رولبرینگ

۴۶ بازديد
رولبرینگ 
شنیدن این نام مطمئناً باعث می شود هر کسی به ساختارهای شرکتی فکر کند. قطعاتی که ممکن است مربوط به بلبرینگ باشند یا کاربردهایی مشابه کاربرد بلبرینگ داشته باشند. با معرفی رولبرینگ ها می توان گفت که به عنوان بلبرینگ در صنعت اهمیت زیادی دارند و تقریباً به اندازه بلبرینگ کاربرد دارند. رولینگ یکی از انواع بلبرینگ است که یکی از انواع رولبرینگ تماسی محسوب می شود. در ایران به این نوع بلبرینگ که یکی از بهترین قطعات صنعتی می باشد، رولبرینگ می گویند.
رولبرینگ ها با استفاده از مقاومت بالا و لغزش کم، حرکت بین دو جزء را امکان پذیر می کنند. از این نوع واحدهای صنعتی در ماشین آلات، صنایع و یا پروژه هایی که نیاز به چرخ و تجهیزات صنعتی دوار دارند استفاده می شود. هدف از استفاده از این قطعات صنعتی کاهش تنش و بار وارده بر قطعات متحرک می باشد. در رولبرینگ ها حرکت بین دو قسمت به صورت چرخشی است که در این گونه قطعات صنعتی مقاومت کمی دارد و لغزش بسیار کم محسوب می شود.
در صورت بارگذاری شعاعی این نوع قطعات، امکان حمل قطعات با فشار بالا با رولبرینگ وجود دارد.از رولبرینگ ها در جایی استفاده می شود که بار وارد شده به آنها با شعاع قسمت غلتشی بیشتر باشد. در زیر به مواد مورد استفاده در تولید رولبرینگ و همچنین انواع نورد، مواد و اجزای سازنده اشاره می کنیم.
درک جامع اجزای سهام نورد
به طور کلی می توان گفت که یک حرکت دارای 4 قسمت داخلی است:

• نژاد درونی (نژاد درونی) که به آن مخروط درونی نیز می گویند.
• خارج از نژاد همچنین به عنوان خارج از مخروط شناخته شده است.
• چرخش عنصر

براکت یا قفس (قفس)
با ترکیب این قطعات می توان رولبرینگ ساخت و در کاربردهای مورد نظر استفاده کرد. تمام اجزای سیستم و ترکیب یاتاقان های نورد مهم هستند. اگرچه مکانیسم ها و کاربردهای رولربرینگ تقریباً مشابه یاتاقان ها هستند، اما تفاوت هایی را می توان در کاربرد و موارد استفاده یافت.

در ساخت بلبرینگ های غلتکی، قفس ها به نوعی تمام قطعات را در کنار هم نگه می دارند و از مخلوط شدن یا افتادن قطعات جلوگیری می کنند.در بسیاری از کاربردها و روش های ساخت، مخروط داخلی به قسمت متحرک، نحوه چرخش آن متصل می شود و با آن می چرخد. اما روکش به قسمت بیرونی دستگاه متصل شده و در جای خود باقی می ماند.
هنگامی که شفت می چرخد، یاتاقان داخلی حرکت می کند و عناصر دوار به دلیل این حرکت می چرخند. در نتیجه این حرکات، بار اولیه از قسمت های داخلی به قسمت های نورد و در نهایت به قسمت های بیرونی یاتاقان های بیرونی منتقل می شود. همچنین، یک حامل می تواند بار را برداشته و آن را به مقدار مناسب کاهش دهد. یکی از دلایل استفاده از رولبرینگ کاهش بارهای شعاعی است. در نتیجه این حرکت، بارهای شعاعی کاهش می یابد و حرکت حاصل نرم تر و یکنواخت تر می شود.

سطح تماس عناصر دوار و یاتاقان های داخلی و خارجی را خطی فرض کنید. بنابراین گفته می شود که آنها فقط بارهای شعاعی را حمل می کنند.

انواع و کاربردهای رولبرینگ
بنابراین، ما اطلاعاتی در مورد بلبرینگ های غلتشی و کاربرد آنها در اختیار شما قرار داده ایم. از این به بعد در مورد انواع تجهیزات غلتکی و کاربرد آنها صحبت خواهیم کرد.به طور کلی یاتاقان های غلتشی به انواع زیر تقسیم می شوند:
• چرخش غلتک
• غلتک بلبرینگ
• قرار دادن سوزن
• غلتک مخروطی
غلتک استوانه ای
رولبرینگ استوانه ای یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع رولبرینگ است. این نوع غلتک دارای قطعات چرخان یا از نوع غلتکی دوار می باشد. این عناصر و مخروط ها در سطوح دسترسی خطی هستند. اما وقتی تحت بار هستند مربع می شوند. بلبرینگ های غلتشی می توانند مقادیر شعاعی را تحمل کنند. آنها در مقایسه با یاتاقان های نورد قبلی که فقط می توانند مقادیر نور را تحمل کنند، به دلایل متعددی می توانند انتخاب بسیار خوبی باشند.
رولبرینگ های کروی به غلتک های شناور و غیر شناور تقسیم می شوند. رولبرینگ های شناور در طرح های N و NU موجود هستند، توجه داشته باشید که رولبرینگ های استوانه ای طرح های NJ نیستند. در طراحی NU، لبه بیرونی دارای دو لبه و لبه داخلی هیچ لبه قابل رویتی ندارد. برخلاف این دو طرح می توان گفت که در طرح NJ غلتک فقط روی یک لبه می چرخد.تفاوت این دو نوع غلتک در این است که نوع شناور می تواند بارهای محوری را در دو جهت حمل کند، در حالی که انواع غیر شناور فقط می توانند بارهای محوری را در یک جهت حمل کنند.
به منظور تحمل بارهای بیشتر و مفیدتر کردن رولبرینگ های استوانه ای، نوع غلتک را اصلاح کردند. این تغییرات در یاتاقان ها با پسوند E به خوبی مشخص شده است. در همین مثال از حرکات چرخشی اصلاح شده، قطر و ویژگی های خاص انواع چرخ های دوار تغییر می کند که به آنها اجازه می دهد بارها را بیشتر از سیم پیچ های بدون تغییر جابجا کنند.
غلتک های استوانه ای به اشکال مختلف ساخته می شوند و دایره ای شکل هستند اما به دلایل متعددی این نوع غلتک ها به شکل منحنی لگاریتمی ساخته می شوند. از جمله این دلایل می توان به کاهش تمرکز تنش و افزایش طول عمر رولربرینگ ها اشاره کرد. لبه داخلی رینگ به سمت بیرون متمایل است زیرا باعث افزایش روانکاری و ضخامت روغن در هنگام سوخت گیری می شود. از جمله مناطقی که از این نوع غلتک ها استفاده می شود، تجهیزات انتقال نیرو، ویبره ها، ماشین های ابزار، ابزارهای برش و ... می باشد.

خلاصه ای از انواع رولبرینگ 
غلتک استوانه ای
بلبرینگ غلتکی
غلتک مخروطی
رولبرینگ استوانه ای
غلتک سوزنی

یک برند قابل اعتماد از یاطاقان نورد صنعتی
بلبرینگ های غلتکی تیمکن ساخت ایالات متحده آمریکا از بالاترین کیفیت برخوردار هستند و در اندازه های مختلف عمدتاً برای تجهیزات راهسازی و حفاری موجود هستند.

رولربرینگ SKF در کشور سوئد تولید می شود اما با توجه به گستردگی بین المللی فعالیت SKF، محصولات این کشور در کشورهای دیگر مانند فرانسه، ایتالیا و انگلستان به فروش می رسد. نیز تولید می شود. رولبرینگ های SKF از نظر کیفیت استثنایی هستند. غلتک های IKO ژاپن، سوزنی ترین محصولات غلتکی این برند ژاپنی بوده و دارای بالاترین کیفیت می باشند.

از برترین برندهای غلتک صنعتی می توان غلتک ژاپنی KOYO، NTN، NSK و NSK را با کیفیت خوب نام برد که از دیگر برندهای ارزان غلتک صنعتی می توان به غلتک های DPI , KG, F اشاره کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.