لرزه گیر لوله

۱۰ بازديد
لرزه گیر لوله چیست؟
کمپرسورها، پمپ ها، فن ها، شیرآلات و همچنین اتصالات و غیره مورد استفاده در خطوط لوله. تجهیزاتی مانند ارتعاش، سر و صدا و ولتاژهای غیرقابل کنترل را به خط وارد می کند، بنابراین لرزش و ارتعاش را کاهش می دهد. جاذب استفاده می شود.

ضربه گیرها تجهیزات را در قسمت های مختلف لوله ها تثبیت می کنند و نیروهای ناشی از انقباض و انبساط لوله ها و ارتعاشات ناشی از افزایش و کاهش فشار مواد داخل لوله ها را کاهش می دهند. یا به طور کامل لرزش را متوقف می کند. هایپر صنعت فامکو انواع کمک فنر را به شرح زیر عرضه می کند:

تکان دهنده آکاردئونی
ضربه گیر فلزی
ضربه گیر خرطومی-فلزی
ضربه گیر لاستیکی (نه فلزی)
انواع ضربه گیر لوله ای
اکنون انواع کمک فنرها را در نظر خواهیم گرفت:

لرزه گیر لوله تسمه ای آکاردئونی
نوع آکاردئونی، یکی از انواع ضربه گیر فلزی صنعتی است که باعث کاهش ارتعاشات زاویه ای، محوری و جانبی در خطوط لوله می شود. یکی از اجزای مهم در طراحی دمپر آکاردئونی بلوز است. جنس ژاکت، درجه انعطاف پذیری آن، ضخامت، شکل ژاکت و تعداد تیغه های آن می تواند متفاوت باشد و بر عملکرد قطعه تاثیر بگذارد.کمک فنر آکاردئونی از یک لوله، یک فلنج، یک پوسته داخلی، یک چرخ تنظیم و یک نگهدارنده چرخ و سایر قطعات تشکیل شده است.
مزایای دمپرهای آکاردئونی

نوع اتصال فلنج و پیچ
مقاومت بالا در برابر دما و فشار بالا
استفاده از تیغه در طراحی
ضربه گیر فلزی
بدنه این نوع ضربه گیرها از فلز و آلیاژهای آن ساخته شده است که نسبت به سایر ضربه گیرها دوام بیشتری دارند. دامنه کاربرد این نوع ضربه گیرها در صنایع پتروشیمی و شرکت های بزرگ صنعتی بسیار زیاد است. ضربه گیرهای فلزی در برابر لرزش و همچنین فشار و دما مقاوم هستند که سایش و پارگی لوله را به حداقل می رساند. به همین دلیل در صنایع نفت و پتروشیمی به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند. اتصالات ضربه گیرهای فلزی به صورت جوشی، فلنجی و آجدار می باشد. اتصال فلنج به راحتی قابل تعویض است، اتصال جوش دارای آب بندی خوبی است و اتصال چرخ دنده می تواند لرزش را در جهات مختلف عمودی، افقی و زاویه ای از بین ببرد.



انواع ضربه گیر فلزی

دستگیره فلزی
شلنگ فلزی
فنرهای فشاری
گوشه عقب
فلنج، جوش داده شده
یک لایه، چند لایه
ضربه گیر لوله لاستیکی
ضربه گیرهای غیر فلزی که به کمک فنر لاستیکی نیز معروف هستند، لرزش و تنش را کاهش داده و از بین می برند و برای جذب نوسانات دما مانند انبساط و انقباض در لوله استفاده می شوند.در بین تمام ضربه گیرها ضربه گیرهای غیر فلزی یا لاستیکی بیشترین کاربرد را دارند. ساختار بدنه کمک فنرهای لاستیکی از لاستیک و فلز ساخته شده است که نسبت به ضربه گیرهای فلزی دما و فشار کمتری را تحمل می کند. ضربه گیرهای لاستیکی دارای حداکثر دمای تحمل 90 درجه سانتیگراد و حداکثر فشار تحمل 16 بار هستند.

انواع ضربه گیر لاستیکی

خارطوم، ماهاردار
شما هرگز
اتوکلاو
دستگاه ویبره
بلا دری ماهداردار
Bella Door مقاوم در برابر حرارت و انعطاف پذیر است
از ضربه گیر لوله لاستیکی استفاده کنید

صنایع برودتی و گرمایشی
لوله های
صنعت آب و فاضلاب
ایستگاه های برق
مزایای کمک فنر لاستیکی

انعطاف پذیری بالا
سبک وزن
رایج ترین کاربرد این ضربه گیرها در پمپ ها می باشد.
نحوه اتصال به عنوان فلنج
قابلیت حذف لرزش در جهات مختلف عمودی، افقی و زاویه ای
مقاومت در برابر تنش های الکتریکی
بدون نیاز به واشر و مهر و موم
جلوگیری از اتلاف حرارت

تفاوت لرزه گیر لوله چیست؟
شاید فکر کنید لرزه گیر لوله و کمک فنر تفاوتی ندارند اما باید در نظر داشته باشید که برای کاهش و کنترل لرزش لوله ها در لوله ها از کمک فنر استفاده می کنند، کمک فنرها، کمک فنرها لرزش را کاهش می دهند. باید استفاده شود آقای استفاده شدضربه گیرها را ضربه گیر لاستیکی می گویند که مانند پمپ در زیر خودرو قرار می گیرند و لرزش را کاهش می دهند.

نصب لرزه گیر بر روی لوله ها
این محصولات برای فشار سیال، دما و ترکیب شیمیایی مناسب هستند.
تراز نادرست کمک فنرها منجر به افزایش تنش لغزشی و کاهش طول عمر و دامنه حرکت می شود.
حفاری فلنج های لرزه ای باید دقیقاً با فلنج خط لوله مطابقت داشته باشد.
در صورت عدم استفاده از واشر روی پیچ فلنج، احتمال نشتی وجود دارد.
سطح فلنج لوله باید صاف باشد و اگر سطح یاتاقان باشد، یاتاقان نباید بیش از 1.16 اینچ باشد.
نباید در نزدیکی انواع لاستیکی جوش داده شود.
انواع لاستیکی وزن لوله را تحمل نمی کنند. لنگرها باید وزن لوله را بپذیرند.
کاربرد لرزه نگاری
صنایع شیمیایی
صنعت دریایی
شبکه های اشتراکی
صنایع غذایی
صنایع نفت، گاز و پتروشیمی.

ول بلوک پاتیل

۱۵ بازديد
در کف تابه ول بلوک پاتیل وجود دارد که لوله داخلی ظرف روی آن قرار می گیرد.
وظیفه یونیت دیوار ذوب شده فن، محافظت و حفظ Prosplug است. یک Prosplug در پایین بطری نصب شده است تا ناخالصی های حل شده را از بطری حذف کند. گاز از طریق Prosplug به محلول دمیده شده و باعث شفاف شدن محلول می شود.

ویژگی های ول بلوک پاتیل
جنس این قطعه 80% اکسید آلومینیوم-10% کربن است. دمای کار نیز استفاده از این ماده با محتوای آلومینا بالا را توجیه می کند.
مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد که با محلول ها و سرباره ها میزان سایش و خوردگی را کاهش می دهد.
مناسب برای استحکام بالا و فشار ذوب بالا
مقاومت در برابر شوک حرارتی در هنگام پر کردن و تخلیه بطری.
در کف پاتیل دو نوع بلوک دیواری نصب می شود که یکی از این بلوک های دیواری بلوک دیوار خروجی مذاب پاتیل نام دارد.
هنگامی که محلول از ظرف به مخزن تندیش منتقل می شود، از دهانه ای که توسط بلوک های دیواره خروجی ظرف پوشیده شده است، خارج می شود. استفاده از بلوک چاه محلول بطری برای حفظ نازل داخلی بطری است.



در قسمت پایین دیگ، علاوه بر بلوک های ذوب دیگ، بلوک های دیگری به نام بلوک چاه دمش گاز، بلوک چاه پریز فرآیند یا بلوک پوششی وجود دارد.عملکرد چاه شیر گاز محافظت و حفظ Prosplug است. یک Prosplug در پایین بطری نصب شده است تا ناخالصی های حل شده را از بطری حذف کند. گاز از طریق Prosplug به محلول دمیده شده و باعث شفاف شدن محلول می شود.
شاخه های پروس دارای سوراخ های کوچک و نامرئی هستند که گاز آرگون از طریق آنها دمیده می شود و باعث می شود مذاب به گردش در آید، بلغزد و سرازیر شود. در نتیجه این چرخش، ناخالصی ها حرکت کرده و به صورت سرباره روی سطح مذاب جمع می شوند. سرباره از سطح مذاب خارج شده، در ظرف دیگری می ریزد و پس از تصفیه یا آلیاژ شدن در بوته، به خط ریخته گری CCM منتقل می شود.
.

ترمینال برق

۷ بازديد
روش های مختلف برای اتصال سیم
در سیم کشی برق خانگی (از جمله انواع سیم کشی در منازل، ادارات، کارگاه ها و ...) به جای اتصالات سیم معمولی از روش های مختلفی برای ترمینال ها، اسپلیت ها و برای اتصال سیم ها استفاده می شود. ترمینال برق چیست؟ شما باید انواع مختلف اتصالات را درک کنید.
نحوه اتصال سیم ها به یکدیگر
1. همپوشانی یا اتصال عمودی: به این معنی است که سیم ها را به صورت افقی در یک شکل قرار دهید و اساساً آنها را به هم بچرخانید. در مرحله بعد، باید آن را با چسب الکتریکی عایق بندی کنید.

2. اتصال سیم ها به صورت سرتاسری: ممکن است لازم باشد سیم ها را در جعبه توزیع وصل کنید. یکی از روش های رایج، روش اتصال انتها به انتها است. شما می توانید این را در نحوه کار خود ببینید.

3. اتصال از سیم نازک به سیم ضخیم: این اتصالی است که در آن سیم را کنده و یک سیم نازک به دور سیم ضخیم می پیچند و در هنگام انشعاب از سیم ضخیم استفاده می شود.

4. اتصال به روش انشعاب میانی: این روش شامل بیرون آوردن انشعاب ثانویه از سیم اصلی است، ابتدا حدود 3 سانتی متر از سیم اصلی را جدا کرده و سپس لایه عایق 1.5 سانتی متری سیم ثانویه را جدا کنید. پس از اتمام، آن را محکم بپیچانید.در مورد انواع اتصالات سیم کشی بخوانید.

عایق اتصال

روش های اتصال سیم فوق غیراستاندارد بوده و در صورت عدم عایق کاری می تواند باعث تولید گرما، اشتعال و آتش سوزی شود. یکی از راه‌های قوی‌تر و ایمن‌تر کردن اتصالات بالا، لحیم کردن آن‌ها قبل از عایق کاری است، اما اگر اتصالات بالا شل هستند، سعی کنید اتصال قوی‌تری ایجاد کنید که مانند سیم معمولی قادر به انتقال جریان نباشد. مفصل گرم می شود، عایق خود را از دست می دهد و متصل می شود و باعث آتش سوزی می شود. بهترین روش اتصال استفاده از پایانه های الکتریکی است. اما پایانه های برق چیست و چرا بهتر است از آنها در تاسیسات برقی استفاده شود؟



اما چرا استفاده از پایانه های برق در تاسیسات برقی بهتر است؟

استفاده از پایانه های الکتریکی در تجهیزات الکتریکی مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از پایانه های برق، قابلیت اطمینان و ایمنی کار شما را افزایش می دهد. وقتی دو سیم را با استفاده از این نوع ترمینال برق وصل می‌کنید، سیم‌ها در محل اتصال گرما تولید نمی‌کنند و خطر برق گرفتگی، آتش‌سوزی و سایر مشکلات را از بین می‌برند و به شما امکان می‌دهند با خیال راحت و آسان کار کنید. ایمنی، انشعاب تابلو برق.با استفاده از پایانه های برق، اتصال سیم ها به صورت استاندارد، محکم و بادامی تضمین می شود. اگر سیم ها را با چسب برق به هم وصل کنید، سیم ها به مرور زمان خورده می شوند و نیاز به تعویض دارند، اما اگر سیم ها را با ترمینال های برق وصل کنید، محکم تر و ایمن تر وصل می شوند، پوسیده نمی شوند و به سیم های شما آسیب نمی رسانند یا پایانه های الکتریکی حتی اگر آنها را باز کرده و دوباره در مکانی دیگر نصب کنید. خواندن آموزش سیم کشی برق ساختمان را توصیه می کنیم.





ترمینال برق چیست؟
در حال حاضر، استانداردهای سیم کشی برق از نظر قانونی بسته بندی سیم ها یا پوشاندن آنها با چسب الکتریکی برای ایجاد اتصالات الکتریکی را ممنوع می کند. با استفاده از انواع پایانه های الکتریکی برای این منظور می توان آنها را بارها باز و بسته کرد و در عین حال کاملا ایمن و مستحکم باقی ماند. در مورد انواع ترمینال های الکتریکی و نحوه استفاده از آنها بیشتر بدانید.



چه نوع پایانه های الکتریکی وجود دارد؟
1. پایانه شعبه

هنگامی که از ترمینال برق می پرسند، پایانه های انشعاب بلافاصله به ذهن خطور می کنند، زیرا رایج ترین و مطمئناً یکی از قدیمی ترین انواع پایانه های الکتریکی هستند.پایانه های انشعاب به دو نوع نرم و خشک تقسیم می شوند و این پایانه ها قابل جداسازی نیز می باشند. تعداد شعب پایانه شعب معمولاً 12 عدد می باشد. توصیه می کنیم نحوه سیم کشی برق در ساختمان را مطالعه کنید.

2. ترمینال سرامیکی

این نوع ترمینال از سرامیک ساخته شده و هم بادوام و هم مقاوم در برابر حرارت است.

3. پایانه راه آهن

پایانه های ریلی که ترمینال های تابلویی نیز نامیده می شوند، ترمینال های مناسب برای تابلوهای توزیع هستند و ساختاری دارند که به آن ها اجازه می دهد تا روی ریل های تابلو توزیع شوند (مشابه ریل هایی که در جعبه فیوزهای خانگی یافت می شود).

هدف از ترمینال راه آهن چیست؟

ترمینال های ریلی برای انواع اتصالات مانند ترمینال های زمینی، سیم های فشار قوی، ترمینال های دو طبقه و سه طبقه، ترمینال های شمش، ترمینال های فیوز جعبه فیوز و ... مورد استفاده قرار می گیرند.

نحوه بهره برداری از ترمینال راه آهن

پس از نصب ترمینال ها بر روی ریل ها در تابلوی توزیع، سیم ورودی را که قبلا سیم کشی شده را در یک طرف ترمینال (سلول ورودی) قرار دهید، سیم را با انبردست نگه دارید و پیچ سلول را با پیچ گوشتی سفت کنید.سیم مربوطه را از طرف دیگر به همین ترتیب وصل کرده و سفت کنید. ترمینال ریلی پیشرفته: نوعی ترمینال ریلی که اخیراً در بازار معرفی شده است که امکان اتصال سیم هایی با سطح مقطع از 25 میلی متر مربع تا 185 میلی متر مربع را فراهم می کند. خواندن آموزش سیم کشی برق ساختمان را توصیه می کنیم.

ویژگی های مفید و مهم این نوع ترمینال برق چیست؟
بدون نیاز به ابزار برای اتصال (اتصال آسان)
سرعت نصب بسیار بالا
دارای انواع مختلف پایانه ها مانند جریان، جداکننده، دیود، جریان، مقاومت و غیره.
دارای پایانه هایی است که به طور خودکار تا 1000 ولت را قطع می کند که برای کاربردهای انرژی خورشیدی لازم است.
این نوع ترمینال نازک و جمع و جور است و امکان استفاده از تعداد زیادی ترمینال در یک پنل را فراهم می کند.
می توان از چاپگر حرارتی برای علامت گذاری یا شماره گذاری دستگاه ها استفاده کرد.
نیازی به بازدید منظم نیست.
از آنجایی که از مکانیزم فنر ترمینال (سیم فشاری - گیره قفس) استفاده می کند، برای سفت کردن نیازی به گشتاور سنج نیست.
قابلیت پرش تا 4 ردیف پایانه های کنترلی را بدون تداخل دارد.
قابلیت کار در دمای 40 درجه زیر صفر تا 70 درجه بالای انجماد.
مقاوم در برابر لرزش و ضربه.تمامی استانداردهای لرزه نگاری را پوشش می دهد

وایتون

۷ بازديد
فلوئوروالاستومر وایتون در سال 1957 برای رفع نیازهای الاستومر آب بندی فشار بالا صنعت هوافضا معرفی شد.از آن زمان استفاده از ویتون فلوئوروالاستومر در بسیاری از صنایع به ویژه در صنایع خودروسازی، سیالات، برق، لوازم خانگی و صنایع شیمیایی گسترش یافته است. وایتون بیش از 40 سال است که در تجارت است و مدتهاست که به دلیل اثربخشی ثابت شده خود در محیط هایی با مواد شیمیایی خورنده و دمای بسیار بالا شناخته شده است.

الاستومرهای فلوئور در استانداردهای ASTM با نام FKM (برند Wyton) و در استاندارد ISO به FPM معروف هستند.

مارک های Viton: Viton®، Fluorel®، Technoflon®، Dai-El

نام های رایج: Viton، fluoroelastomer، fluorocarbon، CFM، FKM، Europe، FPM.

نام شیمیایی: هگزافلوئوروپلیمر وینیلیدین فلوراید

رنگ های ویتون: سیاه، سفید، سبز، زرد، قهوه ای، قرمز، نارنجی



مزایای وایتون
مقاومت فوق العاده در برابر حرارت
عمر مفید بالای 200 درجه است
مقاومت عالی در برابر اسیدها، سوخت‌ها، روغن‌ها و چربی‌های معدنی و گیاهی، هیدروکربن‌های آلیفاتیک، معطر و کلردار، سیالات هیدرولیک غیرقابل اشتعال (HFD) و بسیاری از حلال‌های آلی و مواد شیمیایی.مقاومت عالی در برابر فرسایش و ازن.
نفوذپذیری گاز کم، فشار کم
مقاومت در برابر درجه حرارت عالی
مقاومت شیمیایی بالا
مقاومت بسیار خوب در رسانه های غیر قطبی


محدودیت های وایتون
مایعات و کتون های Skydrol (MEK و استون)
آمین ها و آمونیاک بی آب.
اترها و استرها با وزن مولکولی کم، اسیدهای هیدروفلوئوریک یا کلروسولفونیک داغ و اسیدهای آلی با وزن مولکولی کم (اسیدهای فرمیک و استیک).
حلال های قطبی، حلال های آلی با وزن مولکولی کم و روغن ترمز مبتنی بر گلیکول
FKM Viton به طور کلی برای کاربردهایی که در معرض آب داغ، بخار، حلال های قطبی، استرها و اترها با وزن مولکولی کم، مایعات ترمز مبتنی بر گلیکول، یا اسیدهای هیدروفلوئوریک و کلروسولفونیک داغ هستند توصیه نمی شود.




محدوده حرارتی
محدوده دمایی داده شده فقط برای سرویس هوای خشک تقریبی است و نباید برای تعیین مشخصات طراحی یا محدودیت دمای مصرف نهایی استفاده شود. محدوده دمای واقعی مصرف نهایی Viton به شدت به نوع قطعه، پیکربندی سخت افزار و نیروهای اعمال شده بستگی دارد. ، وسایل ارتباطی به تأثیر گردش گرما و فشار و عوامل دیگر بستگی دارد.انواع محصولات موجود


خانواده الاستومرهای Viton شامل کوپلیمرها یا ترپلیمرهای تترافلوراتیلن (TFE)، وینیلیدین فلوراید (VDF) و هگزافلوئوروپروپیلن (HFP)، هگزافلوئوروپروپیلن (HFP) و وینیلیدین فلوراید (VDF یا VF2) و پرفلوروم است.

1- درزگیرها، روان کننده ها و سوخت های عمومی کلاس A (دی پلیمرهای VF2/HFP) برای کاربردهای هوافضا و خودرو. مقدار اسمی فلوئور پلیمری: 66%.

نوع 2 B (تری پلیمرها (VF2/HFP/TFE) در کارخانه ها و کارخانه های تولید مواد شیمیایی، مهر و موم و واشر در تاسیسات نیروگاه حرارتی، محتوای فلوئور پلیمر اسمی: 68%.

کلاس 3 F (تری پلیمرهای VF2/HFP/TFE) سوخت های اکسیژن دار خودرو، اسیدهای معدنی آبی غلیظ، آب، بخار. مقدار اسمی فلوئور پلیمری: 70%.

4- گریدهای ویژه شامل GLT، GBLT، GFLT و Viton Extreme (کوپلیمرهای TFE پروپیلن و اتیلن TFE/PMVE) برای محیط های شیمیایی خاص، مهرهای ویژه، اکتشاف نفت و خودرو

استفاده از محصول
فلوروکربن Viton FKM باید برای استفاده در هواپیما، اتومبیل و سایر وسایل مکانیکی که به حداکثر مقاومت در برابر دماهای بالا و مایعات زیاد نیاز دارند در نظر گرفته شود.Viton FKM/FPM در برابر روغن‌ها و گریس‌های معدنی، آلیفاتیک، معطر و برخی هیدروکربن‌های کلردار، بنزین، سوخت دیزل، روغن‌های سیلیکونی و گریس‌ها مقاوم است. مناسب برای کاربردهای خلاء بالا بسیاری از ترکیبات فلوئوروکربنی دارای نرخ های کاهش کپک بالایی هستند، قالب برای محصولات فلوروکربنی معمولاً با قالب های نیتریل متفاوت است.

فرآیند شیمیایی و پالایش روغن: این محصول برای آب بندی های مکانیکی، قطعات وایتون در آب بندی های مکانیکی، پمپ ها، راکتورها، میکسرها، محفظه های کمپرسور، شیرها، متر و سایر تجهیزات استفاده می شود. معمولاً به عنوان صندلی، بسته بندی نخ، دیافراگم و واشر استفاده می شود.
ابزارهای تجزیه و تحلیل و فرآیند: جداکننده ها، دیافراگم ها، اتصالات استوانه ای، حلقه ها، واشرها و غیره.
تولید نیمه هادی
غذا و دارو
حمل و نقل هوایی و هوافضا.