فروتیتانیوم

۷ بازديد
یکی از مهمترین زمینه های متالورژی مدرن، نرخ نسبتاً پایین بهبود کیفیت محصول است. به عبارت دیگر، تولید مصالح ساختاری که مصرف فلز کمتری دارند اما خواص مکانیکی بالایی دارند، ترجیح داده می شود. لازم به ذکر است که این امر تنها با ترکیب آلیاژهای مختلف مانند فرومنگنز، فروسیلیس، فروسیلیکو منگنز و غیره با هر آلیاژی قابل دستیابی است. یکی از موثرترین و رایج ترین انواع این فروآلیاژها، فروآلیاژ فروتیتانیوم است.

فروتیتانیوم فروآلیاژی متشکل از تیتانیوم و آهن است که حداقل میزان تیتانیوم آن 20 درصد و حداکثر 75 درصد وزنی است. لازم به ذکر است که فروتیتانیوم از ذوب مجدد یا احیا به دست می آید و همچنین ممکن است حاوی مقادیر کمی آلومینیوم، مس، سیلیکون و برخی ناخالصی ها باشد. با توجه به آلیاژهای موجود در فرو تیتانیوم، این محصول در چندین گرید مختلف از جمله Fti25، Fti70S05، Fti30، Fti70S08، Fti70S1، Fti70S05Sn03، Fti57S7 و Fti35S8 به بازار جهانی عرضه می شود.
لازم به توضیح است که طبق مجموعه ای که توسط استاندارد دولتی ارائه شده است، فرو تیتانیوم دارای 6 گرید اصلی است که میزان تیتانیوم آن می تواند از 28 تا 75 درصد متغیر باشد.همچنین بسته به اندازه ذرات فروتیتانیوم، حداقل اندازه این ارقام 3.2 میلی متر و حداکثر اندازه 50-200 میلی متر است. فروتیتانیوم را می توان در واحدهایی با وزن حداکثر 15 کیلوگرم به مصرف کنندگان تحویل داد.

ماهیت و کاربردهای فروتیتانیوم
فروتیتانیوم فروآلیاژی از آهن و تیتانیوم با 10-20 درصد آهن و 45-75 درصد تیتانیوم است که گاهی اوقات با مقدار کمی کربن نیز همراه است. لازم به ذکر است که تیتانیوم با تشکیل ترکیبات بسیار واکنش پذیر و نامحلول با گوگرد، کربن، اکسیژن و نیتروژن، آنها را به سرباره خشک تبدیل می کند و از این نظر برای اکسید زدایی، گاهی گوگردزدایی و نیترات زدایی در فرآیند فولادسازی استفاده می شود. . و چدن بسیار مولد است. افزودن تیتانیوم در ذوب فولاد باعث تولید فلز ریزدانه می شود.
لازم به توضیح است که مهمترین کاربرد تیتانیوم آهن مربوط به کاربرد در فرآیند آلیاژسازی فولادها به ویژه در تولید قطعات حیاتی و همچنین در تولید الکترودهای جوشکاری می باشد. در واقع به دلیل خواص فرو تیتانیوم، استفاده از آن در فرآیند فولادسازی، فولاد نهایی را در برابر خوردگی بسیار مقاوم می کند.و دقیقاً به دلیل این خاصیت است که اغلب از فرو تیتانیوم برای تولید فولاد ضد زنگ استفاده می شود. علاوه بر این، این محلول در فرآیند ذوب فولادهای ساختاری بسیار حساس به عنوان اکسید زدا و برای اهداف گاززدایی نهایی استفاده می شود. از فروتیتانیوم برای ساخت الکترودهای جوشکاری نیز استفاده می شود.

به عبارت دیگر، فرو تیتانیوم به طور گسترده برای آلیاژسازی، گاز زدایی و اکسید زدایی فولاد استفاده می شود. ویژگی اصلی فولادهای حاوی فروتیتانیوم خواص مکانیکی بسیار بالا است. لازم به ذکر است که فروتیتانیوم کربن را به کاربید تیتانیوم متصل می کند و بنابراین جوش پذیری فولاد و مقاومت در برابر خوردگی آن را بهبود می بخشد. علاوه بر این، پودر فروتیتانیوم را می توان به عنوان سوخت در برخی از ترکیبات پیروتکنیک استفاده کرد. (آلومینا چیست؟)

ترکیب فروتیتانیوم
آهن تیتانیوم فروآلیاژی است که جزء اصلی آن تیتانیوم است. سایر عناصر شیمیایی آن آلومینیوم، سیلیسیم، کربن، فسفر، گوگرد، مس، تنگستن، مولیبدن و قلع است. در واقع فروتیتانیوم گروهی از فروآلیاژهای مورد استفاده برای آلیاژسازی و اکسید زدایی فولاد است و ترکیب این فروآلیاژ از 35 یا 60 درصد تیتانیوم، 1-7 درصد آلومینیوم، 1-4 تشکیل شده است.این شامل 5٪ سیلیکون، تا 3٪ مس، و بقیه آهن و سایر ناخالصی ها (به عنوان مثال، کربن، فسفر، گوگرد و غیره) است.

لازم به توضیح است که آلومینیوم، سیلیکون و مس اجزای نامطلوب اما قابل اجتناب در ترکیب هستند. توجه داشته باشید که آلیاژهای حاوی 65-78 درصد تیتانیوم از آلیاژ کردن ضایعات تیتانیوم یا اسفنج تیتانیوم با ضایعات فولاد در کوره های القایی به دست می آیند.


مزایای فروتیتانیوم
آهن تیتانیوم تولید شده بر اساس استانداردهای تکنولوژیکی تعیین شده برای ساخت فولادهای ابزار با سرعت بالا استفاده می شود. مهمترین مزایای فروتیتانیوم را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

هزینه نسبتا کم
نقطه ذوب کاهش می یابد.
جذب تیتانیوم را تسهیل می کند.
بهبود خواص مکانیکی محلول
تا حد قابل توجهی توانایی جوشکاری را بهبود می بخشد
افزایش خاصیت ضد خوردگی
تولید تیتانیوم آهن
تولید آهن تیتانیوم به دو صورت انجام می شود. روش اول روش آلومینوترمیک خارج از کوره است که شامل ذوب کنسانتره ایلمنیت و قراضه تیتانیوم است. نتیجه این فرآیند ساخت فروتیتانیوم با درصد کمی از تیتانیوم است. روش دوم ترکیب قراضه آهن و تیتانیوم در یک کوره الکتریکی است که فرو تیتانیوم تولید می کند که حاوی درصد بالایی از تیتانیوم است.به عبارت دیگر از کنسانتره ایلمنیت به روش آلومینوترمیک محلولی حاوی 20-40 درصد تیتانیوم به دست می آید. در اینجا، آلومینیوم به عنوان یک عامل کاهنده برای آهن و تیتانیوم عمل می کند. فروتیتانیوم با محتوای تیتانیوم 65 تا 78 درصد از آلیاژسازی اسفنج تیتانیوم یا ضایعات تیتانیوم با ضایعات فولادی در کوره های القایی تولید می شود. در واقع از مخلوط کردن اسفنج فرو تیتانیوم و ضایعات تیتانیوم با آهن و ذوب آن در کوره القایی تهیه می شود.

به یاد داشته باشید که قطعات فرو تیتانیوم باید عاری از سرباره باشند و سطح و قسمت شکسته نباید آلوده به ماسه و مواد دیگر باشد! در عوض، فقط وجود یک فیلم اکسید و آثاری از مواد غیر چسبنده مجاز است.

اهداف استفاده از فروتیتانیوم
به لطف توسعه سریع متالورژی، صنعت فولاد امروزی انواع مختلفی از محصولات پیشرفته تر را تولید می کند. فروآلیاژهای مختلفی مانند فروتیتانیوم در متالورژی مدرن برای جذب بهتر مواد افزودنی مفید توسط فولاد مذاب استفاده می شود. لازم به توضیح است که فروتیتانیوم یک آلیاژ میانی است. در تولید فولاد ضد زنگ استفاده می شود.هنگامی که فروتیتانیوم به فولاد اضافه می شود، فولاد مورد نظر خواص ویژه ای دارد و در برابر خوردگی مقاوم است. برای آلیاژ کردن یک تن فولاد، مصرف بسیار کمی از 0.5-2٪ تیتانیوم مورد نیاز است. مهمترین اهداف استفاده از فروتیتانیوم در متالورژی را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

فروتیتانیوم در متالورژی برای اکسید زدایی و آلیاژسازی فولادها و همچنین در تولید الکترودها و قطعات جوشکاری با الزامات کیفی ویژه استفاده می شود.
استفاده از تیتانیوم در تولید فولادهای ضد زنگ و مقاوم در برابر حرارت، امکان دستیابی به کاربید تیتانیوم را فراهم می کند، جایی که خواص بهبود بخش کربن به طور کامل آشکار می شود. در نتیجه عملکرد جوشکاری و مقاومت در برابر خوردگی آلیاژها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد
تیتانیوم یک فلز بسیار نسوز است، بنابراین افزودن آن به شکل خالص به کوره فولادسازی مستلزم هزینه های انرژی بالا و هزینه های بالای مواد پرکننده است.
کاهش زمان ذوب، کاهش شدت انرژی فرآیند، صرفه جویی در مواد درگیر در تولید و افزایش کیفیت محصول نهایی را می توان از مهمترین مزایای افزودن فروتیتانیوم به فرآیند تولید فولاد دانست.

معرفی فروآلیاژ ها و کاربرد آن در صنایع

۹ بازديد

فروآلیاژها چگونه تولید می شوند؟
فروآلیاژها با استفاده از موادی مانند سنگ آهن، کانی های غیر آهنی، کک زغال سنگ و زغال سنگ به دو روش تولید می شوند. همانطور که قبلا اشاره کردیم، با معرفی کوره های قوس الکتریکی، استفاده از کوره بلند کاهش یافت. اما برخی از فروآلیاژها مانند فرومنگنز همچنان از این طریق تولید می شوند.

فروآلیاژها در کوره های قوس الکتریکی طی یک واکنش کربوترمیک تولید می شوند. در این واکنش ها اکسیدهای مواد خام در حضور آهن و توسط کربن و مونوکسید کربن حاصل از کک احیا شده و فروآلیاژ تشکیل می دهند. برای تولید برخی فروآلیاژها عناصر مختلف مورد نظر به چدن اضافه شده و فرآیند تولید انجام می شود.

در چه مواردی از فروآلیاژ استفاده می شود؟
فروآلیاژها به مواد مذاب اضافه می شوند تا به ترکیب شیمیایی خاصی دست یابند و خواص لازم برای تولید محصولات خاص را فراهم کنند. این مواد کاربردهای زیادی دارند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

اکسیژن زدایی
اکسیژن زدایی توسط فروآلیاژها در فرآیند تولید فولاد انجام می شود.برای ساخت فولاد، آهن خام باید اکسید شود. در طی این فرآیند ناخالصی های آهن مانند کربن، گوگرد، فسفر و غیره. آنها با عمل اکسیژن یا اکسیدهای آهن به اکسیدهای مربوطه خود (سرباره) تبدیل می شوند.

آلیاژ
فروآلیاژهایی که در طی فرآیند برای تغییر خواص فولاد استفاده می شوند، آلیاژ نامیده می شوند. به عنوان مثال، فروکروم، فرووانادیوم و فرومنگنز را عوامل آلیاژی می نامند.

هنگامی که این مواد با فولاد مذاب ترکیب می شوند، باعث بهبود و تغییر خواص محصول نهایی می شوند. به عنوان مثال، هنگامی که یک عنصر کروم به فولاد ریخته گری اضافه می شود، کیفیت ساختاری آن را بهبود می بخشد و آن را بهبود می بخشد. در واقع افزودن کروم فاز آلفا را با شبکه کریستالی مرکزی مکعبی یعنی فریت پایدارتر می کند و استحکام فولاد را افزایش می دهد. علاوه بر این، افزودن کروم مقاومت به اکسیداسیون را افزایش می دهد و نقش تعیین کننده ای در بهبود محصول نهایی دارد. اکنون می دانید که چرا همه فولادهای ضد زنگ حاوی کروم هستند.

با توجه به کاربرد گسترده فروآلیاژها در صنعت و اهمیت کیفیت آنها، تولید این ترکیبات باید با استفاده از ماشین آلات مدرن، مجهز و تحت استانداردهای بین المللی انجام شود.

 

معمولاً در طول فرآیند اکسیداسیون مقداری اکسیژن در آهن باقی می ماند. این مقدار اکسیژن باقی مانده در هنگام انجماد باعث ایجاد سوراخ های کوچکی در آهن می شود که باعث کاهش کیفیت محصول نهایی می شود. برای انجام این کار، قبل از اتمام فرآیند باید اکسیژن زدایی انجام شود.

جوانه زنی در ریخته گری آهن.
فروآلیاژها معمولاً در صنایع ریخته گری برای تغییر شرایط انجماد آهن مذاب استفاده می شوند. مانند تشکیل هسته بلوری اولیه که تشکیل مرکز بلوری را ساده می کند و دانه های کریستال را به طور یکنواخت در سراسر توده آهن مذاب پخش می کند. نتیجه این فرآیند افزایش سختی شمش های به دست آمده پس از انجماد است. افزودن برخی عناصر مانند فروسیلیس و فرومنگنز به آهن مذاب قبل از ریخته گری نیز باعث پراکندگی یکنواخت کربن در سراسر ساختار می شود. در واقع کربن موجود در چدن به صورت لایه ای پراکنده می شود.عوامل جوانه زن به یکنواخت شدن این پراکندگی و کاهش شکنندگی محصول نهایی کمک می کنند. به همین دلیل است که آهن تلقیح شده مقاومت بیشتری دارد.

 

عرضه مستقیم از کارخانه تولید کننده فروسیلیس

۱۱ بازديد
فروسیلیس از مخلوطی از سیلیکون، آهن و برخی عناصر دیگر تشکیل شده است. درصد سیلیکون در این ترکیب بین 10 تا 90 درصد متغیر است و بقیه آن آهن است. فرو سیلیکات کاربردهای زیادی به خصوص در صنعت فولاد دارد. به عنوان مثال، به عنوان یک عامل اکسیژن زدا استفاده می شود و ساختاری نشکن در چدن ایجاد می کند.

فرآیند تولید این ماده اولیه در دمای بیش از 2500 درجه سانتی گراد و در کوره بلند یا کوره قوس الکتریکی صورت می گیرد. ویروس ها که به عنوان virucillissum نیز شناخته می شوند. این ماده جامد و خاکستری است. این ماده اولیه بو ندارد و استنشاق آن می تواند برای سلامت انسان مضر باشد.

فروسیلیس چیست؟
کاربرد فروسلولز در صنایع مختلف
ویروس ها به دلیل کاربردهای آن. جایگاه خود را در صنایع مختلف ایجاد کرده است. از این ماده اولیه در صنایع ریخته گری فولاد، جوشکاری و متالورژی استفاده می شود.

کاربرد فروسیلیس در صنایع فولاد و ریخته گری
فروسیلیس یکی از محصولاتی است که در صنعت ریخته گری کاربرد فراوانی دارد. این محصول بیشتر به عنوان نوعی عامل جوانه زنی اضافه می شود. به طور گسترده ای در ریخته گری چدن استفاده می شود.از طرفی برای تولید گرافیت های مختلف به این محصول فولادی نیاز دارید.

کاربرد فرو سیلیکات در صنعت جوشکاری
صنعت جوشکاری یکی از معروف ترین صنایع در زمینه خرید و استفاده از این ماده اولیه محسوب می شود. در این صنعت از فروسیلیس برای تولید الکترودهای گرافیتی استفاده می کنند. الکترودها نقش مهمی در جوشکاری دارند.

از طرفی Verosilis انتخاب خوبی برای پوشش است. سیم ها و الکترودهای جوشکاری نیاز به پوشش دارند که فروسیلیکا به خوبی انجام می دهد.

کاربرد فروسلولز در فلزات
متالورژی صنعتی است که به تولید و ساخت قطعات فلزی مصنوعی، ساخت، جوشکاری و غیره می پردازد. فرو سیلیکات یکی از مهمترین اجزای چدن یا آلیاژهای فولادی است که در فولادهای مقاوم در برابر حرارت استفاده می شود. از طرفی استفاده از این محصول برای فرآوری بسیاری از فلزات ضروری است.



خواص شیمیایی فروسیلیکات ها چیست؟
نقطه ذوب فروسیلیس بین 1290 تا 1390 و نقطه جوش آن حدود 2355 درجه سانتیگراد است. این ماده خام در نزدیکی آب واکنش نشان می دهد و باعث آزاد شدن هیدروژن می شود. همچنین دارای خواص مغناطیسی است و مقاومت بالایی در برابر خوردگی نشان می دهد.خواص شیمیایی فروسیلیکات ها
نحوه تولید ویروس
تولید سلول های ویروسی کار ساده ای نیست و نیاز به تجهیزات مدرن، کیفیت و دانش بالا دارد. برای تولید این ماده به یک کوره با دمای بالا نیاز است. البته اغلب برای انجام این فرآیند از کوره های قوس الکتریکی یا کوره های القایی استفاده می شود. مواد اولیه با توجه به درصد مورد نیاز در فر شارژ می شود. سپس در دمای بالا ذوب می شود. پس از این مرحله ترکیب مذاب به دست آمده از طریق قیف مخصوص هدایت شده و به واحد ریخته گری منتقل می شود. در واحد ریخته گری، فروسیلیس مذاب تشکیل شده و پس از سرد شدن، توسط سنگ شکن قطعه قطعه می شود.

در تولید این ماده سیلیکونی از مواد تجدید پذیر و آهن دار استفاده می شود. کوارتز و کوارتزیت مهمترین منابع سیلیکون هستند که 97 درصد آن سیلیکون است. فرآیند بازسازی این محصول در فر به وسیله کربن انجام می شود. این کربن نیز توسط کک یا زغال سنگ تامین می شود.

تولید فروسیلیکات
نکته مهم دیگری که برای تولید آهن باید رعایت شود. ترکیب آن عاری از سرباره است. سرباره به ترکیباتی گفته می شود که برای جداسازی مواد مختلف از یکدیگر استفاده می شود.زیرا تمامی مواد مورد استفاده در تولید فروسل به عنوان مواد اولیه استفاده می شود. فرآیند تولید این محصول را می توان بدون سرباره دانست. همچنین برای تولید این محصول بهتر است از مواد با خلوص بالا استفاده شود.

اگر شما هم می‌پرسید ویروس‌ها چیست؟ لازم به ذکر است که فروسیلیس یکی از آلیاژهای سیلیکونی است که به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. خواص شیمیایی فروسیلیس قابلیت های متفاوتی را برای این محصول به ارمغان آورده است. اما اگر به دنبال این محصول هستید یا سوالی در مورد آن دارید؛. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند. فقط تماس بگیرید

فروسیلیس ها چیست؟
فروسیلیس را می توان از مخلوطی از سیلیکون، آهن و برخی عناصر دیگر به دست آورد. این محصول به عنوان ماده اولیه در بسیاری از صنایع استفاده می شود.

کاربرد فروسیلیکات در صنایع مختلف چیست؟
در صنعت ریخته گری از این محصول به عنوان عامل جوانه زنی استفاده می کنند. در متالورژی از این محصول برای ساخت قطعات فلزی مصنوعی، ماشینکاری، جوشکاری و ... استفاده می شود. در جوشکاری از فروسیلیس برای تولید الکترودهای گرافیتی استفاده می کنند.فرآیند تولید فروسل چگونه است؟
برای تولید فروسیلیس، مواد اولیه را در کوره در دمای بالا به نسبت لازم ذوب می کنند. سپس مواد مذاب توسط یک نوار نقاله مخصوص به واحد ریخته گری منتقل می شود. در واحد ریخته گری، فروسیلیس مذاب تشکیل شده و پس از سرد شدن، توسط سنگ شکن قطعه قطعه می شود.

صفر تا صد فروسیلیس

۷ بازديد
فروسیلیس
سیلیسیم بعد از اکسیژن فراوان ترین عنصر در پوسته زمین است و معمولاً به شکل کوارتز در طبیعت یافت می شود. امروزه از سیلیکون در صنایع مختلف استفاده می شود، اما یکی از آلیاژهای آن که بسیار مورد استفاده قرار گرفته «فروسیلیس» است.

فروسیلیس مخلوطی از آهن و سیلیکون است که با حرارت دادن، احیا و ذوب سنگ آهن و سیلیس (کوارتز) از طریق کربن، عمدتاً در قوس الکتریکی تولید می‌شود. ترکیب آن عمدتاً از 10 تا 90 درصد سیلیکون و بقیه آهن است. در عین حال عناصر ناخالصی مانند منگنز، فسفر، گوگرد و آلومینیوم می توانند در فرو سیلیس به مقدار کمتر از 0.5 درصد وجود داشته باشند. کربن به عنوان یک ناخالصی (ناخواسته) و حتی به عنوان عنصر سوم در همه انواع فروسیلیس وجود دارد.


فروسیلیس چگونه تولید می شود؟
فروسیلیس مخلوطی از آهن و سیلیکون است که با حرارت دادن، احیا و ذوب سنگ آهن و سیلیس (کوارتز) از طریق کربن، عمدتاً در قوس الکتریکی تولید می‌شود. ترکیب آن عمدتاً از 10 تا 90 درصد سیلیکون و بقیه آهن است. در عین حال عناصر ناخالصی مانند منگنز، فسفر، گوگرد و آلومینیوم می توانند در فرو سیلیس به مقدار کمتر از 0.5 درصد وجود داشته باشند.کربن به عنوان یک ناخالصی (ناخواسته) و حتی به عنوان عنصر سوم در همه انواع فروسیلیس وجود دارد.

فروسیلیس چگونه تولید می شود؟
اساس تولید فروسیلیس واکنش های کربوترمال است. و بر اساس واکنش های احیا کننده مواد از جمله؛. سیلیس (سنگ کوارتز) و اکسید آهن و با ترکیب نیروی الکتریکی با مواد احیا کننده از جمله؛ کربن در دمای مناسب احیا می شود و "Frosilis" تولید می شود.


در این فرآیند، مواد خام مانند سنگ سیلیس دانه بندی شده و پوسته اکسید به همراه مواد احیا کننده مانند زغال سنگ، کک و زغال چوب از طریق ذخیره های روزانه از طریق سیستم انتقال مواد وارد کوره ذوب می شوند. این شارژ توسط الکترودهایی با جریان تا 120 کیلو آمپر و دمای 2500 درجه سانتیگراد و طی فرآیند الکترو متالورژی احیا و ذوب می شود.


عملیات فروسیلیس و ذوب
عملیات ذوب در شرکت (صنایع آلیاژی اشتهارد) به طور متوسط ​​هر دو ساعت یکبار انجام می شود و فروسیلیس تولیدی پس از وکیوم در بسترهای مخصوص یخ زده و پس از سرد شدن توسط سنگریزه های ریز و با انواع دانه بندی به صورت عمده و یا به صورت عمده به فروش می رسد. کیسه ها .کاربران Ferosilis چه کسانی هستند؟
بزرگترین مصرف کنندگان فروسیلیس در کشور شرکت های فولادی هستند که در مجموع سالانه حدود 38 هزار تن فروسیلیس مصرف می کنند. پی ها (مانند شرکت ریخته گری پولادیر) نیز از مشتریان این تجهیزات هستند که با استفاده از کارگران فولاد، ظرفیت کل کشور به 50 هزار تن می رسد.

فروسیلیس و توسعه ارزشمند
نیاز صنعتی کشور به فروآلیاژها از جمله فروسیلیس قبل از ایجاد صنعت داخلی به طور کامل از طریق واردات تامین می شد. اما امروزه با احداث کارخانجات فروآلیاژ و گسترش صنایع فروآلیاژی در کشور، ضمن تامین بخشی از نیاز داخلی فروسیلیس، امکان صادرات فروآلیاژ نیز وجود دارد.
اهمیت فروسیلیس در صنعت
فروسیلیس یکی از افزودنی های مورد استفاده در بسیاری از صنایع به ویژه صنایع فولاد است و از این نظر اهمیت زیادی دارد. نحوه استفاده از این ماده در صنعت به نسبت آهن و سیلیکون موجود در آن و ناخالصی های فرهنگی بستگی دارد.


• فروسیلیس دارای مراکز فلزی به عنوان یک عنصر آلیاژی، جوانه زن و اکسیژن زدا است
• و سیلیکون تقریبا خالص را می توان در صنایع الکترونیک مانند نیمه هادی و تعمیر استفاده کرد.علاوه بر این، از مشتقات ترکیبی سیلیکون در تولید رزین های سیلیسی، لعاب، لاستیک و غیره استفاده می شود.

چرا به فروسیلیس نیاز داریم؟
نیاز اصلی و اساسی ما به فروسیلیس در صنایع ریخته گری و فولادسازی به شرح زیر است:
1- دی اکسید کننده: فروسیلیس به عنوان یک اکسید زدا در صنایع متالورژی کاربرد فراوانی دارد.


2- هسته ساز: به دلیل سیلیکون بالای گرافیت، از فروسیلیس به عنوان هسته ساز در تولید چدن های خاکستری استفاده می شود.


3- عنصر آلیاژی: سیلیکون یکی از عناصر آلیاژی اصلی است که در فلزات و مواد غیرآهنی یافت می شود.


4- تولید فلز نسوز


5- احیای عامل در تولید سایر فروآلیاژها:

هنگامی که فروسیلیس در ریخته گری فولاد استفاده می شود، استحکام، سختی، کشش و استحکام مغناطیسی آن افزایش می یابد. با افزودن فروسیلیس به مذاب نیز می توان از تشکیل کاربیدهای ناخواسته جلوگیری کرد.


6- شرکت های شیمیایی
بنابراین در حال حاضر کاربرد اصلی فروسیلیس در ایران برای اکسید زدایی، آهن در کانی های آهن و هسته زایی در ریخته گری های آهن خاکستری به عنوان عنصر آلیاژی در فلزات آلیاژی است.باردهی و جوانه زنی
سیلیکون یک عنصر بسیار گرافیتیزه کننده است. بنابراین تشکیل گرافیت در بسیاری از چدن ها به وجود سیلیکون به عنوان ماده آلیاژی و نمودارهای خوب، به آغشته شدن سیلیسیم (به شکل فروسیلیس) در مراحل نهایی ذوب و قبل از بارگذاری بستگی دارد.



توانایی جوانه زنی مواد معدنی به میزان مواد معدنی موجود در ترکیب یا سرگرمی بستگی دارد. از طرفی در صورت استفاده از سیلیکون خالص برای این منظور امکان حل نشدن کامل آن وجود دارد و به همین دلیل در اکثر موارد از مخلوط آهن و سیلیسیم با نسبت کل 70 تا 90 درصد سیلیکون استفاده می شود. . گزارش شده است که استفاده از سیلیکون به عنوان عنصر هسته ای در تمام چدن های گرافیتی حدود 0.6 تا 1 درصد است و اگر این نسبت حدود 75 درصد فروسیلیس باشد، حدود 1 تا 1.5 درصد است، به عبارت دیگر، مقدار . مواد هسته زا حدود 10 تا 15 کیلو فروسیلیس برای تولید توده ای از هر چدن گرافیت مورد نیاز است.


علاوه بر آن، سیلیکون نیز به عنوان یک عامل هسته ای به شکل سیلیکون کلسید 2SiCa استفاده می شود که وجود کلسیم در آن عاملی برای حذف گوگرد و بهبود حذف اکسیژن است.فروسیلیس را به خاطر بسپار...
تولید فروسیلیس فرآیندی پیشرفته و پیچیده بر اساس پارامترهای زیادی است و این پارامترها مانند حلقه‌هایی در یک زنجیره هستند که برای تولید محصول مورد نظر به هم متصل می‌شوند. مهمترین پارامترهای فروسیلیس عبارتند از:
1 تجهیزات تولیدی، پشتیبانی و آزمایشگاهی مناسب
2) مواد اولیه شارژ بالا (کیفیت بالا، خاکستر کم، واکنش پذیری خوب و مقاومت مکانیکی بالا)
3) کنترل کیفیت مواد اولیه و قیمت و محصولات تولیدی
4) افراد آگاه و ماهر
5) کنترل صحیح قوس الکتریکی در فرآیند تولید فروسیلیس
هر یک از پارامترهای فوق تأثیر خاص خود را بر فرآیند تولید فرو سیلیس می گذارد و هر یک می تواند منشا یکی از مشکلات کمی یا کیفی تولید باشد. .

تولید فروسیلیس

۱۲ بازديد
تولید فروسیلیس یکی از فرآیندهای مهم صنعتی است. فروسیلیس یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین آلیاژهای آهن است. این فروآلیاژ از ترکیب آهن و سیلیکون به نسبت های مشخص تولید می شود. البته استانداردهای مشخص و قوانین دقیقی برای تولید فروسیلیس وجود دارد که باید رعایت شود. برای به دست آوردن فروسیلیس با کیفیت بالا، لازم است اکسید سیلیکون (کوارتز) و اکسید آهن را همراه با یک احیاکننده در یک کوره ذوب کنید. جالب است که در فرآیند تولید فرو سیلیس تقریباً هیچ گونه ضایعات و سرباره ایجاد نمی شود و از تمام مواد در تولید محصول استفاده می شود. در تولید فروسیلیس معمولا ناخالصی هایی مانند آلومینیوم با درصدهای مختلف وجود دارد

سیلیکون یک عنصر نیمه فلزی به شکل سخت و شکننده، به رنگ خاکستری و آبی است. این عنصر در رتبه هشتم جهان قرار دارد، اما در طبیعت نادر است. جالب است بدانید که نزدیک به 90 درصد پوسته زمین از سیلیکات ها تشکیل شده است، بنابراین سیلیکون بعد از اکسیژن رایج ترین عنصر در پوسته زمین است. سیلیکات مصارف صنعتی گوناگونی دارد، از جمله پوشش های مکانیکی، مواد منفجره، روان کننده های با دمای بالا، صنایع الکترونیک و صنایع متالورژی.یکی از محصولات ساخته شده از آن که در این مطلب به معرفی آن می پردازیم، فروسیلیس است. فروسیلیس فروآلیاژی است که هسته آن آهن و سیلیکون است. معمولاً بسته به نیاز و کاربرد 15 تا 90 درصد (درصد وزن) سیلیکون دارد.

شکل ظاهری آن فلزی و سطح مقطع آن نقره ای و گاهی خاکستری است. پودر فرو سیلیکات کروی شکل است. این ماده به طور کلی خطرناک نیست، اما خطر استنشاق وجود دارد. نگهداری این مواد نیاز به شرایط خاصی دارد و نیاز به تهویه مناسب دارد چرا که گاهی اوقات در شرایط خاص باعث انفجار گرد و غبار می شود.


خواص شیمیایی فروسیلیکات چیست؟
فروسیلیس دارای نقطه ذوب 1290-1390 و نقطه جوش 2355 است. این ماده با آب واکنش داده و هیدروژن آزاد می کند. همچنین توانایی مغناطیسی بالا و مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارد. همانطور که اشاره کردیم، سیلیس در مقادیر متغیر در تولید فرو سیلیس استفاده می شود. اما عمدتاً در خلوص 75 درصد استفاده می شود و عناصر باقی مانده در ترکیب آن آهن و مقادیر کمی کلسیم، آلومینیوم، گوگرد و غیره است....... هست.
روش تولید فروسیلیس چیست؟
تولید فروسیلیس کار ساده ای نیست و نیازمند تجهیزات مدرن و باکیفیت و همچنین تحصیلات عالی است. پس از همگن شدن مواد اولیه با دانه بندی نسبی از طریق لوله های شارژ به طور پیوسته به کوره شارژ می شود.فلز پس از مدت معینی از 2 تا 4 ساعت بسته به توان مصرفی و جریان الکتریکی کوره تولید می شود. دریچه هایی از فر که به سمت تابه هدایت می شوند و به روش بعدی ریختن منتقل می شوند. کوره های قوس الکتریکی برای تولید فروآلیاژها از نظر الکتریکی تقریباً مشابه کوره های ذوب فولاد هستند، اما از نظر ابعاد و شکل کوره تفاوت های زیادی با این نوع کوره ها دارند. به طور خلاصه فروسیلیس از ترکیب آهن و سیلیکون با حرارت دادن، احیا و ذوب در کوره های قوس الکتریکی تولید می شود.
فوروسیلیس چه فوایدی دارد؟
می توان گفت که بیشتر درخواست های این ماده مربوط به آسیاب های فولادی است، زیرا در تولید فولاد فروسیلیکون و همچنین در ریخته گری به عنوان یک حذف کننده اکسیژن عمل می کند و فولاد را محکم تر و سخت تر می کند و خاصیت شکل پذیری و مغناطیس آن را افزایش می دهد. .فروسیلیس به دلیل خواص گرافیتی بالایی که دارد به عنوان هسته در تولید چدن نیز استفاده می شود. از این ماده برای جداسازی و کاهش مواد سنگین استفاده می شود. فروسیلیس کاربرد خاص خود را برای فرآیند پدیگان در تولید منیزیم دارد. سیلیکون برای تولید نیمه هادی های سیلیکونی خالص در صنعت برق و مس سیلیکون در صنایع شیمیایی استفاده می شود. آمیژان فروسیلیکومنگنز و فروسیلیکو منیزیم تولید می کند.
در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، با متخصصان و فروشندگان معتبر شمش خورشید پارس مشورت کنید. آنها می‌توانند شما را در انتخاب درست راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را ارائه دهند. با رعایت این نکات و انجام تحقیقات لازم، می‌توانید جک دیفرانسیل مناسبی را انتخاب کنید و از عملکرد بهتری برخوردار شوید.