صفر تا صد فروسیلیس

۷ بازديد
فروسیلیس
سیلیسیم بعد از اکسیژن فراوان ترین عنصر در پوسته زمین است و معمولاً به شکل کوارتز در طبیعت یافت می شود. امروزه از سیلیکون در صنایع مختلف استفاده می شود، اما یکی از آلیاژهای آن که بسیار مورد استفاده قرار گرفته «فروسیلیس» است.

فروسیلیس مخلوطی از آهن و سیلیکون است که با حرارت دادن، احیا و ذوب سنگ آهن و سیلیس (کوارتز) از طریق کربن، عمدتاً در قوس الکتریکی تولید می‌شود. ترکیب آن عمدتاً از 10 تا 90 درصد سیلیکون و بقیه آهن است. در عین حال عناصر ناخالصی مانند منگنز، فسفر، گوگرد و آلومینیوم می توانند در فرو سیلیس به مقدار کمتر از 0.5 درصد وجود داشته باشند. کربن به عنوان یک ناخالصی (ناخواسته) و حتی به عنوان عنصر سوم در همه انواع فروسیلیس وجود دارد.


فروسیلیس چگونه تولید می شود؟
فروسیلیس مخلوطی از آهن و سیلیکون است که با حرارت دادن، احیا و ذوب سنگ آهن و سیلیس (کوارتز) از طریق کربن، عمدتاً در قوس الکتریکی تولید می‌شود. ترکیب آن عمدتاً از 10 تا 90 درصد سیلیکون و بقیه آهن است. در عین حال عناصر ناخالصی مانند منگنز، فسفر، گوگرد و آلومینیوم می توانند در فرو سیلیس به مقدار کمتر از 0.5 درصد وجود داشته باشند.کربن به عنوان یک ناخالصی (ناخواسته) و حتی به عنوان عنصر سوم در همه انواع فروسیلیس وجود دارد.

فروسیلیس چگونه تولید می شود؟
اساس تولید فروسیلیس واکنش های کربوترمال است. و بر اساس واکنش های احیا کننده مواد از جمله؛. سیلیس (سنگ کوارتز) و اکسید آهن و با ترکیب نیروی الکتریکی با مواد احیا کننده از جمله؛ کربن در دمای مناسب احیا می شود و "Frosilis" تولید می شود.


در این فرآیند، مواد خام مانند سنگ سیلیس دانه بندی شده و پوسته اکسید به همراه مواد احیا کننده مانند زغال سنگ، کک و زغال چوب از طریق ذخیره های روزانه از طریق سیستم انتقال مواد وارد کوره ذوب می شوند. این شارژ توسط الکترودهایی با جریان تا 120 کیلو آمپر و دمای 2500 درجه سانتیگراد و طی فرآیند الکترو متالورژی احیا و ذوب می شود.


عملیات فروسیلیس و ذوب
عملیات ذوب در شرکت (صنایع آلیاژی اشتهارد) به طور متوسط ​​هر دو ساعت یکبار انجام می شود و فروسیلیس تولیدی پس از وکیوم در بسترهای مخصوص یخ زده و پس از سرد شدن توسط سنگریزه های ریز و با انواع دانه بندی به صورت عمده و یا به صورت عمده به فروش می رسد. کیسه ها .کاربران Ferosilis چه کسانی هستند؟
بزرگترین مصرف کنندگان فروسیلیس در کشور شرکت های فولادی هستند که در مجموع سالانه حدود 38 هزار تن فروسیلیس مصرف می کنند. پی ها (مانند شرکت ریخته گری پولادیر) نیز از مشتریان این تجهیزات هستند که با استفاده از کارگران فولاد، ظرفیت کل کشور به 50 هزار تن می رسد.

فروسیلیس و توسعه ارزشمند
نیاز صنعتی کشور به فروآلیاژها از جمله فروسیلیس قبل از ایجاد صنعت داخلی به طور کامل از طریق واردات تامین می شد. اما امروزه با احداث کارخانجات فروآلیاژ و گسترش صنایع فروآلیاژی در کشور، ضمن تامین بخشی از نیاز داخلی فروسیلیس، امکان صادرات فروآلیاژ نیز وجود دارد.
اهمیت فروسیلیس در صنعت
فروسیلیس یکی از افزودنی های مورد استفاده در بسیاری از صنایع به ویژه صنایع فولاد است و از این نظر اهمیت زیادی دارد. نحوه استفاده از این ماده در صنعت به نسبت آهن و سیلیکون موجود در آن و ناخالصی های فرهنگی بستگی دارد.


• فروسیلیس دارای مراکز فلزی به عنوان یک عنصر آلیاژی، جوانه زن و اکسیژن زدا است
• و سیلیکون تقریبا خالص را می توان در صنایع الکترونیک مانند نیمه هادی و تعمیر استفاده کرد.علاوه بر این، از مشتقات ترکیبی سیلیکون در تولید رزین های سیلیسی، لعاب، لاستیک و غیره استفاده می شود.

چرا به فروسیلیس نیاز داریم؟
نیاز اصلی و اساسی ما به فروسیلیس در صنایع ریخته گری و فولادسازی به شرح زیر است:
1- دی اکسید کننده: فروسیلیس به عنوان یک اکسید زدا در صنایع متالورژی کاربرد فراوانی دارد.


2- هسته ساز: به دلیل سیلیکون بالای گرافیت، از فروسیلیس به عنوان هسته ساز در تولید چدن های خاکستری استفاده می شود.


3- عنصر آلیاژی: سیلیکون یکی از عناصر آلیاژی اصلی است که در فلزات و مواد غیرآهنی یافت می شود.


4- تولید فلز نسوز


5- احیای عامل در تولید سایر فروآلیاژها:

هنگامی که فروسیلیس در ریخته گری فولاد استفاده می شود، استحکام، سختی، کشش و استحکام مغناطیسی آن افزایش می یابد. با افزودن فروسیلیس به مذاب نیز می توان از تشکیل کاربیدهای ناخواسته جلوگیری کرد.


6- شرکت های شیمیایی
بنابراین در حال حاضر کاربرد اصلی فروسیلیس در ایران برای اکسید زدایی، آهن در کانی های آهن و هسته زایی در ریخته گری های آهن خاکستری به عنوان عنصر آلیاژی در فلزات آلیاژی است.باردهی و جوانه زنی
سیلیکون یک عنصر بسیار گرافیتیزه کننده است. بنابراین تشکیل گرافیت در بسیاری از چدن ها به وجود سیلیکون به عنوان ماده آلیاژی و نمودارهای خوب، به آغشته شدن سیلیسیم (به شکل فروسیلیس) در مراحل نهایی ذوب و قبل از بارگذاری بستگی دارد.



توانایی جوانه زنی مواد معدنی به میزان مواد معدنی موجود در ترکیب یا سرگرمی بستگی دارد. از طرفی در صورت استفاده از سیلیکون خالص برای این منظور امکان حل نشدن کامل آن وجود دارد و به همین دلیل در اکثر موارد از مخلوط آهن و سیلیسیم با نسبت کل 70 تا 90 درصد سیلیکون استفاده می شود. . گزارش شده است که استفاده از سیلیکون به عنوان عنصر هسته ای در تمام چدن های گرافیتی حدود 0.6 تا 1 درصد است و اگر این نسبت حدود 75 درصد فروسیلیس باشد، حدود 1 تا 1.5 درصد است، به عبارت دیگر، مقدار . مواد هسته زا حدود 10 تا 15 کیلو فروسیلیس برای تولید توده ای از هر چدن گرافیت مورد نیاز است.


علاوه بر آن، سیلیکون نیز به عنوان یک عامل هسته ای به شکل سیلیکون کلسید 2SiCa استفاده می شود که وجود کلسیم در آن عاملی برای حذف گوگرد و بهبود حذف اکسیژن است.فروسیلیس را به خاطر بسپار...
تولید فروسیلیس فرآیندی پیشرفته و پیچیده بر اساس پارامترهای زیادی است و این پارامترها مانند حلقه‌هایی در یک زنجیره هستند که برای تولید محصول مورد نظر به هم متصل می‌شوند. مهمترین پارامترهای فروسیلیس عبارتند از:
1 تجهیزات تولیدی، پشتیبانی و آزمایشگاهی مناسب
2) مواد اولیه شارژ بالا (کیفیت بالا، خاکستر کم، واکنش پذیری خوب و مقاومت مکانیکی بالا)
3) کنترل کیفیت مواد اولیه و قیمت و محصولات تولیدی
4) افراد آگاه و ماهر
5) کنترل صحیح قوس الکتریکی در فرآیند تولید فروسیلیس
هر یک از پارامترهای فوق تأثیر خاص خود را بر فرآیند تولید فرو سیلیس می گذارد و هر یک می تواند منشا یکی از مشکلات کمی یا کیفی تولید باشد. .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.