لوله لنس

۱۱ بازديد
همانطور که می دانید لوله فولادی یکی از اجزای مهم در تولید کارهای ساختمانی بزرگ و کوچک است که انواع مختلفی دارد و هر نوع لوله بسته به دم لوله برای حمل مواد مختلفی مانند مایعات گازی استفاده می شود. لوله . مجموعه و هدف شما از پروژه یکی از پرکاربردترین انواع لوله ها لوله است. قبل از طراحی، طراحان باید با لوله های مختلف و مواد مختلف آنها آشنا شوند و با توجه به کاربرد پروژه بهترین نوع را انتخاب کنند.

لوله لنس چیست؟
لوله لنس یک لوله فلزی است و مهمترین کاربرد آن برای انتقال گاز و انواع فلزات مذاب می باشد. بسیاری از گازها به ویژه آرگون، اکسیژن و نیتروژن را می توان از لوله عدسی به محل مورد نظر منتقل یا تزریق کرد. از سوی دیگر، لنس برای تمیز کردن و شستشوی مخازن بزرگ، بطری های تولیدی، نازل ها و سیستم های درب کشویی نیز استفاده می شود. نوع خاصی از لوله لانست که به سادگی به عنوان لوله لانست شناخته می شود، یک لوله لانست اکسیژن است. فولاد مورد استفاده در ساخت بشکه خودرو دارای ترکیباتی مانند 10 درصد کربن، 3 درصد گوگرد و 1.4 درصد فسفر است. دلیل این نوع ترکیب، جلوگیری از آسیب به مواد مذاب عبوری از لوله عدسی است.همچنین این نوع ترکیب باعث استحکام و سختی ورق فولادی برای ساخت لوله می شود.

قیمت لوله لنس
لوله های خودرو بسته به نوع کاربرد در اندازه ها و شکل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین قیمت آنها بسته به سایز و نوع کاربری کاملا متفاوت است. از طرف دیگر، هر چه لوله لنز لایه های بیشتری داشته باشد، قیمت بالاتری دارد. به عنوان مثال لوله لنز Calrise که دارای 5 لایه و حاوی ترکیبات ویژه است، قیمت بسیار بالاتری نسبت به لنزهای تک لایه معمولی دارد. بنابراین، هزینه کل لوله لنز مورد استفاده در هر پروژه بسته به کاربرد آن متفاوت است.

تولید لوله لنس
این لوله ها در اندازه های مختلف طراحی و تولید می شوند و علاوه بر تزریق اکسیژن به مواد، می توان کربن، دولومیت یا سایر مواد افزودنی را نیز به قوس الکتریکی تزریق کرد. لوله های لنس در کارخانه های فولادسازی کاربرد فراوانی دارند که انواع مختلفی دارند. اما مهم ترین فرد در تولید فلز لنس کالیس است. این لوله ها دارای 5 لایه می باشد که شامل لایه اول فولادی، دو لایه Calrise و 2 لایه پوشش مخصوص از مواد رها کننده می باشد تا از استحکام کافی برای نزدیک شدن به کوره برخوردار باشد.انواع تیوب خودرو در بازار موجود است
لوله های کشتی بسته به نوع ماده و حداکثر دبی آب عبوری در اندازه های مختلف ساخته می شوند. همچنین با توجه به کاربرد آنها مانند تمیز کردن کانال نازل، کانال خارجی، کانال داخلی و برشکاری و یا برای دمیدن اکسیژن در مواد مذاب در اندازه های مختلف موجود می باشند. دو نوع از مهم ترین و کاربردی ترین لوله های خودرو وجود دارد:

لوله لنسی شکل بدون نخ و کلاهک به قطر 6 میلی متر
بشکه لنس 13 میلی متری O.D دو رزوه تک سوراخ
یک لوله لنس اکسیژن حمل کنید
برای جداسازی ناخالصی های مواد مذاب به ویژه کربن، باید مقدار مشخصی اکسیژن به روش خاصی به آن تزریق شود. این امر جداسازی مواد مذاب را هنگام ورود به سرباره آسان تر می کند. معمولا برای این کار از لوله تنفسی استفاده می کنند.
تفاوت بین لنزهای لوله ای Kalrise و لنزهای معمولی
تفاوت اصلی لوله لنز Calris با لوله لنز معمولی در تعداد و نوع لایه های آنها است. با این حال، محیط کار کارخانه های فولاد شرایط سختی است که در آن دمای نزدیک کوره بسیار بالا است، بنابراین باید از تجهیزاتی استفاده کرد که بتواند این شرایط را تحمل کند.دوام لایه های لوله لنز رنگی 3 تا 10 برابر بیشتر از لوله های لنز معمولی است. ماده اصلی Calris مواد سرامیکی CCCP است که از فولاد ضد زنگ در سطح بیرونی ساخته شده است. لایه بیرونی این پارچه های بافته شده در برابر اثرات دمایی سرباره بسیار مقاوم بوده و برای صنعت فولاد مناسب است.

یکی دیگر از مشخصات لوله لنس است
مقاومت بالا:
همانطور که گفتیم به دلیل وجود 4 لایه اضافی در تیوب لنز Kalrise، این تیوب در برابر دمای بالا بسیار مقاوم است و علاوه بر آن ترکیبات آن آنتی اکسیدان می باشد. در نتیجه عمر مفید آن طولانی و هزینه آن قابل قبول است.

تصویر با کیفیت بالا:
با توجه به حساسیت شرایطی که تیوب های لنس کالیس در آنها ساخته خواهد شد، باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند و بنابراین تیوب ها از نظر کیفیت در هر مرحله به شدت کنترل می شوند.

کاهش هزینه های انرژی برای مواد مذاب:
اغلب ذوب مواد در کارخانجات فولاد نیاز به انرژی زیادی دارد که باعث افزایش هزینه های تولید می شود، خوشبختانه استفاده بی نقص از Lance Calrise به دلیل قابلیت دمیدن اکسیژن و کربن، با مقاومت بالا و دیواره های آتش، هزینه های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در حد معقول، توجه را کاهش می دهد.در واقع عمر لوله های لنس برای تولید 6 تا 7 برابر بیشتر از روش های دیگر است.

کاربرد اصلی لوله های لنس Calrise دماهای بالا است
انتقال کربن و سایر پودرها به کوره های برقی و کوره های صنایع مس و فولاد
تزریق آرگون به بطری هایی با مواد مذاب
تزریق آرگون یا اکسیژن به AOD
گاز زدایی آلومینیوم مذاب با تزریق ماده ای به نام فلکس که به ذوب شدن مواد کمک می کند.
باز کردن نازل های واقع در مخزن یا ظرف.
باز کردن موانع احتمالی بر سر راه مواد مذاب در کوره بلند
باز کردن مانع احتمالی روش سرباره به شکافی از انواع بطری ها و مبدل ها تبدیل می شود.
با افزایش دمای مورد نیاز، به انجام بهتر فرآیندهای DH، RH و KR کمک می کند
مزایای لوله های دمنده اکسیژن در صنعت فولاد
همانطور که مشاهده می کنید لوله های گاز اکسیژن بیشتر در صنایع مس و فولاد کاربرد دارند. در واقع استفاده از این لوله ها در صنعت فولاد مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد یک واکنش گرمازا قوی و افزایش حرارت در کوره تا زمانی که بتوان سرباره را جدا کرد.
کیفیت فولاد تولید شده را بهبود می بخشد
افزایش سریع دما تا حد مطلوب
پر کردن آسان کوره با مواد اولیه
برای افزایش سرعت کار، قدرت خروجی چراغ ها را افزایش دهید
حذف ترکیبات نیتروژن و هیدروژن یا ترکیبات غیرفلزی توسط اکسیداسیون
قابلیت بازیابی کروم از ضایعات فلزی
نتیجه
خط لوله نوع خاصی از لوله برای انتقال سیالات به ویژه سیالات گازی در شرایط خاص است که بسته به هدف در اشکال و اندازه های مختلف ساخته می شود و نسبت به موارد مشابه دارای مزایای بی شماری می باشد.مهمترین کاربرد این لوله ها حمل اکسیژن و سایر مواد و شستشوی نازل ها می باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.