فیلتر هوای خشک

۱۲ بازديد
فیلتر هوای خشک
این نوع فیلتر دارای یک عنصر متخلخل قابل تعویض با سوراخ های بسیار کوچک است که نیازی به خیساندن در روغن نیست. به جای مقاومت روی آن تمرکز کنید

در برخی از فیلترها، المنت را می توان تمیز کرد و دوباره استفاده کرد، در برخی دیگر، المنت باید تعویض شود. عملکرد تمیز کردن هوا فیلتر نشان داده شده در عکس مستقیماً به درجه باز شدن منافذ فیلترها بستگی دارد که به مرور زمان باز می شوند. . و در اثر گرد و غبار هوا کدر می شود و کثیفی روی پوسته فیلتر هوا جمع می شود که این امر در اثر حرکت دایره ای هوا به دلیل وجود بال در بدنه داخلی فیلتر یا روی برخی فیلترها ایجاد می شود. خود عنصر
فیلتر هوا؛ برای تمیز کردن هوای موتور


فیلترهای هوای خودرو به تمیز نگه داشتن هوای موتور و عاری از آلودگی کمک می کنند. راز تشخیص فیلتر هوای نامناسب در هر وسیله نقلیه این است که به هوای خروجی از اگزوز نگاه کنید. دود سیاه موتور نشانه کثیف بودن فیلتر هوا است. با این حال، در برخی موارد، چراغ چک موتور برای نشان دادن دود سیاه قبل از ظاهر شدن روشن می شود.همانطور که می توانید تصور کنید، فیلتر هوای خودرو یک جزء بسیار ساده است که هوا را از آلاینده های وارد شده به موتور پاک نگه می دارد. این آلاینده ها می تواند شامل حشرات، ذرات آب، خاک خیابان، گرده، خاک و هر چیز دیگری باشد که تصور کنید.

به همان اندازه که کارکرد آنها ساده است، تمیز کردن یا تعویض فیلترهای هوا به همان اندازه بدون دردسر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لوله ورودی متصل به فیلتر هوا را بردارید و فیلتر را بردارید. سپس آن را روی چراغ نگه دارید و اگر نور از آن عبور نکرد، باید تمیز یا تعویض شود.



همانطور که در بالا ذکر شد، فیلترهای هوا یکی از رایج ترین انواع فیلتر خودرو هستند. وظیفه اصلی فیلتر هوای موتور حذف آلودگی و زباله از هوا است. دارندگان خودرو باید با توجه به شرایط رانندگی و وسایل نقلیه، نوع مناسب فیلتر هوا را انتخاب کنند. فیلتر هوا برای موتور انواع مختلفی دارد:

فیلتر هوای روغن: منیفولدهای ورودی دارای فیلترهای هوای روغن هستند، زیرا اجازه جریان هوای بیشتری را می دهند و 98 درصد هوا را تمیز می کنند. فیلترهای هوای روغن از پنبه ساخته شده اند و به راحتی تمیز می شوند.روغن موجود در فیلترها جریان آلاینده های ریز را محدود می کند و سوراخ های میکرونی بزرگ اجازه می دهد تا هوا به راحتی به داخل موتور جریان یابد. فیلترهای روغن بیشتر از فیلترهای هوای خشک کار می کنند. آنها قابل شستشو و استفاده مجدد هستند، بنابراین لازم نیست هر بار که فیلترتان کثیف شد فیلتر جدیدی بخرید، فقط آن را تمیز کنید.
فیلتر هوای خشک: بسیاری از خودروسازان شرکت های خود را دارند که فیلتر هوای خشک را تولید می کنند. فیلترهای هوای خشک از کاغذ یا فوم ساخته می شوند. آنها جریان هوای بیشتری را محدود می کنند، اما 99٪ هوای تازه را به موتور منتقل می کنند. این یکی از انواع فیلتر هوا در خودروها است که به طور کلی برای مسافت 10000 تا 15000 کیلومتر مناسب است. فیلترهای هوای خشک نیاز به نگهداری کمتری دارند. آنها بیشتر برای شرایط خشک و گرد و غبار مناسب هستند، بنابراین اگر برای یک تور آفرود در کویر می روید، این فیلترها بهترین انتخاب هستند، زیرا فیلترهای روغن نیاز به تمیز کردن منظم دارند. لطفا توجه داشته باشید که فیلترهای خشک قابل استفاده مجدد نیستند. علاوه بر این، آنها جریان هوا را محدود می کنند و به دلیل موادی که از آن ساخته شده اند قابل شستشو نیستند.تجمع کثیفی می تواند با کاهش جریان هوا به عملکرد موتور و مصرف سوخت آسیب برساند.
فیلترهای هوا از نظر شکل به دو دسته تقسیم می شوند که هر کدام با توجه به نوع خودرو مورد استفاده قرار می گیرند:

فیلتر هوای پانل: این نوع فیلتر هوا به شکل یک مستطیل صاف است. فیلترهای هوا دارای سطح وسیعی هستند که اجازه می دهد هوای بیشتری از آن عبور کند. اکثر فیلترهای هوای خشک این فرم را دارند، یعنی یک پنل.
فیلتر هوای مخروطی: شکل مخروطی به دلیل سطح بزرگتر اجازه عبور هوای بیشتری را می دهد. فیلترهای هوای روغن معمولاً از شکل مخروطی استفاده می کنند. شکل مخروطی جریان هوای یکنواخت را تضمین می کند. برای افزایش بیشتر سطح فیلتر، برخی از تولیدکنندگان از شکل فیلتر مخروطی معکوس برای افزایش جریان هوا استفاده می کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.