شتاب‌ دهنده TMTD

۱۲ بازديد
TMTD
TMTD که به عنوان TT نیز شناخته می شود، می تواند به عنوان یک شتاب دهنده منفرد و خاص برای لاستیک های طبیعی، مصنوعی و لاتکس یا به عنوان یک شتاب دهنده ثانویه (که یک شتاب دهنده با ارزش برای EPDM است) یا به عنوان یک اهدا کننده گوگرد استفاده شود. در مواد الاستومری فرآوری شده با گوگرد، از این محصول می توان به عنوان بازدارنده در جوشکاری لاستیک پلی کلروپرن با ETU نیز استفاده کرد.

TMTD همراه با سایر شتاب دهنده ها برای جوش مداوم لاستیک استفاده می شود و این محصول از نظر ظاهری پودری، پودر روغنی، پودر دانه ای، سفید یا خاکستری روشن می باشد. بی بو است اما برای مجاری تنفسی و پوست تحریک کننده است، چگالی آن 29/1 است، در بنزن، کلروفرم، استون و تا حدی در دی اتیل، الکل، اتر محلول است و در آب و بنزین نامحلول است. ، همچنین در تماس با آب گرم به دی متیل آمونیوم و CS2 تبدیل می شود. این محصول به عنوان یک باکتری کش و آفت کش نیز استفاده می شود. TMTD در بسته بندی های 25 کیلوگرمی در بازار قابل عرضه می باشد.محصول باید در جای خشک و خنک و دارای تهویه نگهداری شود و از تابش مستقیم نور خورشید محافظت شود و ماندگاری این محصول 2 سال می باشد.

مشخصات فنی
نام شیمیایی: تترمتیل تیورام دی سولفید

فرمول مولکولی: C6H12N2S4

وزن مولکولی: 240.41

نقطه جوش اولیه: 142 درجه سانتیگراد

حداکثر باقیمانده در الک 150 میکرومتری: 0.10%

حداکثر باقیمانده در الک 63 میکرومتری: 0.50%

محتوای چربی: 1-2٪

با استفاده از TMTD
این محصول عمدتاً برای ساخت لاستیک، لوله، کفش، تجهیزات پزشکی، کابل و محصولات صنعتی استفاده می شود.

خواص TMTD

TMTD به طور کلی بی بو است، بنابراین با استنشاق نمی توان آن را تشخیص داد.بنزن به طور کامل در آب محلول نیست، زیرا یک ترکیب دوقطبی نیست و توانایی شکستن پیوندهای هیدروژنی را ندارد. گاهی اوقات ممکن است مشکل ساز باشد. از آنجایی که این محصول غیر قطبی است، به خوبی در کلروفرم و استون حل می شود. قرار گرفتن بیش از حد در معرض TMTD می تواند باعث مشکلات تنفسی شود. اقدامات احتیاطی لازم را برای استفاده جدی از آن برای جلوگیری از آسیب به زندگی انجام دهید.


شکل ظاهری این ترکیب بی رنگ است و علاوه بر روش های مختلف سنتز آن، جالب است که جلبک ها در شکل گیری آن ها نقش داشته اند.شتاب دهنده دی سولفید تترمتیل تیورام به صورت گرانول سفید موجود است. به طور کلی، حاوی 80٪ دی سولفید تترا آمیلتیوم در محلول الاستومری 20٪ (EPDM) به عنوان یک شتاب دهنده پروتئین اسیدهای آمینه است. شتاب دهنده های این نوع را می توان به تنهایی یا در ترکیب با دیگر شتاب دهنده ها استفاده کرد. ترکیب آن با سایر محصولات مقاومت آن را در برابر سقوط بسیار افزایش می دهد. به همین دلیل از ترکیبات حاوی TMTD اغلب به عنوان شتاب دهنده استفاده می شود.

با استفاده از TMTD

مزایای مختلف TMTD نیز استفاده از آن را افزایش داده است. امروزه صنایع مختلف از این ترکیب شیمیایی به عنوان تقویت کننده عملکرد استفاده می کنند. اثربخشی و کیفیت آن در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک شتاب دهنده، می توان آن را به طور قابل اعتماد در موارد زیر استفاده کرد:

* شتاب دهنده لاستیک

* شتاب دهنده طبیعی

* شتاب دهنده لاستیکی لاتکس

*شتاب دهنده لاستیک مصنوعی

* شتاب دهنده تیازول

* شتاب دهنده چرخ و رینگ

* تولید لوله

* تولید کفش

* تولید تایر

* تولید تجهیزات پزشکی

* تولید انواع محصولات صنعتی

همانطور که مشاهده می شود کاربرد اصلی TMTD می تواند مربوط به صنایعی باشد که محصولات ضروری را تولید می کنند.نقش آن در تولید هر یک از این محصولات متفاوت است، بنابراین می توان مکانیسم های مختلفی را برای تولید آن در نظر گرفت. در الاستومرهای مذاب گوگرد می توانیم از این ترکیب به عنوان شتاب دهنده دوم استفاده کنیم. امروزه به عنوان کندگیر در برخی صنایع استفاده می شود. اگر قرار است از عملکرد این محصول بهره مند شوید، مطمئن باشید که آنالیز TMTD به دقت انجام شده و محصول با کیفیتی خریداری شده است.

هرگونه بی دقتی در خرید دی سولفید تترا متیل تیورام منجر به ضرر و زیان هنگفتی می شود زیرا نمونه های غیر اصل و نامرغوب به مقدار زیاد در بازار توسط کلاهبرداران به فروش می رسد. قیمت پیشنهادی این محصول در مقایسه با بسیاری از محصولات به دلیل فرآیند سنتز آن بالا بوده و این امر زمینه مساعدی را برای افراد سودجو ایجاد کرده است تا با ارائه قیمت پایین، خریدار را فریب دهند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.