کابل نسوز

۱۱ بازديد
سیم و کابل سیلیکونی چیست؟
بسیاری از سیم ها و کابل ها توسط شرکت های مختلف تولید می شوند که هر کدام دارای پوشش خاصی از مواد مختلف هستند. در این میان یکی از پرفروش ترین سیم ها سیم و کابل سیلیکونی است که نسبت به سیم های دیگر دارای ویژگی های خاصی است که در این مطلب به معرفی این سیم و کابل ها می پردازیم.

انواع سیم و کابل های موجود در بازار دارای روکش های پی وی سی و سیلیکونی هستند که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. در عین حال استفاده از سیم و کابل سیلیکونی در هر شرایطی بی خطر است زیرا مزایای زیادی دارد. انواع سیم ها و کابل های سیلیکونی ضد اشتعال با سیلیکون روکش شده اند. این عنصر شیمیایی شباهت زیادی به فلز دارد و در برابر دمای بالا و زیر صفر مقاومت خوبی دارد و بهترین عایق سیم و کابل برق محسوب می شود. سیم ها و کابل های سیلیکونی در محدوده دمایی 60- تا 300 درجه مقاومت خوبی دارند و می توانند بسیار انعطاف پذیر باشند.
سیم و کابل نسوز چیست؟
کارخانه های شیمیایی و پالایشگاه های نفت بیشترین نیاز را به سیم و کابلی دارند که در برابر دمای بالا مقاومت کنند.زیرا در این صنایع دستگاه هایی وجود دارند که با مصرف گرمای زیادی نیاز به کار دارند.

مزایای استفاده از سیم ها و کابل های مقاوم در برابر شعله

این سیم ها در برابر مواد شیمیایی، رطوبت، روغن های مختلف مقاوم بوده و بادوام هستند. همچنین این سیم ها و کابل ها در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید بسیار مقاوم بوده و فرسوده نمی شوند و پتانسیل آتش سوزی ندارند.

ویژگی های انواع سیم و کابل سیلیکونی
سیم سیلیکونی می تواند یک یا دو کلاهک داشته باشد که درپوش بالایی آن از سیلیکون ساخته شده است. در عین حال کابل سیلیکونی دارای چندین رشته سیم با دو روکش است و پس از پوشش داخلی اتصال سیم ها، روکش دوم از سیلیکون ساخته شده است. لازم به ذکر است که عموماً پوشش داخلی سیم و کابل از شیشه می باشد.


دلیل اصلی محبوبیت سیم ها و کابل های سیلیکونی مقاومت آنها در برابر دماهای بسیار بالا است. این سیم ها و کابل ها در بسیاری از کارخانه ها و صنایعی که دارای دستگاه هایی هستند که برای کارکردن به دمای بالا نیاز دارند استفاده می شود.این کابل ها و سیم ها نه تنها برق را به دستگاه ها می رساند بلکه از جان کارگران محافظت می کند و احتمال آتش سوزی و گسترش آن را به صفر می رساند.

مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مانند مناطق مرطوب، خشک و بیابانی، ولتاژ بالا، نفوذپذیری بالا در برابر اجسام مختلف، رشد قارچ در آنها، دود کم، غیر سمی بودن، انعطاف پذیری بالا، در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید از ویژگی های این سیم ها می باشد. پایداری، استفاده طولانی مدت، مقاومت در برابر فرسایش، مواد شیمیایی، اسیدها، روغن ها، نمک ها و غیره.

درست است که سیم ها و کابل های سیلیکونی مختلف غیر قابل اشتعال هستند اما در صورت آتش سوزی نسبت به حریق نفوذناپذیر بوده و از سرایت آن به مناطق دیگر جلوگیری می کنند. لازم به ذکر است که این سیم ها می توانند حرارت های لحظه ای و پیوسته مستقیم و غیرمستقیم را به خوبی تحمل کرده و شکسته نشوند.

باید گفت این کابل های ضد حریق وزن سبک و جابجایی آسانی دارند و در صنایع مختلف قابل استفاده هستند. البته باید توجه داشت که همه انواع سیم و کابل های سیلیکونی قابل بازیافت نیستند و قیمت تمام شده آنها بیشتر از سیم و کابل PVC است.کابل مقاوم در برابر حریق یکی از پرکاربردترین و ضروری ترین کابل ها در ساخت و ساز ساختمان می باشد. این کابل ها ایمنی بالایی در برابر حرارت و آتش دارند، دود کمی دارند و از پخش شعله جلوگیری می کنند.

کابل های ضد حریق در برابر تغییرات دما کاملا مقاوم بوده و فاقد هرگونه گاز کشنده (هالوژن) هستند. این کابل مانند کابل ابزار دقیق، کابل کنترل، کابل برق، کابل فشار قوی، کابل جرقه زن و غیره است.

کابل های نسوز باعث افزایش سطح ایمنی، جلوگیری از خسارات جانی و مالی و همچنین با رعایت اصول علمی و فنی در ساخت و توسعه شبکه های برق، شبکه ها و سیستم های اعلام حریق از نظر نوع و پایداری مصالح و ... می شود. مورد استفاده در ساختار آنها در برابر آتش مقاوم هستند.
دو دلیل اصلی برای تقاضا برای کابل های مقاوم در برابر آتش وجود دارد. اول اینکه کابل برق در محل نصب و راه اندازی در معرض دمای بالا، گرما یا آتش سوزی قرار می گیرد و ثانیا کابل سالم می ماند و در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی به کار خود ادامه می دهد. کاربرد قابل توجه این کابل ها سیستم های حفاظت و اعلام حریق، سیستم های اعلام حریق و ارتباطات صوتی است.این نوع کابل ها معمولا در صنایع پتروشیمی، تولید سیمان، نیروگاه ها، صنایع دفاعی، صنایع نفت و گاز، واگن های راه آهن، کارخانه های خودروسازی، کوره ها، صنایع لوازم گرمایشی، کارگاه ها و ریخته گری ها، تجهیزات پزشکی، سیم کشی هواپیما استفاده می شود. ، لوازم آشپزخانه، تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می شود. از پرکاربردترین کابل های نسوز می توان به کابل نسوز شیلددار و کابل نسوز سیلیکونی اشاره کرد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

استاندارد کابل مقاوم در برابر آتش
با توجه به اینکه سیم ها و کابل های مقاوم در برابر حریق مورد استفاده در ساختمان ها یکی از مهم ترین اشیاء ساختمان ها هستند، باید استاندارد خاصی داشته باشند تا بتوانند تا انتها دوام داشته باشند و زمان بیشتری برای اطمینان از عملکرد بهتر در مواقع اضطراری مانند آتش سوزی داشته باشند.

بنابراین سیم و کابلی که انتخاب می کنیم باید مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی باشد. این استانداردها شامل ابعاد فیزیکی و شیمیایی، اندازه سطح مقطع، درصد خلوص سیلیکون، استحکام کششی، تحمل دما و غیره می باشد. تعیین می کند.

تجهیزات ابزار دقیق

۱۲ بازديد
اجزاء
این علم از سه بخش زیر تشکیل شده است:

اندازه گیری پارامترهای مختلف
کنترل پارامترها و پردازش مقادیر اندازه گیری شده با تجهیزات کنترلی.
ارسال پاسخ مناسب به مکانیسم های فرمان و تجهیزات کنترلی.
این 3 فرآیند با هم یک سیستم مکمل را تشکیل می دهند که به آن سیستم کنترل خودکار می گوییم و وظیفه آن کنترل فرآیند در مجموعه ای از عملیات است.

اندازه گیری:
قسمت اندازه گیری هر کمیت را اندازه گیری می کند. پارامترهای مختلفی برای کنترل در صنایع اندازه گیری می شود. این پارامترها عبارتند از:

اندازه گیری فشار
اندازه گیری دما.
اندازه گیری جریان مایع
ارتفاع مایع را اندازه گیری کنید.
اندازه گیری سرعت.
اندازه گیری ارتعاش
و….
کنترل کننده:
در تاریخ ابزار دقیق، دوره های خاصی را ذکر کرده ایم که سازها دقیق و خودکار شدند. قبل از تبدیل شدن این ابزارها به نرم افزار، مدیریت در صنعت به صورت دستی و با عوامل انسانی انجام می شد. اما با اختراع ترانزیستورها و کارت های الکترونیکی برای کنترل، استفاده از عامل انسانی به شدت کاهش یافته است.با معرفی کامپیوترهای صنعتی به نام PLC، واحدها به راحتی کنترل می شدند. امروزه کنترلرهای جدیدی به نام سیستم کنترل کننده توزیع شده (DCS) و کنترل کننده فازی (FCD) وارد عرصه صنعتی شده و وظیفه کنترل را بر عهده گرفته اند.
محرک ها:
عملگرها دستگاه هایی هستند که سیگنال خروجی را از کنترلر دریافت می کنند و بر اساس این سیگنال عمل می کنند. شیرهای کنترل و موتورهای الکتریکی از جمله ابزارهای اصلی خروجی هستند. این ابزارها به حفظ پارامترهای اندازه گیری شده در مقدار دلخواه کمک می کنند.


سنسور:
سنسورها یکی از ابزارهای مهم صنعتی هستند که برای اندازه‌گیری پارامترها استفاده می‌شوند. یک سنسور ابزار برای اندازه گیری تقریباً تمام پارامترهای فیزیکی و شیمیایی وجود دارد. سنسورها بسته به نوع عملکرد نتایج متفاوتی دارند.

قاتل:
مبدل ها یا مبدل ها پارامترهای اندازه گیری شده توسط سنسورها را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کنند. به عبارت دیگر، اگر یک سنسور فشار همراه با یک مبدل استفاده شود، سنسور مقدار فشار را اندازه گیری کرده و آن را به مبدل ارسال می کند، جایی که مبدل این مقدار را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می کند که از طریق شبکه ارتباطی منتقل می شود.فرستنده:
فرستنده وسیله ای است که سیگنالی را از مبدل دریافت می کند و آن را برای ارسال سیگنال در فواصل طولانی تقویت می کند. فرستنده این فرآیند را بدون از دست دادن کیفیت سیگنال یا تداخل با سیگنال های دیگر انجام می دهد.
محدوده اندازه گیری: محدوده ای که تجهیزات می توانند اندازه گیری کنند.
اندازه گیری صفر (صفر): نقطه خاصی در ناحیه اندازه گیری به عنوان نقطه صفر در نظر گرفته می شود، لزوماً صفر نیست و می تواند مقادیری داشته باشد.
رانش صفر: میزان تولید در نقطه صفر با زمان یا عوامل دیگر متفاوت است که به پدیده رانش صفر معروف است.
حساسیت: به تغییر خروجی کنتور در واحد تغییر در کمیت اندازه گیری شده حساسیت می گویند.
وضوح: کوچکترین تغییر در اندازه گیری که تجهیزات می تواند اندازه گیری کند حد تفکیک نام دارد.
پاسخ: تجهیزات در عمل دارای زمان ثابت و گاهی تاخیر خالص هستند. ثابت زمانی عنصر اندازه گیری باید بسیار کوچکتر از کوچکترین ثابت زمانی در حلقه کنترل باشد.دقت: مطابقت بین مقدار واقعی مقدار اندازه گیری شده و مقدار اندازه گیری شده را دقت می گویند.
تکرارپذیری: به دست آوردن نتیجه یکسان در هنگام اندازه گیری یک کمیت در شرایط ثابت، تکرارپذیری نامیده می شود.
محدوده: فاصله بین حداکثر و حداقل مقادیری که دستگاه می تواند اندازه گیری کند، محدوده نامیده می شود.
تجهیزات ابزار
به عنوان یک مهندس در این زمینه برای انتخاب تجهیزات مناسب برای هر پروژه باید با اساسی ترین و مهم ترین تجهیزات ابزار دقیق آشنا باشید
 این تجهیزات عبارتند از:

متر هزینه
سطح سنج
دماسنج
فشارسنج
فلومتر
ارتفاع سنج
کنترل کننده
لودسل
آنالایزرهای گاز
متر غلظت
استفاده از دستگاه ها در زمینه های اضافی
امروزه وقتی صحبت از اجرای یک پروژه صنعتی به میان می آید، تقریباً غیرممکن است که از ابزار دقیق استفاده نکنیم. صنایع مختلف از ابزارهای دقیق استفاده می کنند تا فرآیندها را کارآمدتر و بدون خطا کنند.

ابزار دقیق در صنعت نفت و زیرشاخه ها
صنایعی که محصولات آنها مایع است معمولاً از خطوط لوله برای حمل و نقل استفاده می کنند.آنها همچنین سیستم مخصوص خود را برای ذخیره سازی در مخازن و اندازه گیری پارامترهای مختلف محصول دارند.

به عنوان مثال، عبور نفت از لوله های انتقال، سطوح در مخازن ذخیره یا فشار گاز در داخل مخازن، همه اجزایی هستند که برای اندازه گیری به ابزار دقیق نیاز دارند. زیرا کوچکترین خطا در اندازه گیری آنها می تواند منجر به خسارات هنگفتی شود.

ابزار دقیق در صنایع، معادن و سیمان
چنین صنایعی مانند صنعت نفت از ابزار دقیق برای کنترل فرآیند تولید و اندازه گیری پارامترهای خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، اندازه گیری سطح سیلوهای ذخیره سیمان، کنترل و اندازه گیری فشار بخار در دیگ بخار، کنترل و اندازه گیری دبی خروجی مایعات و ضایعات و اندازه گیری وزن محصولات تولیدی می تواند به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. .

دستگاه جوش اینورتر

۱۵ بازديد
دستگاه جوش اینورتر چیست؟
چه تفاوت هایی با سایر انواع دستگاه های جوش وجود دارد؟ منابع برق جوش، از ژنراتور گرفته تا ژنراتور ترانسفورماتور، هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، اما همچنان در صنعت جوشکاری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما اکنون فناوری جدیدی به نام دستگاه جوش اینورتر ظاهر شده است، عصر جدیدی در صنعت جوشکاری.

مدتی است که این فناوری در حال توسعه جای خود را در کشورهای صنعتی باز کرده است و در کشور ما نیز اخیراً تولید و استفاده از دستگاه های جوش اینورتر رواج زیادی پیدا کرده است و سازندگان داخلی به دلیل اینکه تامین کنندگان خوبی در زمینه تولید هستند، توانایی تولید را دارند. تولید در کشور دوست ما رشته کابل های پسوند، کابل های فرمت، کانکتورهای اکستنشن، کابل های برق و بردهای الکترونیکی آزمون خود را پس داده است. با توجه به مزایای فراوان این فناوری می توان امیدوار بود که این فناوری در آینده نزدیک سهم بیشتری از بازار را در زمینه تجهیزات جوشکاری به دست آورد.

دستگاه جوش اینورتر چیست؟
دستگاه جوش اینورتر چیست؟ نوعی دستگاه جوش با تکنولوژی مدرن و پیشرفته است که برق آن قابلیت تامین جریان بالا برای جوشکاری را دارد.کابل برق ورودی دستگاه جوش اینورتر از نوع جریان شهری 220 ولتی AC تک فاز دو سیمه است که توسط یک سری کلید به جریان متناوب مستقیم تبدیل می شود. جریان و ولتاژ خروجی دستگاه جوش اینورتر قابل تنظیم است و در طول فرآیند جوشکاری توسط جریان خروجی دستگاه جوش کنترل می شود. دستگاه جوش اینورتر از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهره می برد و نسبت به دستگاه جوش ترانسفورماتور بسیار فشرده و سبک است و برق بسیار کمتری مصرف می کند.

انواع دستگاه جوش اینورتر

دستگاه جوش برقی
دستگاه جوش CO2
دستگاه جوش CO2 دو پالس
دستگاه جوش آرگون
دستگاه جوش آرگون AC/DC
دستگاه جوش آرگون پالس

تفاوت بین دستگاه جوش اینورتر و یکسو کننده چیست؟

اینورتر همانطور که گفته شد نسل جدیدی از تجهیزات جوشکاری است. در واقع عناصر الکترونیکی هستند که جریان متناوب برق شهری را به جریان مستقیم با فرکانس بالا تبدیل می کنند. همچنین فرکانس و سطح ولتاژ را می توان با استفاده از تقویت کننده ها به هر سطح دلخواه تغییر داد. این ابزار تک فاز و سه فاز می باشد. همچنین این دستگاه در مصارف کوچک و سبک مانند کارگاه های جوشکاری کاربرد دارد و به ویژه در بخش نصب و راه اندازی موثر است.اما یکسو کننده ها، مانند ترانسفورماتورها، برای کاربردهای سنگین استفاده می شوند، با این تفاوت که جابجایی آنها راحت تر است. یکسو کننده ها در ماشین های جوشکاری بزرگ که از دو قسمت اینورتر و ترانسفورماتور تشکیل شده اند، قرار می گیرند. همچنین میزان جریان گرفته شده توسط اینورترها در هنگام کار 18 تا 22 آمپر می باشد. در مقابل، یکسو کننده ها گاهی اوقات بیش از 25 آمپر مصرف می کنند و باعث نوسانات برق می شوند.

عملکرد دستگاه جوش اینورتر

برق شهری که می تواند سه فاز یا تک فاز باشد ابتدا به منبع برق با فرکانس 50 تا 60 هرتز تغذیه می شود و سپس با فرکانس کیلوهرتز به برق تبدیل می شود. در این مرحله واحد اینورتر دستگاه وارد شده و توان الکتریکی به جریان موج مربعی با فرکانس جریان مستقیم تبدیل می شود و در نهایت پس از عبور از مبدل های هسته فریت جریان تولید می شود.



فناوری IGBT چیست؟
IGBT مخفف Insulated Gate Bipolar Transistor است که وظیفه آن افزایش فرکانس است و این امر توجه سازندگان دستگاه های جوش اینورتر را به خود جلب کرده است.استفاده از این فناوری باعث کاهش اندازه، وزن و مصرف انرژی شده است (تا 95 درصد اتلاف انرژی و 40 تا 50 درصد کاهش بار).

مزایا و معایب جوشکاری اینورتر در عمق
مزیت اصلی دستگاه جوش اینورتر اندازه کوچک و وزن سبک آن است که آن را به ابزاری قابل حمل تبدیل می کند که می توان آن را مانند یک کیسه حمل کرد. در جوشکاری اینورتر از مبدل های بسیار کوچک تری نسبت به دستگاه های جوشکاری قدیمی استفاده می شود، به همین دلیل است که آنها سبک، فشرده و در نهایت قابل حمل هستند. این تفاوت باعث می شود که از اینورترها در فضاهای تنگ استفاده شود که دستگاه های جوش سنتی همیشه با آن مشکل داشته اند.

علاوه بر این، اینورتر جوشکاری به نیروی کمتری برای کارکردن نیاز دارد و می توان از آن با برق خانگی استفاده کرد. نیاز برق کم به اینورتر جوشکاری اجازه می دهد تا به هر پریز برق معمولی وصل شود و شروع به کار کند. در این مدل ها بر خلاف دستگاه های جوش سنتی نیازی به برق سه فاز و صنعتی نیست.

مصرف کمتر انرژی به معنای صرفه جویی بیشتر در هزینه های برق است. همچنین در مقایسه با دستگاه های جوش سنتی، جوش اینورتر می تواند نوسانات برق را بهتر تحمل کند و البته عملیات جوشکاری را سریعتر و بهتر انجام دهد.از آنجایی که اینورتر جوشکاری جریان خروجی ثابتی دارد، امکان تنظیم جریان خروجی را به کاربر می دهد و کاربر می تواند جریان خروجی را با توجه به قطعه کار و نوع جوش تنظیم کند. به عنوان مثال، گاهی اوقات در جوشکارهای MIG، تنظیم ثانویه قدرت کافی را تامین نمی کند و مرحله سوم بیش از حد است. در چنین مکان هایی قیمت اینورتر جوشکاری تعیین می شود.

ناگفته نماند که اینورترهای جوشکاری کاملترین ابزار جوشکاری هستند و بهترین گزینه برای انواع عملیات جوشکاری نیستند. در واقع اینورتر جوشکاری به لطف تجهیزات الکترونیکی پیشرفته خود می تواند با ولتاژ کمتری کار کند. این ادعا تا حدودی درست است، اینورترهای جوشکاری ضعیفتر از ترانسفورماتورهای جوشکاری هستند و در نتیجه ضعیفتر و طول عمر کمتری دارند.
از طرفی دستگاه های جوش سنتی ساختار ساده ای دارند و در عملیات جوشکاری مداوم و طولانی قابل اعتماد هستند. می توان گفت دستگاه های جوش سنتی در دراز مدت سرمایه گذاری ارزان تری هستند، مگر اینکه وزن، اندازه و ظاهر مهم باشند. البته انتخاب نوع و مدل تجهیزات جوش بستگی به نوع کار و کلی عملیات جوشکاری شما دارد.

با توجه به تمامی توضیحات؛. اگر به دنبال امکانات و ویژگی هایی مثل قابل حمل بودن و امکان کار با برق خانگی برایتان اهمیت دارد و از دید مالی به قضیه نگاه نمیکنید، اینورتر جوشکاری بهترین انتخاب شما خواهد بود. اینورترهای جوشکاری شاید بهترین گزینه برای انواع عملیات جوشکاری نباشند اما مطمئنا یک پیشرفت چشمگیر در جوشکاری و صنایع مرتبط با آن محسوب می شوند.

در حال حاضر تکنولوژی IGBT مدرن ترین فناوری در تولید اینورتر جوشکاری محسوب می شود و بیشتر تولید کنندگان ابزار برقی و برندهای مطرح جهان اینورترهای خود را به آن مجهز نموده اند.

برخی از ویژگی های دستگاه جوش اینورتر چیست؟
• دارای جوش بدون قطع و وصل (جوش زنجیره ای) می باشد
• ایجاد حوزچه جوش و قوس الکتریکی مناسب
• فاقد هرگونه آلودگی صوتی می باشد
• امکان کنترل جریان در هنگام جوشکاری نسبت به نیاز کاربر
• بازدهی و قدرت بالا، سبک و کم حجم
• امکان جوشکاری به وسیله انواع الکترودهای رتیلی، قلیایی، سلولزی و انواع سیم و فیلرهای جوشکاری

راهنمای خرید دستگاه جوش
اگر به دنبال خرید یک دستگاه جوش اینورتر هستید نکاتی وجود دارند که قبل از اقدام به خرید باید به آنها توجه نمود.چه برای مصارف خانگی و چه صنعتی، دستگاه جوش باید با توجه به قابلیت ها و نیازهای مصرف کننده طراحی شود.

جوشکاری اتصال دو فلز غیر مشابه با ذوب هر دو یا فلز دیگری به عنوان پرکننده و چسب است. در جوشکاری قوس الکتریکی، قوس بین الکترود و فلز قطعه کار در واقع باعث ذوب شدن الکترود می شود (الکترود در واقع رابط بین دو قسمت است). روشی که دستگاه جوش عملا کار می کند این است که جریان متناوب (AC) با ولتاژ بالا و شدت جریان پایین را می پذیرد و سپس آن را به جریان مستقیم (DC) با ولتاژ پایین و شدت جریان بالا تبدیل می کند. دستگاه های مختلف قادر به تولید جریان های مختلف هستند. . هر چه جوش مورد نیاز کاربر قوی‌تر باشد و هر چه دستگاه بیشتر در مناطق صنعتی و کارگاهی استفاده شود، احتمال تولید شار باله‌ها بیشتر می‌شود. شدت جوش مورد نیاز ما با ضخامت قطعه کار ارتباط مستقیم دارد.
.

ابزارآلات کشاورزی

۱۲ بازديد
تسهیل در کشاورزی
کشاورزی اساساً بدون ابزار کشاورزی غیرممکن است. هر یک از ابزارهای کشاورزی به نوبه خود ابزار کشاورز محسوب می شود و فرآیند کشاورزی را تسهیل می کند. از این رو در ادامه این قسمت به انواع ابزار کشاورزی و کاربرد آنها در باغ ها و مزارع می پردازیم تا اگر مزارع کشاورزی دارید و می خواهید از باغ ها و مزارع خود به خوبی استفاده کنید، از آنها برای ساختن استفاده کنید. راحت تر است کار کشاورزی شما از این ابزارهای متنوع و موثر کشاورزی استفاده کنید.
زیرا در غیر این صورت بدون این ابزار کشاورزی کار شما در زمینه کشاورزی بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود و روند کاری شما به تاخیر می افتد. بنابراین برای دستیابی به موفقیت در بخش کشاورزی و تولید محصولات در مدت زمان کوتاه و با کیفیت بالا به چنین بودجه هایی نیاز است. در زیر به تعدادی از این ابزار کشاورزی می پردازیم و سپس به کاربرد آنها در باغ ها و مزارع می پردازیم.

آشنایی با انواع ابزارآلات کشاورزی
البته کشاورزی بدون ابزار کشاورزی مستلزم نیروی کار زیاد است و کیفیت و راندمان برداشت کم است.بنابراین هرچه از ابزارهای کشاورزی متنوع و مدرن استفاده شود، در مدت زمان کوتاه تری می توان نتایج بهتر و بهینه را مشاهده کرد. برای این منظور می توان انواع ادوات کشاورزی را به عنوان ابزاری در نظر گرفت که به خوبی مورد استفاده کشاورز قرار گیرد. انواع ادوات کشاورزی بسیار و متنوع است. ذکر همه آنها در این داستان کوتاه غیرممکن است. اما به طور کلی می توان به برخی از آنها اشاره کرد:
1- تراکتور
2-بیل و تبر
3- اره دستی و اره برقی
4-بیل و چنگک
5- قیچی هرس
6- میوه چینی
7- اره باغبانی
8- داس
9- فرگون
10- آب پاش
11- گاوآهن دستی
12- آبپاش
13- شخم یا شخم
14- رتیباتور
15- تبر
16- تیلر
17- سنگریزه
18- شمشات زنانه

یادآوری این موارد تنها بخشی از ابزارهای کشاورزی است که در باغ ها و مزارع کشاورزی استفاده می شود تا کشاورز و باغدار با استفاده از این وسایل کارهای مربوط به کشاورزی و باغداری را بهتر انجام دهند. برخی از این ابزار کشاورزی بیل و کلنگ هستند.همانطور که می بینید سنتی هستند و از دیرباز مورد استفاده کشاورزان و باغداران بوده اند و برخی از آنها جزو وسایل جدید و مدرن مورد استفاده در کشاورزی مدرن هستند. کار کشاورزان و باغداران

استفاده از ابزار ابزارآلات کشاورزی
اگر از هر یک از این ابزارهای کشاورزی به خصوص دستگاه های مدرن و پیشرفته روز دنیا بهره مند هستید، می توانید از کاربردها و کارایی بی نظیر آنها بهره مند شوید. به عنوان مثال: اگر باغدار هستید، می توانید با خرید قیچی هرس GF-4539 با کیفیت بالا از وب سایت ایران کشاورزی بهره مند شوید و با استفاده از این ابزار مرغوب، گیاهان مزرعه خود را قطع کنید و تمام قلمه ها را تا حد امکان حفر کنید. شما می توانید از داشتن یک بیل ساخته شده از فولاد ضد زنگ برای جلوگیری از آسیب رساندن به گیاهان دیگر یا حفر چاله و پاک کردن خاک از هر نوع در باغ بهره مند شوید.اره های باغبانی تایوانی نیز جزئی از ادوات کشاورزی به حساب می آیند که می توانید از این ابزار کارآمد و مفید در باغبانی بهره مند شوید و از آنها به خوبی استفاده کنید. پس به طور کلی اگر نیاز به خرید هر نوع ادوات کشاورزی دارید کافیست به سایت ایران کشاورزی مراجعه کنید تا ادوات کشاورزی احتمالی را از آن ها خریداری کنید و در مزارع و باغات خود به خوبی از آنها استفاده کنید.
چنین ادوات کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلف آنها کار باغبانی و کشاورزی شما را آسان می کند، بنابراین می توانید به راحتی و بدون زحمت از آنها استفاده کنید و از در دسترس بودن این ابزارهای مختلف کشاورزی بهره مند شوید.
یکی از کارهای مهم در باغبانی جمع آوری برگ ها و تمیز نگه داشتن خاک است. جمع کننده شن، غربال و برگ.
شن کش
یکی از ابزارهای مفید برای جمع آوری برگ ها و پاکسازی خاک از هرگونه سنگ یا زباله است. داشتن چنگک مناسب به پاکسازی خاک و حذف علف های هرز بدون آسیب رساندن به گیاه اصلی کمک می کند.آسیاب های پلاستیکی و فولادی در بازار وجود دارد. اما همیشه بهتر است از یک آسیاب فولادی با کیفیت خوب استفاده کنید. این دستگاه در سایزهای مختلف موجود می باشد که بسته به نوع کار و نیاز خود می توانید سندبلستر مناسب کار خود را انتخاب کنید.

شن کش
این دستگاه دارای قلاب هایی است که برای جابجایی و سست کردن خاک و از بین بردن ریشه علف های هرز ایده آل هستند.

نه هنوز
کیفیت خاک و خلوص آن تأثیر زیادی در رشد گیاهان دارد. الک ابزاری کاربردی و مناسب برای صاف کردن و همگن کردن خاک است. می توانید با توجه به نوع نیاز و اندازه کارتان الک را تهیه کنید.

دستگاه دمنده برگبرای کندن خاک از بیل استفاده می شود. جالب اینجاست که بیل ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای هدف خاصی استفاده می شوند و بیل باغبانی با بیل ساختمانی متفاوت است. نوک بیل باغ باریک است و شکل خاص آن شخم زدن خاک را آسان می کند. بیل های کج دار نوعی بیل باغبانی هستند.

بیل
بیل در هنگام کاشت گل و گیاه یا جابجایی و تغییر خاک گلدان یا کود دهی استفاده می شود.

تایلر
تیلر نوعی ماشین باغبانی است. در شخم زدن، گرداندن خاک، بیرون کشیدن علف های هرز و تسطیح سطح خاک کاربرد دارد. کشاورزان و باغداران بسته به نیاز خود می توانند از باغبانی کوچک یا بزرگ استفاده کنند.

ابزار مناسب برای نگهداری گیاهان
پس از آماده سازی خاک و کاشت محصولات، نوبت به کاشت می رسد. مراقبت و نگهداری مناسب از گیاهان برای به دست آوردن بهترین عملکرد در مرحله رویشی ضروری است. تغذیه مناسب، کود و نور، آبیاری مناسب و کنترل آفات و علف های هرز مهم ترین مسائلی است که در این مرحله باید به آن توجه کرد.
.

سیم آلومینیومی

۱۰ بازديد
جریان الکتریسیته در تمام قسمت‌های زندگی جوامع بشری دارای اهمیت است و در اکثر فعالیت‌ها به نحوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیم و کابل‌ها بستری برای عبور جریان الکتریسته و ابزاری برای استفاده از برق می‌باشند. کابل‌ها از نظر جنس هادی به طور کلی به دو دسته کابل مسی (هادی از جنس فلز مس)، کابل آلومینیومی (هادی از جنس آلومینیوم)، تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه قرار است به دو پرسش “کابل آلومینیوم چیست؟” و “در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟” پاسخ داده ‌شود.

عده‌ای تصور می‌کنند که مناسب‌ترین گزینه برای کابل‌کشی استفاده از کابل‌های مسی می‌باشد و این در حالی است که فلز مس به دلیل قیمت و وزن بالا گاها مشکل‌ساز می‌شود و در این شرایط قطعا کابل آلومینیومی انتخاب بهتری می‌باشد. این کابل به دلیل خواص فیزیکی منحصر به فرد و ساختار متنوع، کاربرد زیادی در خطوط انتقال برق دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع استفاده از فلز آلومینیوم در تولید کابل به سالیان گذشته برمی‌گردد و امروزه نیز با گران شدن فلز مس توجه به این کالا افزایش یافته است
کابل آلومینیومی چیست ؟
هر کابل از سه بخش اصلی رسانا (هادی)، پوشش عایق الکتریکی و غلاف ساخته می‌شود. کابل‌هایی که دارای هسته رسانا از جنس آلومینیوم هستند، در دسته کابل‌های آلومینیومی قرار می‌گیرند. فلز آلومینیوم اگر چه میزان هدایت الکتریکی پایین تری از فلز مس دارد اما با انتخاب سطح مقطع مناسب ضمن تامین رسانایی الکتریکی مدنظر مصرف کننده می‌تواند در شبکه‌های توزیع و انتقال برق مورد استفاده قرار گیرد فقط کافیست به نکات فنی نظیر به کارگیری جداول مربوط به استفاده از کابل آلومینیوم توجه شود.
ویژگی‌های کابل آلومینیوم
از ویژگی‌های کابل آلومینیوم می‌توان به داشتن میزان رسانایی مطلوب و مقاومت نسبتا پایین، به صرفه بودن و قیمت ارزان‌تر آن در مقایسه با مس اشاره کرد. به همین دلیل سرقت کابل‌های آلومینیومی نیز پایین‌تر از کابل‌های مسی صورت می‌گیرد .

از دیگر ویژگی‌های کابل آلومینیومی اکسیداسیون سریع تر آن در مجاورت رطوبت و شکنندگی بیشتر آن است.

شباهت کابل آلومینیوم و مسی
هادی‌های مسی و هادی‌های آلومینیومی هر دو عملکرد مشابهی دارند و در خطوط انتقال و توزیع برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات جریان الکتریکی را از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال می‌دهند. از هر دو نوع کابل می‌توان در خطوط برق رسانی استفاده کرد اما باید به این نکته توجه داشت که برای جایگزینی کابل آلومینیوم با کابل‌های مسی در طول ثابت و میزان جریان دهی یکسان باید ازسطح مقطع بیشتر استفاده کرد.تفاوت آلومینیوم و مس
کابل های مسی و آلومینیومی عملکرد مشابهی دارند، اما در برخی ویژگی ها با هم تفاوت دارند. این تفاوت ها در زیر توضیح داده شده است.



کابل آلومینیومی مقاومت الکتریکی بالاتری دارد و به همین دلیل جریان در کابل های مسی بهتر هدایت می شود.
کابل های آلومینیومی را می توان به راحتی در محیط های در معرض دید مانند تیرهای برق استفاده کرد، زیرا احتمال سرقت این کابل ها کمتر است.
از نظر هزینه و در دسترس بودن، کابل های آلومینیومی به دلیل گرانی فلز مس، امروزه مقرون به صرفه تر و پرکاربردتر هستند.
فلز مس دوام و مقاومت مکانیکی بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد. کابل آلومینیومی در معرض مواد شیمیایی به سرعت خورده می شود. در چنین شرایطی می توان با استفاده از گیره های غیرفلزی یا با افزودن آلیاژ به هادی کابل، مقاومت و استقامت مکانیکی آن را افزایش داد.
وزن کابل های آلومینیومی در یک متر مشخص و مساوی بسیار کمتر از کابل های مسی است که بر قیمت کابل سیم آلومینیومی تاثیر می گذارد.
کابل آلومینیومی فقط در دسته هادی های برق و به صورت کابل های زمینی و هوایی با هادی سیمی استفاده می شود.از آنجایی که آلومینیوم در مقایسه با مس شکننده است، هرگز برای اتصال کابل ها استفاده نمی شود و فقط به عنوان کابل سیم استفاده می شود.
کابل های آلومینیومی نسبت به کابل های مسی خطر آتش سوزی و اتلاف انرژی بیشتری دارند.
انواع کابل های آلومینیومی
کابل آلومینیومی زره ​​پوش
کابل آلومینیومی زره ​​دار نوعی کابل آلومینیومی زره ​​دار است. کابل آلومینیومی زره ​​پوش در زیر زمین و خارج از تاسیسات دفن شده است. از این کابل ها در محیط هایی که احتمال ضربه و فشار و آسیب فیزیکی وجود دارد استفاده می شود. دلیل مقاوم بودن این کابل ها در برابر تنش های مکانیکی استفاده از یک لایه محافظ ساخته شده از فولاد یا آلیاژ آلومینیوم در ساختار آنها است که به آن زره کابل می گویند. کابل های آلومینیومی زره ​​دار معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که در برابر مواد شیمیایی و روغن، آتش و شعله، اشعه UV و غیره مقاوم باشند.

کابل آلومینیومی خود نگهدار
کابل خود نگهدار در بسیاری از سیستم های برق تک فاز و سه فاز استفاده می شود.

این کابل ها برق را از نیروگاه ها به سیستم های صنعتی، تولیدی، خانگی، کشاورزی و ... منتقل می کنند.رشته های سیم مورد استفاده برای حمل برق در یک کابل خود نگهدار از تمام آلومینیوم با عایق پلی اتیلن متقاطع (XPLE) ساخته شده است که عملکرد کلی کابل ها را بهبود می بخشد و خواص مکانیکی و الکتریکی آن را بهبود می بخشد. بسته به استفاده از این کابل ها تعداد و مقطع سیم ها مشخص می شود که شامل روشنایی فاز، نول، معابر نگهدارنده (پیام رسان) می باشد.

کابل آلومینیومی زمین
کابل آلومینیومی زیرزمینی نوعی کابل هادی آلومینیومی با ولتاژ نامی 0.6 تا 1 کیلو ولت است. کابل زمین آلومینیومی می تواند هادی دو، سه، چهار یا پنج رشته و نیمه مایع باشد. کابل آلومینیومی 4 ساختار در دو نوع سه رشته با سطح مقطع یکسان و یا رشته صفر (با سطح مقطع کم) تولید می شود. از کابل های آلومینیومی زمینی در پروژه های صنعتی، انتقال برق و تامین برق فشار ضعیف استفاده می شود. به عنوان مثال کابل آلومینیومی 4*16 یکی از پرکاربردترین کابل هایی است که در خطوط ضعیف برق و مصارف صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
کابل آلومینیومی هوا
این نوع کابل ها تیر، تیر برق و ... هستند. در محیط خارجی استفاده می شود و به سه نوع تقسیم می شود:

کابل آلومینیومی هوا ACC: این کابل ها عموماً در کاربردهای ولتاژ متوسط ​​یا کم استفاده می شوند.از نوع آلومینیومی غیر آلیاژی، استحکام مکانیکی کم و رسانایی الکتریکی بالا است که در هادی کابل نصب می شود و در مکان هایی با مکانیکی و تنش کم هنگام نصب، تک لایه، دو لایه xlpe یا بدون روکش استفاده می شود.
کابل هوایی آلومینیومی مثناسئوC : هادی این کابل آلیاژی است و اغلب در مکان هایی با ولتاژ پایین و متوسط ​​و تنش مکانیکی تقریبا بالا استفاده می شود.
کابل هوایی آلومینیومی ACSR: معمولا در سیستم های ولتاژ متوسط ​​استفاده می شود. هادی اصلی این کابل ها آلومینیومی است. ساختار این کابل ها به گونه ای طراحی شده است که سیم های آلومینیومی دور تارهای فولادی به صورت رشته و پیام رسان بافته می شوند.
نکات مهم در مورد جریان مجاز کابل آلومینیومی

توان یا جریان مورد نیاز مصرف کننده
حداکثر جریان مجاز برای هر اندازه کابل آلومینیومی
با در نظر گرفتن فاصله و افت ولتاژ در طول مسیر
جریان اتصال کوتاه
مواد عایق کابل PVC) و (XLPE).
استاندارد و کیفیت کابل (به مارک کابل توجه کنید)
دمای متوسط ​​و محل نصب کابل
مقاومت در برابر حرارت خاک
عمق دفن کابل ها در کابل های زیرزمینی
فاصله بین کابل ها
.

سنگ بر اوسیس

۱۴ بازديد
در گذشته برای انجام عملیات برش روی مواد مختلف با مشکلات زیادی مواجه بودیم. اما با پیشرفت تکنولوژی و ساخت ابزارآلات صنعتی، امروزه به راحتی می توان از تخته های برش برای برش ابزار و تجهیزات مختلف مانند فولاد، آهن، چوب، سرامیک، سنگ استفاده کرد. تخته برش سنگ برای برش سنگ های مختلف بهترین است.

انواع سنگ بر
همانطور که می دانید صفحات مختلف فولادی، صفحات پروفیل و صفحات سنگی به اشکال مختلف برای استفاده در شرایط مختلف طراحی و تولید می شوند. امروزه صفحات سنگی دارای قطرهای 115، 180، 210 و 230 میلی متر هستند. ضخامت دال سنگ معمولاً بین 1.5 تا 2.5 میلی متر است. از آنجایی که لبه الماسی دارند، می توانند نیازهای شما را در این زمینه به بهترین شکل برآورده کنند. اگرچه لبه‌های این اسلب‌ها الماس است، اما به‌صورت ناهموار تقسیم‌بندی شده‌اند.

برای انجام فرآیند برش بر روی صفحات سنگ و سرامیک می توان این عمل را به روش سایش انجام داد.به دلیل فرآیند برش سنگ سخت، دال های سنگی ضخیم تر از دال های فولادی هستند. این ضخامت امکان برش آسان سنگ های مختلف را فراهم می کند. توجه داشته باشید که برای دال های سنگی از ساییدگی و ساب اسلب با ضخامت کمتر استفاده می شود.

سنگ بر اوسیس همانطور که از نامش پیداست محصولی مناسب برای تراش انواع سنگ می باشد. معمولا از این تخته برش برای برش انواع سنگ های ساختمانی و سایر سنگ ها با قطر 1.5 تا 2.5 میلی متر استفاده می شود.
اسلب سنگ OASIS یکی از برندهایی است که با وجود تازه وارد بودن به بازار به دلیل قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالا به سرعت بازار را تسخیر کرده و به یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین اسلب سنگ تبدیل شده است. سایش کم یکی از ویژگی های این محصول است.
صفحه برش سنگ اواسیس به قطر 230 میلی متر و ضخامت 3 میلی متر در کارتن های 25 عددی به فروش می رسد و سرعت صفحه سنگبری 80 متر بر ثانیه و حداکثر سرعت 6600 دور در دقیقه و وزن 5.9 کیلوگرم می باشد. این محصول دارای الیاف فیبری بوده و در برشکاری کاربرد دارد.همانطور که از نام آن پیداست برای تراش سنگ از تخته سنگبری استفاده می شود.

مزایای سنگ بر اوسیس:
1. دوام بالا و بدون افت کیفیت در مدت زمان طولانی
2. مقاومت بالا در برابر ضربه
3. قیمت بسیار مناسب نسبت به سایر محصولات هم رده
4. سایش کمتر
5. قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالا از دلایل اصلی انتخاب برند Oasis توسط اکثر فروشگاه ها و مصرف کنندگان است.
6. این محصول دارای گواهینامه شرکت نفت و گاز کشور می باشد.
7. تخته سنگبری OASIS ساخت کشور چین است و به دلیل سرعت و انعطاف بالا در ایران بسیار محبوب است.


انواع سنگ بر اوسیس عبارتند از:
1. سنگ تراش 180*3 Osis
2. سنگ استیل در 180 x 1.6 oz
3. سنگ پروفیل 350*350 میلی متر
4. سنگ معدن 3*230 اوسیس
5. مینی سنگ برش 115 * 3 واحه
6. سنگ استیل در 115*1 واحه
7. سنگ ossis بزرگ 180*6
8. سانگ ساب مینی 115*6 Oasis



این تخته برش سنگ به قطر 180 میلی متر، ضخامت 3 میلی متر، دسته 22/23 میلی متر، در 25 کارتن بسته بندی شده و آماده ارسال است.

حداکثر سرعت مورد نیاز برای استفاده از این صفحه برای ایمنی و احتیاط 80 متر بر ثانیه و حداکثر دور 8500 می باشد.برای افزایش طول عمر صفحات بهترین زاویه برای برش 25 تا 30 درجه است
مزایای مثبت توانایی برش انواع ورق های فولادی بالا و سخت
طول عمر مثبت در مقایسه با برندهای مشابه چینی
ریزش بسیار کم سمباده مثبت
نکته مثبت این است که قیمت در مقایسه با عملکرد بسیار مناسب است
استفاده مثبت از تکنولوژی FRT که استحکام حرارتی دال سنگ را افزایش می دهد
استفاده مثبت از مش 3 لایه ضد شعله در ساختار داخلی صفحه نمایش
معایب تخته سنگبری بزرگ Oasis 115X3

مشخصات فنی، ابعاد: 180x3
قطر صفحه: 180 میلی متر
قطر شفت: 22.23 میلی متر
ضخامت صفحه: 3 میلی متر
حداکثر سرعت برش: 80 متر در ثانیه
حداکثر چرخش: 8500 دور در دقیقه
نوع کاربرد: فیبر
کاربرد: برش
مورد استفاده: فلزات
کشور سازنده: چین
سازنده: شرکت OASIS
تعداد در بسته: 25 عدد
تعداد کارتن: 100 عدد
استاندارد: EN 12413 اروپا ISO9001: 2008
گواهی: تاییدیه شرکت نفت و گاز
گواهی: بله
سایر اطلاعات عمومی: فناوری برش سریع
ساختار فیبری دارد
مناسب برای اتصال به انواع سنگ های آسیاب
.

گیربکس آویز

۱۰ بازديد
گیربکس آویز یا چرخ دنده شفت موازی چیست؟
نوعی گیربکس صنعتی با ساختاری شبیه به گیربکس شفت مستقیم (مارپیچ) ارائه شده است با این تفاوت که شفت خروجی موازی با شفت ورودی در گیربکس تعلیق می باشد. این گیربکس بسته به نوع ساخت در انتهای شفت خروجی ارائه شده به عنوان بلبرینگ برای استفاده در میکسرها مناسب است.
مشخصات فنی گیربکس آویز (شفت موازی)
گیربکس سقفی که به آن گیربکس شفت موازی یا گیربکس آویز نیز گفته می شود، یکی از گیربکس های میانی با محدوده گشتاور 80 تا 18000 نیوتن متر است. این ویژگی گیربکس تعلیق باعث شده تا طیف وسیعی در صنعت وارد شود. ساختار این گیربکس از یک چرخ دنده فولادی ورودی تشکیل شده است که به یک موتور الکتریکی یا منبع تغذیه متصل می شود و نیرو را به دنده بعدی که یک چرخ دنده صفحه ای بزرگ است منتقل می کند. اگر سرعت دنده بالاتر از حدود 40 دور در دقیقه باشد، دنده چهارم دنده اورهنگ که به محور خروجی دنده اورهنگ متصل است، درگیر می شود. در مواقعی که کمتر از 40 دور در دقیقه نیاز باشد، دو دنده دیگر به گیربکس اضافه می شود تا دورها کاهش یابد و ضریب تبدیل گیربکس افزایش یابد و مجموع دنده های گیربکس به شش دنده برسد.گیربکس های سقفی ظرفیت روغن بالاتری دارند و در نتیجه عمر مفید و ظرفیت گرمایی بیشتری نسبت به سایر گیربکس ها دارند.
انواع گیربکس های موازی یا رو شفت
بسته به محور خروجی و نوع اتصال، گیربکس تعلیق به انواع زیر تقسیم می شود:

بر اساس شفت خروجی

شفت نصب
شفت توخالی
دیسک کوچک
شفت توخالی DIN5480 با استاندارد DIN5480
شفت توخالی با TorqLOC
بسته به نوع اتصال

بر اساس
فلنج B5
نیم فلنج B14
گیربکس سقفی یا گیربکس شفت موازی به دلیل ویژگی های منحصر به فرد این گیربکس یکی از پرکاربردترین گیربکس ها در صنایع مختلف می باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به قابلیت حمل بارهای محوری و شعاعی به دلیل وجود دو بلبرینگ بر روی محور خروجی این گیربکس اشاره کرد که امکان استفاده از این گیربکس را در انواع میکسرها فراهم می کند.

یکی دیگر از ویژگی های این گیربکس داشتن خروجی گیربکس موازی با ورودی آن است که در برخی شرایط نصب بهترین انتخاب است. یکی دیگر از مزایای گیربکس تعلیق امکان نصب آن از طریق یک حلقه بر روی محفظه گیربکس است که به گیربکس اجازه می دهد در هنگام درگیر شدن، حرکت بسیار کمی در جهت محور خروجی داشته باشد. و نردبان.. تسریع در کارخانه های سیمان و فولاد و همچنین تسمه نقاله و خطوط انتقال مواد.


کاربرد گیربکس آویز(گیربکس موازی)
گیربکس سقفی یا گیربکس شفت موازی در اکثر دستگاه های صنعتی از نظر ظاهر و سبک (هشت حالت مختلف) از جمله گیربکس میکسر، سیستم تغذیه مواد خطی بدون ضربه زیاد، گیربکس جرثقیل و گیربکس وینچ.. سقف، گیربکس پره ای آسیاب، نوار نقاله استفاده می شود. . گیربکس، گیربکس نوار نقاله، گیربکس نورد، سیستم عملیات همزمان (جفت)، هواکش سطحی در تصفیه خانه های فاضلاب، صنایع شیمیایی، فولاد و سیمان.
انواع شرکت SEW
مارپیچ سری SEW R (پایه دارد و به صورت افقی قابل نصب است. این گیربکس می تواند ترمزدار یا بدون ترمز باشد.)
آویز SEW سری F
چرخ دنده SEW سری K
سولار SEW سری P
پیچ گوشتی SEW سری S
سرعت متغیر SEW سری D, VU
موتور الکتریکی SEW
سری RF (قابل نصب فلنجی و عمودی است. این گیربکس می تواند ترمزدار یا بدون ترمز باشد.)
سری RX (دارای پایه و قابلیت نصب افقی. این گیربکس به صورت تک طبقه قابل نمایش است.)
سری RXF SEW دارای پایه حلزونی بوده و به صورت افقی قابل نصب است.این گیربکس به صورت کفی قابل عرضه است.)
یک طبقه و چند طبقه
با پایه یا فلنج
فلنج با توپی بلبرینگ
گیربکس های شفت موازی فلنجی را بدوزید
گیربکس شفت موازی با پایه دوخت




انواع گیربکس شفت موازی SEW
FA.B DR: پایه شفت توخالی
FV.B DR: شفت توخالی با پایه فلنجی
FH.B DR: پایه ساقه توخالی دیسک کاهش
FF.DR: فلنج B5
FAF.DR: شفت توخالی فلنج B5
FVF.DR: شفت توخالی با فلنج B5
FHF.DR: دیسک کوچک کننده شافت توخالی فلنج دار B5
FA.DR: شفت توخالی
FV.DR: شفت توخالی با فلنج
FH.DR: دیسک کاهش شفت توخالی
FT.DR: شفت توخالی TorqLOC®
FAZ.DR: شفت توخالی فلنج B14
FVZ.DR: محور توخالی B14 با زبانه و فلنج
FHZ.DR: دیسک کاهش شفت توخالی فلنج دار B14
F.DR: پایگاه




مشخصات فنی گیربکس شفت موازی معلق دو مرحله ای و سه مرحله ای سری F SEW
گیربکس شفت موازی برای استفاده در فضای محدود و حتی در شرایط سخت کاری مناسب است.
سری F موجود، بدون شفت، شفت توخالی، با فلنج، بدون فلنج، با پایه B5 یا B14.سری F دارای استانداردهای ISO، CSA، ATEX، CE می باشد.
گشتاور انتقالی تا 18000 نیوتن متر، ضریب تبدیل از 3.77 به 281.71 در یک مرحله، قدرت موتور از 0.12 تا 200 کیلو وات، جنس شفت فولاد، جنس بدنه چدن است.
سری F سایزهای 27، 37، 47، 57، 67، 77، 87، 97، 107، 127، 157.
مواد غذایی، سیمان، فاضلاب، دریایی و غیره مناسب برای استفاده در صنایع
دارای مدل های F, FF.R. ، FA. ، FAF. آن تولید می شود.
گشتاور 87 تا 18000 نیوتن متر سرعت خروجی از 5 تا 371 دور در دقیقه.

الکتروموتور ایرانی

۱۴ بازديد
الکتروموتور ایرانی

موتورهای الکتریکی در زندگی صنعتی و پیشرفته امروزی نقش اساسی دارند. موتورهای الکتریکی انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی و مکانیکی تبدیل می کنند. در ساده ترین مثال می توان به یک رادیاتور اشاره کرد که حرکت خود را مدیون موتور الکتریکی خود است. اما آنچه در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم، معرفی و تعریف الکتروموتورهای ایرانی است که با قدرت بالای خود به رقابت با نمونه های خارجی می پردازند و با هزینه نسبتاً کمتری قابل تهیه هستند. او هست. گروه فنی مهندسی و بازرگانی پینیون در زمینه فروش انواع موتور برق از جمله موتور برق ایرانی فعالیت دارد.

ویژگی ها و قدرت الکتروموتور ایرانی

الکتروموتورهای ایرانی یا موتورهای برقی توانستند در بین برندهای خاورمیانه جایگاه ویژه ای پیدا کنند و وارد کشورهای آفریقایی، اروپایی و آسیایی شوند. این موتورها با مواد اولیه مرغوب تولید می شوند و یکی از مزیت های آن قیمت پایین تر نسبت به نمونه های خارجی با همین کیفیت است. از دیگر مزایای الکتروموتورهای ایرانی می توان به تطبیق پذیری بالای آنها از یک فاز تا سه فاز در توان های مختلف اشاره کرد که نیاز مشتری را به طور کامل برآورده می کند.استفاده از آلیاژ مس در کویل ها از دیگر ویژگی های این الکتروموتورها می باشد. جالب است بدانید ایران یکی از معدود کشورهایی در جهان است که توانسته تکنولوژی تولید موتورهای الکتریکی فوق سنگین را محقق کند.

انواع برندهای الکتروموتور ایرانی

الکتروژن
این شرکت از سال 1367 فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته به یکی از بهترین برندهای خودروهای برقی در آسیا، اروپا و آفریقا تبدیل شود. تمامی محصولات این شرکت دارای نشان CE اتحادیه اروپا می باشد. الکتروژن اولین تولید کننده موتورهای الکتریکی با راندمان بالا است و از این طریق توانسته است صنعت موتور الکتریکی را در کشور متحول کند. برخی از محصولات متنوع این گروه عبارتند از: الکتروموتورهای فن، استخراج کننده، آسانسور و الکتروموتور یخچال.
موتوژن
موتوژن یک شرکت موفق و شناخته شده در زمینه تولید موتورهای الکتریکی است که فعالیت خود را از سال 1352 آغاز کرد. الکتروموتورهای موتوژن در تنوع بسیار زیادی تولید می شوند و برای صنایع فولاد، کاشی، سرامیک، پتروشیمی، ذوب فلزات و ... صنایع خودروسازی این شرکت هدف خود را حرکت همگام با علم روز قرار داده و با همکاری بهترین دانشگاه های فنی به صورت مستمر فعالیت می کند.دیزل ساز
دیزل ساز شرکتی با 40 سال سابقه در زمینه تولید، مونتاژ و واردات انواع موتور برق می باشد. این شرکت علاوه بر تولید الکتروموتور در زمینه های دیگری از جمله تولید و واردات پمپ، موتور و ژنراتور نیز فعالیت دارد. این شرکت ارتباطات بین المللی گسترده ای دارد و با بزرگترین تولیدکنندگان موتور الکتریکی در جهان در ارتباط و تبادل است. الکتروموتورهای این شرکت در دو مدل شناور و غیر شناور تولید می شوند. برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت موتور دیزل برقی به لینک مراجعه فرمایید.

جامکو
شرکت الکتروموتور سازی جوین (جامکو) یکی از شرکت های وابسته به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که فعالیت خود را از سال 1369 آغاز کرد. در بین شرکت های ایرانی محصولات این گروه انواع الکتروموتورهای صنعتی سه فاز همگی با نشان استاندارد اتحادیه اروپا CE می باشد.

خرید و فروش الکتروموتور ایرانی

به جرأت می توان گفت که خرید موتور برق ایرانی از بسیاری جهات منطقی تر از خرید خارجی است.محصولات شرکت هایی مانند Gemco، Electrogen و Motogen در خاورمیانه و منطقه بی نظیر است. یکی از مزیت های خرید موتور برق ایرانی این است که به راحتی می توانید به پشتیبانی و خدمات پس از فروش این محصولات دسترسی داشته باشید. حضور نمایندگان مختلف شرکت های ایرانی، خرید و فروش را بسیار آسان می کند و یکی از مهم ترین موارد در زمینه خرید و فروش، تنوع بسیار زیاد این محصولات است که برای هر زمینه و هر منطقه ای مناسب است.

عوامل پیش خرید
همانطور که در بالا ذکر شد، مهم ترین عواملی که می تواند شما را به خرید موتور برق مدل های ایرانی ترغیب کند به شرح زیر است.

اخذ گارانتی و خدمات پس از فروش بالا برای موتورهای برقی
دسترسی آسان و سریع به خدمات پس از فروش
دسترسی به شعب فروش
قیمت پایین تر از نمونه های خارجی
اکثر محصولات دارای گواهینامه CE هستند
دارای کیفیت بالا و تکنولوژی ساخت
تنوع محصولات در زمینه های مختلف

قیمت الکتروموتور ایرانی

قیمت یک موتور الکتریکی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان عدد ثابتی را در این زمینه بیان کرد. اما آنچه مهم است قیمت پایین محصولات داخلی در مقایسه با محصولات خارجی است که اغلب نیمی از قیمت ارزان تر است.بنابراین با توجه به کیفیت و تمامی مزیت هایی که الکتروموتورهای ایرانی دارند، بدون شک خرید آنها به صرفه تر است.

عوامل موثر بر قیمت

همانطور که گفته شد عوامل مختلفی در قیمت نهایی موتور الکتریکی موثر هستند که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.
قدرت موتور الکتریکی: الکتروموتورها در مدل های تکفاز و سه فاز تولید می شوند که بیشترین تاثیر را در کارایی و قیمت آنها دارند.
سیم پیچی: بهترین ماده برای سیم پیچی مس است. اما مس را می توان در نسبت های خلوص مختلفی تولید کرد که در قیمت نهایی تاثیرگذار خواهد بود.
جنس بدنه: بدنه موتورهای الکتریکی به طور کلی از دو نوع آلومینیوم و چدن ساخته شده است که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. الکتروموتورهای بدنه ریخته گری ارزان تر از آلومینیوم هستند.
برند موتور الکتریکی: بدون شک این برند در تمامی محصولات تاثیر زیادی دارد. برندی مانند زیمنس با توجه به شناخته شدن جهانی آن، مطمئناً قیمت بالاتری خواهد داشت.
عوامل دیگری مانند کیفیت قطعات، تکنولوژی به کار رفته و بسیاری عوامل دیگر بر قیمت نهایی تاثیرگذار خواهند بود.

زنجیر صنعتی

۱۵ بازديد
زنجیر صنعتی چیست؟
زنجیرهای صنعتی یکی از مهمترین ابزارهای انتقال قدرت هستند. زنجیرهای صنعتی در سایزها و انواع مختلف و در مدل های تک ردیفه و دو ردیفه تولید می شوند. رایج ترین مواد مورد استفاده در زنجیره های صنعتی فولاد ضد زنگ و فولاد کم یا پر کربن است. در زنجیره های صنعتی از پوشش هایی مانند گالوانیزه برای محافظت از زنجیر استفاده می شود. روکش گالوانیزه باعث افزایش طول عمر زنجیر می شود و گاهی از زنجیر تلفن تولید می شود.

زنجیرهای صنعتی از اتصال قطعات کوچک زنجیر به یکدیگر ساخته می شوند، این قطعات توسط پین به هم متصل می شوند. هنگامی که زنجیر با چرخ دنده زمان بندی خود مشبک می شود، نیرو را به چرخ دنده دیگر منتقل می کند. زنجیر صنعتی می تواند به تنهایی عامل حرکت یا در برخی موارد عامل حرکت ابزار دیگری باشد. زنجیرهای صنعتی بسته به اندازه و گام، استحکام کششی بالایی دارند و کنترل می شوند و رها نمی شوند. از نقاط ضعف این زنجیر می توان به صدا در حین کار و وزن زیاد اشاره کرد.

انواع زنجیر صنعتی
از زنجیر فولادی صنعتی استفاده نکنید.
زنجیره های صنعتی تفلون
زنجیر صنعتی ضد آب
زنجیره صنعتی خاردار
زنجیره صنعتی پایه بلند
نوار نقاله زنجیری صنعتی
زنجیر نقاله یا زنجیره انتقال نیرو
زنجیر نقاله مشابه زنجیره انتقال قدرت است.زنجیر نقاله از یک سری بلبرینگ تولید می شود که توسط ورق هایی به هم متصل می شوند. هر یاتاقان از یک پین و یک بوش تشکیل شده است که غلتک روی آن می چرخد. بلبرینگ‌ها و بوش‌ها برای تحمل فشارهای بالا طراحی شده‌اند و می‌توانند بارهای سنگین را منتقل کنند، این ویژگی باعث می‌شود زنجیره محرک در برابر شکستگی، خم شدن و کشش بسیار مقاوم باشد.

زنجیر غلتکی صنعتی
این زنجیرهای قوی در ماشین‌هایی که خطوط مونتاژ وسایل نقلیه هستند، گندم برداشت می‌کنند و انواع مختلف نیرو را در سیستم‌های حمل و نقل انتقال می‌دهند، استفاده می‌شوند. از انقلاب تولید تا امروز، زنجیره غلتکی موتور اصلی رشد صنعتی بوده است. این زنجیر همه کاره را می توان برای بلند کردن بارهای سنگین استفاده کرد و با افزودن لوازم جانبی جدید که ویژگی های حمل و نقل ویژه ای را ارائه می دهد، قابل تطبیق هستند. زنجیرهای غلتکی قوی، قابل اعتماد و مقرون به صرفه هستند.

استانداردهای زنجیر مانند ANSI/ASME بریتانیا و ISO استحکام کششی، استحکام خستگی، گام، عرض و قطر غلتک را برای انواع زنجیر مشخص می کند. استحکام کششی یکی از مقادیر کلیدی برای توصیف مقاومت به شکست زنجیره است.عوامل زیادی مانند نوع فولاد مورد استفاده در ساخت زنجیر، نوع عملیات حرارتی اعمال شده بر روی مواد، کیفیت ساخت و کانتور صفحات اتصال و ضخامت آنها این آمار را تشکیل می دهد. از آنجایی که زنجیر غلتکی بیش از ظرفیت خود کار می کند، این احتمال وجود دارد که زودتر از موعد از کار بیفتد. بسیار مهم است که از زنجیره تغذیه مناسب برای برنامه خاص خود استفاده کنید، زیرا عدم تطابق برق باعث می شود سیستم شما بیشتر از کار بیفتد و در صورت ضعیف بودن سیستم برای نیازهای شما، آسیب جدی وارد کند. انتخاب زنجیره اندازه مناسب برای برنامه شما می تواند حداکثر عمر و کارایی تجهیزات ارزشمند شما را تضمین کند. برخی از برنامه ها ذاتاً بارهای سنگین تری دارند و به طور کلی از زنجیرهای غلتکی سنگین استفاده می شود.

مزایای زنجیر غلتکی استاندارد

همه زنجیرهای غلتکی دارای غلتک های سخت شده هستند که باعث افزایش چرخش در بوشینگ می شود و در عین حال بار ضربه ای روی دندانه های چرخ دنده را در حین کار کاهش می دهد.
تمام اجزای زنجیر برای حداکثر استحکام و مقاومت در برابر سایش عملیات حرارتی اضافی دریافت می کنند.
100% قطعات در این زنجیر با روغن داغ روغن کاری می شوند تا عمر طولانی و هزینه های نگهداری کاهش یابد.
استانداردهای بین المللی زنجیره های صنعتی
استانداردهای اصلی بین المللی زنجیره های صنعتی ANSI، DIN و ISO هستند.
انواع زنجیر انتقال نیرو
زنجیرهای صنعتی مورد استفاده برای انتقال نیرو برای بارهای سنگین در صنایع به دو استاندارد A و B طبقه بندی می شوند.

زنجیر سری A شامل اعداد 30، 40، 50، 60، 80 تا 240 از یک ردیف تا 6 ردیف و در سه مدل ساده، یک طرفه و دو طرفه می باشد. یک سری طبق استانداردهای DIN 8188، ISO 606 یا ANSI نامگذاری می شود. به این فیلدها سریال های آمریکایی می گویند.

زنجیر سری B شامل اعداد 08B، 10B، 12B، 16B تا 72B می باشد که به صورت تک ردیفه تا 6 ردیفه و در سه مدل تک، یک طرفه و دو طرفه می باشد. سری B بر اساس استانداردهای DIN 8187 ISO 606 نامگذاری شده است.این زنجیرها را سری اروپایی می نامند.



سری کوتاه زنجیره ای باگام با دقت بالا
زنجیر تک ردیفی
سری A زنجیره ای دو ردیفه تا پنج ردیفی
سری B و زنجیر کوتاه با دقت بالا
زنجیره های صنعتی سنگین
زنجیر دندانه دار دقیق گام کوتاه
زنجیر پین سنگین
زنجیر محرک دو پیچ
زنجیر موتور سیکلت
زنجیره های میدان نفتی
زنجیره های صنعتی میادین نفتی با استفاده فشرده
زنجیر را خم کنید
زنجیر روکش نیکل
زنجیر بی صدا
زنجیره های برق آبی
زنجیر سرویس هیدرولیک در برابر خوردگی مقاوم است و در صورت تماس زنجیر با آب و نمک مناسب است از زنجیر سرویس هیدرولیک استفاده شود.طول عمر زنجیره های هیدروسرویس 30 برابر بیشتر از زنجیره های معمولی است.

ویژگی های زنجیره های هیدروسرویس
مقاوم در برابر خوردگی
عمر طولانی تر
ترکیب شیمیایی کروم شش ظرفیتی آزاد
حفاظت در برابر خوردگی عالی
اکستروژن سرد، بوش صلب و دوار، راندمان بالا
صفحات و غلتک ها با دقت بالایی به هم چسبانده شده اند.
مقاوم در برابر سایش
نیاز به روغن کاری به موقع.
انواع زنجیره های صنعتی
زنجیر استیل 304
این زنجیر در دمای بالا و محیط های با خورندگی بالا استفاده می شود. این زنجیر قلاب نمی شود.

زنجیر استیل 316
زنجیر فولادی 316 در دمای بسیار بالا و شرایط خورندگی بالا استفاده می شود.

زنجیر استیل AS 600
یکی از مهم ترین زنجیرهای سری 600 مخصوصا برای محیط های خورنده و با دمای بالا. این قطعات زنجیر سخت شده و مقاومت سایش بیشتری نسبت به زنجیر فولادی 304 دارند.

زنجیره های صنعتی نیکل
هنگامی که تماس لحظه ای وجود دارد، از زنجیره های نیکل اندود استفاده می شود. همچنین در مواقعی که زنجیر در معرض آب قرار می گیرد مناسب است از زنجیر صنعتی با روکش نیکل استفاده شود زنجیر صنعتی با روکش نقره
در مواردی که محیط اسیدی است از زنجیر صنعتی با روکش نقره استفاده می شود.این زنجیرها در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند.

تیغ اره نواری

۹ بازديد
مشخصات تیغ اره نواری
از مشخصات اصلی تیغ ار های نواری می توان به عرض, ضخامت, نوع دندانه, ارتفاع دندانه, زاویه دندانه گام دندانه و تکیه گاه دندانه اشاره کرد, که هر یک از آنها دارای تنوع زیادی می باشد. در ادامه این مقاله ما شما را با این مشخصات کلی بصورت اجمالی آشنا خواهیم کرد.
انواع تیغ اره نواری
با توجه به جنس فولاد تندبر (HSS) بکار رفته در دندانه ها، تیغ اره نواری های بی متال به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند.

تیغ اره نواری m۴۲
تیغ اره نواری m۵۱
شناخت تیغ اره نواری m۴۲
بدنه از فولاد فنر عملیات حرارتی شده و دندانه از فولاد HSS M۴۲ با دین ۱.۳۲۴۷ با سختی ۶۷ تا ۶۹ راکول سی مناسب برای برش انواع فولادهای معمولی و آلیاژی ساخته شده است. چون بیشتر از این نوع تیغ اره برای برش انواع فولادها استفاده می گردد،در بین مصرف کنندگان به تیغ اره نواری فولاد بر مشهور می باشد.
انواع تیغه m۴۲:
m۴۲-۴۳۰ (عمومی):
کاربرد:
فلزات فولادی آلیاژی و فلزات رنگی

برش های تکی و دسته ای

متریال های فلزی با دیواره ی نازک یا متوسط

برش ورق در ماشین های اره نواری عمودی

مناسب برای ضخامت های کم و متوسط

m۴۲-۴۳۱(حجیم):
کاربرد:
فلزات فولادی آلیاژی و فلزات رنگی

برش های تکی و دسته ای

فلزات توپر در ابعاد متوسط تا بزرگ

فلزات توخال با دیواره ی ضخیم

مناسب برای ضخامت های متوسط و بزرگ
m۴۲-۴۳۶ (آلومینیوم):
کاربرد:
فلزاتی که مستعد گیر افتادن تیغه در حین برش هستند

مقاطع بزرگ و فلزات با دیواره ی ضخیم

مناسب برای برش آلومینیوم بدون گیر کردن

m۴۲-۴۶۱ (مقاطع فلزی):
کاربرد:
تیغه های اره نواری همه جانبه

فلزات فولادی آلیاژی

برش پروفیل، لوله و سایر مقاطع فلزی

برش های تکی و دسته ای

برش های در معرض لرزش و گیر افتادن تیغه

گستره وسیعی از انواع برش کاری

مناسب برای برش پروفیل، لوله و .فولادهای قابل برش با تیغه اره نواری m42:
انواع فولادهای سازه ای مانند تیرها، نبشی، گوه ها و ....
انواع لوله های فولادی.
فولادهای ریز برش (اتوماتیک)
فولادهایی که قابلیت عملیات حرارتی دارند
فولادهای فنری
فلزات غیرآهنی مانند مس، برنج، برنز، آلومینیوم و غیره.
فولادهای با کشش داخلی کمتر از 1400N/mm2
شناسایی تیغه اره نواری M51
بدنه از فولاد فنری عملیات حرارتی شده و دندانه ها از فولاد HSS M42 با سختی DIN 1.3207 در دمای 69 راکول C ساخته شده است و مقداری تنگستن برای جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت در برابر سایش هنگام برش فولاد و در تماس با آن به آن اضافه می شود. فلز کروم بوده است. و به این تیغه اره کبالت اضافه شد. این مقاومت در برابر سایش باعث شده است که این تیغه اره در هنگام برش انواع فولادها و فولادهای آلیاژی کند شود. از این رو در بین مصرف کنندگان از عبارت میله فولادی برای این نوع تیغه اره استفاده می شود. بودن
یکی از انواع این تیغه ها مدل M51-531 می باشد که دارای اهداف زیر می باشد:

فلزات آلیاژی فولاد
فولاد ضد زنگ سخت شده
آلیاژهای مبتنی بر نیکل
تیتانیوم و برنزهای خاص
فلزات پر شده با اندازه متوسط
لوله های دیواره ضخیم
عرض تیغه اره نواری
فاصله بین نوک دندان و پشت تیغه اره نواری را عرض تیغه اره نواری می گویند.تیغه های اره نواری دارای عرض های مختلفی هستند. هرچه عرض تیغه اره نواری بیشتر باشد استحکام و طول آن بیشتر می شود و برای برش های بزرگتر مناسب است.در تصویر بالا عرض تیغه اره نواری با حرف b نشان داده شده است.عرض تیغه اره نواری استاندارد. معمولاً 6-8-10-13-16-20-25-27-34-41-54-67-80-100 و 120 میلی متر است.
ضخامت تیغه اره نواری
منظور از ضخامت تیغه اره نواری، ضخامت بدنه تیغه اره نواری است که با علامت s در تصویر بالا نشان داده شده و با ضخامت تیغه اره نواری متفاوت است. معمولاً ضخامت تیغه اره نواری رابطه مستقیمی با عرض تیغه اره نواری دارد. هرچه ضخامت تیغه اره نواری بیشتر باشد، عرض آن بیشتر می شود.
ضخامت استاندارد تیغه اره نواری معمولاً 0.65-0.80-0.90-1.10-1.30-1.60 میلی متر است.

ارتفاع دندان
فاصله بالای تیغه اره نواری تا پایین شیار تیغه اره نواری را ارتفاع دندان می گویند که با حرف h در تصویر بالا نشان داده شده است. هرچه ارتفاع بیشتر باشد، تراشه های بیشتری حذف می شود.

زاویه دندان (زاویه حمله)
زاویه دندانه های تیغه اره نواری تاثیر بسزایی در تغذیه و فرو رفتن تیغه اره نواری در قطعه کار دارد.هرچه زاویه دندانه ها روی تیغه اره نواری بیشتر باشد، دندان ها بیشتر جلو می روند و به قطعه کار نفوذ می کنند. اما از طرفی احتمال شکستن تیغ ​​اره نواری در زاویه مثبت افزایش می یابد و برای رفع این مشکل باید سرعت کشش و برش را نسبت به تیغ اره نواری با زاویه صفر کاهش داد. در نتیجه به طور کلی می توان از تیغه های اره نواری با زاویه دندانه صفر درجه برای برش انواع فلزات رنگی و قطعات توخالی جدار نازک استفاده کرد و از تیغه اره نواری با زاویه دندانه صفر درجه استفاده کرد. دندان مثبت برای انواع کار پروفیل های جامد، پروفیل های سنگین و حفره های دیواره ضخیم در تصویر بالا، زاویه دندان با α آلفا مشخص شده است.
توجه: زاویه دندانه مثبت تیغه اره نواری معمولاً در اکثر شرکت های تولیدی 5 درجه، 10 درجه و 16 درجه است.

زیر و بم دندان
تیغه اره نواری دارای مراحل زیادی است که هر کدام برای محدوده برش خاصی طراحی شده اند. هر چه گام تیغه اره نواری کوچکتر باشد، برای برش قطعات کوچکتر بهتر است و هر چه گام تیغه اره نواری بیشتر باشد، برای برش قطعات بزرگتر بهتر است. گام دندان ها با حرف t در تصویر بالا مشخص شده است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد گام دندان و نحوه انتخاب دندانه های تیغه اره نواری، مقاله نمودار انتخاب تیغه اره نواری را مطالعه کنید.پشتیبانی دندانپزشکی
عامل اصلی مقاومت دندانه های تیغه اره نواری در برابر ضربه و تنش برشی تکیه گاه دندان یا پشت دندان است. این پشتیبانی توسط زاویه آزاد به نام گاما ϒ تعیین می شود. اگر زاویه گاما کم باشد برای برش لوله، پروفیل، پروفیل توخالی و نامنظم و اگر زاویه گاما زیاد باشد برای برش فلزات سنگین و جامد مناسب است. نکته: هرچه زاویه گاما کوچکتر باشد، مقاومت دندان در برابر شکستگی بیشتر است و هر چه زاویه کوچکتر باشد، مقاومت در برابر شکست کمتر است.

دندان های چپ و راست
سمت چپ و راست تیغه اره نواری مزایای زیادی دارد، از جمله هدایت صحیح تیغه اره نواری در قطعه کار، عدم چسبندگی بدنه تیغه اره نواری در قطعه کار (بنابراین بدنه تیغه اره نواری چسبیده نمی شود. در قطعه کار در حین برش) کند، شکاف ایجاد شده بیشتر از ضخامت بدنه تیغه اره نواری، اصلاح منظم و توزیع مناسب فشار بین دندانه های تیغ اره نواری و بسیاری از مزایای دیگر، در تصویر در بالا، ضخامت چپ و راست (اندازه نقطه انتهایی سمت چپ و شدیدترین نقطه، ضخامت تیغه اره نواری نامیده می شود). دندانه های تیغه اره نواری با علامت w مشخص شده اند.
قطعات اره نواری

بدن:

برای جلوگیری از لرزش و حرکت دستگاه در حین برش، بدنه اره نواری معمولاً از چدن بسیار سنگین ساخته می شود.مدل های دیگری نیز در بازار موجود است که بدنه آن ها فلزی و آهنی است و برای کاهش لرزش و جبران سبکی بدنه، ارت می زنند.

امتیاز:

اره نواری دارای دو صفحه چدنی است که یکی در بالای دستگاه و دیگری در پایین نصب می شود و صفحه پایینی آن همیشه ثابت و صفحه بالایی متحرک است. تیغه ها به وسیله وسیله ای به بدنه متصل می شوند. از محورها و بلبرینگ و شامل دو نوع حرکت عمودی و افقی می باشد. ، حرکت عمودی برای شل و سفت کردن تیغه و حرکت افقی برای تنظیم تیغه با تیغه پایین است.

الکتروموتور:

موتور برق در اره نواری به وسیله تسمه و قرقره در دو مدل تک فاز و سه فاز نصب می شود. وقتی صفحه پایینی با کمک موتور الکتریکی حرکت می کند، صفحه بالایی با تیغه اره حرکت می کند.

قطعات حفاظتی:

برای جلوگیری از شکستن و جدا شدن تیغه از تیغه از حفاظ های فلزی و چوبی استفاده می شود.

صفحه:

خود تیغه اره نواری چندین بخش مجزا دارد.

گونجا:

خط کش روی تیغه اره نواری برای تنظیم زاویه و عرض برش استفاده می شود. بسته به نوع متریال به کار رفته در دستگاه، قیمت اره نواری متفاوت است.

مشخصات تیغه اره نواری
از جمله ویژگی های اصلی تیغ ها می توان به عرض، ضخامت، نوع دندان، ارتفاع دندان، زاویه دندانه، گام دندان و تکیه گاه دندان اشاره کرد که هر کدام دارای قابلیت های زیادی هستند.تنوع. .در ادامه این مقاله به طور خلاصه شما را با این مشخصات کلی آشنا می کنیم.
انواع تیغه اره نواری
بر اساس نوع فولاد پرسرعت (HSS) مورد استفاده در دندانه ها، تیغه های اره نواری بدون فلز به دو دسته کلی تقسیم می شوند.

تیغه اره نواری M42
تیغه اره نواری M51
تشخیص تیغه اره نواری m42
بدنه از فولاد فنری عملیات حرارتی شده و دندانه از فولاد HSS M42 با استاندارد DIN 1.3247 با سختی 67 تا 69 Rockwell C مناسب برای برش انواع فولادهای معمولی و آلیاژی می باشد. از آنجایی که این نوع تیغه اره عمدتاً برای برش انواع فولاد استفاده می شود، در بین مصرف کنندگان به عنوان تیغه اره نواری فولادی شناخته می شود.


انواع تیغه های m42:
m42-430 (عمومی):
کاربرد:
آلیاژهای فولادی، فلزات و فلزات غیر آهنی

برش های انفرادی و دسته ای

مواد فلزی با دیواره های نازک یا متوسط

برش ورق فلز روی اره نواری عمودی

مناسب برای ضخامت های کم و متوسط

m42-431 (حجم):
کاربرد:
آلیاژهای فولادی، فلزات و فلزات غیر آهنی

برش های انفرادی و دسته ای

فلزات جامد در اندازه های متوسط ​​تا بزرگ

فلزات توخالی با دیواره های ضخیم

مناسب برای ضخامت های متوسط ​​و بزرگ
m42-436 (آلومینیوم):
کاربرد:
فلزاتی که در حین برش مستعد گیر کردن با تیغه هستند

مقاطع بزرگ و فلزات با دیواره ضخیم

مناسب برای برش آلومینیوم بدون گیر کردن

m42-461 (بخش های فلزی):
کاربرد:
تیغه اره نواری تمام زمین

فلزات آلیاژی فولاد

برش پروفیل، لوله و سایر پروفیل های فلزی

برش های انفرادی و دسته ای

برش در معرض لرزش و گیر کردن تیغه ها

طیف گسترده ای از انواع برش

برای برش پروفیل، لوله و غیره نشان داده شده است.فولادهای قابل برش با تیغه اره نواری m42:
انواع فولادهای سازه ای مانند تیرها، نبشی، گوه ها و ....
انواع لوله های فولادی.
فولادهای ریز برش (اتوماتیک)
فولادهایی که قابلیت عملیات حرارتی دارند
فولادهای فنری
فلزات غیرآهنی مانند مس، برنج، برنز، آلومینیوم و غیره.
فولادهای با کشش داخلی کمتر از 1400N/mm2
شناسایی تیغه اره نواری M51
بدنه از فولاد فنری عملیات حرارتی شده و دندانه ها از فولاد HSS M42 با سختی DIN 1.3207 در دمای 69 راکول C ساخته شده است و مقداری تنگستن برای جلوگیری از خوردگی و افزایش مقاومت در برابر سایش هنگام برش فولاد و در تماس با آن به آن اضافه می شود. فلز کروم بوده است. و به این تیغه اره کبالت اضافه شد. این مقاومت در برابر سایش باعث شده است که این تیغه اره در هنگام برش انواع فولادها و فولادهای آلیاژی کند شود. از این رو در بین مصرف کنندگان از عبارت میله فولادی برای این نوع تیغه اره استفاده می شود. بودن
یکی از انواع این تیغه ها مدل M51-531 می باشد که دارای اهداف زیر می باشد:

فلزات آلیاژی فولاد
فولاد ضد زنگ سخت شده
آلیاژهای مبتنی بر نیکل
تیتانیوم و برنزهای خاص
فلزات پر شده با اندازه متوسط
لوله های دیواره ضخیم
عرض تیغه اره نواری
فاصله بین نوک دندان و پشت تیغه اره نواری را عرض تیغه اره نواری می گویند.تیغه های اره نواری دارای عرض های مختلفی هستند. هرچه عرض تیغه اره نواری بیشتر باشد استحکام و طول آن بیشتر می شود و برای برش های بزرگتر مناسب است.در تصویر بالا عرض تیغه اره نواری با حرف b نشان داده شده است.عرض تیغه اره نواری استاندارد. معمولاً 6-8-10-13-16-20-25-27-34-41-54-67-80-100 و 120 میلی متر است.

ضخامت تیغه اره نواری
منظور از ضخامت تیغه اره نواری، ضخامت بدنه تیغه اره نواری است که با علامت s در تصویر بالا نشان داده شده و با ضخامت تیغه اره نواری متفاوت است. معمولاً ضخامت تیغه اره نواری رابطه مستقیمی با عرض تیغه اره نواری دارد. هرچه ضخامت تیغه اره نواری بیشتر باشد، عرض آن بیشتر می شود.
ضخامت استاندارد تیغه اره نواری معمولاً 0.65-0.80-0.90-1.10-1.30-1.60 میلی متر است.

ارتفاع دندان
فاصله بالای تیغه اره نواری تا پایین شیار تیغه اره نواری را ارتفاع دندان می گویند که با حرف h در تصویر بالا نشان داده شده است. هرچه ارتفاع بیشتر باشد، تراشه های بیشتری حذف می شود.

زاویه دندان (زاویه حمله)
زاویه دندانه های تیغه اره نواری تاثیر بسزایی در تغذیه و فرو رفتن تیغه اره نواری در قطعه کار دارد.هرچه زاویه دندانه ها روی تیغه اره نواری بیشتر باشد، دندان ها بیشتر جلو می روند و به قطعه کار نفوذ می کنند. اما از طرفی احتمال شکستن تیغ ​​اره نواری در زاویه مثبت افزایش می یابد و برای رفع این مشکل باید سرعت کشش و برش را نسبت به تیغ اره نواری با زاویه صفر کاهش داد. در نتیجه به طور کلی می توان از تیغه های اره نواری با زاویه دندانه صفر درجه برای برش انواع فلزات رنگی و قطعات توخالی جدار نازک استفاده کرد و از تیغه اره نواری با زاویه دندانه صفر درجه استفاده کرد. دندان مثبت برای انواع کار پروفیل های جامد، پروفیل های سنگین و حفره های دیواره ضخیم در تصویر بالا، زاویه دندان با α آلفا مشخص شده است.
توجه: زاویه دندانه مثبت تیغه اره نواری معمولاً در اکثر شرکت های تولیدی 5 درجه، 10 درجه و 16 درجه است.

زیر و بم دندان
تیغه اره نواری دارای مراحل زیادی است که هر کدام برای محدوده برش خاصی طراحی شده اند. هر چه گام تیغه اره نواری کوچکتر باشد، برای برش قطعات کوچکتر بهتر است و هر چه گام تیغه اره نواری بیشتر باشد، برای برش قطعات بزرگتر بهتر است. گام دندان ها با حرف t در تصویر بالا مشخص شده است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد گام دندان و نحوه انتخاب دندانه های تیغه اره نواری، مقاله نمودار انتخاب تیغه اره نواری را مطالعه کنید.پشتیبانی دندانپزشکی
عامل اصلی مقاومت دندانه های تیغه اره نواری در برابر ضربه و تنش برشی تکیه گاه دندان یا پشت دندان است. این پشتیبانی توسط زاویه آزاد به نام گاما ϒ تعیین می شود. اگر زاویه گاما کم باشد برای برش لوله، پروفیل، پروفیل توخالی و نامنظم و اگر زاویه گاما زیاد باشد برای برش فلزات سنگین و جامد مناسب است. نکته: هرچه زاویه گاما کوچکتر باشد، مقاومت دندان در برابر شکستگی بیشتر است و هر چه زاویه کوچکتر باشد، مقاومت در برابر شکست کمتر است.

دندان های چپ و راست
سمت چپ و راست تیغه اره نواری مزایای زیادی دارد، از جمله هدایت صحیح تیغه اره نواری در قطعه کار، عدم چسبندگی بدنه تیغه اره نواری در قطعه کار (بنابراین بدنه تیغه اره نواری چسبیده نمی شود. در قطعه کار در حین برش) کند، شکاف ایجاد شده بیشتر از ضخامت بدنه تیغه اره نواری، اصلاح منظم و توزیع مناسب فشار بین دندانه های تیغ اره نواری و بسیاری از مزایای دیگر، در تصویر در بالا، ضخامت چپ و راست (اندازه نقطه انتهایی سمت چپ و شدیدترین نقطه، ضخامت تیغه اره نواری نامیده می شود). دندانه های تیغه اره نواری با علامت w مشخص شده اند.
قطعات اره نواری

بدن:

برای جلوگیری از لرزش و حرکت دستگاه در حین برش، بدنه اره نواری معمولاً از چدن بسیار سنگین ساخته می شود.مدل های دیگری نیز در بازار موجود است که بدنه آن ها فلزی و آهنی است و برای کاهش لرزش و جبران سبکی بدنه، ارت می زنند.

امتیاز:

اره نواری دارای دو صفحه چدنی است که یکی در بالای دستگاه و دیگری در پایین نصب می شود و صفحه پایینی آن همیشه ثابت و صفحه بالایی متحرک است. تیغه ها به وسیله وسیله ای به بدنه متصل می شوند. از محورها و بلبرینگ و شامل دو نوع حرکت عمودی و افقی می باشد. ، حرکت عمودی برای شل و سفت کردن تیغه و حرکت افقی برای تنظیم تیغه با تیغه پایین است.

الکتروموتور:

موتور برق در اره نواری به وسیله تسمه و قرقره در دو مدل تک فاز و سه فاز نصب می شود. وقتی صفحه پایینی با کمک موتور الکتریکی حرکت می کند، صفحه بالایی با تیغه اره حرکت می کند.

قطعات حفاظتی:

برای جلوگیری از شکستن و جدا شدن تیغه از تیغه از حفاظ های فلزی و چوبی استفاده می شود.

صفحه:

خود تیغه اره نواری چندین بخش مجزا دارد.

گونجا:

خط کش روی تیغه اره نواری برای تنظیم زاویه و عرض برش استفاده می شود. بسته به نوع متریال به کار رفته در دستگاه، قیمت اره نواری متفاوت است.

.