چسب حرارتی و تفنگی

۱۱ بازديد
چسب حرارتی و تفنگی
انواع و مدل های زیادی از چسب ها برای چسباندن سطوح وجود دارد که یکی از محبوب ترین و محبوب ترین چسب ها، تفنگ چسب حرارتی است. این تفنگ چسب با وسیله‌ای کار می‌کند که با اتصال دو شاخه، ژورنال‌های پلاستیکی را گرم و ذوب می‌کند که می‌توان از آنها برای چسباندن سطوح نرم در حین ذوب شدن ژورنال‌ها استفاده کرد. با چسب حرارتی تفنگ کانیم قابل مقایسه نیست. چسب های میتراپول و چسب های سیلیکونی چون قدرت چسبندگی چسب حرارتی کمتر از این چسب ها است و در سطوح نرم بیشتر از سطوح سخت کاربرد دارد. توجه به این نکته ضروری است که تفنگ چسب حرارتی به همان سرعتی که ذوب می شود سفت می شود و خشک می شود، بنابراین باید هنگام استفاده از آن به سرعت عمل کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.


اجزای چسب حرارتی و تفنگی
این چسب ها از ماده ای به نام گلوله ساخته شده اند.این گرانول های پلاستیکی با مواد دیگر ترکیب می شوند و یک میله پلاستیکی سخت را تشکیل می دهند که دستگاه برای اعمال این مجلات یا چسب ها استفاده می کند.چسب حرارتی تفنگی به دلیل مقاوم بودن در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار بادوام و ضدآب است به همین دلیل در فضاهای بیرونی و عایق کاری استفاده می شود. چسب حرارتی تفنگی محکم و ماندگاری بالایی دارد که دیرتر پوسیده می شوند همچنین اگر می خواهید در جاهایی که برق نیست از چسب حرارتی استفاده کنید مدل شارژی آن نیز ساخته شده است.

استفاده از تفنگ چسب حرارتی
استفاده از چسب حرارتی بسیار عالی است زیرا در زمان کوتاهی خشک می شود از این نوع چسب می توان برای چسباندن موارد زیر به عنوان مثال استفاده کرد:

قطعات پلاستیکی را چسب بزنید

کاردستی

چسباندن انواع کاغذ و مقوا

عایق و آب بندی

تزئینات و آثار هنری مختلف ایجاد کنید

مواد چسبانده شده با تفنگ چسب حرارتی:

کاغذ و مقوا

چوب

پلاستیک

انواع فلزات

پارچه



نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که تفنگ های چسب حرارتی انواع مختلفی دارند و در قطرهای بزرگ و کوچک تولید می شوند، مثلاً اگر می خواهید از مقدار زیادی چسب حرارتی استفاده کنید، قطر بزرگ را انتخاب کنید و بالعکس. اگر می خواهید مقدار زیادی چسب حرارتی استفاده کنید، مقدار کمی از این چسب استفاده کنید، قطر کوچک آن باید استفاده شود.نکته دیگر اینکه هنگام خرید تفنگ چسب حرارتی بهتر است از قلاب استفاده شود تا هنگام کار با آن روی سطوحی مانند موکت و موکت نیفتد.

نحوه عملکرد دستگاه چسب حرارتی
برای استفاده از چسب های حرارتی که از اتیلن وینیل استات ساخته شده اند و نوعی پلاستیک هستند، نیاز به یک دستگاه چسب حرارتی داریم که شبیه تفنگ طراحی شده است، به همین دلیل است که چسب حرارتی را گاهی تفنگ چسب می نامند. گفتن

چسب های حرارتی به صورت استوانه یا کره با قطرهای مختلف از 7 تا 12 میلی متر تولید می شوند و در موقعیت دستگاه چسب حرارتی قرار می گیرند که برای چسب ها طراحی شده و به آن نازل می گویند که معمولاً هر کدام یک نازل بر روی دستگاه چسب حرارتی. با توجه به سایزها و قطرهای مختلف نازل ها باید چسب مناسب خریداری کنید، انتخاب بستگی به کاری دارد که می خواهید انجام دهید و قیمت چسب حرارتی برای قطرهای مختلف متفاوت است و هر چه سایز بزرگتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود. چسب گرم. .

دستگاه چسب حرارتی با برق کار می کند و پس از روشن شدن آن باید کمی صبر کنید تا دستگاه گرم شود و چسب ذوب شود سپس می توانید از ماشه دستگاه چسب حرارتی استفاده کنید. می توانید آن را فشار دهید و از چسب ذوب شده استفاده کنید، مراقب باشید هنگام استفاده از چسب دستتان نسوزد و چسب حرارتی سریع خنک می شود و می چسبد بنابراین باید سریع از آن استفاده کنید.بشر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.