تولید فروسیلیس

۱۲ بازديد
تولید فروسیلیس یکی از فرآیندهای مهم صنعتی است. فروسیلیس یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین آلیاژهای آهن است. این فروآلیاژ از ترکیب آهن و سیلیکون به نسبت های مشخص تولید می شود. البته استانداردهای مشخص و قوانین دقیقی برای تولید فروسیلیس وجود دارد که باید رعایت شود. برای به دست آوردن فروسیلیس با کیفیت بالا، لازم است اکسید سیلیکون (کوارتز) و اکسید آهن را همراه با یک احیاکننده در یک کوره ذوب کنید. جالب است که در فرآیند تولید فرو سیلیس تقریباً هیچ گونه ضایعات و سرباره ایجاد نمی شود و از تمام مواد در تولید محصول استفاده می شود. در تولید فروسیلیس معمولا ناخالصی هایی مانند آلومینیوم با درصدهای مختلف وجود دارد

سیلیکون یک عنصر نیمه فلزی به شکل سخت و شکننده، به رنگ خاکستری و آبی است. این عنصر در رتبه هشتم جهان قرار دارد، اما در طبیعت نادر است. جالب است بدانید که نزدیک به 90 درصد پوسته زمین از سیلیکات ها تشکیل شده است، بنابراین سیلیکون بعد از اکسیژن رایج ترین عنصر در پوسته زمین است. سیلیکات مصارف صنعتی گوناگونی دارد، از جمله پوشش های مکانیکی، مواد منفجره، روان کننده های با دمای بالا، صنایع الکترونیک و صنایع متالورژی.یکی از محصولات ساخته شده از آن که در این مطلب به معرفی آن می پردازیم، فروسیلیس است. فروسیلیس فروآلیاژی است که هسته آن آهن و سیلیکون است. معمولاً بسته به نیاز و کاربرد 15 تا 90 درصد (درصد وزن) سیلیکون دارد.

شکل ظاهری آن فلزی و سطح مقطع آن نقره ای و گاهی خاکستری است. پودر فرو سیلیکات کروی شکل است. این ماده به طور کلی خطرناک نیست، اما خطر استنشاق وجود دارد. نگهداری این مواد نیاز به شرایط خاصی دارد و نیاز به تهویه مناسب دارد چرا که گاهی اوقات در شرایط خاص باعث انفجار گرد و غبار می شود.


خواص شیمیایی فروسیلیکات چیست؟
فروسیلیس دارای نقطه ذوب 1290-1390 و نقطه جوش 2355 است. این ماده با آب واکنش داده و هیدروژن آزاد می کند. همچنین توانایی مغناطیسی بالا و مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارد. همانطور که اشاره کردیم، سیلیس در مقادیر متغیر در تولید فرو سیلیس استفاده می شود. اما عمدتاً در خلوص 75 درصد استفاده می شود و عناصر باقی مانده در ترکیب آن آهن و مقادیر کمی کلسیم، آلومینیوم، گوگرد و غیره است....... هست.
روش تولید فروسیلیس چیست؟
تولید فروسیلیس کار ساده ای نیست و نیازمند تجهیزات مدرن و باکیفیت و همچنین تحصیلات عالی است. پس از همگن شدن مواد اولیه با دانه بندی نسبی از طریق لوله های شارژ به طور پیوسته به کوره شارژ می شود.فلز پس از مدت معینی از 2 تا 4 ساعت بسته به توان مصرفی و جریان الکتریکی کوره تولید می شود. دریچه هایی از فر که به سمت تابه هدایت می شوند و به روش بعدی ریختن منتقل می شوند. کوره های قوس الکتریکی برای تولید فروآلیاژها از نظر الکتریکی تقریباً مشابه کوره های ذوب فولاد هستند، اما از نظر ابعاد و شکل کوره تفاوت های زیادی با این نوع کوره ها دارند. به طور خلاصه فروسیلیس از ترکیب آهن و سیلیکون با حرارت دادن، احیا و ذوب در کوره های قوس الکتریکی تولید می شود.
فوروسیلیس چه فوایدی دارد؟
می توان گفت که بیشتر درخواست های این ماده مربوط به آسیاب های فولادی است، زیرا در تولید فولاد فروسیلیکون و همچنین در ریخته گری به عنوان یک حذف کننده اکسیژن عمل می کند و فولاد را محکم تر و سخت تر می کند و خاصیت شکل پذیری و مغناطیس آن را افزایش می دهد. .فروسیلیس به دلیل خواص گرافیتی بالایی که دارد به عنوان هسته در تولید چدن نیز استفاده می شود. از این ماده برای جداسازی و کاهش مواد سنگین استفاده می شود. فروسیلیس کاربرد خاص خود را برای فرآیند پدیگان در تولید منیزیم دارد. سیلیکون برای تولید نیمه هادی های سیلیکونی خالص در صنعت برق و مس سیلیکون در صنایع شیمیایی استفاده می شود. آمیژان فروسیلیکومنگنز و فروسیلیکو منیزیم تولید می کند.
در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، با متخصصان و فروشندگان معتبر شمش خورشید پارس مشورت کنید. آنها می‌توانند شما را در انتخاب درست راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را ارائه دهند. با رعایت این نکات و انجام تحقیقات لازم، می‌توانید جک دیفرانسیل مناسبی را انتخاب کنید و از عملکرد بهتری برخوردار شوید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.