چسب همه کاره

۱۰ بازديد
چسب همه کاره
اسپری چسب چند منظوره BEL یکی از پرکاربردترین محصولات در صنعت جهان امروزی و از خانواده گسترده BEL می باشد. گروه صنعتی بل یکی از بزرگترین و معروف ترین برندهای چسب در ایران می باشد. این شرکت دارای نیم قرن تجربه موفق در ساخت انواع چسب های صنعتی و خانگی با بهترین کیفیت می باشد.

این محصول قابل استفاده بر روی کاغذ، پارچه، چرم، فوم، شیشه، پلاستیک، چوب، فرش و ... می باشد. استفاده بسیار سریع و آسان برای چسباندن سطوح مختلف مانند انواع کاغذ، برگه، پاکت، عکس و ... سطوح و یا حتی تعمیر و ترمیم چوب، پارچه، فلز، صنایع دستی و هنرهای سنگین یک گزینه بسیار کاربردی است.

از جمله ویژگی های چسب اسپری سهولت استفاده از آن است، زیرا این چسب به صورت اسپری می باشد و برای پخش چسب نیازی به استفاده از کاردک یا دست ندارد. علاوه بر این، استحکام چسبندگی بالا، وزن سبک و قابل حمل بودن، دسترسی آسان، تطبیق پذیری چسب، قابلیت خشک شدن سریع و ... علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده است.

کاربران گرامی در صورت موجود نبودن این محصول می توانند از اسپری چسب OGS و اسپری چسب جهانی GOL BANG استفاده نمایند.ویژگی ها و مزایای اسپری چسب چند منظوره راینو بل
- تاثیر آنی

- حل نمی شود

- راحت

- قدرت بالا

- همه کاره بودن

- حمل آسان

- تحمل فشار بالا

- در دسترس

- صرفه جویی در زمان

- قدرت چسبندگی بالا

- در دسترس عموم

- آسان برای استفاده و تمیز کردن

- مناسب برای تمام مقاصد

- نوع چسب اسپری

- امکان خشک شدن در کمترین زمان ممکن

- قابلیت سمپاشی در دمای 20-25 درجه

- بدون نیاز به دست یا کاردک برای چسب زدن

- یکی از معایب این محصول اشتعال پذیری آن است.


کاربردچسب همه کاره
1- مناسب برای چسباندن انواع کاغذ، مقوا، چوب، مقوا

2- قابلیت چسباندن پارچه، فوم، یونیت، الیاف، اسفنج

3- قابلیت چسباندن در ساخت صنایع دستی و محصولات هنری سنگین

4- مناسب برای سطوح چوبی، فرش، فلزی، پلاستیکی

5- مناسب برای کلیه مصارف خانگی، صنعتی و عمومی

6- چسباندن برگه ها و اطلاعیه های مختلف در صفحات مختلف

7- مناسب برای تعمیر انواع جعبه، کاردستی های چوبی و پلاستیکی

8- قابلیت تعمیر انواع فلز، چوب، پلاستیک، پارچه، فوم

نحوه استفاده از اسپری چسب چند منظوره راینو بل
- اسپری چسب چند منظوره راینو، استفاده آسان به دلیل نوع بسته بندی آن.- ابتدا سطح کار را کاملاً از روغن و گرد و غبار تمیز کنید تا آلوده نشود.

- اسپری زنگوله حاوی چسب را خوب تکان دهید و از فاصله 10-25 سانتی متری با فشار کم اسپری کنید.

- بهتر است اسپری را روی دو سطح مورد نظر اسپری کنید. این کار نیازی به مداخله دستی در توزیع چسب ندارد.

- سپس دو صفحه را فشار دهید تا فاصله ای بین آنها نباشد.

- سه؛ بهترین زمان برای چسباندن هر دو سطح 30 ثانیه پس از اسپری است.

- نوک اسپری باید به سمت سطح مورد نظر باشد و از پاشیدن آن روی خود خودداری کنید.
نکات ایمنی برای استفاده از اسپری چسب چند منظوره راینو بل
* این محصول بسیار قابل اشتعال است. بنابراین از کشیدن سیگار، قلیان کشیدن، جرقه زدن یا آتش سوزی در محل مصرف خودداری کنید.

* قبل از استفاده از این محصول می توانید از دستکش ایمنی برای مراقبت از دستان خود استفاده کنید.

* در صورت تماس با چشم فوراً با آب فراوان شسته و با پزشک مشورت شود.

* قبل از پاشیدن چسب دقت کنید که نوک سمپاش به سمت هر سطحی باشد و از پاشیدن آن روی خود خودداری کنید.* می توانید از عینک محافظ برای جلوگیری از آسیب دیدن چشم استفاده کنید.

* از تماس مستقیم پوست و استنشاق بخارات خودداری کنید.

* از سوراخ کردن و تحت فشار قرار دادن قوطی خودداری کنید.

* قوطی های خالی را در آتش نیندازید.

نگهداری چسب همه کاره
- چسب اسپری چند منظوره بل را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

- چسب را در معرض نور مستقیم خورشید یا دمای بسیار سرد قرار ندهید.

- چسب را در دمای زیر 30 درجه نگهداری کنید.

- پس از استفاده از اسپری چسب بل، درب آن را ببندید تا از خشک شدن آن جلوگیری شود.

چسب را روی سطوح بسته اسپری نکنید.

چسب حرارتی و تفنگی

۱۰ بازديد
چسب حرارتی و تفنگی
انواع و مدل های زیادی از چسب ها برای چسباندن سطوح وجود دارد که یکی از محبوب ترین و محبوب ترین چسب ها، تفنگ چسب حرارتی است. این تفنگ چسب با وسیله‌ای کار می‌کند که با اتصال دو شاخه، ژورنال‌های پلاستیکی را گرم و ذوب می‌کند که می‌توان از آنها برای چسباندن سطوح نرم در حین ذوب شدن ژورنال‌ها استفاده کرد. با چسب حرارتی تفنگ کانیم قابل مقایسه نیست. چسب های میتراپول و چسب های سیلیکونی چون قدرت چسبندگی چسب حرارتی کمتر از این چسب ها است و در سطوح نرم بیشتر از سطوح سخت کاربرد دارد. توجه به این نکته ضروری است که تفنگ چسب حرارتی به همان سرعتی که ذوب می شود سفت می شود و خشک می شود، بنابراین باید هنگام استفاده از آن به سرعت عمل کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.


اجزای چسب حرارتی و تفنگی
این چسب ها از ماده ای به نام گلوله ساخته شده اند.این گرانول های پلاستیکی با مواد دیگر ترکیب می شوند و یک میله پلاستیکی سخت را تشکیل می دهند که دستگاه برای اعمال این مجلات یا چسب ها استفاده می کند.چسب حرارتی تفنگی به دلیل مقاوم بودن در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار بادوام و ضدآب است به همین دلیل در فضاهای بیرونی و عایق کاری استفاده می شود. چسب حرارتی تفنگی محکم و ماندگاری بالایی دارد که دیرتر پوسیده می شوند همچنین اگر می خواهید در جاهایی که برق نیست از چسب حرارتی استفاده کنید مدل شارژی آن نیز ساخته شده است.

استفاده از تفنگ چسب حرارتی
استفاده از چسب حرارتی بسیار عالی است زیرا در زمان کوتاهی خشک می شود از این نوع چسب می توان برای چسباندن موارد زیر به عنوان مثال استفاده کرد:

قطعات پلاستیکی را چسب بزنید

کاردستی

چسباندن انواع کاغذ و مقوا

عایق و آب بندی

تزئینات و آثار هنری مختلف ایجاد کنید

مواد چسبانده شده با تفنگ چسب حرارتی:

کاغذ و مقوا

چوب

پلاستیک

انواع فلزات

پارچه



نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که تفنگ های چسب حرارتی انواع مختلفی دارند و در قطرهای بزرگ و کوچک تولید می شوند، مثلاً اگر می خواهید از مقدار زیادی چسب حرارتی استفاده کنید، قطر بزرگ را انتخاب کنید و بالعکس. اگر می خواهید مقدار زیادی چسب حرارتی استفاده کنید، مقدار کمی از این چسب استفاده کنید، قطر کوچک آن باید استفاده شود.نکته دیگر اینکه هنگام خرید تفنگ چسب حرارتی بهتر است از قلاب استفاده شود تا هنگام کار با آن روی سطوحی مانند موکت و موکت نیفتد.

نحوه عملکرد دستگاه چسب حرارتی
برای استفاده از چسب های حرارتی که از اتیلن وینیل استات ساخته شده اند و نوعی پلاستیک هستند، نیاز به یک دستگاه چسب حرارتی داریم که شبیه تفنگ طراحی شده است، به همین دلیل است که چسب حرارتی را گاهی تفنگ چسب می نامند. گفتن

چسب های حرارتی به صورت استوانه یا کره با قطرهای مختلف از 7 تا 12 میلی متر تولید می شوند و در موقعیت دستگاه چسب حرارتی قرار می گیرند که برای چسب ها طراحی شده و به آن نازل می گویند که معمولاً هر کدام یک نازل بر روی دستگاه چسب حرارتی. با توجه به سایزها و قطرهای مختلف نازل ها باید چسب مناسب خریداری کنید، انتخاب بستگی به کاری دارد که می خواهید انجام دهید و قیمت چسب حرارتی برای قطرهای مختلف متفاوت است و هر چه سایز بزرگتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود. چسب گرم. .

دستگاه چسب حرارتی با برق کار می کند و پس از روشن شدن آن باید کمی صبر کنید تا دستگاه گرم شود و چسب ذوب شود سپس می توانید از ماشه دستگاه چسب حرارتی استفاده کنید. می توانید آن را فشار دهید و از چسب ذوب شده استفاده کنید، مراقب باشید هنگام استفاده از چسب دستتان نسوزد و چسب حرارتی سریع خنک می شود و می چسبد بنابراین باید سریع از آن استفاده کنید.بشر

چسب پلی اورتان

۱۰ بازديد
چسب پلی اورتان  چیست؟
چسب پلی اورتان یک درزگیر یا چسب آب بند بسیار بادوام، با کارایی و کارایی بسیار بالا، عمر طولانی و مقاومت خوب با چسبندگی عالی است. این امر پس از اتصال بین نواحی هرمتیک پلی اورتان، اتصال قوی ایجاد می کند. چسب های پلی اورتان می توانند سخت و نسبتاً غیر قابل انعطاف باشند یا می توانند لاستیکی و انعطاف پذیر باقی بمانند.

این محصول اغلب برای پر کردن و آب بندی مفاصل استفاده می شود و برای محیط هایی که در معرض رطوبت هستند بسیار خوب عمل می کند. این چسب سریع خشک نمی شود و نمی توانید با آن کار کنید و دیر عمل نمی کند که باعث تاخیر در روند کار می شود.

چسب های پلی اورتان در کجا استفاده می شود:
1- چسب های پلی اورتان روی تمام مواد معمولی و طبیعی، متخلخل یا غیر متخلخل، چوب، فلزات، لاستیک، کامپوزیت های تقویت شده، چرم، کاشی و شیشه، اکثر پلاستیک ها، بتن و آجر کار می کنند و این لیست ادامه دارد!

این چسب ها روی پلی پروپیلن، پلی اتیلن و موادی مانند سیلیکون یا تفلون به خوبی کار نمی کنند و بهتر است در این موارد از چسب های پلی اورتان استفاده نشود.2- به دلیل انعطاف پذیری این چسب، برای کاربردهایی با پتانسیل ارتعاش بالا (مثلا: اتومبیل، کامیون، اتوبوس، هواپیما و ...) بسیار مناسب است.

3- چسب پلی اورتان گزینه بسیار مناسبی برای چسباندن آینه یا شیشه به دیوار است.

4- چسب پلی اورتان شیشه اتومبیل:
چسب پلی یورتان برای نصب شیشه خودرو مناسب است و بسیاری از کارخانه های بزرگ خودروسازی از این چسب استفاده می کنند و درزگیر بسیار مناسبی برای خودروها است، در هنگام خشک شدن بسیار انعطاف پذیر است و در برابر حل شدن در مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی مقاوم است. قوی و پایدار

5- این چسب قابل استفاده در پیاده رو، ایوان یا بالکن، آسفالت، کارخانه ها، سازه های شهری، باند فرودگاه و ... می باشد.

6- این چسب به دلیل مقاوم بودن در برابر اشعه ماوراء بنفش یا نور خورشید برای فضاهای بیرونی بسیار مناسب است.

7- این چسب در ساخت و سازهای ساختمانی به عنوان مثال چهارچوب در و پنجره، کف سازی و ... نیز کاربرد فراوانی دارد.



کاربردهای چسب پلی اورتان
ویژگی های چسب پلی اورتان:
انعطاف پذیری عالی در گرما و سرمای شدید
این به دلیل ضریب چسبندگی قوی چسب است که هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت به عنوان یک کف عمل می کند.تا کاملا خشک و سفت شود. این نشان می دهد که مقدار کمی رطوبت سطحی برای چسبندگی مورد نیاز است.
چسب پلی اورتان ضد آب و ضد رطوبت است، اما غوطه وری کامل مداوم در آب توصیه نمی شود مگر اینکه از رنگ یا محصولات محافظ ضد آب و ضد آب با هم استفاده شود.
چسب پلی اورتان را می توان رنگ آمیزی یا سمباده زد، این چسب بسیار انعطاف پذیر و غیر شکننده است.
چسب پلی اورتان می تواند در دماهای مختلف کار کند و اثربخشی خود را حفظ کند.

5 ویژگی اصلی چسب پلی اورتان
به دلایل مختلف از چسب پرو یا پلی اورتان استفاده می شود که در زیر برخی از ویژگی های منحصر به فرد آنها را شرح می دهیم:

✔️مقاومت در برابر رطوبت بالا: این چسب در برابر رطوبت مقاوم است بنابراین می توان از آن در مناطق مرطوب استفاده کرد. در واقع به دلیل ویژگی های خوبی که دارد در بسیاری از کارها استفاده می شود. اما بسیاری از استیکرهای دیگر این ویژگی را ندارند.

✔️ چسبندگی به مواد مختلف: این چسب به راحتی به تمامی مواد و مواد می چسبد و در واقع با سطوح متخلخل و غیر متخلخل سازگار است.برای چسباندن مواد مختلف از فلز، شیشه، سنگ و ... استفاده می شود.

✔️ زمان چسبندگی: در واقع کاربر چسبنده می تواند عملیات را کامل کند. یعنی نه سرعت آن زیاد است که کار تمام نشود و نه آنقدر کند که روند کار را به تاخیر بیندازد.

✔️ ماندگاری: این چسب حداقل 10 سال ماندگاری دارد، یعنی تا 10 سال می تواند در برابر تغییر رنگ، ترک خوردن، تغییر حجم و ... مقاومت کند و پایداری خوبی را حفظ کند. این چسب ها کیفیت عالی دارند.

✔️ رنگ پذیری: یکی دیگر از ویژگی های خوب چسب های پرو این است که رنگ به خوبی به آن می چسبد زیرا با پایه مواد اولیه و پایه پلی استری از رنگ پذیری بهره می برد.

چسب اپوکسی

۱۱ بازديد
چسب های اپوکسی از زمان معرفی چسب ها یکی از مهم ترین چسب های تاریخ بوده اند. چسب های اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی ساخته می شوند که می توان از آن برای تغییر درجه رزین و چسباندن به فلزات، سرامیک ها و ... استفاده کرد. چسب های اپوکسی نیم قرن است که در صنعت استفاده می شوند، خواص شیمیایی و فیزیکی بسیار خوبی دارند و عموماً از دو جزء (رزین و هاردنر) تولید می شوند.

اپوکسی به هر یک از اجزای اولیه یا محصولات نهایی پخته شده رزین های اپوکسی و همچنین نام محاوره ای گروه عملکردی اپوکسی اشاره دارد. رزین های اپوکسی که به عنوان پلی اپوکسید نیز شناخته می شوند، دسته ای از پلیمرها و پلیمرهای واکنشی هستند که حاوی گروه های اپوکسید هستند.

چسب های اپوکسی را می توان با هموپلیمریزاسیون کاتالیزوری یا با طیف وسیعی از واکنش دهنده های همزمان مانند آمین های چند منظوره، اسیدها (و انیدریدهای اسید)، فنل ها، الکل ها و تیول ها (که معمولا مرکاپتان نامیده می شوند) واکنش نشان داد. این معرف های رایج اغلب سخت کننده نامیده می شوند.سخت کننده های چسب های اپوکسی بر اساس مبنای شیمیایی به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

پلی آمین ها (الیفاتیک)
انیدریدها
فنل ها
ارواح
تیول ها (مرکاپتان ها)


واکنش پلی اپوکسیدها با خود یا با سخت کننده های چند منظوره یک واکنش گرمازا است و معمولاً پلیمری با خواص مکانیکی مطلوب و پایداری حرارتی و شیمیایی بالا ایجاد می کند. اپوکسی طیف وسیعی از کاربردها، از جمله پوشش فلزی، کاربرد در الکترونیک و پایانه های الکتریکی فشار بالا، تولید برس رنگ، چسب برای مواد پلاستیکی تقویت شده با الیاف و اهداف ساختاری و غیره دارد.



خواص چسب های اپوکسی
به طور کلی، محصولات مبتنی بر رزین اپوکسی شامل پوشش ها و رنگ ها، چسب ها و درزگیرها برای ترمیم سطوح فلزی می باشد. چسب های اپوکسی پس از خشک شدن سفت و سفت می شوند و زمان خشک شدن آنها از چند دقیقه تا چند ساعت متغیر است. به طور کلی، هر چه چسب ها سریعتر خشک شوند، استحکام نهایی آنها کمتر می شود و بالعکس. چسب های اپوکسی یک جزئی برای فعال شدن نیاز به گرما دارند و در عوض سرعت خشک شدن بیشتری نسبت به چسب های اپوکسی دو جزئی دارند.مزایای استفاده از چسب های اپوکسی
از مزایای چسب های اپوکسی نسبت به سایر چسب های سیلیکونی و چسب های پلی اورتان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کاهش اندازه (چروک شدن) پس از خشک شدن.
• در حین خشک کردن گاز خارج نمی شود
• سازگاری با طیف وسیعی از مواد
• چسبندگی خوب به بسیاری از مواد
• مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر خوردگی
• مقاومت بالا در برابر فرسایش
• عایق مناسب برای کابل های برق
• قابلیت های حفاری، حفاری، نقشه کشی و سنگ زنی
• جذب ضربه و لرزش در محل استفاده
• اجتناب از خوردگی در نقطه استفاده بین فلزات غیر مشابه
• معمولاً سریعتر از بست های مکانیکی کار می کنند
• ارزان تر از روش های مکانیکی

یکی دیگر از مزیت های مهم و خوب رزین های اپوکسی این است که هیچ گونه ماده سمی در طول ساخت آن اضافه یا تولید نمی شود و کار با آن را ایمن می کند.

معایب چسب های اپوکسی
از معایب استفاده از چسب های اپوکسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• آماده سازی سطح قبل از چسباندن چسب ضروری است، زیرا عدم آماده سازی و تمیزی سطوح می تواند کیفیت چسبندگی نهایی چسب های اپوکسی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.البته لازم به ذکر است که این امر در مورد سایر چسب ها مانند چسب پلی اورتان، چسب پلیمری ام اس و چسب سیلیکون نیز صدق می کند.



چسب های اپوکسی به دلیل زمان خشک شدن سریع خود شناخته می شوند، اما برخی از گریدهای چسب اپوکسی ممکن است به زمان خشک شدن طولانی تری نسبت به سایر کدها نیاز داشته باشند.
به طور معمول چسب های اپوکسی مقاومت حرارتی بالایی ندارند و اگر دمای سطح یا محیط بیش از حد باشد، اثربخشی و قدرت چسبندگی چسب به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.
عمر مفید چسب های اپوکسی کاملا به شرایط نگهداری و نگهداری بستگی دارد. چسب های اپوکسی معمولاً در صورت نگهداری صحیح چندین سال (حداقل 2.5 سال) دوام می آورند.
در برخی موارد آموزش استفاده از چسب های اپوکسی ضروری است. همانطور که گفته شد چسب های اپوکسی به دلیل خواص منحصربفرد در مکان های دارای اهمیت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، لذا آموزش صحیح اپراتورهای استفاده از چسب های اپوکسی ضروری است.


چسب اپوکسی فلزی
همانطور که از نام آن پیداست، چسب اپوکسی فلزی فقط برای مصارف مرتبط با محصولات فلزی استفاده می شود.این نوع چسب فلزی از دو جزء تشکیل شده و با چسباندن دو جزء به یکدیگر اعمال می شود. چسب اپوکسی فلزی برای چسباندن فلزاتی مانند مس، آهن، آلومینیوم، روی، تیتانیوم، فولاد و برنج استفاده می شود و برای ترمیم سوراخ ها و نشتی ها در انواع محصولات فلزی و پرکردن لبه های فلزی استفاده می شود.

یکی از ویژگی های اصلی این چسب اپوکسی که توجه همگان را به خود جلب کرده است، تحول فوق العاده در صنعت چسب در مدت زمان کوتاه (5 دقیقه) برای رسیدن محصول به چسبندگی کامل است. از دیگر ویژگی های این محصول مقاومت آن در برابر حلال های مختلف و عوامل طبیعی مانند رطوبت، آب، هوا بدون کاهش حجم آن پس از اتمام چسبندگی است.

مراحل استفاده از چسب اپوکسی فلزی:

قبل از استفاده از این چسب لازم است ابتدا سطوح مورد نظر را از کثیفی و آلودگی تمیز کرده سپس دو جزء چسب را مخلوط کرده و در محل مورد نظر تزریق کنید. پس از تزریق چسب، آن را به مدت 20 دقیقه بدون انجام کاری ثابت نگه دارید. به مدت 24 ساعت از مواد ضد زنگ یا رنگ یا حتی آب روی چسب استفاده نکنید.چسب اپوکسی فایبرگلاس
چسب شیشه اپوکسی متشکل از دو جزء اپوکسی و هاردنر در فایبرگلاس استفاده می شود و مقاومت شیشه را در برابر عوامل حرارتی و مکانیکی بسیار افزایش می دهد. این دسته از چسب های اپوکسی در برابر آب و دمای بالا مقاوم بوده و در طول زمان دچار مشکل پوسیدگی نمی شوند.

از دیگر کاربردهای صنعتی چسب های اپوکسی فایبر گلاس می توان به ساخت کامپوزیت ها، مدل ها و پهپادها و مدل های هواپیما و قطعات آنها، صنعت خودروسازی و مونولیت ها اشاره کرد.از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این چسب می توان به استحکام کششی بالا، پایداری حرارتی و شیمیایی بالا، چسبندگی عالی به سطوح مختلف اشاره کرد. و مقاومت در برابر سایش بسیار بالا

چسب الاستومتر

۱۰ بازديد
چسب عایق الاستومری از پلیمرهای لاستیکی، رزین های صنعتی و تثبیت کننده های محلول در مخلوطی از حلال ها ساخته می شود.
این نوع چسب سازگاری بالایی دارد و خاصیت حفظ حرارت و رطوبت عالی دارد، بنابراین برای چسباندن عایق الاستومری به یکدیگر و چسبیدن به سطوح مختلف استفاده می شود.
با این نوع چسب می توان عایق را بر روی سطوح صاف و صاف و یا روی سطوح منحنی مانند کانال های هوا، مخازن، فنرها و اتصالات نصب کرد.
علاوه بر این از این نوع چسب برای اتصال دو سر گره ها نیز استفاده می شود.
نحوه چسباندن با چسب مایع الاستومری
کلیه درزها و درزهای عایق در صورتی که هر دو وجه لبه ها با چسب های مقاوم انرژی پارس مخلوط شوند.
کاملاً به هم چسبانده شده اند و عایق کامل و کامل است.
قیمت چسب مایع عایق الاستومری

مقدار مقاومت چسب مایع عایق الاستومری
چسب عایق الاستومری مقاومت حرارتی بالایی دارد.
بنابراین به راحتی برای چسباندن عایق الاستومری و سایر سطوح استفاده می شود.
این عایق برای سطوح صاف یا منحنی نیز مناسب است.خواص چسب مایع الاستومری
1- این نوع چسب، چسب مایع ویسکوز یکنواخت مشکی است.
2- در دمای 25 درجه سانتیگراد ویسکوزیته چسب عایق بین 2500 تا 3500 متغیر است.
3- درصد مواد جامد در چسب عایق بین 24 تا 27 درصد می باشد.
4- زمان خشک شدن چسب عایق الاستومری از چهار تا بیست دقیقه می باشد.
5- وزن این نوع چسب در دمای 20 درجه سانتیگراد از 0.8 تا 0.9 می باشد.
چسب مایع عایق الاستومری
استحکام عالی چسب عایق الاستومری در برابر رطوبت و گرما باعث می شود که به مرور زمان پایداری چسب این نوع چسب افزایش یابد.
لازم به ذکر است که این نوع گچ دارای مقاومت عالی در برابر حرارت و رطوبت می باشد که مزیت بزرگی است.


و با استفاده از این چسب در فرآیند عایق کاری،
می توان از ورود انواع مواد فرساینده از جمله رطوبت و کاهش استحکام قطعات چسب در نقاط اتصال جلوگیری کرد.


نقاط چسبندگی در کار چسب با چسب عایق الاستومری
نکاتی که در هنگام چسباندن با این نوع چسب باید رعایت شود:
سطوح خشک و بدون گرد و غبار و کثیفی.همچنین قبل از استفاده از این نوع چسب، بهتر است مایع درون ظرف و شیشه آن را تکان دهید تا کاملاً آماده چسبیدن به سطوح شود.



نحوه کار با چسب الاستومری
پس از اشباع سطح و سطح مورد نیاز با این نوع چسب و چسباندن خود عایق الاستومری، باید به مدت 20-30 دقیقه نقاط لازم را با همزن فشار دهید و پس از این مدت عایق کاملاً چسبانده و پایدار می شود.
به عنوان مثال عایق الاستومری دارای سطحی ناهموار و ناهموار است.
چنین عایق باید به جای 1 مرحله در 2 مرحله اعمال شود.
دمای ایده آل برای حفظ کیفیت و چسبندگی چسب عایق الاستومری حداقل 15 درجه سانتیگراد است.
طول عمر چسب عایق الاستومری
ماندگاری مفید این نوع چسب ها به دور از نور و حرارت 365 روز می باشد.
لازم به ذکر است برای حفظ کیفیت این نوع چسب های عایق باید در جای خشک و خنک و در ظروف فلزی نگهداری شود قیمت خرید چسب مایع الاستومری.

زیرا این نوع چسب ها چسب های حلالی هستند که قابل اشتعال و تا حدودی سمی هستند.
بنابراین هنگام نگهداری و نگهداری عایق های الاستومری باید از ایجاد شعله و جرقه به شدت اجتناب شود.با توجه به ماهیت سمی و شیمیایی این نوع چسب ها، ضروری است که این چسب ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

مزایای چسب مایع الاستومری
استفاده از چسب در محیطی مجهز به سیستم تهویه کامل باعث افزایش طول عمر چسب می شود.
ظروف این نوع چسب ها باید در هر زمان و مکانی که استفاده نمی شوند پوشیده شوند.
کاملاً پوشانده شود تا از خشک شدن و سفت شدن چسب جلوگیری شود.

فیلتر کفی پلیتد

۱۱ بازديد
فیلتر کفی پلیتد
بسته شدن
فیلترهای کف پلیسه دار به فیلترهای فیلمی و یکبار مصرف معروف هستند، مدیا مصنوعی و با راندمان 50 تا 98 درصد بر اساس استاندارد اشرایی 52/1-1992 با توری لمینت در یک طرف، برای افزایش سطح و افت فشار کم و جلوگیری از تکان خوردن و نشتی رسانه، می توان آن را به شکل V و عمق های مختلف تا کرد، در قاب های ضد رطوبت، فیلترهای کف نصب کرد. طراحی شده برای استفاده در دفاتر، هتل ها، نظافت صنعتی، فرودگاه ها، مدارس و دانشگاه ها برای محافظت از سرنشینان در برابر مبردهای مضر، کویل های خنک کننده تمیز، گرد و غبار و سایر اجزای سیستم HVAC از گرد و غبار و خاک.
فیلترهای کف پلیسه دوم
بسته شدن
این نوع پیش فیلترها و بسترهای فیلتر از یک نوع الیاف مصنوعی (نبافته) که در داخل یک قاب مقوایی یا فلزی قرار می گیرد به همراه توری های محافظ به عمق 50 یا 100 میلی متر انتخاب می شوند. شکل آکاردئونی زیگزاگ یا تا شده قاب مقوایی نیز طوری طراحی و بریده شده است که اجازه می دهد هوا از حدود 75 درصد سطح مقطع خود عبور کند.مشخصات فنی: این نوع پیش فیلترها که به فیلترهای کف پلیسه یا پانلی معروف هستند در طبقه بندی یوروونت از EU-3 تا EU-9 طبقه بندی می شوند و افت فشار اولیه آنها در جریان هوا 3400 متر مکعب در ساعت می باشد. ، 30 پاسکال با راندمان 35 تا 40 درصد، 40 پاسکال با بازده 45 تا 50 درصد، 55 پاسکال با بازده 55 تا 60 درصد.




فیلترهای کف پلیسه
بسته شدن
مشخصات فنی: راندمان جذب ذرات گرد و غبار اتمسفر حدود 30 تا 98 درصد است و قدرت جذب پیش فیلترهای خاک مصنوعی بین 80 تا 99.9 درصد در آزمایشات مختلف با تونل آزمایشی مشاهده شده است (Ashry 52.76). بررسی کارایی وزن . ابعاد رایج این پیش فیلترها 50 و 100 میلی متر و ضخامت 490x490x50 میلی متر برابر با 600x600 یا 600x300 می باشد. افت فشار نهایی (توصیه شده) این فیلترها بسته به کارایی آنها 200-250 پاسکال است. کاربردها: آنها یک جایگزین بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای فیلترهای الیاف شیشه ای هستند که برای افزایش عمر فیلترهای حساس مانند HEPA استفاده می شوند. فیلترهای دیگر اغلب در رنگ‌فروشی‌ها، کارخانه‌های رنگ‌سازی خودرو، نیروگاه‌ها، تخت‌های دوم تهویه مطبوع، مناطق تمیز یا به‌عنوان پیش فیلتر برای فیلترهای عسلی با راندمان بالا (HEPA) و (OLPA) استفاده می‌شوند. .پرکاربردترین فیلتر
یکی از پرکاربردترین فیلترها فیلتر کف پلیسه است که نقش بسیار مهمی در فروش و ارسال آن داریم.قبل از فیلتر کردن، جداسازی غبار درشت و سلول های فیلتر ریز از اسکلت فلزی با محافظ شبکه روی ورق های فلزی گالوانیزه انجام می شود. الیاف مصنوعی Doming، مواد فیلتر حاوی میانگین مقاومت: 84.5٪، سری fu، الیاف پلی استر و پلی پروپیلن
استفاده از کفپوش در بیمارستان ها
فیلتر کفی پلیتد یکی از فیلترهایی است که در بیمارستان ها و اتاق های تمیز استفاده می شود. هوای ورودی در محیط های مختلف فیلتر شده و خارج از اتاق تخلیه می شود.فیلتر پنلی زمان لازم برای تمیز کردن را تا 30 درصد کاهش می دهد. برای تمیز کردن اتاق مجاور در بیمارستان، این فیلتر حتی زمانی که بیمار در حال استراحت است نیز کار می کند. مناسب برای انواع سطوح، سنگ مرمر، پارکت، فرش ... قابل حمل است، مصرف برق را تا 50 درصد کاهش می دهد.
مشخصات فنی:
این پیش فیلترها که به عنوان کف یا پانل پلیسه شناخته می شوند، توسط Eurovent به عنوان EU-3 تا EU-9 طبقه بندی می شوند و دارای افت فشار اولیه 3400 متر مکعب در ساعت در جریان هوا، بازدهی 35 30 پاسکال هستند. -40 درصد 40 پاسکال با راندمان 45 تا 50 درصد، 55 پاسکال با بازده 55 تا 60 درصد.اثربخشی آنها در جذب ذرات اتمسفر و گرد و غبار حدود 30-98 درصد است و جذب مصنوعی خاک توسط این پیش فیلترها بین 80-99.9 درصد وزنی در آزمایش های مختلف تونل آزمایشی مشاهده شده است (اشری 52/76). ابعاد کلی این پیش فیلترها 600*600 و 600*300 ضخامت 50 و 100 میلی متر و 490*490*50 میلی متر می باشد. افت فشار نهایی (توصیه شده) این فیلترها بسته به کارایی آنها 200 تا 250 پاسکال است.

فیلتر هوای خشک

۱۱ بازديد
فیلتر هوای خشک
این نوع فیلتر دارای یک عنصر متخلخل قابل تعویض با سوراخ های بسیار کوچک است که نیازی به خیساندن در روغن نیست. به جای مقاومت روی آن تمرکز کنید

در برخی از فیلترها، المنت را می توان تمیز کرد و دوباره استفاده کرد، در برخی دیگر، المنت باید تعویض شود. عملکرد تمیز کردن هوا فیلتر نشان داده شده در عکس مستقیماً به درجه باز شدن منافذ فیلترها بستگی دارد که به مرور زمان باز می شوند. . و در اثر گرد و غبار هوا کدر می شود و کثیفی روی پوسته فیلتر هوا جمع می شود که این امر در اثر حرکت دایره ای هوا به دلیل وجود بال در بدنه داخلی فیلتر یا روی برخی فیلترها ایجاد می شود. خود عنصر
فیلتر هوا؛ برای تمیز کردن هوای موتور


فیلترهای هوای خودرو به تمیز نگه داشتن هوای موتور و عاری از آلودگی کمک می کنند. راز تشخیص فیلتر هوای نامناسب در هر وسیله نقلیه این است که به هوای خروجی از اگزوز نگاه کنید. دود سیاه موتور نشانه کثیف بودن فیلتر هوا است. با این حال، در برخی موارد، چراغ چک موتور برای نشان دادن دود سیاه قبل از ظاهر شدن روشن می شود.همانطور که می توانید تصور کنید، فیلتر هوای خودرو یک جزء بسیار ساده است که هوا را از آلاینده های وارد شده به موتور پاک نگه می دارد. این آلاینده ها می تواند شامل حشرات، ذرات آب، خاک خیابان، گرده، خاک و هر چیز دیگری باشد که تصور کنید.

به همان اندازه که کارکرد آنها ساده است، تمیز کردن یا تعویض فیلترهای هوا به همان اندازه بدون دردسر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لوله ورودی متصل به فیلتر هوا را بردارید و فیلتر را بردارید. سپس آن را روی چراغ نگه دارید و اگر نور از آن عبور نکرد، باید تمیز یا تعویض شود.



همانطور که در بالا ذکر شد، فیلترهای هوا یکی از رایج ترین انواع فیلتر خودرو هستند. وظیفه اصلی فیلتر هوای موتور حذف آلودگی و زباله از هوا است. دارندگان خودرو باید با توجه به شرایط رانندگی و وسایل نقلیه، نوع مناسب فیلتر هوا را انتخاب کنند. فیلتر هوا برای موتور انواع مختلفی دارد:

فیلتر هوای روغن: منیفولدهای ورودی دارای فیلترهای هوای روغن هستند، زیرا اجازه جریان هوای بیشتری را می دهند و 98 درصد هوا را تمیز می کنند. فیلترهای هوای روغن از پنبه ساخته شده اند و به راحتی تمیز می شوند.روغن موجود در فیلترها جریان آلاینده های ریز را محدود می کند و سوراخ های میکرونی بزرگ اجازه می دهد تا هوا به راحتی به داخل موتور جریان یابد. فیلترهای روغن بیشتر از فیلترهای هوای خشک کار می کنند. آنها قابل شستشو و استفاده مجدد هستند، بنابراین لازم نیست هر بار که فیلترتان کثیف شد فیلتر جدیدی بخرید، فقط آن را تمیز کنید.
فیلتر هوای خشک: بسیاری از خودروسازان شرکت های خود را دارند که فیلتر هوای خشک را تولید می کنند. فیلترهای هوای خشک از کاغذ یا فوم ساخته می شوند. آنها جریان هوای بیشتری را محدود می کنند، اما 99٪ هوای تازه را به موتور منتقل می کنند. این یکی از انواع فیلتر هوا در خودروها است که به طور کلی برای مسافت 10000 تا 15000 کیلومتر مناسب است. فیلترهای هوای خشک نیاز به نگهداری کمتری دارند. آنها بیشتر برای شرایط خشک و گرد و غبار مناسب هستند، بنابراین اگر برای یک تور آفرود در کویر می روید، این فیلترها بهترین انتخاب هستند، زیرا فیلترهای روغن نیاز به تمیز کردن منظم دارند. لطفا توجه داشته باشید که فیلترهای خشک قابل استفاده مجدد نیستند. علاوه بر این، آنها جریان هوا را محدود می کنند و به دلیل موادی که از آن ساخته شده اند قابل شستشو نیستند.تجمع کثیفی می تواند با کاهش جریان هوا به عملکرد موتور و مصرف سوخت آسیب برساند.
فیلترهای هوا از نظر شکل به دو دسته تقسیم می شوند که هر کدام با توجه به نوع خودرو مورد استفاده قرار می گیرند:

فیلتر هوای پانل: این نوع فیلتر هوا به شکل یک مستطیل صاف است. فیلترهای هوا دارای سطح وسیعی هستند که اجازه می دهد هوای بیشتری از آن عبور کند. اکثر فیلترهای هوای خشک این فرم را دارند، یعنی یک پنل.
فیلتر هوای مخروطی: شکل مخروطی به دلیل سطح بزرگتر اجازه عبور هوای بیشتری را می دهد. فیلترهای هوای روغن معمولاً از شکل مخروطی استفاده می کنند. شکل مخروطی جریان هوای یکنواخت را تضمین می کند. برای افزایش بیشتر سطح فیلتر، برخی از تولیدکنندگان از شکل فیلتر مخروطی معکوس برای افزایش جریان هوا استفاده می کنند.

فیلتر لانه زنبوری

۱۱ بازديد
فیلترهای لانه زنبوری با استفاده از محیط های میکروفایبر گلاس یا مخلوطی از شیشه میکروفایبر و پلی استر با کیفیت بالا تولید می شوند و برای حفظ «پلیت ها» به صورت پک مدیا در قاب های مختلف (انواع و ابعاد)، اطراف فیلتر داخل قاب با پلی اورتان نصب می شوند. . روی آن را با ذوب داغ، سیلیکون، رزین یا در صورت لزوم چسب های حرارتی بپوشانید تا از انتشار هوا جلوگیری شود.
بافت بسیار ریز و دقیق مدیا در فیلترهای لانه زنبوری یکنواخت است و با 'چین'های فشرده خود استحکام بیشتری ایجاد کرده و جذب گرد و غبار بسیار ریز را افزایش می دهد. بستر در فیلترهای معمولی یا ضد حرارت در فیلترهای حرارتی که برای اطمینان از عایق بودن محفظه فیلتراسیون استفاده می شود.
قاب فیلتر لانه زنبوری ام دی اف، چند لایه، گالوانیزه، آلومینیومی و استنلس استیل در ابعاد مختلف بنا به تقاضای مشتری موجود می باشد.
فیلترهای لانه زنبوری با توجه به قابلیت جذب ذرات اتمسفر و گرد و غبار به سه گروه طبقه بندی می شوند (طبق استاندارد اشری 52/76).دسته اول شامل فیلترهای لانه زنبوری با راندمان 65-60 درصد، گروه دوم با راندمان 80-85 درصد و دسته سوم با راندمان 90-95 درصد از نظر ظاهری یکسان هستند اما کاغذ صافی بکار رفته در آن دارای مشخصات فنی متفاوتی می باشد.کاغذ صافی یا مدیاهای مورد استفاده در فیلترهای لانه زنبوری از میکروفایبر یا مخلوطی از فایبر گلاس و پلی استر ساخته شده است که پس از تا شدن توسط یک محیط زیگزاگ یا آکاردئونی توسط فویل تا شده از قبل تا شده توسط یک دستگاه تاشو فویل آلومینیومی تهیه می‌شود و به آن اسپیسر یا اسپیسر می‌گویند و در کنار رسانه‌های تا شده قرار می‌گیرد که در این حالت بسته به مود یا پکیج نامیده می‌شود.




فیلترهای لانه زنبوری در یک طرف دارای لاستیک آب بند هستند که پس از نصب در محفظه فیلتر از نفوذ هوای فیلتر نشده به محلی که هوای تمیز در فیلتر وجود دارد جلوگیری می کند.
فیلترهای لانه زنبوری با توجه به قابلیت جذب ذرات اتمسفر و گرد و غبار به سه گروه طبقه بندی می شوند (طبق استاندارد اشری 52/76). دسته اول شامل فیلترهای لانه زنبوری با راندمان 65-60 درصد، گروه دوم با راندمان 80-85 درصد و دسته سوم با راندمان 90-95 درصد از نظر ظاهری یکسان هستند اما کاغذ صافی به کار رفته در آن دارای مشخصات فنی متفاوتی است.کاغذ صافی یا مدیا مورد استفاده در فیلترهای لانه زنبوری از الیاف ریز یا مخلوطی از الیاف شیشه و پلی استر ساخته شده است که پس از تا شدن توسط دستگاه تاشو مدیا زیگزاگ یا آکاردئونی توسط فویل تا شده که توسط دستگاه تاشو فویل آلومینیومی از قبل تا شده تهیه می شود. جدا کننده یا Separator نامیده می شود و در کنار رسانه تا شده قرار می گیرد که در این مورد mod یا bundle نامیده می شود.

فیلترهای لانه زنبوری در یک طرف دارای لاستیک آب بند هستند که پس از نصب در محفظه فیلتر از نفوذ هوای فیلتر نشده به محلی که هوای تمیز در فیلتر وجود دارد جلوگیری می کند.

فیلتر کربن

۱۰ بازديد
فیلتر کربن چیست؟
فیلتر کربن فعال که به آن فیلتر اکتیو یا فیلتر گلخانه کربن نیز می گویند، به عنوان یک سیستم خروجی هوا برای تمیز کردن آلاینده ها و موارد دیگر استفاده می شود، ما از آن برای رشد یا رشد در گلخانه، اتاق یا جعبه، سقف استفاده می کنیم. چادر رشد البته به عنوان فیلتر دوم برای تصفیه آب استفاده می شود.

اما فیلتر کربن فعال به چه معناست؟ از آنجایی که در ساخت این فیلترها از دانه های کربن فعال استفاده می شود که اغلب از زغال نارگیل ساخته شده اند، هر گرم از این ماده به عنوان مساحتی معادل 3000 متر مربع شناخته می شود که اجازه عبور هوا را می دهد. صورت می گیرد و آن را جذب می کنند و به دلیل عمر طولانی و راندمان بسیار بالا، خرید فیلتر هوای کربن فعال بسیار بالاست.
عوامل موثر بر هزینه فیلترهای کربن برای محیط های رشد گلخانه ای و گیاهی
هزینه فیلتر کربن یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشت، به عنوان مثال، هنگام استفاده از تجهیزات گلخانه ای یا یک محیط کشت گیاه که به عنوان یک سیستم هوادهی در یک محیط بسته عمل می کند و در ساختار دانه های کربن فعال یا فعال است. . به آن فیلتر هوای کربن اکتیو نیز گفته می شود، بنابراین قیمت فیلتر هوای کربن اکتیو مورد استفاده در برخی از سایت های فروشگاهی با آنچه ما در نظر می گیریم تفاوتی ندارد.دانستن هزینه فیلتر هوای کربنی برای این محیط ها و یادگیری نکاتی در مورد نحوه خرید به دلیل عملکرد آن که گرده ها، بوهای نامطبوع ناشی از رشد گیاهان خاص، گرد و غبار و گرد و غبار را جذب می کند، اهمیت پیدا می کند. و سایر آلودگی ها و به راحتی قابل حذف است.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از فیلترهای هوا در بازار وجود دارد، انتخاب گزینه مناسب می تواند کار دشواری باشد، به خصوص که گاهی اوقات تفاوت قیمت ها می تواند زیاد باشد و دقیقاً نمی دانید چه عواملی در اختلاف فیلتر کربن دخیل هستند. قیمت مدل های مختلف..

با توجه به اینکه خرید فیلتر هوای کربنی مناسب در رفع آلودگی و پاکسازی هوا و تولید هوای با کیفیت و در نتیجه رشد صحیح و بهینه گیاهان بسیار حائز اهمیت است، معمولاً پس از اشباع شدن منافذ این فیلترها، تعویض آنها ضروری است. (برای پر کردن ظرفیت جذب سطحی ناشی از آلودگی) بنابراین باید با عوامل مختلف آشنا باشد. مهم ترین عواملی که بر قیمت این فیلتر تاثیر می گذارند عبارتند از:

مقدار CFM (فوت مکعب در دقیقه):
در این مقاله فیلتر گلخانه نحوه محاسبه CFM فیلترهای کربنی را به تفصیل توضیح دادیم و عملکرد این فیلترها باید با توجه به اندازه فضای در نظر گرفته شود.در واقع، حجم CFM نوشته شده در کاتالوگ فیلتر گلخانه یا مشخصات کربن نشان می دهد که چه مقدار هوا در هر فوت مکعب در دقیقه باید فیلتر شود. البته هر چه حجم محیط بیشتر باشد نیاز به این CFM و فیلتر و در نتیجه هزینه فیلتر کربن بیشتر می شود.

نکته: خرید فیلتر کربن زیر حد CFM باعث مسدود شدن سریع منافذ آن و در نتیجه تعویض زودهنگام و هزینه های بالا می شود، در حالی که خرید این فیلتر بیش از حد ضروری و غیر ضروری است، پس آن را به شرح زیر تهیه کنید. نیاز به

پیش فیلتر:
تعداد محدودی از فروشگاه ها (از جمله سان لایت ایران) به همراه فیلترهای گلخانه ای پیش فیلتر تهیه می کنند و یا در بسته بندی برخی برندها قرار می گیرند. رشته آزاد است.



توجه: فیلترهای پیش فیلتر روی سطح خارجی فیلتر کربن فعال قرار می گیرند تا ذرات گرد و غبار را جذب کرده و از جذب آن به فیلتر اصلی سطحی جلوگیری کرده و در نتیجه عمر فیلتر اصلی و سایر سازه ها و تجهیزات را افزایش دهند. پنکه.ضخامت فیلتر کربن:
هر چه ضخامت این فیلتر بیشتر باشد، جذب سطحی و البته کارایی آنها بیشتر می شود. بنابراین اگر قصد خرید چنین فیلترهایی را دارید، باید انتظار داشته باشید که هزینه فیلتر کربن ضخیم گلخانه ای بالاتر باشد.

نوع فشرده:
فیلتر کربن فشرده یا فشرده گلخانه قیمت بیشتری نسبت به حالت معمولی دارد و برای محیط هایی که مساحت زیادی دارند و طبیعتا نیاز به استفاده از تعداد زیادی فیلتر کربن فعال دارند مناسب است. به دلیل عملکرد این فیلترها به خصوص در انواع مجهز به فن نویز ایجاد می شود که در نوع فشرده کاهش زیادی پیدا می کند. حتی مطالعات نشان داده است که این نوع فیلتر هوا عملکرد بهتری دارد و در جذب بو و آلودگی کارآمدتر است.

دوام و ماندگاری
آنها از ارزان تا گران قیمت هستند و ما قطعاً توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است برای فیلتر هوای کربنی هزینه کنید. زیرا راندمان این گونه مدل ها بالا بوده و عمر مفید آنها چندین برابر بیشتر است. حتی تعمیر آنها نیز آسان بود.توجه: از این فیلتر هوا می توان در چادرهای رشد، جعبه های رشد، گلخانه ها و ... استفاده کرد. در جایی که قیمت این فیلتر بالاست، هزینه آن نیست، اما سرمایه گذاری است که بازدهی بسیار خوبی را به شما می دهد و در عین حال نتایج بسیار بهتری را به دست می آورید.

با فن: هزینه فیلتر کربن هوا با فن بیشتر از نوع بدون فن است، معمولاً آن را برای مکان هایی که فضای زیادی برای رشد گیاهان وجود دارد توصیه می کنیم. البته نوع با کنترلر نیز در بازار موجود است که قیمت آن بیشتر از نوع بدون کنترلر است. توجه داشته باشید که با کمک فن هوا به صورت 360 درجه و از هر طرف از فیلتر عبور می کند.
مواد اولیه:
از آنجایی که فیلترهای هوای کربنی در گلخانه یا محیط رشد قرار می گیرند و این محیط مرطوب است، مواد بدنه باید ضد زنگ و کاملا بادوام باشد. برخی از برندها از آلومینیوم یا فولاد گالوانیزه بسیار با کیفیت استفاده می کنند و فیلترهای کربنی قیمت بیشتری نسبت به فولاد دارند.فیلتر کربن فعال چه کاربردهایی دارد؟
اکنون که با فیلترهای کربن فعال، نحوه عملکرد و استفاده از آنها بسته به نوع آنها کاملا آشنا شدید، کاربردهای دقیقی را که در همه انواع فیلترها مشترک است و تنها در استحکام آنها متفاوت است را توضیح خواهیم داد.

مدیریت بو: سخت ترین کار برای کسانی که به پرورش گل و گیاه فکر می کنند این است که بوهای محیط را از بین ببرند تا محیطی مناسب برای گیاهان و افرادی که در آنجا کار می کنند ایجاد کنند. خوشبختانه، فیلتر کربن فعال می تواند تمام بوهای موجود در هوا را به دام بیندازد. البته همانطور که گفتیم برای کنترل موثر و از بین بردن بوی محیط استفاده از پنکه در فضاهای بزرگ ضروری است.
حذف ناخالصی ها و آلاینده ها از هوا (آلاینده ها): گیاهان برای رشد مناسب نه تنها به دما، رطوبت و مواد مغذی مناسب نیاز دارند، بلکه به هوای با کیفیت و کاملاً تمیز و بدون هیچ گونه آلاینده و آلودگی نیاز دارند. این آلاینده ها شامل گرد و غبار، گرد و غبار موجود در هوا، گرده قارچی، بنزن و سایر VOCها و غیره است. فیلتر گلخانه ای این گونه آلاینده ها را از محیط و هوا حذف می کند تا گیاهان بهتر بتوانند تنفس کنند، زیرا باقیمانده آلاینده روی برگ ها، منافذ بالایی گیاهان را مسدود می کند و از فتوسنتز و تنفس گیاه جلوگیری می کند.حذف گازهای خطرناک یا آلاینده های خطرناک: از جمله کاربردهای فیلتر کربن فعال می توان به بهره برداری از سیستم های گاز، تبرید و ... اشاره کرد. که تجمع آن می تواند باعث خفگی پرسنل شاغل در سرعت شب شود.
رفع آلودگی میکروبی: طبیعتا آلودگی میکروبی همه جا هست، اگر گیاه مواد مغذی کافی دریافت نکند، رطوبت محیط بالا باشد یا هوا از آلودگی های دیگر پاک نشود، آلودگی میکروبی هم افزایش می یابد، اما ممنون. کربن فعال به دلیل وجود فیلتر باعث آلودگی میکروبی و بیماری زایی برای گیاهان نمی شود.

پاپینگ

۱۴ بازديد
اتصالات یا اتصالات لوله (اتصالات)
اتصال، تغییر مسیر، بستن خطوط، تغییر اندازه و غیره در خطوط لوله. زانوها، فلنج ها، کوپلینگ ها و شاخه ها (Boss) جزو اتصالات محسوب می شوند. بسته به نوع اتصال، اعم از جوشی، قطع یا آجدار و همچنین میزان فشار کاری، نوع اتصالات نیز متفاوت است. با توجه به نسبت فشار خطوط (Pressure Rating) استانداردهای مختلفی برای اتصالات تعریف شده است. به عنوان مثال، ASME B16.9 برای انشعابات عمومی مناسب است، در حالی که ASME B16.31 دارای مقرراتی برای خطوط فشار قوی است.
از آرنج برای چرخش 90 یا 45 درجه جریان استفاده می شود. اما در کنار این ابعاد، آرنج هایی با طرح های خاص و انواع غیر معمول نیز به سفارش ساخته می شود. اتصالی که باعث می شود ورودی های جریان 180 درجه معکوس شوند،"معکوس" نامیده می شود که به عنوان مفصل پاپینگ طبقه بندی می شود. از برگشت ها در ساخت کویل های مبدل حرارتی و مخازن هواکش استفاده می شود.

انواع پاپینگ لوله

بسته به شعاع چرخش، دو نوع زانویی تولید و عرضه می شود، شعاع بلند و کوتاه (Long-Radius، Short-Radius).زانوهای شعاع بلند با شعاع ⅕ برابر با قطر اسمی لوله و اندازه های ¾ و بالاتر و زانوهای شعاع کوتاه با شعاع برابر با قطر اسمی لوله. استاندارد ASME B16.9 برای شعاع بلند و ASME B16.28 برای شعاع کوتاه ابعاد استاندارد را ارائه می دهند. نوع زانویی 90 درجه اندازه لوله را تغییر می دهد و جهت آن را تغییر می دهد که به آن زانویی کاهش می گویند. شعاع آرنج کاهنده ⅕ قطر اسمی انتهای بزرگتر است.

کاهش زانو

میتر
برای لوله کشی کم فشار بزرگتر از 10 اینچ که افت فشار حیاتی نیست، می توان با استفاده از لوله های متعددی که زاویه 90 درجه ایجاد می کنند، این کار را انجام داد. میترها می توانند از دو، سه یا چند قطعه ساخته شوند. هرچه تعداد قطعات بیشتر باشد، مقاومت هیدرولیکی میتر کمتر است. به طور کلی، مقاومت جریان یک میتر سه تکه تقریباً دو برابر یک زانویی با شعاع بلند معادل است، اما از نظر اقتصادی، میتر نسبت به زانویی مشابه مقرون به صرفه تر است.

لوله های میتر

نحوه نمایش متر روی نقشه:

اره MITREBEND BE 15 4 برش.9 میلی متر THK 56 اینچ

به معنای یک میتر چهار تکه با انتهای پخ به ضخامت 15.9 میلی متر و 56 اینچ است.

لوله
سه راهی برای انشعاب خطوط اصلی استفاده می شود. شاخه حاصل ممکن است زاویه 90 درجه داشته باشد و بر 45 درجه تقسیم شود.

تی شرت کله گاو

لوله

با توجه به اندازه لوله انشعابات به سه دسته تقسیم می شود:

همان تی

اگر قطر شاخه برابر با قطر خط اصلی باشد به آن سه راهی مساوی یا سه راهی راست می گویند.

همان تی


در این نوع چرخ دنده، سایز شاخه ای کوچکتر از اندازه چرخ دنده اصلی است، به آن دندان دنده نیز می گویند.

تبدیل تی


تی شرت کله گاو

نوع دیگری از سه راهی که کاربرد خاصی دارد، Bullhead است که قطر ثانویه آن بیشتر از قطر اولیه است و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام کاهش دندانه ها، قطر انشعاب نباید کمتر از نصف قطر لوله اصلی باشد.

تی شرت کله گاو

نوع دیگری از سه راهی که کاربرد خاصی دارد، Bullhead است که قطر ثانویه آن بیشتر از قطر اولیه است و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.هنگام کاهش دندانه ها، قطر انشعاب نباید کمتر از نصف قطر لوله اصلی باشد.



انواع دیگری از چنگال ها با استفاده از روش Bonney Forge ساخته می شوند که عبارتند از:

اتصالات WELDOLET
ارتباطات اجتماعی
اتصالات TREDOLET
جایی در آرنج
اتصالات LATROLET
اتصالات CAP
اتصالات WELDOLET چیست؟

این یک انشعاب روی لوله اصلی است که در لوله قرار می گیرد و یک شاخه کوچکتر را 90 درجه از خط اصلی می گیرد. محدوده کاربرد این نوع شبکه برای سایز لوله از ⅜ اینچ تا 60 اینچ می باشد. واژه WELDOLET مخفف WELD OUTLET است. روی لوله اصلی به سمت منحنی شیر جوش داده می شود و لوله انشعاب با چرخ به انتهای عقب آن جوش داده می شود. این شاخه بر اساس استاندارد ASME B16.25 ساخته شده و معمولاً برای ساخت آن از متریال ASTM A 105-A 350-A 182 استفاده می شود.

اتصالات WELDOLET

اتصالات SOCKOLET چیست؟
ارتباطات اجتماعی

این اتصال همانند اتصال WELDOLET است با این تفاوت که شبکه ثانویه با اتصال بی صدا به آن متصل می شود، سمت منحنی سوکت به لوله اصلی جوش داده می شود و لوله شبکه وارد پریز می شود. از طرفی قسمت بیرونی بین لوله و سوکت جوش داده شده است.SOCKOLET مخفف SOCKET OUTLET است.

محدوده کاربرد این اتصال به فشار کاری بستگی دارد و اندازه آن مطابق ASME B16.11 می باشد. منشعب شده برای گریدهای ⅛ اینچ تا 4 اینچ تا سه هزار پوند و قابل استفاده برای گریدهای ¼ اینچ تا 2 اینچ تا شش هزار پوند.

اتصال THREADOLET چیست؟

از این اتصال برای گرفتن انشعاب از خط لوله نیز استفاده می شود و لوله انشعاب که برای نصب سمت خم شده باید به لوله اصلی جوش داده شود به داخل تردولت رفته و با پیچ بسته می شود. این اتصال برای انشعابات از ⅛ تا 4 اینچ استفاده می شود و ساخت آن بر اساس استاندارد ASME B1.20.1 می باشد.

یک اتصال THREADOLET

اتصال ELBOWLET چیست؟

گیربکس نصب شده روی آرنج (پرتو بلند یا کوتاه). این اتصال نیز به سه نوع SOCKET SOLDER، BRACKET SOLDER و threaded تقسیم می شود.

شرکت وابسته LATROLET چیست؟

از این نوع اتصال برای گرفتن انشعاب 45 درجه از لوله استفاده می شود که همگی به لوله اصلی جوش داده می شوند و به صورت WELDOLET و SOCKOLET و همچنین RHREADOLET برای اتصال به لوله انشعاب ساخته می شوند.ویژگی های این نوع اتصال به شرح زیر است:

انتهای برش در ASME B16-25
برای نوع "بی صدا" ASME B 16-11
نوع رزوه طبق استاندارد ANSI B1-20-1
کلاه لبه دار

درپوش لوله یا کلاهک

CAP برای مسدود کردن انتهای رشته ها استفاده می شود. این اتصال مانند سایر اتصالات در سه حالت SWITCHING، ROSSECK SWITCHING و THREADING پیاده سازی می شود. یک کلاهک پیچی که به صورت خارجی وصل می شود، PLUG نامیده می شود. شاخه ها مربع، شش ضلعی و گاهی گرد هستند.

لوله های دوشاخه (PLUG).

کاهنده

وقتی می خواهیم دو لوله را با قطره های مختلف به هم وصل کنیم از REDUCER استفاده می کنیم. کاهنده ها به دو صورت متحدالمرکز (CC:CONCENTRIC) و خارج از مرکز (ECC:ECCENTRIC) ساخته می شوند.