کلید حرارتی

۱۱ بازديد
نحوه عملکرد کلید حرارتی:
عبور جریان الکتریکی از یک مبدل حرارتی باعث افزایش دمای آن می شود. از طرف دیگر ویژگی های فلزی که در ساخت هیت سینک استفاده می شود باعث می شود که هر دو فلز با افزایش دما منبسط شوند. دو فلز به کار رفته در کلید دارای ضرایب انبساط متفاوتی هستند و این اختلاف ضریب انبساط باعث می شود که فلز با ضریب انبساط بیشتر با افزایش دما به سمت فلز با ضریب انبساط کمتر خم شود. در نتیجه این فرآیند جریان الکتریکی را مستقیماً یا با کمک اهرم قطع می کند. اگر طراحی کلید حرارتی را به دقت بررسی کنید، متوجه می شوید که دو آهنربا در پایین و بالای تیغه ها قرار گرفته اند. وجود این آهنرباها در ساختار کلید حرارتی از ایجاد جرقه و سوختگی در ناحیه اتصال جلوگیری می کند.

کاربردهای کلید حرارتی:
در این قسمت این سوال که عملکرد کلید حرارتی چیست؟ پاسخ خواهیم داد. در این قسمت با ما همراه باشید تا بدانید عملکرد ترمال بریکر چیست، اولین و مهمترین کاربردی که برای ترمال بریکر توضیح داده می شود، کلید زدن مدارهای موتور است که از مزایای ترمال بریکر به شمار می رود. حفاظت قابل تنظیم در برابر اضافه بار مغناطیسی و همچنین اضافه بار حرارتی از دیگر کاربردهای مدارشکن حرارتی است.این تجهیزات موتور الکتریکی را در برابر خطراتی مانند خطای الکتریکی محافظت می کند و ایمنی را افزایش می دهد. کلید حرارتی با ایجاد تاخیر حرارتی هنگام روشن شدن موتور از گرم شدن بیش از حد موتور در اثر اضافه بار جلوگیری می کند.کلیدهای حرارتی انواع مختلفی در بازار وجود دارد و هر نوع دارای ویژگی های خاص خود می باشد.
با این حال، برخی از ویژگی های سوئیچ های حرارتی آنها را در مقایسه با انواع دیگر بهتر و برتر می کند. به عنوان مثال، یک مبدل حرارتی خوب توانایی اضافه کردن تجهیزات اضافی را دارد. هیت سینک تولید شده با کیفیت دارای دکمه تست است و برای بررسی سلامت قطعه استفاده می شود. از دیگر ویژگی های ترمال بریکر با کیفیت می توان به وجود انگشتان خاموش کننده 0 و 1 اشاره کرد. کلید حرارتی علاوه بر المان های مشخص شده قابلیت تنظیم محدوده جریان مجاز را نیز دارد. به این ترتیب این واحد دارای کلید چرخشی است که با استفاده از آن می توان جریان مناسب و مورد نیاز را تنظیم کرد. در مورد نواقص کلید حرارتی نیز باید گفت که نقص خاصی برای آن گزارش نشده است.



تفاوت کلیدهای حرارتی و غیرفلزی:
کلیدهای حرارتی انواع مختلفی دارند و برای شناخت انواع کلیدهای حرارتی در این قسمت بیشتر در مورد تفاوت کلیدهای حرارتی با کلیدهای غیرفلزی توضیح خواهیم داد.از کلیدهای مدار برای قطع و وصل مدارهای الکتریکی استفاده می شود. این در حالی است که Bmetal توانایی قطع تنها یک مدار را دارد. در مورد عملکرد بی متال باید توضیح داد که در صورت بروز هر گونه ایراد یا مشکل با استفاده از چاقوی بی متال که در مسیر سیم پیچ کنتاکتور قرار داده شده می توان مدار را قطع کرد. به اضافه بار، و همچنین خطای جریان مغناطیسی، یعنی. در برابر اتصال کوتاه

اما در مورد بی متال باید گفت که این قطعه فقط در یک حالت می تواند در برابر خطای جریان حرارتی ناشی از گرم شدن بیش از حد موتور واکنش نشان دهد.کلید حرارتی روی خود شاسی کلید روشن و خاموش دارد اما بی متال این گزینه را ندارد.محل کلید حرارتی به عنوان کلید در ابتدای خط تغذیه است اما قبل از خط بی متال. برای خوردن

کلید حرارتی مغناطیسی چیست:
در پاسخ به این سوال که گرما شکن مغناطیسی چیست؟ باید گفت که این نوع مدارشکن نقش خاص خود را دارد و سیستم های الکتریکی را در برابر جریان زیاد در مدار محافظت می کند.در این نوع کموتاتور برای هر فاز یک هسته مجزا در نظر گرفته شده و دور هر یک از آنها چندین دور سیم پیچ وجود دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.