جک هیدرولیک دیفرانسیل

۱۲ بازديد
انواع جک هیدرولیک دیفرانسیل
قبل از بررسی جک هیدرولیک پرکاربرد باید بدانیم که این دستگاه به سه نوع یک طرفه، یک طرفه و دو طرفه تقسیم می شود. امروزه از جک های یک طرفه کمتر استفاده می شود. این جک ها قدرت کمی در افزایش توان خروجی دارند. جک های یک طرفه و یک طرفه از وزن و جاذبه استفاده می کنند تا جک را به حالت عادی خود برگردانند. جک های هیدرولیک دو طرفه دارای 2 سوراخ برای ورودی و خروجی روغن هستند. بنابراین جک پیوسته حرکت می کند و سرعت بیشتری نسبت به جک های یک طرفه دارد.
جک هیدرولیک یکی از چهار جزء اصلی یک سیستم هیدرولیک است و سیستم هیدرولیک فناوری است که برای انتقال مایع، روغن هیدرولیک، از موتور به موتور استفاده می شود.
پرکاربردترین جک هیدرولیک کدام است؟
برای معرفی بهترین جک هیدرولیک یا پرکاربردترین آنها باید به نکات زیادی توجه کرد. امروزه از این جک ها در صنایع مختلف استفاده می شود. انواع مختلفی از این دستگاه تولید می شود که هر کدام دارای قابلیت ها، مزایا و معایب خاصی هستند.



جک های تلسکوپی
جک های تلسکوپی از نظر بسیاری پرمصرف ترین جک های هیدرولیک هستند.این جک ها در دو نسخه یک طرفه و دو طرفه موجود هستند. آسانسورها، کامیون های حمل زباله و دیگران از جک های تلسکوپی برای افزایش استحکام اجزای خود استفاده می کنند. اگرچه این مدل از جک ها مزایای زیادی دارد، اما از معایب جک های تلسکوپی می توان به هزینه بالا، طول عمر کوتاه و نیاز به فضای زیاد اشاره کرد.

به طور معمول، طول سیلندر جک هیدرولیک در موقعیت فرو ریخته تقریباً 25-50٪ کمتر از طول اصلی است. این جک ها در انواع دو، سه، چهار یا پنج مرحله ای برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند. جک های هیدرولیک پیستونی دارای قطر پیستون در حدود 18 سانتی متر بوده و در حین کار دمای آنها تا 90 درجه سانتیگراد افزایش می یابد. همچنین این قطعات می توانند در دمای 30- درجه به کار خود ادامه دهند. حداکثر سرعت جک های تلسکوپی حدود 2.5 متر در ثانیه است که 5 برابر سریعتر از جک های قدیمی و پیستونی است.

جک های دیفرانسیل
نوع دیگری از جک های هیدرولیک دیفرانسیل که کاربرد فراوانی دارد  نام دارد. این جک ها سیلندرهای هیدرولیک دوتایی هستند که با فشار دادن و کشیدن کار می کنند. این جک ها در مهندسی مکانیک، هیدرولیک فولادی و ماشین آلات متحرک کاربرد دارند.ابعاد جک های دیفرانسیل کوچکتر از نوع تلسکوپی است، اما قطر پیستون این جک ها حدود 18 سانتی متر است و می توانند در محدوده دمایی 25- تا 80 درجه کار کنند. حداکثر فشار کاری این قطعات تقریباً 600 بار است. از نظر سرعت جک های دیفرانسیل چیزی دست کمی از جک های تلسکوپی ندارند و با سرعت 2.5 متر بر ثانیه به جلو و عقب می روند.

اسلات های همزمان
بهترین جک هیدرولیک برای کمپرسی ها و نیروگاه ها جک سنکرون است. این نوع به عنوان یکی از جک های دو طرفه، سرعت چرخش یکسانی نسبت به جک های دیفرانسیل دارد، اما نیروی متراکم تری تولید می کند و در نتیجه قابلیت های بیشتری دارد. از نظر مشخصات فنی، سوکت های سنکرون بسیار شبیه به نوع دیفرانسیل هستند.

جک های پیستونی
جک های هیدرولیک پیستونی را می توان ساده ترین نوع جک هیدرولیک نامید. این جک ها تنها نیروی تک عمل و فشار را افزایش و گسترش می دهند. آسانسور آکاردئونی، پرس هیدرولیک، آسانسور ساده و غیره. این جک ها سرعتی در حدود 0.5 متر بر ثانیه دارند و می توانند تا 250 برابر فشار را تحمل کنند.قطر جک های پیستونی معمولاً از 10 سانتی متر تجاوز نمی کند.

نتیجه
انواع مختلفی از جک های هیدرولیک وجود دارد. در حال حاضر می توان نوع تلسکوپی را به عنوان پرکاربردترین جک هیدرولیک معرفی کرد. با این حال، صنعت جک های هیدرولیک به طور مداوم در حال پیشرفت است و در سال های آینده ممکن است شاهد عرضه جک های پرکاربرد و قدرتمندتر باشیم.

علاوه بر نوع تلسکوپی، جک های دیفرانسیل، سنکرون و پیستونی از دیگر جک های هیدرولیک پرکاربرد در صنایع و مراکز مختلف هستند. سرعت انقباض، مقدار نیروی تولیدی، ابعاد، هزینه و دوام از مهم ترین عوامل در تعیین بهترین جک هیدرولیک هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.