فیلتر کربن

۱۱ بازديد
فیلتر کربن چیست؟
فیلتر کربن فعال که به آن فیلتر اکتیو یا فیلتر گلخانه کربن نیز می گویند، به عنوان یک سیستم خروجی هوا برای تمیز کردن آلاینده ها و موارد دیگر استفاده می شود، ما از آن برای رشد یا رشد در گلخانه، اتاق یا جعبه، سقف استفاده می کنیم. چادر رشد البته به عنوان فیلتر دوم برای تصفیه آب استفاده می شود.

اما فیلتر کربن فعال به چه معناست؟ از آنجایی که در ساخت این فیلترها از دانه های کربن فعال استفاده می شود که اغلب از زغال نارگیل ساخته شده اند، هر گرم از این ماده به عنوان مساحتی معادل 3000 متر مربع شناخته می شود که اجازه عبور هوا را می دهد. صورت می گیرد و آن را جذب می کنند و به دلیل عمر طولانی و راندمان بسیار بالا، خرید فیلتر هوای کربن فعال بسیار بالاست.
عوامل موثر بر هزینه فیلترهای کربن برای محیط های رشد گلخانه ای و گیاهی
هزینه فیلتر کربن یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشت، به عنوان مثال، هنگام استفاده از تجهیزات گلخانه ای یا یک محیط کشت گیاه که به عنوان یک سیستم هوادهی در یک محیط بسته عمل می کند و در ساختار دانه های کربن فعال یا فعال است. . به آن فیلتر هوای کربن اکتیو نیز گفته می شود، بنابراین قیمت فیلتر هوای کربن اکتیو مورد استفاده در برخی از سایت های فروشگاهی با آنچه ما در نظر می گیریم تفاوتی ندارد.دانستن هزینه فیلتر هوای کربنی برای این محیط ها و یادگیری نکاتی در مورد نحوه خرید به دلیل عملکرد آن که گرده ها، بوهای نامطبوع ناشی از رشد گیاهان خاص، گرد و غبار و گرد و غبار را جذب می کند، اهمیت پیدا می کند. و سایر آلودگی ها و به راحتی قابل حذف است.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از فیلترهای هوا در بازار وجود دارد، انتخاب گزینه مناسب می تواند کار دشواری باشد، به خصوص که گاهی اوقات تفاوت قیمت ها می تواند زیاد باشد و دقیقاً نمی دانید چه عواملی در اختلاف فیلتر کربن دخیل هستند. قیمت مدل های مختلف..

با توجه به اینکه خرید فیلتر هوای کربنی مناسب در رفع آلودگی و پاکسازی هوا و تولید هوای با کیفیت و در نتیجه رشد صحیح و بهینه گیاهان بسیار حائز اهمیت است، معمولاً پس از اشباع شدن منافذ این فیلترها، تعویض آنها ضروری است. (برای پر کردن ظرفیت جذب سطحی ناشی از آلودگی) بنابراین باید با عوامل مختلف آشنا باشد. مهم ترین عواملی که بر قیمت این فیلتر تاثیر می گذارند عبارتند از:

مقدار CFM (فوت مکعب در دقیقه):
در این مقاله فیلتر گلخانه نحوه محاسبه CFM فیلترهای کربنی را به تفصیل توضیح دادیم و عملکرد این فیلترها باید با توجه به اندازه فضای در نظر گرفته شود.در واقع، حجم CFM نوشته شده در کاتالوگ فیلتر گلخانه یا مشخصات کربن نشان می دهد که چه مقدار هوا در هر فوت مکعب در دقیقه باید فیلتر شود. البته هر چه حجم محیط بیشتر باشد نیاز به این CFM و فیلتر و در نتیجه هزینه فیلتر کربن بیشتر می شود.

نکته: خرید فیلتر کربن زیر حد CFM باعث مسدود شدن سریع منافذ آن و در نتیجه تعویض زودهنگام و هزینه های بالا می شود، در حالی که خرید این فیلتر بیش از حد ضروری و غیر ضروری است، پس آن را به شرح زیر تهیه کنید. نیاز به

پیش فیلتر:
تعداد محدودی از فروشگاه ها (از جمله سان لایت ایران) به همراه فیلترهای گلخانه ای پیش فیلتر تهیه می کنند و یا در بسته بندی برخی برندها قرار می گیرند. رشته آزاد است.



توجه: فیلترهای پیش فیلتر روی سطح خارجی فیلتر کربن فعال قرار می گیرند تا ذرات گرد و غبار را جذب کرده و از جذب آن به فیلتر اصلی سطحی جلوگیری کرده و در نتیجه عمر فیلتر اصلی و سایر سازه ها و تجهیزات را افزایش دهند. پنکه.ضخامت فیلتر کربن:
هر چه ضخامت این فیلتر بیشتر باشد، جذب سطحی و البته کارایی آنها بیشتر می شود. بنابراین اگر قصد خرید چنین فیلترهایی را دارید، باید انتظار داشته باشید که هزینه فیلتر کربن ضخیم گلخانه ای بالاتر باشد.

نوع فشرده:
فیلتر کربن فشرده یا فشرده گلخانه قیمت بیشتری نسبت به حالت معمولی دارد و برای محیط هایی که مساحت زیادی دارند و طبیعتا نیاز به استفاده از تعداد زیادی فیلتر کربن فعال دارند مناسب است. به دلیل عملکرد این فیلترها به خصوص در انواع مجهز به فن نویز ایجاد می شود که در نوع فشرده کاهش زیادی پیدا می کند. حتی مطالعات نشان داده است که این نوع فیلتر هوا عملکرد بهتری دارد و در جذب بو و آلودگی کارآمدتر است.

دوام و ماندگاری
آنها از ارزان تا گران قیمت هستند و ما قطعاً توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است برای فیلتر هوای کربنی هزینه کنید. زیرا راندمان این گونه مدل ها بالا بوده و عمر مفید آنها چندین برابر بیشتر است. حتی تعمیر آنها نیز آسان بود.توجه: از این فیلتر هوا می توان در چادرهای رشد، جعبه های رشد، گلخانه ها و ... استفاده کرد. در جایی که قیمت این فیلتر بالاست، هزینه آن نیست، اما سرمایه گذاری است که بازدهی بسیار خوبی را به شما می دهد و در عین حال نتایج بسیار بهتری را به دست می آورید.

با فن: هزینه فیلتر کربن هوا با فن بیشتر از نوع بدون فن است، معمولاً آن را برای مکان هایی که فضای زیادی برای رشد گیاهان وجود دارد توصیه می کنیم. البته نوع با کنترلر نیز در بازار موجود است که قیمت آن بیشتر از نوع بدون کنترلر است. توجه داشته باشید که با کمک فن هوا به صورت 360 درجه و از هر طرف از فیلتر عبور می کند.
مواد اولیه:
از آنجایی که فیلترهای هوای کربنی در گلخانه یا محیط رشد قرار می گیرند و این محیط مرطوب است، مواد بدنه باید ضد زنگ و کاملا بادوام باشد. برخی از برندها از آلومینیوم یا فولاد گالوانیزه بسیار با کیفیت استفاده می کنند و فیلترهای کربنی قیمت بیشتری نسبت به فولاد دارند.فیلتر کربن فعال چه کاربردهایی دارد؟
اکنون که با فیلترهای کربن فعال، نحوه عملکرد و استفاده از آنها بسته به نوع آنها کاملا آشنا شدید، کاربردهای دقیقی را که در همه انواع فیلترها مشترک است و تنها در استحکام آنها متفاوت است را توضیح خواهیم داد.

مدیریت بو: سخت ترین کار برای کسانی که به پرورش گل و گیاه فکر می کنند این است که بوهای محیط را از بین ببرند تا محیطی مناسب برای گیاهان و افرادی که در آنجا کار می کنند ایجاد کنند. خوشبختانه، فیلتر کربن فعال می تواند تمام بوهای موجود در هوا را به دام بیندازد. البته همانطور که گفتیم برای کنترل موثر و از بین بردن بوی محیط استفاده از پنکه در فضاهای بزرگ ضروری است.
حذف ناخالصی ها و آلاینده ها از هوا (آلاینده ها): گیاهان برای رشد مناسب نه تنها به دما، رطوبت و مواد مغذی مناسب نیاز دارند، بلکه به هوای با کیفیت و کاملاً تمیز و بدون هیچ گونه آلاینده و آلودگی نیاز دارند. این آلاینده ها شامل گرد و غبار، گرد و غبار موجود در هوا، گرده قارچی، بنزن و سایر VOCها و غیره است. فیلتر گلخانه ای این گونه آلاینده ها را از محیط و هوا حذف می کند تا گیاهان بهتر بتوانند تنفس کنند، زیرا باقیمانده آلاینده روی برگ ها، منافذ بالایی گیاهان را مسدود می کند و از فتوسنتز و تنفس گیاه جلوگیری می کند.حذف گازهای خطرناک یا آلاینده های خطرناک: از جمله کاربردهای فیلتر کربن فعال می توان به بهره برداری از سیستم های گاز، تبرید و ... اشاره کرد. که تجمع آن می تواند باعث خفگی پرسنل شاغل در سرعت شب شود.
رفع آلودگی میکروبی: طبیعتا آلودگی میکروبی همه جا هست، اگر گیاه مواد مغذی کافی دریافت نکند، رطوبت محیط بالا باشد یا هوا از آلودگی های دیگر پاک نشود، آلودگی میکروبی هم افزایش می یابد، اما ممنون. کربن فعال به دلیل وجود فیلتر باعث آلودگی میکروبی و بیماری زایی برای گیاهان نمی شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.