چسب پلی اورتان

۱۱ بازديد
چسب پلی اورتان  چیست؟
چسب پلی اورتان یک درزگیر یا چسب آب بند بسیار بادوام، با کارایی و کارایی بسیار بالا، عمر طولانی و مقاومت خوب با چسبندگی عالی است. این امر پس از اتصال بین نواحی هرمتیک پلی اورتان، اتصال قوی ایجاد می کند. چسب های پلی اورتان می توانند سخت و نسبتاً غیر قابل انعطاف باشند یا می توانند لاستیکی و انعطاف پذیر باقی بمانند.

این محصول اغلب برای پر کردن و آب بندی مفاصل استفاده می شود و برای محیط هایی که در معرض رطوبت هستند بسیار خوب عمل می کند. این چسب سریع خشک نمی شود و نمی توانید با آن کار کنید و دیر عمل نمی کند که باعث تاخیر در روند کار می شود.

چسب های پلی اورتان در کجا استفاده می شود:
1- چسب های پلی اورتان روی تمام مواد معمولی و طبیعی، متخلخل یا غیر متخلخل، چوب، فلزات، لاستیک، کامپوزیت های تقویت شده، چرم، کاشی و شیشه، اکثر پلاستیک ها، بتن و آجر کار می کنند و این لیست ادامه دارد!

این چسب ها روی پلی پروپیلن، پلی اتیلن و موادی مانند سیلیکون یا تفلون به خوبی کار نمی کنند و بهتر است در این موارد از چسب های پلی اورتان استفاده نشود.2- به دلیل انعطاف پذیری این چسب، برای کاربردهایی با پتانسیل ارتعاش بالا (مثلا: اتومبیل، کامیون، اتوبوس، هواپیما و ...) بسیار مناسب است.

3- چسب پلی اورتان گزینه بسیار مناسبی برای چسباندن آینه یا شیشه به دیوار است.

4- چسب پلی اورتان شیشه اتومبیل:
چسب پلی یورتان برای نصب شیشه خودرو مناسب است و بسیاری از کارخانه های بزرگ خودروسازی از این چسب استفاده می کنند و درزگیر بسیار مناسبی برای خودروها است، در هنگام خشک شدن بسیار انعطاف پذیر است و در برابر حل شدن در مواد شیمیایی اسیدی یا قلیایی مقاوم است. قوی و پایدار

5- این چسب قابل استفاده در پیاده رو، ایوان یا بالکن، آسفالت، کارخانه ها، سازه های شهری، باند فرودگاه و ... می باشد.

6- این چسب به دلیل مقاوم بودن در برابر اشعه ماوراء بنفش یا نور خورشید برای فضاهای بیرونی بسیار مناسب است.

7- این چسب در ساخت و سازهای ساختمانی به عنوان مثال چهارچوب در و پنجره، کف سازی و ... نیز کاربرد فراوانی دارد.



کاربردهای چسب پلی اورتان
ویژگی های چسب پلی اورتان:
انعطاف پذیری عالی در گرما و سرمای شدید
این به دلیل ضریب چسبندگی قوی چسب است که هنگام قرار گرفتن در معرض رطوبت به عنوان یک کف عمل می کند.تا کاملا خشک و سفت شود. این نشان می دهد که مقدار کمی رطوبت سطحی برای چسبندگی مورد نیاز است.
چسب پلی اورتان ضد آب و ضد رطوبت است، اما غوطه وری کامل مداوم در آب توصیه نمی شود مگر اینکه از رنگ یا محصولات محافظ ضد آب و ضد آب با هم استفاده شود.
چسب پلی اورتان را می توان رنگ آمیزی یا سمباده زد، این چسب بسیار انعطاف پذیر و غیر شکننده است.
چسب پلی اورتان می تواند در دماهای مختلف کار کند و اثربخشی خود را حفظ کند.

5 ویژگی اصلی چسب پلی اورتان
به دلایل مختلف از چسب پرو یا پلی اورتان استفاده می شود که در زیر برخی از ویژگی های منحصر به فرد آنها را شرح می دهیم:

✔️مقاومت در برابر رطوبت بالا: این چسب در برابر رطوبت مقاوم است بنابراین می توان از آن در مناطق مرطوب استفاده کرد. در واقع به دلیل ویژگی های خوبی که دارد در بسیاری از کارها استفاده می شود. اما بسیاری از استیکرهای دیگر این ویژگی را ندارند.

✔️ چسبندگی به مواد مختلف: این چسب به راحتی به تمامی مواد و مواد می چسبد و در واقع با سطوح متخلخل و غیر متخلخل سازگار است.برای چسباندن مواد مختلف از فلز، شیشه، سنگ و ... استفاده می شود.

✔️ زمان چسبندگی: در واقع کاربر چسبنده می تواند عملیات را کامل کند. یعنی نه سرعت آن زیاد است که کار تمام نشود و نه آنقدر کند که روند کار را به تاخیر بیندازد.

✔️ ماندگاری: این چسب حداقل 10 سال ماندگاری دارد، یعنی تا 10 سال می تواند در برابر تغییر رنگ، ترک خوردن، تغییر حجم و ... مقاومت کند و پایداری خوبی را حفظ کند. این چسب ها کیفیت عالی دارند.

✔️ رنگ پذیری: یکی دیگر از ویژگی های خوب چسب های پرو این است که رنگ به خوبی به آن می چسبد زیرا با پایه مواد اولیه و پایه پلی استری از رنگ پذیری بهره می برد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.