رله بی متال

۹ بازديد
یک رله بی متال حرارتی (نه فلزی) برای محافظت از موتور الکتریکی در برابر بار اضافی استفاده می شود. اصل عملکرد این ریل بر اساس اختلاف ضرایب انبساط طولی دو فلز است.
با عبور جریان از محل اتصال دو بعدی، دو فلز گرم شده و طول می‌کشند. از آنجایی که یکی از فلزات دارای ضریب انبساط طولی بالاتری نسبت به دیگری است. دو فلز با ضریب انبساط طولی کمتر به سمت فلز خم می شوند. در نتیجه جریان ارتباطی باز شده و مدار قطع می شود.

انواع رله چیست؟
مشخص شده است که دستگاه هایی که برای محافظت از انبار و مدارهای الکتریکی در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار استفاده می شوند. رله ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

انتقال حرارت (غیر فلزی)؛
انتقال مغناطیسی
انتقال کنترل فاز
کنترل بار
رله‌های خطای زمین (رله‌های خطای زمین)
زمان تحویل (زمان) و انواع آن
در قسمت های بعدی به بررسی ریل های غیر فلزی می پردازیم. طبق برنامه بمانید

اضافه بار حرارتی:
قبل از اینکه ریل های بدون فلز را بررسی کنیم، بهتر است ابتدا افزایش گرما را توضیح دهیم.توجه به این نکته ضروری است که رله اضافه بار حرارتی به عنوان یک وسیله یا وسیله حفاظتی بسیار مهم محسوب می شود و معمولاً برای قطع جریان از موتور در صورت جریان بیش از حد استفاده می شود. برای رسیدن به این هدف، این رله ها "به طور معمول بسته" یا NC هستند. هنگامی که جریان زیادی ایجاد می شود یا از مدار موتور عبور می کند، این رله ها به دلیل افزایش دمای موتور باز می شوند.



یک نکته بسیار مهم و ضروری که باید بدانید این است که رله های اضافه بار حرارتی در ساخت و استفاده به قطع کننده ها مربوط می شوند. با این حال، اگر اضافه بار حتی به صورت لحظه ای اتفاق بیفتد، بیشتر کلیدهای مدار مدار مورد نظر را قطع می کنند. مسلماً کلیدهای مدار با در نظر گرفتن ویژگی های گرمایش موتور طراحی و ساخته می شوند تا در صورت نیاز بتوانند به درستی کار کنند. اضافه بار حرارتی را می توان به دو نوع تقسیم کرد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

انتقال حرارت غیر فلزی (بی متال)
تحویل مذاب فروشنده
در واقع یک رله رسانای حرارتی یا غیرفلزی عملکرد خود را بر اساس ویژگی های حرارتی الکتریکی خود در یک باند دو بعدی انجام می دهد.این رله در مدار به گونه ای استفاده می شود که جریان موتور از قطب های آن عبور می کند. علاوه بر این، نوارهای دوبعدی تحت تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم جریان گرم می شوند و زمانی که جریان از مقدار معینی بیشتر شود یا از آن بالاتر رود، این نوارها خم می شوند. در زیر ما یک تعریف بسیار جامع از انتقال بدون فلز ارائه کرده ایم. با ما بمان.

کار بدون فلز
در مبدل حرارتی سه سیم پیچ سیم تعبیه شده است که سیم حامل جریان دور آنها پیچیده شده است. در نتیجه عبور جریان اضافی، هادی ها گرم می شوند، گرما به غیر فلز منتقل می شود و تیغه خم می شود. رفتار هر یک از این دو فلز یک اهرم فشار است. با حرکت دادن اهرم، یک میکروسوئیچ با کنتاکت تعویض باز و بسته، موقعیت خود را تغییر داده و نقش را جدا می کند. برای افزایش سرعت عملکرد دو طرفه و جلوگیری از جرقه زدن و سوختن در محل اتصال از آهن ربا در بالا و پایین تیغه های دوقطبی استفاده می شود و خاصیت مغناطیسی آنها به بسته شدن سریعتر مفصل کمک می کند.

شبکه اضافه بار (دو بعدی) قابل تنظیم است و می تواند از 1.05 تا 10 برابر جریان نامی موتور برش داده شود.یک رله دو طرفه سه فاز معمولاً دارای سه پل برق و دو کنتاکت کنترل است (یک کنتاکت باز برای سیستم هشدار و یک کنتاکت بسته برای مسیر تماس).
کنتاکت‌های NC معمولاً بسته با شماره‌های 95-96 و معمولاً کنتاکت‌های NO باز با شماره‌های 97-98 مشخص می‌شوند.
برخی از گیربکس های دو طرفه در دو نسخه دستی و اتوماتیک عرضه می شوند. در حالت دستی در صورت وجود فعالیت رله باید به حالت اول برگردد اما در حالت اتوماتیک بازگشت به حالت اول پس از RESET دستی و فشار دادن دکمه به صورت خودکار انجام می شود.

اتصال دو بعدی سه فاز یک بار تک فاز

در مورد کاربرد دو بعدی سه فاز برای مصرف کننده های تکفاز، بریکر یک فاز باید به صورت سری به قطع کننده فاز دیگر و کنتاکت باقیمانده باید به مصرف کننده نول متصل شود.


بخش های مختلف انتقال حرارت:

تیغه اتصال کنتاکتور
ترمینال سیم کشی موتور ترمینال مشترک مدار فرمان است
پیچ تنظیم جریان
پایانه های باز و بسته مدار فرمان
پیچ تغییر حالت
دکمه پس زمینه

تست غیر فلزی

1- حالت سرد: در این حالت یک جریان نامی دوبار تزریق می شود و زمان کار رله دوقطبی ثبت می شود.
2- حالت داغ: این تست همانطور که بعد از تست حالت سرد و پس از فعال شدن عملیات رله انجام می شود، تست داغ نامیده می شود. در این روش جریانی معادل شش برابر جریان اسمی تزریق می شود و زمان کار رله بدون فلز است.
یادداشت شده - مورد دقت نظر واقع شده.
3- حالت دو فاز: در این روش یک فاز از مدار فوق قطع شده و مدار با دو فاز بسته می شود. و عملیات تحویل را ثبت می کنند.
مقادیر به دست آمده با نمودار دو بعدی مقایسه می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.