کائوچو طبیعی RSS1

۱۰ بازديد
لاستیک طبیعی RSS1
لاستیک طبیعی (NR) از لاتکس درختان لاستیک در مزارع تولید می شود. مهمترین اشکالی که NR در آنها پردازش می شود عبارتند از ورق، کرپ، بلوک لاستیکی و کنسانتره لاتکس.

لاستیک طبیعی فرآوری شده (NR) یک پیشرفت بزرگ در تهیه لاستیک طبیعی خشک است.

دو نوع ورق لاستیکی در بازارهای بین المللی تولید می شود که عبارتند از ورق های دودی موج دار (RSS) و ورق های خشک شده با هوا (ADS). از بین این دو نوع، ورق های دودی موجدار رایج ترین و در دسترس ترین برای مصرف هستند. درجات مختلفی از ورق لاستیکی موجدار بخوردار وجود دارد که عبارتند از RSS IX، RSS 1، RSS 2، RSS 3، RSS 4 و RSS 5.

اگرچه طیف گسترده ای از لاستیک مصنوعی (SR) در دسترس است، تقاضا برای لاستیک طبیعی (NR) همیشه بالا است. برخی از محصولات نهایی ساخته شده از لاستیک طبیعی به شرح زیر است:

لاستیک
تسمه نقاله
پاک کن
قطعات یدکی خودرو
واسطه های لاستیکی
چسب
مواد پوشش
دستکش جراحی
کاندوم
دستکش های صنعتی
بالون
نخ الاستیک
لاستیک کف دار
فوم فیبر
پشت فرش
نوار لاستیکی



RSS1
RSS 1 به ورق های دودی موجدار اشاره دارد که از لاستیک طبیعی به صورت ورقه های آجدار، با انعقاد اسیدی و ورقه بندی، خشک کردن هوا و بخور تولید می شوند.خواص اشتعال پذیری (روش شناسایی آسان) لاستیک طبیعی:
در شعله می سوزد و پس از برداشتن شعله به سوختن ادامه می دهد.
شعله زرد نارنجی دارد و صدای کمی ایجاد می کند.
دود سیاه حاوی ذرات کربن است.
در شعله نریزید.
بوی لاستیک سوخته می دهد.
نکته مهم: از آنجایی که خواص و خصوصیات لاستیک ایزوپرن شباهت زیادی به لاستیک طبیعی دارد، در بسیاری از موارد می تواند جایگزین لاستیک طبیعی شود و به آن لاستیک طبیعی مصنوعی نیز می گویند. به دلیل این شباهت در خواص، ویژگی ها و فرمولاسیون، ما همچنین در بررسی تایر خود این دو را در یک گروه قرار دادیم.

منابع تولید: برای این لاستیک بهتر است ابتدا منابع طبیعی آن معرفی شود. لاستیک طبیعی در بیش از 200 گونه گیاهی مختلف یافت می شود، اما فقط تعداد کمی از آنها، مانند درخت Hevea Brasiliensis (Hevea Brasiliensis) که در برزیل، هند، مالزی، مالایا، آسیای جنوبی و جنوب شرقی و غرب آفریقا نیز یافت می شود. به عنوان درخت گوتاپرکا (Gutta-Percha) در تایلند، تایوان و شمال استرالیا رشد می کند، به صورت تجاری استفاده می شود و بیش از 99 درصد لاستیک طبیعی جهان از این منابع می آید.از دیگر منابع گیاه شناسی این لاستیک می توان به درخت لاستیک پاناما (Castilla Elastica)، انجیر لاستیکی (Ficus Elastica) اشاره کرد. وزن مولکولی لاستیک طبیعی از 100000 تا 1000000 متغیر است و حاوی 5% ماده خشک حاوی پروتئین ها، اسیدهای چرب، رزین ها و مواد معدنی مانند نمک است.

روش تهیه لاستیک طبیعی
برای به دست آوردن لاتکس، پوست درخت را جدا می کنند تا مایع در فنجان های کوچک جمع شود و فنجان ها باید به طور مرتب جمع آوری شوند تا از پوسیدگی یا آلودگی شیره جلوگیری شود. شیرابه سپس به محل جمع آوری منتقل می شود که در آنجا با افزودن آمونیاک پس از فیلتراسیون محافظت می شود. لاستیک از طریق فرآیندی به نام انعقاد جدا می شود. این کار با افزودن اسیدها یا نمک های مختلف انجام می شود. در طی این فرآیند، لاستیک به شکل یک توده سفید از مایع جدا می شود و سپس با استفاده از غلتک به شکل ورقه در می آید و در نهایت خشک می شود.
روش جدیدتر تبدیل شیره منعقد شده به گرانول با استفاده از تیغه های چرخان یا برش بین دو غلتک است که با سرعت های مختلف می چرخند. سپس دانه ها در خشک کن های مکانیکی برای چند ساعت خشک می شوند، فرآیندی که چندین روز طول می کشد به روش قدیمی که از هوا یا دود چوب برای خشک کردن استفاده می شود.در هر صورت برگ یا دانه خشک شده متراکم است و مدل هایی به وزن 33 کیلوگرم از آن ساخته می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.