دوشنبه ۰۱ خرداد ۰۲ | ۱۲:۵۳ ۱۲ بازديد
جک هیدرولیک
در واقع جک هیدرولیک وسیله ای استوانه ای است که مکانیزمی در داخل سیلندر روغن دارد که به روغن فشار وارد می کند. نیروی وارده باعث ایجاد روغن می شود
تراکم تراکم ناپذیر به سیلندر دیگری بزرگتر از سیلندر قبلی منتقل می شود و در مرحله بعد همان روغن با فشاری که به پیستون سیلندر وارد می کند باعث حرکت جسم مثلاً یک جسم مکانیکی در سیلندر می شود. این نوع مکانیزم را می توانید در عملکرد ماشین هایی مانند جرثقیل مشاهده کنید. این نوع مکانیزم ممکن است ساده به نظر برسد، اما با همین سادگی، کارهای بسیار دشواری را با بالاترین کارایی انجام می دهد.
روغنی که تراکم ناپذیر است و به روغن موجود نیرو وارد می کند، این اصل الگوریتم مورد استفاده جک هیدرولیک است. نکته مهم این است که فشار وارد شده به پیستون کوچک مستقیماً به پیستون بزرگ می رود و باعث بالا رفتن آن می شود.
تعاریف دیگر جک هیدرولیک: این نمونه ای از سیلندر هیدرولیک است که فقط در یک طرف کار می کند و اغلب ظرفیت زیادی دارد. در ساختار جک های هیدرولیک به جای پیستون از میله ای با قطر زیاد که در انتها شانه ای قرار دارد استفاده می شود وجود شانه دلیل خارج نشدن میله از محفظه سیلندر است.نحوه عملکرد جک هیدرولیک
در قسمتی از جک هیدرولیک که جرم بدنه است سطح مقطع زیادی وجود دارد که نیاز به نیروی بیشتری دارد همچنین سطح مقطع پایین قسمتی از جک هیدرولیک است که روغن را از طریق جک هیدرولیک به حرکت در می آورد. . پمپ که به انرژی کمتری نیاز دارد.
یعنی با توجه به قدرت و توان خود باید نیروی کمی را به سطح مقطع کوچکتر، نیروی کوچکتر را به سطح مقطع بزرگتر وارد کنیم.
در جک هیدرولیک دسته جک نوعی اهرم ثانویه است که خواص مکانیکی منحصر به فرد خود را دارد. این دسته مسئول افزایش نیروی محرکه است. نیروی مفیدی از این دسته وارد جک هیدرولیک می شود که این نیرو را افزایش می دهد. این عمل واحد باعث می شود که خواص مکانیکی کل دستگاه برابر با خواص مکانیکی این 2 قسمت باشد.
فشارهای وارد شده به تمام سیلندرها در واقع همان نیروی اعمال شده به مدول سطح است که با یکدیگر برابر هستند.
در واقع هیچ ابزاری برای افزایش حجم کار وجود ندارد. به همین مقدار روغن وارد می شود، زیرا در این دو سیلندر وزن و مقدار روغن برابر با سطح مقطع و فاصله جابجایی پیستون ها به دلیل حجم برابر است.
کاربرد جک هیدرولیک
سال هاست که از نیروی هیدرولیک برای راحتی بالابر و جابجایی ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود. استفاده از این نیرو برای کنترل و نحوه نشستن بر روی تراکتور در ماشین های مدرن به کار می رود. انواع مختلف جک در همه ماشین ها برای کمک به حرکت ماشین از سوراخ یا حرکت لاستیک ها استفاده می شود. آنها از انواع جک استفاده می کنند همه انواع جک های هیدرولیک کاربرد وسیع تری دارند زیرا امروزه در خودروهای سواری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و هنوز جزء ضروری در خودروهای سنگین محسوب می شوند.
به طور خاص، جک های هیدرولیک در ماشین آلات معدن و راه سازی، آسانسور، کامیون کمپرسی، جرثقیل، لیفتراک و غیره استفاده می شود.
یکی از دلایل مهم اهمیت استفاده از این جک هیدرولیک، شکل و ساختار تقریبا ساده آن در کنار قدرت بسیار بالایی است که تولید می کند.
جک های هیدرولیک بسیار مهم و مورد استفاده در صنایع هستند که به اختصار به آنها اشاره می شود:
بالابر و جابجایی ماشین آلات سنگین، جرثقیل، استفاده از پالایشگاه، حفاری زیرزمینی، معماری و برج سازی، کلیه وسایل نقلیه و غیره.تنوع بسیار زیاد و همچنین کاربرد بسیار زیاد این جک ها باعث تولید جک های هیدرولیک در بین هزاران مدل و تیپ مختلف با طول ها و قطر های مختلف و همچنین طرح های مختلف شده است.
هنگامی که جک چرخه خود را کامل کرد، باید برای چرخه های بعدی به موقعیت اصلی خود بازگردانده شود. ، انجام نمی شود و تنها زمانی که روغن از دهانه ورودی خارج می شود، شفت به حالت اولیه خود باز می گردد. نیرویی که باعث می شود شفت به موقعیت اولیه خود بازگردد، می تواند توسط یک موتور الکتریکی به عنوان منبع خارجی، احتمالاً توسط جرم جک هیدرولیک، مانند آسانسورها اعمال شود. برخی از سیستم ها از فنر برای بازگرداندن شفت به موقعیت اولیه خود استفاده می کنند. عیب این نوع سیستم ها عدم کنترل نرخ برگشت است که مشکلاتی را به دنبال دارد.
منظور از جک هیدرولیک دو طرفه این است که در دو طرف جک دریچه های ورودی و خروجی وجود دارد و حرکت به جلو و عقب با نیروی روغن است. این باعث می شود که گربه در حرکات رو به جلو و عقب خود نیرو وارد کند.
حرکت رو به جلو زمانی شروع می شود که روغن بتواند در پشت پیستون ها با اعمال حداکثر نیرو تحت فشار قرار گیرد.هنگامی که ضربه تمام می شود، این بار روغن به سمت گردن جک هیدرولیک رانده می شود و حرکت به سمت عقب است که همیشه کمتر از حرکت رو به جلو است.
جک های تلسکوپی یکی از پرکاربردترین انواع جک های هیدرولیک در بازار و صنعت هیدرولیک می باشد. جک های تلسکوپی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه تولید می شوند. نکته مهم در طراحی جک های تلسکوپی این است که تعداد معینی از لوله های کرومی به صورت تلسکوپی مونتاژ می شوند به گونه ای که هر سیلندر به عنوان محور بعدی جک در نظر گرفته می شود.
در حال حاضر این نوع طرح ها برای استفاده در مکان هایی است که فضای کمی وجود دارد، اما دوره چندین بار مورد نیاز است. جک های تلسکوپی به طور گسترده در بالابرهای هیدرولیک مانند آسانسور، ماشین های دفع زباله و غیره استفاده می شود. البته این نوع جک ها معایبی هم دارند که از جمله می توان به طول عمر کوتاه آنها و یا نبود فضای کافی برای دیگ ها اشاره کرد.جک های هیدرولیک تلسکوپی انواع مختلفی دارند: جک های یک طرفه، دو طرفه، همزمان و ناهمزمان. مختصات خود و طراحی منحصر به فرد و در مقایسه با انواع دیگر جک های هیدرولیک تلسکوپی قیمت بالاتری دارند و تولید و ساخت آنها با دقت انجام می شود.این نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق دارد.
نیرویی که از جک هیدرولیک صنعتی خارج می شود، اختلاف فشار بین دو جهت پیستون است و همچنین تابعی از سطح مقطع پیستون است. یک اشتباه رایج این است که گاهی اوقات از فشار سیستم برای محاسبه نیروی جک استفاده می شود.
در حالت صحیح، فشار ورودی برای محاسبه نیروی خروجی جک هیدرولیک باید در نظر گرفته شود.
اگر بخواهیم قطر پیستون را محاسبه کنیم باید نیروی ایجاد شده هنگام باز شدن جک هیدرولیک را در نظر بگیریم.
همچنین برای محاسبه توان جک هیدرولیک ابتدا باید قطر شفت و پیستون را مشخص کنیم.
اگر جک هیدرولیک در زاویه استفاده شود، نیروی اسمی جک بیشتر از نیروی اعمال شده واقعی است.
دبی مورد نیاز را می توان با سرعت حرکت جک به دست آورد، زیرا سرعت تابعی از دبی است.
سیلندرهای هیدرولیک و سیلندرهای پنوماتیک وسایلی هستند که انرژی حاصل از فشار سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. آنها همچنین به عنوان محرک شناخته می شوند و به طور گسترده در دستگاه های کنترلی مختلف استفاده می شوند. از نظر حرکت، محرک ها شامل سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای پنوماتیکی برای حرکت مستقیم، موتورهای حرکتی دورانی، محرک های آونگی حرکت دورانی و انواع دیگر محرک ها هستند.سیلندر پنوماتیک از هوای فشرده به عنوان منبع گاز استفاده می کند و انرژی فشار گاز را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی بر اساس حرکتشان طبقه بندی می شوند، سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی را نیز می توان به سیلندرهای تک کاره و سیلندرهای دو کاره تقسیم کرد. طول سیلندر هیدرولیک شامل کل هسته، ضخامت پیستون، ضخامت پایین و سر و طول پیوندها اغلب این طول روی دستگاه مناسب نیست.
در این حالت از میله پیستون به عنوان سیلندر پیستون و میله پیستون دوم نیز استفاده می شود. به این نوع استوانه ها سیلندر تلسکوپی می گویند. اگر سیلندر میله ای مشترک را تک مرحله ای بنامیم، سیلندرهای تلسکوپی واحدهای چند مرحله ای با دو، دو، چهار، پنج یا چند مرحله هستند. به طور کلی، سیلندرهای تلسکوپی بسیار گرانتر از سیلندرهای معمولی هستند. اکثر سیلندرهای تلسکوپی تک اثره (فشار) هستند. سیلندرهای تلسکوپی دو منظوره باید به طور خاص طراحی و ساخته شوند.
سیلندر دیفرانسیل هنگام بکسل مانند یک سیلندر معمولی عمل می کند. اگر سیلندر همچنان مجبور به فشار باشد، روغن به مخزن سمت میله پیستون سیلندر باز نمی گردد، بلکه به سمت پایین سیلندر می رود.به این ترتیب، سیلندر بسیار سریعتر حرکت می کند، اما حداکثر نیرویی که سیلندر می تواند ایجاد کند، مانند سیلندر پیستونی است. سیلندر دیفرانسیل را می توان به صورت یک سیلندر معمولی ساخت و فقط کنترل خاصی به آن اضافه می شود سیلندر هیدرولیک هوشمند با سنسور موقعیت
سیلندرهای هیدرولیک سنجش موقعیت نیاز به میله های سیلندر توخالی را برطرف می کند. در عوض، یک نوار حسگر خارجی موقعیت پیستون سیلندر را با استفاده از فناوری جلوه هال می خواند. این کار با قرار دادن یک آهنربای دائمی روی پیستون انجام می شود. آهنربا میدان مغناطیسی را از طریق دیواره فولادی سیلندر ساطع می کند و سیگنال موقعیت یابی را به سنسور ارائه می دهد.
سیلندرها و تمام اجزای مرتبط باید برای نصب آسان و نگهداری بعدی به راحتی در دسترس باشند. به عنوان مثال، اگر اتصالات را نتوان بدون تخریب خطوط مجاور بررسی کرد، انگیزه کمی برای تعمیر نشتی های جزئی که ممکن است رخ دهد وجود دارد.
تمام اجزای سیستم و هادی های سیال را الاستیک در نظر بگیرید: طول آنها به دلیل تغییر در فشار، دما و تنش سیال تغییر می کند. این تغییرات کم نیست. یک پالس فشار به یک سیلندر فولادی 6000 psi با فشار 24 ساعته در 0.024 شارژ. اگر از آلومینیوم یا چدن ساخته شده باشد، سیلندر را می توان 2-2.5 برابر بیشتر کشید، اگر این پسوند در طراحی دستگاه در نظر گرفته نشود، حتی در صورت استفاده از آخرین فناوری اتصال، در نهایت سیستم دچار نشتی می شود. اگر نصب های قبلی به طور مداوم درز کرده اند، این شواهد واضح را در نظر بگیرید که یک رویکرد طراحی جدید سودمند است.
از آنجایی که مساحت سطح میله پیستون کمتر از سطح محفظه است، نیروی پسا از نیروی پسا بیشتر است (با فرض فشار سیال برابر). از آنجایی که حجم کل سیلندر زمانی که سیلندر به طور کامل جمع می شود (به دلیل حجم میله) کمتر از زمانی است که سیلندر کاملاً کشیده شده است، سیلندر سریعتر از زمانی که کشیده می شود (با فرض دبی یکسان) جمع می شود.
خط مستقیم: سیلندرهایی با پیوندهای ثابت که نیروی موجود در خط سیلندر را می گیرند، برای انتقال نیرو در یک خط مستقیم بهترین هستند. میله های اتصال، فلنج ها یا پین های قلاب متقارن هستند و اجازه می دهند نیروی محوری یا تنش میله پیستون به طور یکنواخت در اطراف خط مرکزی سیلندر توزیع شود.
سیلندرهای اگزوز به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر فشار داخلی را تحمل کنند و می توان آنها را از دو انتها کشیده و برای نصب سیلندرها استفاده کرد.هنگامی که میله های اتصال به هر دو انتهای سیلندر کشیده می شوند، می توان از یک سر برای نصب سیلندر استفاده کرد و انتهای مخالف می تواند سیلندر را پشتیبانی کند یا به عناصر دستگاه متصل شود.
اتصالات فلنجی نیز برای کاربردهای انتقال برق خط مستقیم مناسب هستند. سه سبک موجود عبارتند از: فلنج سر مستطیلی، فلنج سر مربعی، و سر مستطیلی بزرگتر و ضخیم تر با سوراخ های نصب. همین سه نسخه برای کلاه موجود است. انتخاب نصب فلنج تا حدی به این بستگی دارد که آیا نیروهای اصلی اعمال شده بر بار منجر به تراکم یا فشرده سازی روی میله پیستون می شود.
در واقع جک هیدرولیک وسیله ای استوانه ای است که مکانیزمی در داخل سیلندر روغن دارد که به روغن فشار وارد می کند. نیروی وارده باعث ایجاد روغن می شود
تراکم تراکم ناپذیر به سیلندر دیگری بزرگتر از سیلندر قبلی منتقل می شود و در مرحله بعد همان روغن با فشاری که به پیستون سیلندر وارد می کند باعث حرکت جسم مثلاً یک جسم مکانیکی در سیلندر می شود. این نوع مکانیزم را می توانید در عملکرد ماشین هایی مانند جرثقیل مشاهده کنید. این نوع مکانیزم ممکن است ساده به نظر برسد، اما با همین سادگی، کارهای بسیار دشواری را با بالاترین کارایی انجام می دهد.
روغنی که تراکم ناپذیر است و به روغن موجود نیرو وارد می کند، این اصل الگوریتم مورد استفاده جک هیدرولیک است. نکته مهم این است که فشار وارد شده به پیستون کوچک مستقیماً به پیستون بزرگ می رود و باعث بالا رفتن آن می شود.
تعاریف دیگر جک هیدرولیک: این نمونه ای از سیلندر هیدرولیک است که فقط در یک طرف کار می کند و اغلب ظرفیت زیادی دارد. در ساختار جک های هیدرولیک به جای پیستون از میله ای با قطر زیاد که در انتها شانه ای قرار دارد استفاده می شود وجود شانه دلیل خارج نشدن میله از محفظه سیلندر است.نحوه عملکرد جک هیدرولیک
در قسمتی از جک هیدرولیک که جرم بدنه است سطح مقطع زیادی وجود دارد که نیاز به نیروی بیشتری دارد همچنین سطح مقطع پایین قسمتی از جک هیدرولیک است که روغن را از طریق جک هیدرولیک به حرکت در می آورد. . پمپ که به انرژی کمتری نیاز دارد.
یعنی با توجه به قدرت و توان خود باید نیروی کمی را به سطح مقطع کوچکتر، نیروی کوچکتر را به سطح مقطع بزرگتر وارد کنیم.
در جک هیدرولیک دسته جک نوعی اهرم ثانویه است که خواص مکانیکی منحصر به فرد خود را دارد. این دسته مسئول افزایش نیروی محرکه است. نیروی مفیدی از این دسته وارد جک هیدرولیک می شود که این نیرو را افزایش می دهد. این عمل واحد باعث می شود که خواص مکانیکی کل دستگاه برابر با خواص مکانیکی این 2 قسمت باشد.
فشارهای وارد شده به تمام سیلندرها در واقع همان نیروی اعمال شده به مدول سطح است که با یکدیگر برابر هستند.
در واقع هیچ ابزاری برای افزایش حجم کار وجود ندارد. به همین مقدار روغن وارد می شود، زیرا در این دو سیلندر وزن و مقدار روغن برابر با سطح مقطع و فاصله جابجایی پیستون ها به دلیل حجم برابر است.
کاربرد جک هیدرولیک
سال هاست که از نیروی هیدرولیک برای راحتی بالابر و جابجایی ماشین آلات کشاورزی استفاده می شود. استفاده از این نیرو برای کنترل و نحوه نشستن بر روی تراکتور در ماشین های مدرن به کار می رود. انواع مختلف جک در همه ماشین ها برای کمک به حرکت ماشین از سوراخ یا حرکت لاستیک ها استفاده می شود. آنها از انواع جک استفاده می کنند همه انواع جک های هیدرولیک کاربرد وسیع تری دارند زیرا امروزه در خودروهای سواری بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و هنوز جزء ضروری در خودروهای سنگین محسوب می شوند.
به طور خاص، جک های هیدرولیک در ماشین آلات معدن و راه سازی، آسانسور، کامیون کمپرسی، جرثقیل، لیفتراک و غیره استفاده می شود.
یکی از دلایل مهم اهمیت استفاده از این جک هیدرولیک، شکل و ساختار تقریبا ساده آن در کنار قدرت بسیار بالایی است که تولید می کند.
جک های هیدرولیک بسیار مهم و مورد استفاده در صنایع هستند که به اختصار به آنها اشاره می شود:
بالابر و جابجایی ماشین آلات سنگین، جرثقیل، استفاده از پالایشگاه، حفاری زیرزمینی، معماری و برج سازی، کلیه وسایل نقلیه و غیره.تنوع بسیار زیاد و همچنین کاربرد بسیار زیاد این جک ها باعث تولید جک های هیدرولیک در بین هزاران مدل و تیپ مختلف با طول ها و قطر های مختلف و همچنین طرح های مختلف شده است.
هنگامی که جک چرخه خود را کامل کرد، باید برای چرخه های بعدی به موقعیت اصلی خود بازگردانده شود. ، انجام نمی شود و تنها زمانی که روغن از دهانه ورودی خارج می شود، شفت به حالت اولیه خود باز می گردد. نیرویی که باعث می شود شفت به موقعیت اولیه خود بازگردد، می تواند توسط یک موتور الکتریکی به عنوان منبع خارجی، احتمالاً توسط جرم جک هیدرولیک، مانند آسانسورها اعمال شود. برخی از سیستم ها از فنر برای بازگرداندن شفت به موقعیت اولیه خود استفاده می کنند. عیب این نوع سیستم ها عدم کنترل نرخ برگشت است که مشکلاتی را به دنبال دارد.
منظور از جک هیدرولیک دو طرفه این است که در دو طرف جک دریچه های ورودی و خروجی وجود دارد و حرکت به جلو و عقب با نیروی روغن است. این باعث می شود که گربه در حرکات رو به جلو و عقب خود نیرو وارد کند.
حرکت رو به جلو زمانی شروع می شود که روغن بتواند در پشت پیستون ها با اعمال حداکثر نیرو تحت فشار قرار گیرد.هنگامی که ضربه تمام می شود، این بار روغن به سمت گردن جک هیدرولیک رانده می شود و حرکت به سمت عقب است که همیشه کمتر از حرکت رو به جلو است.
جک های تلسکوپی یکی از پرکاربردترین انواع جک های هیدرولیک در بازار و صنعت هیدرولیک می باشد. جک های تلسکوپی به دو صورت یک طرفه و دو طرفه تولید می شوند. نکته مهم در طراحی جک های تلسکوپی این است که تعداد معینی از لوله های کرومی به صورت تلسکوپی مونتاژ می شوند به گونه ای که هر سیلندر به عنوان محور بعدی جک در نظر گرفته می شود.
در حال حاضر این نوع طرح ها برای استفاده در مکان هایی است که فضای کمی وجود دارد، اما دوره چندین بار مورد نیاز است. جک های تلسکوپی به طور گسترده در بالابرهای هیدرولیک مانند آسانسور، ماشین های دفع زباله و غیره استفاده می شود. البته این نوع جک ها معایبی هم دارند که از جمله می توان به طول عمر کوتاه آنها و یا نبود فضای کافی برای دیگ ها اشاره کرد.جک های هیدرولیک تلسکوپی انواع مختلفی دارند: جک های یک طرفه، دو طرفه، همزمان و ناهمزمان. مختصات خود و طراحی منحصر به فرد و در مقایسه با انواع دیگر جک های هیدرولیک تلسکوپی قیمت بالاتری دارند و تولید و ساخت آنها با دقت انجام می شود.این نیاز به برنامه ریزی بسیار دقیق دارد.
نیرویی که از جک هیدرولیک صنعتی خارج می شود، اختلاف فشار بین دو جهت پیستون است و همچنین تابعی از سطح مقطع پیستون است. یک اشتباه رایج این است که گاهی اوقات از فشار سیستم برای محاسبه نیروی جک استفاده می شود.
در حالت صحیح، فشار ورودی برای محاسبه نیروی خروجی جک هیدرولیک باید در نظر گرفته شود.
اگر بخواهیم قطر پیستون را محاسبه کنیم باید نیروی ایجاد شده هنگام باز شدن جک هیدرولیک را در نظر بگیریم.
همچنین برای محاسبه توان جک هیدرولیک ابتدا باید قطر شفت و پیستون را مشخص کنیم.
اگر جک هیدرولیک در زاویه استفاده شود، نیروی اسمی جک بیشتر از نیروی اعمال شده واقعی است.
دبی مورد نیاز را می توان با سرعت حرکت جک به دست آورد، زیرا سرعت تابعی از دبی است.
سیلندرهای هیدرولیک و سیلندرهای پنوماتیک وسایلی هستند که انرژی حاصل از فشار سیال را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. آنها همچنین به عنوان محرک شناخته می شوند و به طور گسترده در دستگاه های کنترلی مختلف استفاده می شوند. از نظر حرکت، محرک ها شامل سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای پنوماتیکی برای حرکت مستقیم، موتورهای حرکتی دورانی، محرک های آونگی حرکت دورانی و انواع دیگر محرک ها هستند.سیلندر پنوماتیک از هوای فشرده به عنوان منبع گاز استفاده می کند و انرژی فشار گاز را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی بر اساس حرکتشان طبقه بندی می شوند، سیلندرهای هیدرولیک یا سیلندرهای بادی را نیز می توان به سیلندرهای تک کاره و سیلندرهای دو کاره تقسیم کرد. طول سیلندر هیدرولیک شامل کل هسته، ضخامت پیستون، ضخامت پایین و سر و طول پیوندها اغلب این طول روی دستگاه مناسب نیست.
در این حالت از میله پیستون به عنوان سیلندر پیستون و میله پیستون دوم نیز استفاده می شود. به این نوع استوانه ها سیلندر تلسکوپی می گویند. اگر سیلندر میله ای مشترک را تک مرحله ای بنامیم، سیلندرهای تلسکوپی واحدهای چند مرحله ای با دو، دو، چهار، پنج یا چند مرحله هستند. به طور کلی، سیلندرهای تلسکوپی بسیار گرانتر از سیلندرهای معمولی هستند. اکثر سیلندرهای تلسکوپی تک اثره (فشار) هستند. سیلندرهای تلسکوپی دو منظوره باید به طور خاص طراحی و ساخته شوند.
سیلندر دیفرانسیل هنگام بکسل مانند یک سیلندر معمولی عمل می کند. اگر سیلندر همچنان مجبور به فشار باشد، روغن به مخزن سمت میله پیستون سیلندر باز نمی گردد، بلکه به سمت پایین سیلندر می رود.به این ترتیب، سیلندر بسیار سریعتر حرکت می کند، اما حداکثر نیرویی که سیلندر می تواند ایجاد کند، مانند سیلندر پیستونی است. سیلندر دیفرانسیل را می توان به صورت یک سیلندر معمولی ساخت و فقط کنترل خاصی به آن اضافه می شود سیلندر هیدرولیک هوشمند با سنسور موقعیت
سیلندرهای هیدرولیک سنجش موقعیت نیاز به میله های سیلندر توخالی را برطرف می کند. در عوض، یک نوار حسگر خارجی موقعیت پیستون سیلندر را با استفاده از فناوری جلوه هال می خواند. این کار با قرار دادن یک آهنربای دائمی روی پیستون انجام می شود. آهنربا میدان مغناطیسی را از طریق دیواره فولادی سیلندر ساطع می کند و سیگنال موقعیت یابی را به سنسور ارائه می دهد.
سیلندرها و تمام اجزای مرتبط باید برای نصب آسان و نگهداری بعدی به راحتی در دسترس باشند. به عنوان مثال، اگر اتصالات را نتوان بدون تخریب خطوط مجاور بررسی کرد، انگیزه کمی برای تعمیر نشتی های جزئی که ممکن است رخ دهد وجود دارد.
تمام اجزای سیستم و هادی های سیال را الاستیک در نظر بگیرید: طول آنها به دلیل تغییر در فشار، دما و تنش سیال تغییر می کند. این تغییرات کم نیست. یک پالس فشار به یک سیلندر فولادی 6000 psi با فشار 24 ساعته در 0.024 شارژ. اگر از آلومینیوم یا چدن ساخته شده باشد، سیلندر را می توان 2-2.5 برابر بیشتر کشید، اگر این پسوند در طراحی دستگاه در نظر گرفته نشود، حتی در صورت استفاده از آخرین فناوری اتصال، در نهایت سیستم دچار نشتی می شود. اگر نصب های قبلی به طور مداوم درز کرده اند، این شواهد واضح را در نظر بگیرید که یک رویکرد طراحی جدید سودمند است.
از آنجایی که مساحت سطح میله پیستون کمتر از سطح محفظه است، نیروی پسا از نیروی پسا بیشتر است (با فرض فشار سیال برابر). از آنجایی که حجم کل سیلندر زمانی که سیلندر به طور کامل جمع می شود (به دلیل حجم میله) کمتر از زمانی است که سیلندر کاملاً کشیده شده است، سیلندر سریعتر از زمانی که کشیده می شود (با فرض دبی یکسان) جمع می شود.
خط مستقیم: سیلندرهایی با پیوندهای ثابت که نیروی موجود در خط سیلندر را می گیرند، برای انتقال نیرو در یک خط مستقیم بهترین هستند. میله های اتصال، فلنج ها یا پین های قلاب متقارن هستند و اجازه می دهند نیروی محوری یا تنش میله پیستون به طور یکنواخت در اطراف خط مرکزی سیلندر توزیع شود.
سیلندرهای اگزوز به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر فشار داخلی را تحمل کنند و می توان آنها را از دو انتها کشیده و برای نصب سیلندرها استفاده کرد.هنگامی که میله های اتصال به هر دو انتهای سیلندر کشیده می شوند، می توان از یک سر برای نصب سیلندر استفاده کرد و انتهای مخالف می تواند سیلندر را پشتیبانی کند یا به عناصر دستگاه متصل شود.
اتصالات فلنجی نیز برای کاربردهای انتقال برق خط مستقیم مناسب هستند. سه سبک موجود عبارتند از: فلنج سر مستطیلی، فلنج سر مربعی، و سر مستطیلی بزرگتر و ضخیم تر با سوراخ های نصب. همین سه نسخه برای کلاه موجود است. انتخاب نصب فلنج تا حدی به این بستگی دارد که آیا نیروهای اصلی اعمال شده بر بار منجر به تراکم یا فشرده سازی روی میله پیستون می شود.
- ۰ ۰
- ۰ نظر