ابزارآلات باغبانی و کشاورزی

۱۴ بازديد
آشنایی با انواع وسایل باغبانی
20 ابزار ضروری برای باغبانی:
باغداری و کشاورزی یکی از مشاغل اصلی است که می تواند تأثیر مهمی در رشد و شکوفایی اقتصادی داشته باشد. ابزار و تجهیزات باغبانی مختلفی به همین دلیل ساخته می شود. هر یک از آنها بسته به نوع محصول می تواند متفاوت باشد. در میان آنها تعدادی ابزار باغبانی وجود دارد. چه باغبان حرفه ای باشید و چه مبتدی، صرف نظر از نوع محصول، باید آن را داشته باشید.

در زیر ابزار مهم و پرکاربرد باغبانی و کشاورزی را معرفی می کنیم:
به طور کلی ابزار باغبانی به دو دسته دستی و ماشینی تقسیم می شود. نکته مهمی که در انتخاب ابزار باید به آن توجه کنید. کاربرد و میزان استفاده آن. به عنوان مثال، اگر به دنبال ابزاری برای باغ خود هستید، نیازی به تهیه ابزار پیشرفته باغبانی ندارید. همچنین اگر باغ بزرگی دارید یا فضای کارتان بسیار بزرگ است و این کار را به صورت حرفه ای انجام می دهید; شما نمی توانید از ابزارهای دستی استفاده کنید. زیرا این باعث می شود که روند کار بسیار طولانی شود و بهره وری به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
یکی از کارهای مهم در باغبانی جمع آوری برگ ها و تمیز نگه داشتن خاک است.جمع کننده شن، غربال و برگ.
شن کش
یکی از ابزارهای مفید برای جمع آوری برگ ها و پاکسازی خاک از سنگ ها و زباله های مختلف است. داشتن چنگک مناسب به پاکسازی خاک و حذف علف های هرز بدون آسیب رساندن به گیاه اصلی کمک می کند. آسیاب های پلاستیکی و فولادی در بازار وجود دارد. اما همیشه بهتر است از یک آسیاب فولادی با کیفیت خوب استفاده کنید. این دستگاه در سایزهای مختلف موجود است که بسته به نوع کار و نیاز خود می توانید سندبلستر مناسب کار خود را انتخاب کنید.



شن کش
این دستگاه دارای قلاب هایی است که برای جابجایی و سست کردن خاک و از بین بردن ریشه علف های هرز ایده آل هستند.

نه هنوز
کیفیت خاک و خلوص آن تأثیر زیادی در رشد گیاهان دارد. الک ابزاری کاربردی و مناسب برای صاف کردن و همگن کردن خاک است. می توانید با توجه به نوع نیاز و اندازه کارتان الک را تهیه کنید.

دستگاه دمیدن برگ ؛. مکش
چنگک برگ یکی از پرکاربردترین ابزار باغبانی است که عملکردی مشابه جاروبرقی دارد. این دستگاه با مکش برگ ها را جمع آوری می کند. همچنین قابلیت آزادسازی هوای فشرده و استفاده از آن به عنوان دمنده را دارد. با استفاده از این قابلیت می توانید به راحتی برگ ها را جمع آوری کنید.ابزار باغبانی مناسب برای چرخاندن خاک
خاک ورزی و چرخاندن خاک یکی از مهم ترین مراحل باغبانی و کشاورزی است و ابزارهای مختلفی برای آن وجود دارد.

در زیر به معرفی آنها می پردازیم:
لایحه
این وسیله برای همه آشناست اما بیشتر آن ها بیل ساختمانی را می شناسند. برای کندن خاک از بیل استفاده می شود. جالب اینجاست که بیل ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کار خاصی استفاده می شوند و بیل باغبانی با بیل های ساختمانی متفاوت است. نوک بیل باغ باریک است و شکل خاص آن شخم زدن خاک را آسان می کند. بیل های کج دار نوعی بیل باغبانی هستند.

بیل
بیل در هنگام کاشت گل و گیاه یا جابجایی و تغییر خاک گلدان یا کود دهی استفاده می شود.

تایلر
تیلر نوعی ماشین باغبانی است. در شخم زدن، گرداندن خاک، بیرون کشیدن علف های هرز و تسطیح سطح خاک کاربرد دارد. کشاورزان و باغداران بسته به نیاز خود می توانند از باغبانی کوچک یا بزرگ استفاده کنند.

ابزار مناسب برای نگهداری گیاهان
پس از آماده سازی خاک و کاشت محصولات، نوبت به کاشت می رسد. مراقبت و نگهداری مناسب از گیاهان برای به دست آوردن بهترین عملکرد در مرحله رویشی ضروری است.تغذیه مناسب، کود و نور، آبیاری مناسب و کنترل آفات و علف های هرز مهمترین وظایفی است که در این مرحله باید در نظر گرفته شود.
آب پاش
برای حمله نکردن به آفات گیاهان، سمپاشی آنها ضروری است. به همین دلیل آبپاش یکی از مهمترین ابزار باغبانی است. انواع سمپاش دستی شارژی فنری و فارگون و سمپاش تراکتوری. سمپاشی معمولاً به دو روش محلول یا گردگیری انجام می شود. با استفاده از سمپاش های مختلف به راحتی می توان این کار را انجام داد.

کود
کودپاش در دو نوع دستی و شارژی برای راحتی مرحله کود دهی ایده آل است.

مه پاش
یک دستگاه بخور برای تنظیم رطوبت و خنک کردن محیط بسیار مناسب است. نحوه کار این مه پاش به این صورت است که آب را به صورت مه با فشار بسیار بالا و مخلوطی از هوا و آب به محیط می رساند. انواع مختلفی از مه پاش ها وجود دارد که می توانید بسته به نوع کاربرد آن ها را انتخاب کنید. برای تامین رطوبت گیاهان آپارتمانی نیز می توانید از یک مرطوب کننده خانگی استفاده کنید.

آب پاش
آبیاری گیاهان یکی از مهمترین مراحل در باغبانی است. برای آبیاری باغ ها و مزارع می توان از آبپاش های دستی یا اتوماتیک استفاده کرد.قیچی
قیچی باغبانی که در اشکال و اندازه های مختلف موجود است، به طور گسترده برای هرس و بریدن شاخه ها و برگ ها استفاده می شود. قیچی چمن، قیچی دسته بلند، قیچی هرس، قیچی هرس و قیچی جعبه ای انواع قیچی باغی هستند.

چاقوی باغبانی
این ابزار در واقع یکی از ابزارهای هرس باغبانی است که برای پیوند، قلمه زدن و ریشه زایی استفاده می شود. سری قیچی لینک کمی گرد و جنس آن از آهن یا چدن است.

آه بله
اره های هرس برای بریدن شاخه ها یا تنه های درختان قدیمی که با قیچی قطع نمی شوند استفاده می شود.

شاخه زن
قیچی هرس ابزاری مشابه قیچی باغبانی است. با تفاوت دسته های بلند و اهرمی که به شما امکان می دهد شاخه های ضخیم را به راحتی و به سرعت کوتاه کنید.

داس
داس یکی از ضروری ترین وسایل باغبانی است، داس با تیغه های تیز و تیز خود برای چمن زنی زمین و محصولات زراعی، بریدن چمن محوطه های سرسبز، پارک ها و ... استفاده می شود. دو نوع ماشین چمن زنی دستی و بنزینی وجود دارد که بسته به نوع کاری که انجام می دهید می توانید انتخاب کنید.

چمن زنی
کنترل علف های هرز بسیار مهم است. اگر از شر آن خلاص نشوید، می تواند آسیب جدی به گیاهان یا محصول وارد کند.وجین هرز کار آسانی نیست، اما دستگاهی وجود دارد که آن را بسیار ساده می کند. علف‌بر ابزاری ویژه برای از بین بردن علف‌های هرز است.

ماشین چمن زنی
چمن زن وسیله ای برای چمن زنی و برداشت چمن است که دارای دو نوع دستی و موتوری می باشد. با تنظیم درجه تیغه آن می توانید طول چمن را به دلخواه کوتاه کنید. ماشین چمن زنی را فقط می توان در زمین های صاف و هموار استفاده کرد. اگر زمین ناهموار است، برای بریدن و تراش چمن آن باید از دستگاه قیچی یا پرچین استفاده کرد.

شلنگ و سر شلنگ باغی
یکی از ضروری ترین وسایل باغبانی برای آبیاری شلنگ است. برای جلوگیری از هدر رفتن آب و تنظیم میزان آبیاری بهتر است از سر شلنگ استفاده کنید. این ابزار برای آبیاری یکنواخت مناطق وسیع و صرفه جویی در مصرف آب مناسب است.


دستکش باغبانی
اقدامات احتیاطی ایمنی بسیار مهم است و باید در هر کاری رعایت شود. استفاده از دستکش های باغبانی بادوام ساخته شده از مواد با کیفیت به جلوگیری از آسیب رسیدن به دستان شما کمک می کند. نکته ای که در انتخاب دستکش های باغبانی باید به آن توجه کنید این است که نباید خیلی سنگین باشند تا مانع حرکت دستان شما نشوند.بشر

ابزار دقیق

۱۳ بازديد
ابزار دقیق چیست؟
این شرکت در طول سالیان متمادی با دانش فنی و تجربه فراوان خود در زمینه ابزار دقیق با برندهای شناخته شده و مدرن دنیا جایگاه خود را تثبیت کرده و به بزرگترین و برجسته ترین تامین کننده ابزار دقیق تبدیل شده است. در این زمینه همواره بهترین محصولات، برندهای داخلی و خارجی را با توجه به نیاز مصرف کننده ایرانی ارائه می دهد.

تامین کننده انواع ابزار دقیق از جمله تجهیزات اندازه گیری سطح، تجهیزات اندازه گیری فشار، تجهیزات اندازه گیری دما، تجهیزات اندازه گیری جریان، تجهیزات کالیبراسیون، تجهیزات آنالایزر مایع، تجهیزات اندازه گیری قابل حمل پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، الکتریکی و الکترونیکی و غیره. انواع برندها

دستگاه های زیرساخت سیستم کنترل و اتوماسیون شامل فلومتر، کنترل کننده جریان، کنترل کننده فشار، پمپ، آشکارساز گاز، ژنراتور، راکتور آزمایشگاهی و ... می باشد. با کمک این دستگاه می توان دما، فشار، دبی، سطح مایع و ... را در فرآیندهای صنعتی اندازه گیری کرد.

ابزارهای دقیق را می توان به دو نوع تقسیم کرد، یکی بر اساس نوع عملکرد ابزار.به عنوان مثال، ابزارهایی که مسئول کنترل دما، فشار، رطوبت یا سطح هستند، کنترل کننده نامیده می شوند و به طور مشابه، ابزارهای نمایش این مقادیر را نشانگر یا نمایشگر و همچنین ابزارهایی برای ارائه اطلاعات در مورد مقادیر به صورت استاندارد نامیده می شوند. . سیگنال هایی که رسانا هستند

ابزارهای دقیق را نیز می توان با توجه به پارامترهایی که ابزار با آن عملیات را انجام می دهد طبقه بندی کرد. به عنوان مثال، کنترل کننده دما، فرستنده دما و دماسنج یا نمایشگر دما، اندازه گیری فشار و کنترل دقیق، دبی سنج یا اندازه گیری جریان مایع و انتقال مقادیر جریان یا کنترل جریان، ابزار اندازه گیری سطح یا قطعات سطح مواد ابزارهای مرتبط با دما در داخل. مخازن و اندازه گیری دقیق آنها ابزارهای اندازه گیری مانیتورینگ و سرعت، ابزارهای رطوبت سنج و غیره.


انواع تجهیزات ابزار دقیق
1. سنسور

هر وسیله ای که قادر به اندازه گیری کمیت های فیزیکی و تبدیل آنها به کمیت های الکتریکی باشد حسگر نامیده می شود. وظیفه سنسور دما اندازه گیری دما و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی است.

2. فرستنده

مبدل ها معمولاً به تجهیزاتی گفته می شود که اندازه گیری سیگنال (حسگر)، تبدیل و تقویت را در یک بسته انجام می دهند.تابلو برق یک تجهیزات پرکاربرد در فرآیندهای تولید بزرگ است زیرا فاصله تابلو تا اتاق های کنترل بسیار زیاد است و در این شرایط فقط استفاده از تابلو برق معقول است.

فرستنده

3. تغییر دهنده

مبدل ها در واقع مبدل سیگنال های خروجی سنسور به سیگنال های استاندارد هستند، به عنوان مثال در تولید استفاده از ترموکوپل با خروجی میلی ولت کاملا اشتباه بود، بنابراین در چنین مواردی می توانید از مبدل ترموکوپل به سیگنال 0-10 ولت استفاده کنید. . مبدل ها عموما مبدل هستند.

قاتل

4. نمایش

برای نشان دادن مقدار پارامترهای اندازه گیری شده ابزار دقیق باید از نمایشگرهایی با ورودی های استاندارد استفاده شود. به عنوان مثال، نمایشگرهایی که از همان سنسور یا ورودی های استاندارد مانند 0-10 ولت، 4-20 میلی آمپر پشتیبانی می کنند، باید برای نمایش مقدار فشار سنسور یا مقدار دمای اندازه گیری شده توسط سنسور استفاده شود.

5. کنترل کننده

مرحله بعدی اندازه گیری کنترل است، فرض کنید می خواهید دمای مخزن آب را در فرآیند کنترل کنید، عناصر و تجهیزات مورد نیاز برای این کار به شرح زیر است: کنترل کننده، فرستنده دما و شیر برای کنترل میزان انرژی گرمایش ، می تواند گرمای آتش باشد، کنترل شیر را کنترل می کند، که انرژی مسئول یا تامین کننده کنترل گاز ورودی ممکن است گرمای بخار باشد که سرعت جریان بخار را کنترل می کند.کنترل کننده

6. آخرین عنصر

همانطور که از نام آن پیداست آخرین مرحله هر فرآیند توسط عنصر پایانی (البته اگر فرآیند کنترلی باشد) انجام می شود که در فرآیندهای مختلف عنصر پایانی متفاوت است. شاید عنصر نهایی در یک فرآیند یک شیر کنترل، در فرآیند دیگر یک موتور الکتریکی، در فرآیند دیگر جک های پنوماتیک و هیدرولیک و غیره باشد. اپراتورها در واقع آخرین عنصر هستند.

اجزای ابزار دقیق

سنج ها
قسمت اندازه گیری مقدار واقعی هر عنصر را اندازه گیری می کند. پارامترهای مختلفی در شبکه ها برای مدیریت اندازه گیری می شود.
مهمترین پارامترهای اندازه گیری شده برای کنترل صنعتی عبارتند از:

اندازه گیری فشار
اندازه گیری دما
اندازه گیری جریان مایع
اندازه گیری ارتفاع مایعات (سطح اندازه گیری)
کنترل کننده ها
در ابتدای صنعت که کنترل مثل امروز نبود کنترل توسط عامل انسانی انجام می شد سپس با توسعه علم سیستم کنترل اتوماتیک با ایجاد پنوماتیک وارد مرحله جدیدی شد. ابزار.مدتی بعد با اختراع ترانزیستور استفاده از کارت های الکترونیکی برای کنترل آغاز شد که با ایجاد واحدهای کنترلی استفاده از عامل انسانی برای کنترل را کاهش داد. با ادامه رشد علم کامپیوترهای صنعتی با نام plc وارد صنعت شدند و از طریق این PLCها واحدها به راحتی کنترل می شدند و تغییرات به راحتی در واحدها ایجاد می شد.

امروزه کنترلرهای جدیدی به نام سیستم کنترل توزیع شده (DCS) و کنترل کننده فازی (FCDD) وظیفه کنترل را در واحدهای صنعتی بر عهده دارند.

موتورها (دستگاه های خروجی)
محرک ها دستگاه هایی هستند که سیگنال های خروجی را از کنترل کننده دریافت می کنند و بر روی آن سیگنال ها عمل می کنند. شیرهای کنترل و موتورهای الکتریکی از جمله دستگاه های خروجی اصلی هستند. این ابزارها پارامترهای اندازه گیری شده توسط عملکرد آنها را در مقدار مورد نظر کنترل می کنند. انواع مختلفی از این ابزارها وجود دارد.



ویژگی های اندازه گیری

محدوده اندازه گیری
اندازه گیری صفر (صفر)
دریفت صفر
حساسیت
وضوح
جواب
خطی بودن
هیسترزیس
دقت
تکرارپذیری

شیرآلات صنعتی

۱۱ بازديد
شیرآلات صنعتی یکی از مهمترین ابزار و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف می باشد. انواع مختلفی از شیرآلات صنعتی وجود دارد که هر کدام کاربرد و ویژگی های خاص خود را دارند. از شیرهای صنعتی برای کنترل فشار و جریان سیالات در یک سیستم استفاده می شود.



دسته بندی شیرآلات صنعتی بر اساس عملکرد آنها
شیرآلات صنعتی بسته به نوع عملکرد به انواع زیر تقسیم می شوند:

شیرهای قطع و وصل جریان (روشن/خاموش)
شیرهای کنترل و تنظیم
شیرهای یک طرفه
گاهی اوقات شیرهای اطمینان و شیرهای اطمینان نیز جزو شیرآلات صنعتی طبقه بندی می شوند.

انواع شیرآلات صنعتی
شیرآلات صنعتی مدل ها و انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. در زیر شما را با 10 مدل پرکاربرد شیرآلات صنعتی آشنا می کنیم. با ما بمان.

دریچه های توپ
دریچه های گلوب
سوپاپ های ایمنی
شیرهای کشویی (شیرهای دروازه ای)
شیرهای یک طرفه (چک سوپاپ)
شیرهای کنترل
دریچه های سوزنی
دریچه های تنفس
شیرهای مخروطی (شیر برقی)
دریچه های دیافراگمی
ساخت شیرآلات صنعتی
اجزای شیرآلات صنعتی عبارتند از:

پیکره
هود و کاپوت
برش بزنید
اجرایی
بسته بندی یا آب بندی طناب ها
کارایی شیرآلات صنعتی
به طور معمول، شیرهای صنعتی برای کنترل یا کاهش فشار سیال، قطع و وصل جریان، منحرف کردن سیال، جلوگیری از برگشت سیال و تنظیم و کنترل جریان استفاده می‌شوند.همچنین بخوانید : آشنایی با انواع پمپ دنده ای و ویژگی های آنها



مقدمه ای بر برخی از شیرآلات صنعتی پرکاربرد

برخی از شیرآلات صنعتی رایج عبارتند از:

1- شیر دروازه
می توان گفت تقریبا تمامی شیرآلات صنعتی مکانیزم یکسانی دارند و تنها در نوع ساختار با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از پرکاربردترین مدل های شیرآلات صنعتی برای ایجاد ارتباط بین جریان دو سیال و یا قطع کامل جریان استفاده می شود.
شیرهای دروازه ای معمولاً به دو صورت کاملا باز یا کاملا بسته استفاده می شوند، زیرا این مدل از شیرهای صنعتی گزینه مناسبی برای استفاده در حالت نیمه باز نیست و دلیل آن مستعد بودن شیر در برابر سایش و خوردگی است. باز و بسته شدن شیرهای دروازه ای زمان زیادی طول می کشد و معمولاً در مواقعی که نیاز به باز و بسته شدن سریع جریان باشد از این نوع شیر استفاده نمی شود.

2- شیرهای کنترل
شیرهای کنترل فشار، دامنه، جریان و غیره را کنترل می کنند. یکی از معایب شیرهای کنترل هزینه تعمیر آنهاست. اگر شما هم به دنبال خرید شیرهای کنترلی هستید، بهتر است با در نظر گرفتن هزینه های تعمیر، شیرآلاتی را انتخاب کنید که از نظر کیفیت و عملکرد مناسب هستند.3- شیرهای توپی
شیرهای توپی به گونه ای طراحی شده اند که سیالات مسیر خود را از ورودی به شیر 180 درجه تغییر می دهند. این شیرها ظاهری کاملاً کروی دارند و همین ساختار کروی است که جهت سیالات در شیرهای توپی را تغییر می دهد. یکی از مهم ترین ویژگی های شیرهای توپی این است که نیازی به باز شدن کامل ندارند و در صورت نیمه باز بودن فرسوده نمی شوند.
4- شیرهای کشویی
با استفاده از شیرهای کشویی می توان جریان سیال را به طور کامل باز یا بسته کرد. یکی از مزایای این مدل شیر این است که افت فشار بسیار کم است. البته باید توجه داشت که میزان سایش شیرهای کشویی بسیار بیشتر از شیرهای توپی است. در انتهای لوله های بلند از شیرهای کشویی استفاده می شود.

گیربکس ها

۱۲ بازديد
به طور کلی، انواع چرخ دنده ها شامل 5 نوع متداول است: چرخ دنده، چرخ دنده حلزونی، دنده مخروطی، چرخ دنده کرم و دنده پینیون. هر یک از این نوع گیربکس ها برای اهداف خاص و متفاوتی استفاده می شوند و بسته به مدل گیربکس عملکرد متفاوتی دارند.

مزایا و معایب انواع کاهنده ها
در زیر در مورد هر نوع گیربکس صحبت خواهیم کرد: مزایا، معایب و کاربردهای آنها.
چرخ دندانه دار
چرخ دنده خار یکی از مواردی است که پروفیل دندانه ها به موازات محور چرخ دنده بریده می شود و برای انتقال نیرو در شفت های موازی استفاده می شود.

مزایای Spur
آنها نسبت سرعت ثابتی را ارائه می دهند.
چرخ دنده ها بسیار قابل اعتماد هستند.
چرخ دنده ها ساده ترین شکل را دارند و در نتیجه طراحی و ساخت آنها آسان تر است.
اگر یک چرخ دنده خار را با یک چرخ دنده حلزونی با همان اندازه مقایسه کنید، آنها کارآمدتر هستند.
دندانه های دنده خاردار با محور آن موازی هستند. بنابراین، نیروی محوری تولید نمی کند، بنابراین می توان آنها را به راحتی با استفاده از بلبرینگ نصب کرد.می توان از آنها برای انتقال مقادیر زیادی برق (تا 50000 کیلو وات) استفاده کرد.

معایب 
کاهنده های دنده دارای دنده های کم سرعت هستند.
دندان ها تحت فشار زیادی هستند.
آنها نمی توانند نیرو را بین شفت های غیر موازی انتقال دهند.
آنها نباید برای انتقال برق از راه دور استفاده شوند.
دنده ها هنگام دویدن با سرعت بالا صدای زیادی تولید می کنند.
در مقایسه با انواع دیگر کاهنده ها؛ قوی نیست.
گیربکس حلزونی یا شفت مستقیم / چرخ دنده هلیکال
گیربکس اسپیرال وسیله ای است که در آن نیمرخ دندانه ها با توجه به محور چرخش چرخ دنده ها برش داده می شود. این نوع کاهنده برای انتقال روان نیرو بر روی شفت های موازی با صدای بسیار کم استفاده می شود.



مزایای گیربکس های حلزونی
دندانه های اریب به تدریج در رابطه با دندانه های چرخ دنده با یکدیگر مشبک می شوند و عملکرد بی صدا و بدون صدا را تضمین می کنند.
این نوع گیربکس ها بسیار بادوام و ایده آل برای کاربردهای سنگین هستند.
در هر زمان، بار آنها روی چندین دندان توزیع می شود و در نتیجه سایش کمتری ایجاد می شود.این می تواند حرکت و قدرت را بین شفت های موازی در زوایای قائم منتقل کند.

معایب گیربکس هلیکال
یکی از معایب بارز گیربکس هایکال. نیروی رانش از محور چرخ دنده می آید که باید با استفاده از یاتاقان های مناسب حرکت داده شود و اصطکاک لغزشی بیشتری بین دندانه های توری ایجاد می شود که اغلب با مواد افزودنی در روان کننده استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که گیربکس های حلزونی به دلیل هندسه منحصر به فرد شفت چرخ دنده زباله تولید می کنند.

گیربکس های حلزونی کارایی کمتری دارند زیرا تماس لغزشی بین دندانه ها وجود دارد که به نوبه خود نیروی محوری روی شفت دنده ایجاد می کند و گرمای بیشتری تولید می کند. بنابراین اتلاف انرژی بیشتر و کارایی کمتر.

گیربکس Bull / Bevel Gear
چرخ دنده گاو چرخ دنده ای است با نمای دندانه ای بر روی سطح مخروطی شکل که به موازات محور چرخ دنده بریده شده است. برای انتقال نیرو بر روی شفت های عمودی (شفت هایی با زاویه 90 درجه) استفاده می شود.

مزایای گیربکس بول
این نوع گیربکس امکان تغییر زاویه کار را به شما می دهد.
تفاوت در تعداد دندانه ها (قطر موثر) در هر چرخ مزیت مکانیکی را تغییر می دهد.با افزایش یا کاهش سرعت نسبت به چرخ دنده ها می توان نسبت چرخش بین چرخ ها را تغییر داد، با افزایش سرعت و گشتاور می توان چرخش و گشتاور چرخ دوم را نسبت به چرخ اول تغییر داد.
معایب وسایل گاو نر
باید دقیق نصب شود
یاتاقان های شفت باید بتوانند نیروهای قابل توجهی را تحمل کنند.
چرخ دنده کرم
چرخ دنده حلزونی از پروفیل دندانه ای شبیه به پیچ استفاده می کند. برای انتقال نیرو بر روی شفت های عمودی (شفت هایی که با زاویه 90 درجه به هم متصل می شوند) استفاده می شود. این دستگاه ها ساده هستند.

مزایای گیربکس های حلزونی
آنها بی سر و صدا و پیوسته کار می کنند.
خودشان را درست می کنند.
فضای کمتری را اشغال می کنند.
می توان از آنها برای کاهش سرعت و افزایش گشتاور استفاده کرد.
نسبت سرعت بالا را می توان در یک مرحله به دست آورد.

معایب گیربکس هلیکال
مواد دنده حلزونی گران هستند.
دیسک ها تلفات توان بالایی دارند.
یک نقطه ضعف پتانسیل حرکت لغزشی قابل توجه است که در نتیجه عملکرد کمتری دارد.
گرمای زیادی تولید می کنند.
دنده پینیون
دنده پینیون. این به سادگی چرخ دنده ای است که در آن پروفیل دندانه ها به موازات محور چرخ دنده بریده می شود و از قفسه ها به عنوان میله های مستقیم با دندانه های چرخ دنده استفاده می شود.مزایای کاهنده دنده
گران نیست
جمع و جور و فشرده
قوی
ساده ترین راه برای تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی
Rock and pinion هندلینگ راحت و فشرده را ارائه می دهد.



معایب چرخ دنده
از آنجایی که این قدیمی ترین گیربکس است. چرخ انرژی پسندترین و کمی پهن تر است. در اصطکاک ظاهری؛ شما قبلاً پیش بینی می کنید که مقدار ورودی از نظر خروجی چقدر خواهد بود. بیشتر نیروی ورودی به مکانیزم برای غلبه بر اصطکاک استفاده می شود، به طور دقیق، حدود 80٪ از کل توان برای غلبه بر اصطکاک استفاده می شود.
یک قفسه و پینیون می تواند با مقدار مشخصی اصطکاک کار کند. اصطکاک بیش از حد و مکانیسم، سایش و پارگی بیشتری را نسبت به حالت عادی تجربه می کند و برای کارکردن به قدرت بیشتری نیاز دارد.
بدترین نقطه ضعف سنگ و پینیون مربوط به اصطکاک ذاتی است. به عبارت دیگر، نیرویی که در واقع هر کاری را در مکانیک انجام می دهد. به دلیل اصطکاک، همیشه فرسوده می شود و ممکن است بعد از مدت زمان مشخصی نیاز به تعویض داشته باشد.
از آنجایی که موارد فوق پنج نوع اصلی گیربکس موجود در بازار امروزی هستند، انواع دنده های مورد استفاده برای یک کاربرد خاص به نحوه انتقال نیرو بستگی دارد.مزایا و معایب انواع گیربکس در بالا توضیح داده شده است و بر اساس آن می توانید تصمیم بگیرید که از کدام نوع گیربکس شروع کنید.

کیسه های صنعتی

۱۰ بازديد
امروزه از کیسه های پلی اتیلن برای بسته بندی در صنایع مختلف استفاده می شود.

برخی از خواص فیلم های پلی اتیلن مانند ابعاد کوچک، شفافیت، انعطاف پذیری، قابلیت تولید در اندازه ها، ضخامت ها و رنگ های مختلف، چاپ فیلم و دوخت مناسب باعث افزایش مصرف این محصولات برای بسته بندی در صنایع مختلف شده است.

شرکت خودرو پلاستیک می تواند با استفاده از دستگاه تولید فیلم چند لایه، دستگاه چاپ فلکسوگرافی و دوخت 6 رنگ در سایزهای مختلف، انواع کیسه های صنعتی مهر و موم شده برای مایعات و پودرها، کیسه های بسته بندی و بیگ بگ را تولید کند. ، کیف نردبانی. دارای انواع رول و کیسه با دسته چاپی برای کیسه های پلی، پودر بسته بندی و محصولات دارویی، تبلیغاتی، فروشگاهی و ....

لازم به ذکر است که با توجه به نیازهای مختلف صنایع، تولید بر اساس سفارش مشتری انجام می شود.

برخی از کیسه های پلاستیکی صنعتی عبارتند از:

کیسه های صنعتی قابل آب بندی برای بسته بندی مایعات، پودر و محصولات دارویی
پله ها، لوازم خانگی، مواد معدنی و غیره.
کیسه های بیت (چند کیسه) با دمای ذوب ویژه برای بسته بندی بیت های مایع
کیسه ای با نقطه ذوب پایین برای استفاده در صنعت لاستیک

در واقع، کیسه های Jumulangma به سادگی کیسه هایی هستند که در عامیانه به عنوان کیسه های پلاستیکی شناخته می شوند.از گذشته تاکنون، بیشتر مردم به کیسه های پلاستیکی، کیسه های برنج و کیسه های سیمانی فکر می کردند. اما در واقع، انواع مختلفی از قله های جومولانگما وجود دارد.

امروزه از کیف های جومو در صنایع مختلف استفاده زیادی می شود که نیاز به شناخت بهتر این کیف ها دارد.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه در این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که گفته شد، کیسه های جومو در بین مردم به کیسه های پلاستیکی معروف هستند. کیسه های جومو از پلی پروپیلن ساخته شده اند، به همین دلیل است که گاهی اوقات به آنها کیسه های پلی پروپیلن می گویند.

مهم این است که بدانید کیف جومو کجا استفاده می شود. در اینجا یک سوال وجود دارد:

چه نیازی به استفاده از این مهره ها احساس کردید؟

استفاده از جامبو بگ
هر محصول برای حمل و نقل و جابجایی به بسته بندی و طبقه بندی خاص خود نیاز دارد تا با خیال راحت به دست گیرنده برسد.

هر محصول بسته بندی مخصوص به خود را دارد، مثلاً گوشی موبایل باید در جعبه مقوایی باشد.

تبلت روی صفحات فلزی و غیره با توجه به این توضیحات، به نظر شما مواد شیمیایی مانند سیمان چگونه فرسوده می شوند؟

آنها را می توان در یک جعبه پلاستیکی قرار داد، درست است.اما هنگام جابجایی این نوع مواد، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید، یعنی صرفه جویی در هزینه و بسیاری موارد دیگر، هر بار که نیاز به جابجایی مقادیر زیادی مواد و مصالح دارید.
جعبه های پلاستیکی قدرت حمل مواد و وزن را ندارند. در عین حال، ظروف پلاستیکی بسیار سنگین هستند. از طرفی مقاومت آنها در برابر آسیب بسیار کم است.



در اینجا نتیجه می گیریم که استفاده از قوطی های پلاستیکی عاقلانه نیست و باید از چیز دیگری استفاده کنیم.

حالا تصمیم گرفتیم کوله پشتی ها را بررسی کنیم. کیسه های پلی پروپیلن مانند لباس رزوه می شوند و بافته می شوند و برای افزایش استحکام آن در هم تنیده می شوند.

این کیف ها به اندازه لباس ها و پارچه ها همه کاره هستند.

شاید کیف پاره شده باشد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که به دلیل درهم تنیدگی مواد این کیسه ها، در صورت پاره شدن یکی از نخ ها، نخ های دیگر نیروی وارد شده به قطعه را به اشتراک می گذارند و این امر احتمال از بین رفتن کامل آن را به همراه خواهد داشت. سن یا احتمال نادر بودن.ظرفیت بار از 500 کیلوگرم تا 2500 کیلوگرم است.

یکی دیگر از مزایای جامبوبگ ها اندازه جمع و جور آنهاست.

انواع مدل
حال نوبت به شرح انواع مدل کیف جومو می رسد. اقلام کیف جومو به سه روش قابل بررسی و نظارت هستند.
دسته اول بر اساس نحوه بازکردن کیسه جامو طبقه بندی می شود.

نوع دوم بر اساس ظاهر تقسیم می شود و نوع سوم بر اساس ضریب ایمنی است.

ممکن است انواع مدل کیف در این مدل ها با هم همپوشانی داشته باشند که در اینجا به آن نمی پردازیم.

انواع مدل کیف بر اساس نحوه طراحی
مدل های کیف بر اساس نحوه عرضه به دو گروه تقسیم می شوند:

1. یک کیسه با درگاه آزاد
در صورت رعایت اصول بهداشتی می توان چندین بار از این نوع پانسمان استفاده کرد. چون خیلی راحت تخلیه می شوند و خود کیسه آسیبی نمی بیند. به همین دلیل از قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کیف جامو برخوردار است.

2- کیف تخت
این نوع جامبوبگ معمولا یکبار مصرف بوده و پس از تخلیه کار نمی کند.

دسته بندی انواع کیف جومو بر اساس ظاهر
ماده 1-2
بند 2-4
بند 3-8
4- U شکل
5- دست غلاف
6- کیف جیبی
7- پالت
8. کیف های بزرگ، یک سری کلاه و دو ست کلاه
دسته بندی انواع کیف جومو بر اساس فاکتور ایمنی
1- جامبو بگ با ضریب ایمنی 5:1
این مدل جامبوبگ یکبار مصرف بوده و قیمت آن نسبت به انواع دیگر کمتر است.2. جامبو بگ با ضریب ایمنی 6:1
این نوع قابل استفاده مجدد است و می توان چندین بار از آن استفاده کرد.

روان کننده صنعتی

۱۱ بازديد
هر گروه با توجه به ویسکوزیته به چند گروه تقسیم می شود. طبقه بندی روغن موتور توسط (ISO) نهایی نشده است و در این مورد از طبقه بندی SAE استفاده می شود.
این طبقه بندی از سال 1911 مورد استفاده قرار گرفته است و بارها مورد بازنگری قرار گرفته است که آخرین نسخه SAEJ300 است. در آخرین طبقه بندی، شش نوع روغن زمستانه و پنج نوع روغن تابستانی معرفی شد.

روغن ها بسته به نوع و مشخصات آنها کاربردهای متفاوتی دارند، اما در بیشتر کاربردها نقش روان کننده مهم است.

مشخصات روغن
خواص مطلوب روغن ها به استفاده از آنها بستگی دارد. در این صورت تشخیص روغن موتور از روان کننده صنعتی ضروری به نظر می رسد.
ویسکوزیته و شاخص ویسکوزیته روغن های صنعتی
مهمترین مشخصه روغن موتور مربوط به نقش روانکاری آنها ویسکوزیته است. البته از آنجایی که موتور در شرایط همدما کار نمی کند، باید توجه داشت که هنگام راه اندازی موتور به خصوص در فصل زمستان، روغن سرد و کثیف می شود و در شرایط عادی کارکرد، دمای روغن در میل لنگ به 80 درجه می رسد. . تا 100 درجه. دمای آستر سیلندر می تواند به 200 درجه سانتیگراد و بالاتر برسد و روغن باید نقش روانکاری خود را در این محدوده دما حفظ کند.این بدان معنی است که تغییر در ویسکوزیته ناچیز است.

«دیویس و دین» برای تعیین تغییر ویسکوزیته با دما، یک اتصال آزمایشی ایجاد کردند. در روشی که آنها استفاده کردند، یک نمونه روغن هدف با دو گروه روغن پایه مقایسه شد.

دو گروه از این روغن های پایه وجود دارد:

روغن ضروری
(H) گروه روغن های پنسیلوانیا پارافینیک بودند و تغییر کمی در ویسکوزیته با دما داشتند. به طور معمول، شاخص ویسکوزیته این روغن ها 100 است.
روغن های گروه ساحل L که نفتنیک بودند و ویسکوزیته آنها با دما تغییر می کرد. شاخص ویسکوزیته این روغن ها نیز روی صفر تنظیم شده است.
دیویس و دین ویسکوزیته این روغن های پایه را در 100 و 210 درجه فارنهایت تعیین کردند و جدول زیر را ارائه کردند که در آن D = L-H تفاوت ویسکوزیته نمونه روغن H و نمونه روغن L در 100 درجه فارنهایت است. که دو روغن در دمای 210 درجه فارنهایت ویسکوزیته یکسانی دارند.

حال برای تعیین شاخص گرانروی یک روغن روانکار مناسب، ابتدا ویسکوزیته آن در 100 و 210 درجه فارنهایت نشان داده شده و به ترتیب با U و V نشان داده می شود و سپس بین هر یک از دو گروه روغن های پنسیلوانیا و خلیج فارس، انتخاب شده است. روغن انتخاب شده است. در 210 درجه فارنهایت، ویسکوزیته آن V است.اگر ویسکوزیته این دو روغن پایه در 100 درجه فارنهایت برابر با مقادیری مانند H (روغن پنسیلوانیا) و L (روغن خلیج) باشد.

روغن‌های با شاخص ویسکوزیته بالا برای موتورهای خودرو و هواپیما توصیه می‌شوند، در حالی که روغن‌های با شاخص ویسکوزیته بالا برای موتورهای دیزلی مورد نیاز نیستند.

عملیات پالایشی می تواند شاخص ویسکوزیته روغن ها را به 100 نزدیک کند، اما پالایشگاه ها از این رقم فراتر رفته و با پالایش و افزودن مواد خاص به روغن های روان کننده، شاخص ویسکوزیته را به 140-150 رسانده اند. روغن با این شاخص بالا در تمام فصول قابل استفاده است. چنین روغنی در دمای پایین تری نسبت به روغن های زمستانی قرار دارد، یعنی. وقتی موتور سرد راه اندازی می شود سیال است و ویسکوزیته خود را بهتر از روغن های تابستانی در دمای کار موتور در روزهای گرم حفظ می کند. جدول زیر حداقل ویسکوزیته را برای انواع روغن های چهارفصل نشان می دهد.


مشخصات روغن های صنعتی
روغن های صنعتی حاوی تعداد زیادی فرآورده نفتی هستند که با توجه به کاربردهای مختلف باید ویژگی های متفاوتی داشته باشند.

جداول زیر بر اساس استانداردهای ISO تنظیم شده و الزامات کاربرد و خواص مورد نیاز روغن های صنعتی را نشان می دهد.مشاهده می شود که ویژگی هایی مانند ویسکوزیته، شاخص گرانروی، نقطه ریزش، فراریت، نقطه آنیلین، باقیمانده کربن کنرادسون، خواص مکانیکی و خواص آنتی اکسیدانی برای این نوع روغن ها جدا از ویژگی های مورد نیاز آن ها حائز اهمیت است.

چربی چیست انجمن تست و مواد آمریکا (ASTM) روان کننده ها را اینگونه تعریف می کند: یک محصول جامد یا نیمه جامد که از پراکندگی مواد غلیظ کننده در مایعات تشکیل می شود.

این مواد با روغن ها متفاوت هستند:

روغن ها در واقع روغن هایی هستند که یک غلیظ کننده به آن اضافه شده است.

در دمای اتاق، چربی ها معمولا جامد هستند، در حالی که چربی ها معمولا مایع هستند.

همه چربی ها را می توان به چربی تبدیل کرد، اما نه برعکس.

روغن‌ها معمولاً فقط در ماشین‌آلات، ابزارآلات یا تجهیزات صنعتی استفاده می‌شوند و روغن‌ها کاربردهای غیرصنعتی فراتر از موارد ذکر شده دارند.

و برای تهیه روغن چه چیزی به غلیظ کننده اضافه می شود؟
این مواد می توانند بنتونیت یا ماده معدنی به نام مولیبدن باشند. در بیشتر موارد، این افزودنی پایه صابونی به نام لیتیوم است.چربی در یک شبکه فیبری ذخیره می شود و مانند یک اسفنج عمل می کند.این شبکه فیبری همان عامل قربانی است که در بالا ذکر شد. مولکول های تشکیل دهنده ضخیم کننده را می توان در کنار هم قرار داد تا منافذی در ساختار ایجاد کنند تا ذرات روغن بین این منافذ قرار بگیرند. اصولاً خواص روان کنندگی روغن از روغن های ما در بین این صنایع حاصل می شود. سایر مشخصات بسته به نوع و کیفیت ضخیم کننده تعیین می شود.

در زیر به اصطلاحات بیشتری در مورد روغن ها می پردازیم:
قوام: بستگی به ضخامت روغن دارد

Pour Point: دمایی که در آن غلیظ کننده روغن شروع به جدا شدن می کند

مقاومت در برابر آب: این آزمایش مقاومت مواد در برابر آب یا شلنگ های آب فشار بالا است.

ویسکوزیته بر پایه روغن: ویسکوزیته روغن برای ساخت نوع خاصی از روغن

ظرفیت بار: اندازه گیری تحمل فشار روغن (به این معنی که روغن چقدر فشار را می تواند تحمل کند و همچنان عملکرد خوبی داشته باشد)

مقاومت در برابر سوختن: با استفاده مکرر و سریع، روغن چقدر مقاومت آن را می شکند

جک پنوماتیک

۱۲ بازديد
جک پنوماتیک یا سیلندر پنوماتیک چیست؟
جک یا سیلندر بادی با هوای فشرده تغذیه می شود، روند کلی حرکت در جک پنوماتیک بدین صورت است که هوای فشرده از طریق درگاه ورودی جک وارد شده و در پشت سیلندر جمع شده و در نهایت باعث می شود صفحه تحت فشار خود حرکت کند. که وال دوکرانت به او پیوست.

جک های پنوماتیک یا سیلندرهای بادی گروهی از محرک های پنوماتیکی هستند که برای حرکت و انتقال نیروی خطی استفاده می شوند. پارامترهای مهم برای انتخاب جک پنوماتیکی، تعیین طول کورس و قطر پیستون جک است. لازم به یادآوری است که فاصله بین نقطه شروع حرکت و آخرین نقطه طی شده توسط میله پیستون یا شفت سیلندر، طول نقطه نامیده می شود و بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود. معمولا طول کورس جک های پنوماتیک بسته به طراحی از 1 تا 2000 میلی متر متغیر است.


البته با توجه به نیاز بازار و جک های مورد استفاده در دستگاه ها و صنایع، جک ها معمولا طبق دوره های استاندارد ساخته می شوند، اما در صورت نیاز امکان تغییر سایز کورس وجود دارد. هر چه قطر پیستون بیشتر باشد و کورس آن بیشتر باشد هوای بیشتری مورد نیاز است و در نتیجه استفاده از آن موجه نیست.اگر کورس جک بالا باشد، برای جلوگیری از خطر خمش، از یاتاقان و میله پیستون با قطر بیشتر و بزرگتر استفاده می شود.
انواع جک پنوماتیک
جک های پنوماتیکی جزء محرک های خطی پنوماتیکی هستند و این جک های خطی به دو گروه زیر تقسیم می شوند:

سیلندرهای یکبار مصرف یا یک طرفه
سیلندرهای دو طرفه یا دو طرفه
در زیر به توضیح مختصری در مورد این دو نوع سیلندر می پردازیم.

جک پنوماتیک یک طرفه
همانطور که از نام این استوانه ها پیداست، می توانند حرکتی را در یک جهت انجام دهند. بنابراین هوای فشرده از یک طرف وارد شده و پیستون را به حرکت در می آورد. هنگامی که جریان هوا به سیلندر قطع می شود، هوای داخل سیلندر با حرکت پیستون و میله پیستون خارج می شود و به فنر برگشتی باز می گردد و جک به حالت اولیه خود باز می گردد. معمولاً طول کورس این نوع سیلندرها به دلیل وجود فنر محدود شده و تا 100 میلی متر می رسد.

مشخصات کلی جک پنوماتیک یک طرفه
خلاصه ای از مشخصات کلی جک های پنوماتیکی یک طرفه:

مصرف هوا فقط زمانی اتفاق می افتد که جک در حال حرکت باشد.
جک دقیق حتی زمانی که فشار هوا خاموش است متوقف می شود.از آنجایی که طول فنر محدود است، خروجی سیلندر محدود است.
مقاومت فنر نیروی رو به جلو را ده درصد کاهش می دهد.
استفاده از جک پنوماتیک یک طرفه

کاربردهای صنعتی این گروه از سیلندرها اغلب شامل بستن یا فشار دادن قطعات، ساخت گیره های پنوماتیکی یا جداسازی قطعات از قالب می باشد.

جک پنوماتیک دو یا دو طرفه
نام این سیلندرها به شما می گوید که چگونه کار می کنند به این معنا که می توانند هم در عمل برگشت میله پیستون و هم در عملکرد برگشت کار کنند، به غیر از محفظه گفته شده، تفاوت این سیلندرها با سیلندرهای تک کاره در این است که برگشت پیستون برگشت فنر نیست و همان هوای فشرده حرکت برگشت را ایجاد می کند.

در برخی موارد، یک سیلندر دو طرفه دارای شفت یا میله پیستون دو طرفه است، به این معنی که شفت یا میله پیستون از دو طرف سیلندر بیرون زده و بنابراین می تواند کار را از هر دو طرف انجام دهد. نکته مهم در یک سیلندر دو طرفه یا یک سیلندر دو طرفه که میله پیستون دو طرفه است این است که نیروی وارده در هر دو جهت (حالت جلو و حالت برگشت جک) به این دلیل است که سطوح هر دو دو طرف پیستون یکسان است. ) برابر است با..در جک ها و سیلندرهای دو طرفه با میله پیستون، میله پیستون متصل به پیستون، بخشی از سطح فشار گیرنده هوای فشرده را حذف می کند، بنابراین نیروی کار پیستون یکنواخت نیست.
عملکرد این سیلندرها به این صورت است که هوای فشرده از کانال ورودی جک پنوماتیک دو طرفه وارد شده و تا زمانی که پیستون حرکت کرده و جریان هوای فشرده توسط میله پیستون متوقف شود، خارج می شود. دریچه، هوای فشرده در سیلندر آزاد می شود و همزمان هوای فشرده از طریق کانال در پوشش بالایی سیلندر وارد می شود و باعث می شود پیستون و محور سیلندر به حالت اولیه خود برگردند.


مشخصات کلی جک پنوماتیک دو طرفه
با توجه به اینکه جک های دو طرفه دارای دو کانال ورودی و خروجی هستند. آنها دارای ویژگی های کلی زیر هستند:

از دو طرف جک استفاده شده است.
آنها ساختمان بسیار ساده ای دارند.
با اتصال دو عدد از این جک ها می توانیم شفت را در چند نقطه محلی متوقف کنیم.
جک ها بسته به کاربرد آنها در سیستم های پنوماتیکی انواع مختلفی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

جک پنوماتیک چهار چرخ
جک پنوماتیک قلمی
جک پنوماتیک فشرده (فشرده)
جک پنوماتیک رادلس (بدون شفت)
کتاب یک جک پنوماتیک است
البته علاوه بر تعداد و تنوع جک های پنوماتیکی، باید توجه داشت که پرکاربردترین گروه به جک های شفت دار و عمدتاً از نوع چهار شفت و پین اطلاق می شود

فیلتر کیسه ای

۹ بازديد
چه نوع فیلتر کیسه ای وجود دارد؟
فیلترهای کیسه ای از مواد مختلفی ساخته می شوند که برخی از آنها به شرح زیر است.

پلی استر
فیلترهای پلی استر ساختاری بدون سیلیکون دارند. آنها می توانند ظرفیت بالایی برای حفظ آلودگی ایجاد کنند. از این فیلترها می توان در فرآیندهای ساخت آهن و فولاد، انتقال آلومینا، تولید آلومینیوم الکترولیتی، ذوب فلزات غیرآهنی، صنایع چوب، فرآوری مواد غذایی، داروسازی و سایر صنایع استفاده کرد. آنها ارزان هستند و استفاده از آنها بسیار مقرون به صرفه است.

پلی پروپیلن
چنین کیسه هایی در دو نوع فیلتر سوزنی و فیلترهای جوشی تولید می شوند. کیسه های پلی پروپیلن از 5 تا 100 میکرون در دسترس هستند و اغلب به عنوان پیش فیلتر برای کارتریج های فیلتر برای کاهش بار استفاده می شوند. به فیلتر کردن ناخالصی های میکرون های مختلف کمک می کند.

پارچه
علاوه بر مواد ذکر شده در این فیلترها، انواع فیلتر کیسه ای پارچه ای نیز وجود دارد. این فیلترها را می توان با پارچه های مختلف ساخت. این پارچه ها شامل اکریلیک و تفلون می باشد.زمان تعویض فیلتر کیسه ای فرا رسیده است
هیچ پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد که کیسه فیلتر چقدر باید دوام بیاورد. عواملی مانند سیستم مورد نیاز، فیلتر شدن مواد و سیالات، درجه فیلتراسیون و بار آلاینده بر عمر کیسه فیلتر شما تأثیر می گذارد. علامت اصلی که فیلتر شما نیاز به تعویض دارد افزایش اختلاف فشار است.

زمان کاهش فشار
فیلترهای کیسه ای در حین استفاده مسدود می شوند و جریان سیال در سیستم را دشوار می کند. نظارت بر افت فشار در محفظه فیلتر شما بسیار مهم است. فیلترهای کیسه ای زمانی کثیف در نظر گرفته می شوند که اختلاف فشار به 15 برسد. این مقدار ممکن است بسته به درجه فیلتراسیون، ویسکوزیته و عملکرد سیستم خاص متفاوت باشد. افت فشار سیستم فیلتر کیسه ای خود را بررسی کنید و در صورت لزوم فیلترهای کیسه ای را تعویض کنید. پس از نصب کیسه فیلتر جدید، می توانید برنامه فیلتراسیون خود را طبق برنامه ادامه دهید.

با استفاده از شمارنده ذرات
ذرات سنج دستگاهی است که کیفیت هوا و میزان آلودگی را اندازه گیری می کند. این دستگاه برای اندازه گیری ذرات موجود در هوا استفاده می شود.اگر تعداد ذرات از حد مجاز فراتر رفت، زمان تعویض فیلترهای کیسه ای فرا رسیده است.



استفاده از فیلتر کیسه ای
فیلترهای کیسه ای تقریباً در هر صنعت بزرگ به طور گسترده استفاده می شود. برخی از زمینه های مهمی که می توان این فناوری را در آنها پیاده سازی کرد عبارتند از:

صنعت فلز
آنها را می توان به طور گسترده در ریخته گری در پردازش فلزات غیر فلزی و آهنی استفاده کرد.

صنعت دفع زباله
فیلترهای کیسه ای می توانند برای حذف گرد و غبار و ذرات سمی در دفع زباله های زیست توده مفید باشند.

صنعت تولید و انرژی
تقریباً تمامی صنایع و کارخانه های تولید برق و تولید برق می توانند از فیلترهای کیسه ای استفاده کنند.

صنعت حمل و نقل
فیلترهای کیسه ای می توانند به طور موثر گرد و غبار و ریز ذرات مضر تولید شده در صنعت حمل و نقل را حذف کنند. این ذرات شامل مواد خاکستر تولید شده توسط صنعت سیمان می باشد.
مزایای استفاده از فیلتر کیسه ای

طراحی کاملا جدید و مدرن
رعایت استانداردها در ساخت و ساز
مکش خوب
کاملا ایرانی
سر و صدای کمتر
قابل تعویض و تعمیر
رنگ پوشش اپوکسی غنی Zing
کم مصرف
موفقیت در آزمون های محیطی
عوامل موثر در انتخاب فیلترهای کیسه ای

کلاس هوای پاک
غلظت و اندازه ذرات معلق
قیمت است
فضای مورد نیاز
افت فشار
بهره وری
ظرفیت جذب ذرات

چسب های صنعتی

۱۴ بازديد
انواع چسب های صنعتی
یکی از پرکاربردترین چسب ها استفاده از چسب هایی است که معمولا در کارخانه های تولیدی استفاده می شود. انواع چسب های قوی و چسب های ضد آب باعث پیشرفت کار و سرعت بخشیدن به تولید شده است.با مراجعه به چسب فروشی ها با انواع آن ها و استفاده کنندگان و خواص هرکدام آشنا می شوید.شاید تجربه کافی در خرید و تهیه داشته باشید. آنها آن را ندارند
چسب اکریلیک
چسب های اکریلیک به دلیل تاثیر ترکیبات رادیکال آزاد به سرعت خشک و سفت می شوند مونومر اصلی متیل متاکریلات است.



چسب سنگ
نوعی چسب صنعتی اغلب برای چسباندن سنگ مورد استفاده قرار می گیرد که از ویژگی های آنها می توان به مقاومت بالای محصول در برابر دمای محیط و شرایط مختلف آب و هوایی اشاره کرد.چسب سنگ قابلیت چسبندگی به انواع سنگ از جمله سطوح حمام و توالت را دارد. سطوح سیمانی و نمای ساختمان و سازگاری آنها با شرایط مختلف از جمله رطوبت و دما، قرار گرفتن در معرض محیط های اسیدی و گازی مانند فاضلاب از جمله خواص چسب نیست.چسب ماتیکی
چسب چوب در مصنوعات چوبی مانند ساخت مبلمان و دکوراسیون و در بسیاری از صنایع دیگر مانند اتصالات چوب استفاده می شود. این در مورد چسب است، هر چه فشار بیشتری به مفصل وارد کنید چسبندگی بیشتری پیدا می کنید، اما اگر آن را با آب ترکیب کنید باعث آسیب به کار می شود زیرا چوب در تماس با آب منبسط می شود و کار را خراب می کند. این محصولات در رنگ های سفید و بی رنگ در بازار به فروش می رسند و در هنگام کار قدرت چسبندگی بالایی از خود نشان می دهند.

چسب ترموپلاستیک یا 1-2-3-
چسب های یک، دو، سه چسب صنعتی هستند. آنها هم در خانه و هم در صنعت استفاده می شوند. می توانید نمونه کوچکی از آن ها را در خانه نگه دارید و با استفاده از آن ها در چند لحظه وسایل مورد نیاز را به هر سطحی دور از شعله بچسبانید. ثانیه بعد از استفاده از چسب خشک و محکم می شود البته این محصولات از دو قسمت تشکیل شده است یکی چسب مایع و دیگری اسپری حلال که باید قبل از چسب روی زمین اسپری شود و سپس به هم بچسبد.

چسب الاستومری
الاستومر یکی از چسب های لاستیک مصنوعی است که از حل کردن لاستیک در بنزین به دست می آید.این چسب قابلیت چسبندگی به تمام سطوح به جز پلاستیک را دارد و در هواپیماسازی کاربرد دارد.

چسب رزین اپوکسی
یکی از انواع چسب های صنعتی رزین اپوکسی می باشد که از این نوع رزین ها در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی استفاده می شود و برای چسباندن قطعات شیشه ای، مجسمه های تزئینی استفاده می شود و قابلیت چسبندگی به سطوح مختلف را دارد.چسب اپوکسی در بسیاری از زمینه های صنعت استفاده می شود. مثال. صنعت حمل و نقل و حمل و نقل، کشتی سازی، پل سازی و ... با مقاومت بالا هم در چسباندن و هم در آب بندی.

چسب اسپری حرارتی
چسب تفنگی یکی از انواع چسب های صنعتی است.این چسب اغلب برای صنایع دستی و ساخت زیور آلات و گل استفاده می شود و قابلیت چسبندگی به فوم، کاغذ و پارچه را دارد. این چسب به صورت جامد در یک دستگاه تفنگ مانند قرار می گیرد و با اتصال دستگاه به جریان الکتریکی، چسب ذوب شده و به سمت بیرون هدایت می شود.

رها کردن نوار
برای چسباندن قطعات کوچک شیشه، فلز و پلاستیک استفاده می شود، قطره چسب زیر کار دیده نمی شود و باعث ایجاد شوره سر نمی شود، مراقب باشید هنگام استفاده به پوست نچسبد، زیرا به راحتی نمی شود برداشتن.

چسب آکواریوم
از این چسب برای اتصال شیشه آکواریوم استفاده می شود بی رنگ بوده و قدرت چسبندگی بالایی دارند این محصول دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و در رنگ های شفاف، سفید و رنگی موجود می باشد.

چسب فرش
چسب فرش برای چسباندن انواع فوم، فرش و اسفنج استفاده می شود که بعد از 15-30 دقیقه به خوبی سفت می شوند.

چسب صنعتی دو طرفه
چسب های دو طرفه از دیگر چسب های صنعتی هستند که به صورت رول و کاغذ برش تولید و توزیع می شوند.این چسب ها شبیه نوارهای بسته بندی هستند، با این تفاوت که لبه های نوار چسبنده است.
نوع چسب آهن
چسب آهن یکی از چسب های قوی است که به آن چسب آهن یا چسب جهانی نیز می گویند اما به دلیل استفاده از آن در بازار بیشتر به چسب زدن آهن به نام چسب معروف است و می تواند جایگزین مناسبی باشد. برای جوشکاری آهن یا سوراخکاری سطوح فلزی زمان تعمیر فلزات را کاهش می دهد و با سوراخ کردن به آنها آسیب نمی رساند، از طرفی هزینه تعمیر و اتصال را کاهش می دهد اما این چسب مانند سایر چسب ها در سال تولید و عرضه می شود. انواع متفاوت. با این حال، آنها به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام دارای مزایای خاصی هستند و از آنها به طور متفاوت استفاده می کنند

چسب اپوکسی
چسب پلی اورتان
چسب سوپرچسب

چسب اپوکسی چیست؟
چسب اپوکسی نوعی چسب آهن ضد آب با قدرت چسبندگی بالا می باشد که به دلیل خاصیت ضدآب بودن در کشتی سازی کاربرد فراوانی دارد و برای ریزه ها استفاده می شود اما این چسب برای ضایعات بزرگتر استفاده می شود.
چسب پلی اورتان
پلی یورتان یکی از قوی ترین چسب ها است و در کارگاه ها و خانگی کاربرد فراوانی دارد.پلی اورتان برای چسباندن سطوح فلزی، سنگی، شیشه ای و پلاستیکی مناسب و چسبنده است و در اثر رطوبت فعال شده و در مدت کوتاهی خشک می شود. دوباره با استون متورم و حل می شود و برای پاک کردن این چسب از سطوح بهتر است از استون استفاده کنید.

استفاده از Superglue
این چسب در بازار به قطره معروف است و استحکام بالایی برای چسباندن سطوح سنگ، شیشه، پلاستیک و برخی فلزات دارد.



چسب آهن برای چه مواردی استفاده می شود؟
فروگل به دلیل استحکام چسبندگی و عایق رطوبتی بالا در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود، البته امروزه شرکت های زیادی برای کیفیت در صنعت فروگل با یکدیگر رقابت می کنند که معروف ترین آن ها می باشد. بل چسب است. ، هل و 8888

قابل استفاده برای چسباندن چوب، شیشه، فلز، فوم و الیاف
چسباندن سطوح چرم، پلاستیک، پارچه و روکش های تزئینی
پر کردن ترک ها و سوراخ ها
صنعت کفش
کاربرد در زمینه الکترونیک
اتصال فلزات به جای جوش دادن آنها
مس، آلومینیوم، آهن، تیتانیوم، مس و غیره. اتصال سطوح فلزی مانند
ویرایش انواع صفحات
حلال چسب آهن
معمولا چسب آهن به سختی از روی سطوح جدا می شود اما اگر با حلال چسب آشنایی داشته باشید به راحتی قابل انجام است معمولا حلال چسب های پایه آب آب است و برای چسب های دیگر باید از آن استفاده کنید. استون: سرکه، آب، روغن، آب لیمو و غیره. استفاده کنید، اما استون نباید در همه جا استفاده شود، زیرا می تواند سطوح را تغییر رنگ دهد.
.

فیلترهای صنعتی

۹ بازديد
فیلترهای صنعتی چیست؟
فیلتر کردن عمل جداسازی عناصر مفید از عناصر غیر ضروری و ناخواسته است. زیرا اگر این عناصر نامطلوب حذف نشوند، نمی توان به نتایج مطلوب دست یافت. در ادامه به توضیح فیلترهای صنعتی می پردازیم.



انواع فیلترهای صنعتی:
فیلتر ضمیمه شده
فیلتر کیسه ای
پیش فیلتر فلزی
پیش فیلتر فایبرگلاس
فیلتر کیسه ای استوانه ای ایستاده
فیلتر هوای خشک
فیلتر عسل
فیلتر Envelope_Panel
فیلتر استوانه ای
فیلتر هپا
فیلتر روغن صنعتی
فیلتر ترکیبی
فیلتر کربن
جدا کننده آب و گازوئیل
فیلتر حرارتی
فیلتر جداسازی هوا و روغن
یک فیلتر فشرده
فیلتر کارتریج
فیلتر فشرده V شکل
مانومتر U شکل
یک فیلتر صاف

بر اساس اثربخشی فیلترهای صنعتی در جذب گرد و غبار و ذرات معلق در هوا:
فیلتر با راندمان 90-95٪

فیلتر با راندمان 80-85 درصد

فیلتر با راندمان 60-65 درصد

این سه نوع فیلتر شبیه به هم هستند، اما کاربرد آنها متفاوت است.

فیلترهای صنعتی در یک طرف دارای آب بند لاستیکی هستند و پس از نصب فیلتر خانه، این آب بند از ورود هوای فیلتر نشده از سمت فیلتر به فضای تصفیه شده با فیلتر جلوگیری می کند.هر دستگاه صنعتی با توجه به کاربرد خود از فیلتر صنعتی مخصوص به خود استفاده می کند.



فیلتر روح:
فیلتر هوا یکی از فیلترهای صنعتی است که در کمپرسورها و به عنوان جداکننده هوا و روغن استفاده می شود. جنس این نوع رسانه ها فیبر شیشه میکروفایبر می باشد.



فیلتر گاز خشک:
از این نوع فیلتر برای حذف رطوبت گاز و حذف ذرات جامد گاز در تجهیزات صنعتی استفاده می شود.

این مدل در سه کلاس کاری ساخته شده است که عبارتند از:

45 _ 65 _ 150 psi

150 _ 250 _ 300 psi

400 _ 600 _ 1050 psi

محیط این نوع فیلترها فیبر سلولزی، فیبر شیشه میکروفایبر و نمد پلی استر است.



فیلتر کیسه ای:
فیلترهای کیسه ای فیلترهای صنعتی در چند مدل ساخته می شوند.

حلقه تک و چند حلقه

یک سرباز و دو سرباز

در این نوع فیلتر صنعتی، الیاف تفلون در شرایط خاص، الیاف پلی استر زیر 150 درجه سانتیگراد و الیاف Nomex در دمای بالای 150 درجه سانتیگراد استفاده می شود.



میکروفیلتر:
راندمان این نوع فیلتر 0.01 میکرون تا 1 میکرون می باشد.میکروفیلترها می توانند گریس را از گازها پاک کنند و در تجهیزات صنعتی در مواقعی که مایعات فوق تمیز مورد نیاز است استفاده می شود.



پیش فیلتر صنعتی:
این نوع فیلتر صنعتی بازدهی 40-45 درصد دارد و معمولاً در مرحله اول فیلتراسیون ساخته و استفاده می شود.

کاربرد اصلی این نوع فیلتر افزایش عمر مفید فیلترهای تهویه صنعتی می باشد.

محیط این پیش فیلترها الیاف شیشه، الیاف پلی استر و مش سیم فلزی است.

پیش فیلترهای صنعتی معمولاً تاشو یا مسطح هستند که در قاب های مقوایی، پلاستیکی یا فلزی قرار می گیرند که افت فشار کم ایجاد می کنند.



فیلتر روغن هیدرولیک:
فیلتر روغن هیدرولیک عمدتاً برای حذف ذرات جامد از سیال استفاده می شود. مدیای این نوع فیلتر صنعتی از کاغذ سلولزی، الیاف شیشه میکروفایبر، رویه آن از میکروفیبر، توری سیمی و پلی استر ساخته شده است.



فیلتر کربن فعال:
فیلترهای کربن فعال قاب و استوانه ای برای رطوبت زدایی گاز در تجهیزات صنعتی استفاده می شود.فیلتر فن صنعتی:
این فیلترها که در قالب های کارتریج، جیبی، کیسه ای و کیسه ای تولید می شوند دارای راندمان بین 50% تا 99.9% می باشند. فیلترهای تهویه صنعتی الیاف سلولز، شیشه و پلی استر هستند.



فیلتر میکروتپ:
استفاده از عبارت micropore در فیلتر به وضوح بالای فیلتر در ذرات فیلتر، به ویژه ذرات بسیار ریز اشاره دارد. این فیلترها یکبار مصرف هستند و معمولاً قیمت بالاتری نسبت به سایر فیلترهای صنعتی دارند.



فیلتر سوخت:
از فیلترهای صنعتی لوله و لاستیکی برای فیلتر کردن روغن کوره، بنزین و سایر محصولات ارگانیک استفاده می شود که می تواند سوخت را تصفیه کرده و ناخالصی ها را از آن خارج کند که بسیار مهم است. زیرا در ماشین آلات صنعتی امروزی، سوخت تمیز و تصفیه شده ضروری است. زیرا اگر آلودگی سوخت وارد ماشین صنعتی شود باعث اختلال در روند ماشین صنعتی می شود.



عوامل موثر در انتخاب انواع فیلترهای صنعتی:
ویژگی های محیط اطراف فیلتر: دما، جریان جرم، رطوبت و غیره.
مشخصات ذرات: نوع مواد ذرات، توزیع اندازه، اندازه ذرات و غیره.
پیکربندی فیلترها مانند کارتریج، سیلندر و غیره


نشانگر:
تصفیه هوای خنک ورودی به خطوط لوله گاز، انبارها، کارخانه ها، بیمارستان ها، صنایع پتروشیمی، آزمایشگاه ها، موتورها و کمپرسورها، ادارات، فروشگاه های زنجیره ای و ساختمان های عمومی.کشورهایی که عمدتا از فیلترهای صنعتی استفاده می کنند: ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، کره، آلمان

و کشورهای تولید کننده چنین فیلترهایی عبارتند از: فرانسه، آمریکا، ژاپن و آلمان



در اینجا چند روش برای تمیز کردن فیلترهای صنعتی مختلف آورده شده است:
فیلتر را با آب گرم (نیم گرم) و مقداری مواد شوینده، کف کافی بشویید. ایجاد پارگی و سوراخ در صفحه فیلتر این فیلتر را غیرفعال می کند.
روی هدر فیلتر کلیک کنید
فشار داخل و خارج فیلتر حداکثر 5 اتمسفر