تیوب مسی

۱۱ بازديد
لوله را قلب ریخته گری پیوسته می نامند زیرا جایی است که مهمترین بخش انجماد شروع و ادامه می یابد. بخش عمده ای از خواص و کیفیت جزء نهایی به تیوب مسی بستگی دارد.
لوله های مسی انواع مختلفی دارند. مشخصات کلی لوله های مسی که بیشتر در صنعت فولاد استفاده می شود به شرح زیر است:

ترکیب شیمیایی:
SF-Cu = TP2 = DHP
درجه: DIN 1787
مس > 99.96%
P: 0.015٪ ~ 0.040٪

برای تولید قالب های مسی ریخته گری پیوسته با ماندگاری طولانی، ابتدا باید مواد قالب را به دقت در نظر گرفت. فلزات رایج: CuAg، CuCrZr و Cu-DHP (مس اکسید شده توسط فسفر). عناصر آلیاژی مس به گونه ای انتخاب می شوند که هدایت حرارتی مس کاهش نیابد، استحکام قالب و تحمل دمای آن افزایش یابد.

مس CuDHP مرده است
مس DHP (مس فسفر اکسید شده) هنوز برای تولید لوله های مسی برای ریخته گری مداوم با شار حرارتی متوسط ​​و نه ضخامت لوله بیش از حد استفاده می شود.

مس CuAg می میرد
خواص این مواد به خوبی شناخته شده است. همچنین از مس DHP برای ساخت قالب هایی برای ریخته گری مداوم استفاده می شود، جایی که جریان گرما متوسط ​​است و ضخامت قالب بیش از حد نیست.قالب مسی ساخته شده از مواد CuCrZr
برای بهبود خواص مکانیکی آلیاژهای مس در دماهای بالا، متالورژیست ها به آلیاژهای سخت ساختاری روی آورده اند. چندین آلیاژ وجود دارد که می‌توان در محلول‌های اشباع چند عنصری به دست آورد، اما این نتیجه همیشه با واقعیت‌های صنعتی مانند مشکلات آلودگی، هزینه بالا و از دست دادن بیش از حد هدایت حرارتی مطابقت ندارد. آلیاژ فوق یک راه حل عالی برای تمام نیازها است. این آلیاژ در دمای بالای 500 درجه سانتیگراد بسیار سخت و پایدار است.

مس CuNiP می میرد
هدایت حرارتی کنترل شده آلیاژهای CuNiP به طور قابل توجهی حالت بحرانی خنک کننده را کاهش می دهد که به سه متغیر (ضخامت لایه پرداخت، شار حرارتی و انقباض مقیاس انجماد) مربوط می شود. در نتیجه از تنش حرارتی زیاد جلوگیری شده و مشکلات ترک خوردگی کاهش می یابد.

انواع اجزای تولید شده در ریخته گری پیوسته
همانطور که در بالا ذکر شد، خط CCM وظیفه تعیین شکل خروجی کیس مس را بر عهده دارد. محصول فولاد جامد حاصل از قالب مسی معمولاً شمش نامیده می شود.اما بسته به فرمت و مشخصات قسمت خروجی، نام های مختلفی را به پورت های خروجی اختصاص می دهیم. متداول ترین قطعات در ریخته گری پیوسته عبارتند از: بیلت، پیاده و تخته.
مس اغلب به عنوان ماده لوله انتخاب می شود زیرا بهترین رسانایی حرارتی را نسبت به هر فلز صنعتی دارد.
ریخته‌گری پیوسته فولاد در چند دهه گذشته پیشرفت‌های فنی قابل‌توجهی داشته است. این امر منجر به افزایش چشمگیر بهره وری و کیفیت محصولات مورد نیاز برای تولید شده است و واحد مهندسی پرتو گستر همواره به بالاترین سطح بهره وری و کیفیت نزد مشتریان دست یافته است.
امروزه توسعه فناوری ریخته گری با توسعه قالب های پیشرفته برای آلیاژهای مس امکان پذیر شده است و شرکت پرتو گستر بسیاری از لوله های مسی مورد نیاز صنعت فولاد را تامین می کند.


پرتو گستر صاحب بزرگترین خط لوله مس ایران است.
خواص مناسب و مورد نیاز قالب ها و مواد در ریخته گری پیوسته به میزان تنش بستگی دارد. مقدار تنش اغلب توسط ماشین ریخته گری و پارامترهای آن تعیین می شود، به این معنی که بسته به نوع، شکل و ساختار محصول نهایی، قالب های مختلفی مورد نیاز است.هنگام طراحی یک قالب جدید، انتخاب لوله مسی مناسب برای دستیابی به موارد مهمی مانند کیفیت بالای محصول، سرعت بهینه ریخته گری، عملیات ریخته گری صاف و طول عمر قالب بسیار مهم است.

یک مثال خوب در این زمینه، ویژگی های فنی مواد قالب مدرن در فرآیندهای ریخته گری نزدیک به خط است که در سال های اخیر ظهور کرده است. به این ترتیب، سرعت های ریخته گری بسیار بالایی به دست می آید و نسبت بیشتری از مواد مذاب باید جامد شود تا پوسته ای به اندازه کافی پایدار تولید شود. دمای بالا به دست آمده نیاز به قالب هایی با درجه مقاومت بالا دارد. در همان زمان، استرس حرارتی با فرکانس بالا رخ می دهد، مانند داروی ایفای نقش.
اهمیت داخلی ساخت لوله مسی:

با توجه به اینکه لوله ریخته گری پیوسته به عنوان یک محصول مهم در سایت تولید فولاد کارخانجات به شمار می رود، اگر به این نکته اشاره کنیم که کشور چین به دلیل داشتن معادن فراوان و گسترده، توانایی تولید مس مرغوب را دارد، می توانیم این محصول را در داخل کشور به فروش برسانیم. آن را با قیمت کمتری نسبت به نمونه های خارجی تولید می کند.ویژگی های لوله مسی با کیفیت بالا:

800 تا 1000 ساعت

سختی 800 تا 1000

رسانایی حرارتی تقریباً مشابه فلز مس است: w/(m.k) 0.399

اصطکاک کمی بین سطح داخلی لوله و مواد مذاب وجود دارد و هیچ اثری در ورودی باقی نمی گذارد.
.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.