب نبود، اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و اهمیت ایمنی و سلامت بدن، آنها شروع به تولید قطعات کاربردی کردند.
کابلشو ها نیز یکی از مهم ترین اجزای مورد استفاده برای امنیت هستند. ارتباط ایجاد شده با این قطعات امنیت بیشتری را فراهم می کند و توسط بسیاری از قطعات و برنامه ها استفاده خواهد شد.

کابلشو بخرید:
گیره هایی که کابل ها را به باتری ماشین وصل می کنند نمونه معمولی کابلشو هستند. با استفاده از این قطعه صنعتی می توانید ایمنی و حفاظت از محیط کار را به ارمغان بیاورید. کابل شو مراحل تولید چندان پیچیده ای ندارد و همین سادگی در ساخت، استفاده از این قطعه صنعتی را تسهیل کرده است. اگر یک کابل شو در شرایط خوب در ساختمان استفاده نشود، ممکن است اتصالات بین سیم ها و کابل ها به درستی متصل نشده و خطر جرقه وجود داشته باشد.
استفاده از نوع صحیح این خطرات را از بین می برد. اولین چیزی که در خرید کابلشو باید به آن توجه کرد کیفیت، کیفیت و دوام آن است. یکی از مهمترین عوامل در تعیین کیفیت کابلشو صاف بودن سرب و عدم وجود چین و چروک می باشد. لازم به ذکر است که هر چه طول لوله بیشتر باشد، کیفیت سرب بالاتر است.

به دلیل قیمت پایین، خرید یک نوع پایین‌تر مطلوب نیست. زیرا کیفیت، مقاومت و دوام بالای آن ارتباط مستقیمی با برقراری یک اتصال کامل و مطمئن دارد. فاکتور مهم دیگری که باید در نظر گرفت ضخامت و سرب است.به این معنا که ضخامت آن باید مناسب باشد تا جریان الکتریکی به خوبی برقرار شود و قطع نشود. در واقع کار کابلشو ایجاد و انتقال جریان و از طرف دیگر جلوگیری از خرابی و قطع ارتباط است.
موارد مهم دیگری که باید در هنگام خرید کابلشو در نظر بگیرید عبارتند از اندازه سیم، جنس سیم، محدوده ولتاژ و استانداردهای DIN کابلشو. برای خرید انواع کابلشو با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان پارس خورشید در تماس باشید.

انواع کابل شو:

قیمت کابلشو:
انتخاب صحیح کابلشو برای اتصال مورد نظر بسیار مهم است و استفاده از نوع نامناسب احتمال قطع یا اتصال کوتاه را افزایش می دهد که می تواند باعث آسیب به دستگاه شود. کابلشو ها در اندازه های مختلفی هستند که کاربر می تواند بر اساس سطح مقطع کابلی که قرار است وارد شود و سوراخ اتصال انتخاب کند.

کابلشو در سه نوع مختلف از جمله پرس، جوش و پیچ طراحی شده است. برای استفاده از کابلشو برای سیم های مسی کابل شو نیز باید مسی باشد و برای سیم های آلومینیومی کابلشوB باید آلومینیومی باشد. هر کابلشو دارای پلاکاردهایی از جمله: سطح مقطع هادی خوب برای کابل شو، قطر سوراخ مناسب با پیچ، و نام تجاری، به ویژه سازنده که با آن ثبت شده است.

قیمت کابلشو با توجه به جنس و نوسانات قیمت جهانی آن، سایز و ... تعیین می شود که قیمت این محصول به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها ممکن است مدل و کاربرد آن باشد که هر کدام کابلشو ها برای طراحی و تولید شده اند. یک استفاده خاص هر کابلشو دارای دو ویژگی است که با توجه به آنها می توان یک نوع مناسب تهیه کرد که همیشه نشان دهنده تعداد بیشتر قطر دهانه ساقه و عدد کوچکتر نشان دهنده قطر پیچی است که برای اتصال لازم است.


در دنیای امروز از دستگاهی به نام کابل شو برای اتصال هادی کابل به شین و سایر نواحی مورد نیاز برای اتصال استفاده می شود که در مقایسه با روش های قدیمی برای مثال در گذشته برای برقراری اتصالات الکتریکی و برقراری جریان کابل از راه دور ایمن تر است. پیچ خورده هستند و برای ثابت نگه داشتن اتصال سیم ها از چسب برق استفاده می شود که این روشی با امنیت پایین است و بنابراین در بین لوازم برقی بسیار مهم است.

کابلشو ها به عنوان قطعات اتصال در صنعت برق بسیار مهم هستند، زیرا سطح بالایی از ایمنی را ارائه می دهند. زیرا برای اتصال کابل های برق به نقاط اتصال مختلف استفاده می شود، اما کابلشو ها بر اساس پارامترهای مختلف تقسیم بندی می شوند. جهت خرید کابل شو با شماره 021941034000 تماس بگیرید و با کارشناسان پارس خورشید در ارتباط باشید.






انواع سرکابل

۱۵ بازديد
 

سرکابل یکی از تجهیزات کابلی است که وظیفه برقراری ارتباط بین هادی کابل و سایر تجهیزات را بر عهده دارد. "سرکابل چیست؟" سرکابل پس از اتصال هادی کابل به قطعات الکتریکی شبکه، وظیفه عایق کاری هادی در محل اتصال را بر عهده دارد. در ادامه این مقاله به بررسی انواع سرکابل و همچنین کاربرد سرکابل می‌پردازیم.

 

 

طبقه بندی سر کابل ها به شرح زیر است:

1- سرکابل‌ Heat Shrink
2 - سرکابل‌ جمع شدگی سرد
3- سرکابل‌ لغزش بر روی فشار
4 - پلاگین های سرکابل

 

سرکابل ها به دو نوع تقسیم می شوند:

  • ولتاژ پایین سرکابل (ولتاژ تا 1 کیلو ولت)
  • ولتاژ بالا سرکابل (ولتاژ تا 63 کیلو ولت)


مزایای استفاده از سرکابل:

  • نصب آسان

یک نوع سر کابل را می توان برای چندین اندازه مجاور استفاده کرد.
تاریخ انقضا وجود ندارد.
ساخته شده از پلیمر مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و مقاوم در برابر کامیون که در اثر تماس مستقیم با خورشید آسیب نمی بیند و دارای مقاومت بسیار خوبی است.

  • خاتمه جمع شدن سرد

در این سیستم ژاکت ها از پلیمر سیلیکونی ساخته شده و پس از تولید و اتصال عرضی بر روی فنر پلیمری منبسط شده قرار می گیرند که در هنگام نصب روی کابل قرار می گیرد و در اثر کشش فنر، ژاکت جمع می شود. روی کابل و مهر و موم شده است. .

 

 

اندازه های مختلف کابل با نوعی سرکابل پوشانده شده است.
تاریخ انقضا وجود ندارد.
نصب و راه اندازی سریع.
برای نصب به شعله مشعل یا ابزار خاصی نیاز نیست.

 

سرکابل‌ فشرده‌سازی ولتاژ بالا:
(لغزش ولتاژ بالا در پایانه ها)

در ولتاژهای بسیار بالا، هیچ عایق حرارتی قدرت عایق کافی برای کنترل میدان های الکتریکی را ندارد.در تکنولوژی لغزش، تمامی قطعات از لاستیک سیلیکونی مرغوب ساخته شده و هسته های کنترل میدان الکتریکی مخروطی شکل در داخل روکش ها تعبیه شده است. این هسته ها از نظر شکل فضایی و ضخامت به دقت محاسبه می شوند تا اطمینان حاصل شود که می توان از هرگونه میدان الکتریکی ولتاژ بالا جلوگیری کرد.
استفاده از سیلیکون تنها به دلیل قدرت عایق کافی آن نیست، بلکه به دلیل حفاظت مکانیکی و حرارتی عالی آن است. در اثر تغییرات حرارتی و انبساط و انقباض سیم، چسبندگی سیلیکون تغییر نمی کند و در همه جهات یکنواخت است.
نرمی سیلیکون به آن اجازه می دهد تا بهتر از هر ماده سخت دیگری به سطوح ناهموار کابل بچسبد و از ایجاد حباب هوا و شوک الکتریکی جلوگیری کند. این سرکابل نیازی به نگهداری خاصی ندارد و در برابر شرایط محیطی و آلودگی مقاوم است. سرکابل های تولید شده 100٪ تست شده اند.

فشرده سازی سرکابل: لغزش روی انتهای آن

سرکابل ESF برای نصب هوایی:

این نوع سر کابل برای ولتاژهای 60 کیلوولت تا 145 کیلوولت استفاده می شود. لایه تنش کنترلی و روکش انتهایی آن یک تکه و آماده نصب می باشد. استفاده از صفحات سیلیکونی آن را برای نصب های هوایی مناسب می کند.

نگهدارنده ESS سرکابل (خودنگهدار):

این نوع سر کابل برای ولتاژهای 60 کیلوولت تا 300 کیلوولت با فواصل خزشی مختلف ساخته می شود. سیلندرهای کف فایبرگلاس مجهز به صفحات سیلیکونی باعث مقاومت مکانیکی بسیار بالای این سرکابل می شود. سرکابل ESS می تواند نیروهای دینامیکی و استاتیکی را بدون هیچ مشکلی تحمل کند (مثلاً نیروهای اتصال کوتاه). قدرت عایق این سرکابل توسط یک پرکننده کامپوزیت در فضای داخلی سیلندر فایبرگلاس تکمیل می شود.این سر کابل بدون تعمیر و نگهداری است.

سرکابل ESP با بدنه چینی:

این نوع سرکابل برای ولتاژهای 60 تا 300 کیلو ولت استفاده می شود. بخش کنترل استرس ESP سرکابل کاملا شبیه نوع ESS آن است. این سرکابل با بدنه چینی مطابق با استاندارد DIN و با تعداد صفحات لازم برای تناسب کامل ساخته شده است.

سرکابل EST مناسب برای نصب داخلی و هوایی:

سرکابل EST برای استفاده در داخل و خارج از منزل و بین 60 کیلو ولت تا 145 کیلو ولت طراحی شده است. این سرکابل در واقع یک نوع سرکابل ESF است که توسط سه عایق و یک پایه نگهدارنده محافظت می شود و به صورت خود نگهدار عمل می کند. نیازی به روغن عایق ندارد و در هر شرایطی قابل نصب است.

سرکابل ESG برای تابلو برق عایق گاز:

این نوع سرکابل برای ولتاژهای 60 کیلوولت تا 170 کیلو ولت طراحی شده و برای اتصال مستقیم انواع کابل های پلیمری به تابلو برق عایق گاز GIS استفاده می شود. سرکابل ESG مطابق با IEC 60859-1 طراحی شده است و می تواند به صورت عمودی، افقی و وارونه نصب شود.

ESU قابل استفاده سرکابل برای ترانسفورماتورها:

این سرکابل برای انواع ترانسفورماتور قابل استفاده است و برای ولتاژهای تا 170 کیلو ولت مناسب است. طراحی و ساختار آن بسیار شبیه به سرکابل ESG است و برای اتصال هر نوع کابل پلیمری به ترانسفورماتورهای عایق روغن و همچنین تابلو برق عایق گاز استفاده می شود. در ادامه مزایای سرکابل را مشاهده میکنید.

 

 

مزایای این سرکابل نسبت به سایر سرکابل ها عبارتند از:

  • طول کوتاه تر در مقایسه با سرکابل‌ مطابق با استاندارد IEC 60859 طراحی شده است
  • امکان نصب افقی، عمودی و وارونه
  • قابل استفاده به صورت خشک و بدون نیاز به روغن عایق
  • نصب و حذف سریع و آسان
  • در دسترس بودن قطعات و سهولت استفاده
  • امکان خروج سریع از سیستم در صورت بروز مشکل

 

زانو سرکابل: باز کردن آرنج

این سرکابل عمدتاً در تابلوهای برق که اتصال دو سیم در یک جهت نبوده و به صورت عمودی قرار دارد استفاده می شود.در این حالت اگر از کابل های معمولی سرکابل استفاده شود، چون دو کابل در یک جهت نیستند، ممکن است سرکابل ترک خورده یا بشکند. زانوهای سرکابل کاملاً عایق هستند و برای اتصال کابل های زیرزمینی به ترانسفورماتورها، کلیدهای خانگی و وسایل مجهز به بوشینگ تخلیه استفاده می شوند. از آنجایی که تمام اجزا به طور یکپارچه در یک قطعه یکپارچه شده اند، زانویی بوش سرکابل شامل تمام پارامترهای لازم برای اتصالات است.


جهت دریافت مشاوره رایگان، استعلام قیمت سرکابل و یا خرید سرکابل با شماره 02191034000 تماس بگیرید.