ترمینال برق

۸ بازديد
روش های مختلف برای اتصال سیم
در سیم کشی برق خانگی (از جمله انواع سیم کشی در منازل، ادارات، کارگاه ها و ...) به جای اتصالات سیم معمولی از روش های مختلفی برای ترمینال ها، اسپلیت ها و برای اتصال سیم ها استفاده می شود. ترمینال برق چیست؟ شما باید انواع مختلف اتصالات را درک کنید.
نحوه اتصال سیم ها به یکدیگر
1. همپوشانی یا اتصال عمودی: به این معنی است که سیم ها را به صورت افقی در یک شکل قرار دهید و اساساً آنها را به هم بچرخانید. در مرحله بعد، باید آن را با چسب الکتریکی عایق بندی کنید.

2. اتصال سیم ها به صورت سرتاسری: ممکن است لازم باشد سیم ها را در جعبه توزیع وصل کنید. یکی از روش های رایج، روش اتصال انتها به انتها است. شما می توانید این را در نحوه کار خود ببینید.

3. اتصال از سیم نازک به سیم ضخیم: این اتصالی است که در آن سیم را کنده و یک سیم نازک به دور سیم ضخیم می پیچند و در هنگام انشعاب از سیم ضخیم استفاده می شود.

4. اتصال به روش انشعاب میانی: این روش شامل بیرون آوردن انشعاب ثانویه از سیم اصلی است، ابتدا حدود 3 سانتی متر از سیم اصلی را جدا کرده و سپس لایه عایق 1.5 سانتی متری سیم ثانویه را جدا کنید. پس از اتمام، آن را محکم بپیچانید.در مورد انواع اتصالات سیم کشی بخوانید.

عایق اتصال

روش های اتصال سیم فوق غیراستاندارد بوده و در صورت عدم عایق کاری می تواند باعث تولید گرما، اشتعال و آتش سوزی شود. یکی از راه‌های قوی‌تر و ایمن‌تر کردن اتصالات بالا، لحیم کردن آن‌ها قبل از عایق کاری است، اما اگر اتصالات بالا شل هستند، سعی کنید اتصال قوی‌تری ایجاد کنید که مانند سیم معمولی قادر به انتقال جریان نباشد. مفصل گرم می شود، عایق خود را از دست می دهد و متصل می شود و باعث آتش سوزی می شود. بهترین روش اتصال استفاده از پایانه های الکتریکی است. اما پایانه های برق چیست و چرا بهتر است از آنها در تاسیسات برقی استفاده شود؟



اما چرا استفاده از پایانه های برق در تاسیسات برقی بهتر است؟

استفاده از پایانه های الکتریکی در تجهیزات الکتریکی مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از پایانه های برق، قابلیت اطمینان و ایمنی کار شما را افزایش می دهد. وقتی دو سیم را با استفاده از این نوع ترمینال برق وصل می‌کنید، سیم‌ها در محل اتصال گرما تولید نمی‌کنند و خطر برق گرفتگی، آتش‌سوزی و سایر مشکلات را از بین می‌برند و به شما امکان می‌دهند با خیال راحت و آسان کار کنید. ایمنی، انشعاب تابلو برق.با استفاده از پایانه های برق، اتصال سیم ها به صورت استاندارد، محکم و بادامی تضمین می شود. اگر سیم ها را با چسب برق به هم وصل کنید، سیم ها به مرور زمان خورده می شوند و نیاز به تعویض دارند، اما اگر سیم ها را با ترمینال های برق وصل کنید، محکم تر و ایمن تر وصل می شوند، پوسیده نمی شوند و به سیم های شما آسیب نمی رسانند یا پایانه های الکتریکی حتی اگر آنها را باز کرده و دوباره در مکانی دیگر نصب کنید. خواندن آموزش سیم کشی برق ساختمان را توصیه می کنیم.





ترمینال برق چیست؟
در حال حاضر، استانداردهای سیم کشی برق از نظر قانونی بسته بندی سیم ها یا پوشاندن آنها با چسب الکتریکی برای ایجاد اتصالات الکتریکی را ممنوع می کند. با استفاده از انواع پایانه های الکتریکی برای این منظور می توان آنها را بارها باز و بسته کرد و در عین حال کاملا ایمن و مستحکم باقی ماند. در مورد انواع ترمینال های الکتریکی و نحوه استفاده از آنها بیشتر بدانید.



چه نوع پایانه های الکتریکی وجود دارد؟
1. پایانه شعبه

هنگامی که از ترمینال برق می پرسند، پایانه های انشعاب بلافاصله به ذهن خطور می کنند، زیرا رایج ترین و مطمئناً یکی از قدیمی ترین انواع پایانه های الکتریکی هستند.پایانه های انشعاب به دو نوع نرم و خشک تقسیم می شوند و این پایانه ها قابل جداسازی نیز می باشند. تعداد شعب پایانه شعب معمولاً 12 عدد می باشد. توصیه می کنیم نحوه سیم کشی برق در ساختمان را مطالعه کنید.

2. ترمینال سرامیکی

این نوع ترمینال از سرامیک ساخته شده و هم بادوام و هم مقاوم در برابر حرارت است.

3. پایانه راه آهن

پایانه های ریلی که ترمینال های تابلویی نیز نامیده می شوند، ترمینال های مناسب برای تابلوهای توزیع هستند و ساختاری دارند که به آن ها اجازه می دهد تا روی ریل های تابلو توزیع شوند (مشابه ریل هایی که در جعبه فیوزهای خانگی یافت می شود).

هدف از ترمینال راه آهن چیست؟

ترمینال های ریلی برای انواع اتصالات مانند ترمینال های زمینی، سیم های فشار قوی، ترمینال های دو طبقه و سه طبقه، ترمینال های شمش، ترمینال های فیوز جعبه فیوز و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه بهره برداری از ترمینال راه آهن

پس از نصب ترمینال ها بر روی ریل ها در تابلوی توزیع، سیم ورودی را که قبلا سیم کشی شده را در یک طرف ترمینال (سلول ورودی) قرار دهید، سیم را با انبردست نگه دارید و پیچ سلول را با پیچ گوشتی سفت کنید.سیم مربوطه را از طرف دیگر به همین ترتیب وصل کرده و سفت کنید. ترمینال ریلی پیشرفته: نوعی ترمینال ریلی که اخیراً در بازار معرفی شده است که امکان اتصال سیم هایی با سطح مقطع از 25 میلی متر مربع تا 185 میلی متر مربع را فراهم می کند. خواندن آموزش سیم کشی برق ساختمان را توصیه می کنیم.

ویژگی های مفید و مهم این نوع ترمینال برق چیست؟
بدون نیاز به ابزار برای اتصال (اتصال آسان)
سرعت نصب بسیار بالا
دارای انواع مختلف پایانه ها مانند جریان، جداکننده، دیود، جریان، مقاومت و غیره.
دارای پایانه هایی است که به طور خودکار تا 1000 ولت را قطع می کند که برای کاربردهای انرژی خورشیدی لازم است.
این نوع ترمینال نازک و جمع و جور است و امکان استفاده از تعداد زیادی ترمینال در یک پنل را فراهم می کند.
می توان از چاپگر حرارتی برای علامت گذاری یا شماره گذاری دستگاه ها استفاده کرد.
نیازی به بازدید منظم نیست.
از آنجایی که از مکانیزم فنر ترمینال (سیم فشاری - گیره قفس) استفاده می کند، برای سفت کردن نیازی به گشتاور سنج نیست.
قابلیت پرش تا 4 ردیف پایانه های کنترلی را بدون تداخل دارد.
قابلیت کار در دمای 40 درجه زیر صفر تا 70 درجه بالای انجماد.
مقاوم در برابر لرزش و ضربه.تمامی استانداردهای لرزه نگاری را پوشش می دهد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.