تجهیزات ارتینگ

۸ بازديد
تجهیزات اتصال به زمین
تجهیزات زمین یا تجهیزات زمین به دستگاه ها، تجهیزات و لوازم جانبی مورد استفاده برای اتصال به زمین و اتصال در سیستم های الکتریکی اطلاق می شود. این تجهیزات شامل ارتگیر، گیره ارت، پایه ارت، آشکارساز زمین و سایر تجهیزات مشابه می باشد.

تجهیزات زمین برای جلوگیری از آسیب به سیستم الکتریکی به دلیل اختلالات الکتریکی و ضربه های ناخواسته استفاده می شود. گیره های زمین برای آزمایش اتصالات زمین و اندازه گیری مقاومت زمین استفاده می شود. برای نصب میله های زمین و گیره های زمین استفاده می شود. از ردیاب های زمینی برای یافتن مسیر و محل دقیق کابل های زمینی استفاده می شود.

تجهیزات زمین در نفت و گاز، برق، الکترونیک، تلفن همراه و ارتباطات، صنایع فلزی و غیره استفاده می شود. این تجهیزات بخشی از تاسیسات برقی بوده و برای جلوگیری از خطرات الکتریکی و آتش سوزی و ایمنی سیستم های الکتریکی ضروری است.

ارتینگ چیست؟
فرود یکی از مهم ترین عواملی است که باید ابتدا در ایمن سازی خانه خود در نظر بگیرید.نقش مهمی در محافظت از کاربر در برابر برق گرفتگی دارد. علاوه بر این از آسیب دیدگی مدار جلوگیری می کند و در صورت خرابی عایق، احتمال قطع شدن سیم را از بین می برد.

اصطلاح "ارتینگ" به روش اتصال قطعات فلزی تاسیسات الکتریکی به زمین اشاره دارد. از سوی دیگر، اتصال یک قطعه فلزی یک دستگاه الکتریکی به صفحه زمین توسط یک سیم رسانا قوی و کم مقاومت نیز به عنوان زمین یا زمین تعریف می شود.

اتصال به زمین تجهیزات، اتصال هر وسیله الکتریکی به خاک عمیق تر زمین از طریق اتصال فلزی بین بدنه یا نقطه خنثی است. اتصال فلزی معمولاً سیم مسطح MS، سیم تخت CI، سیم GI است که باید به شبکه زمین برود.

ارتینگ تجهیزات بر اساس استانداردهای IS:3043-1987 می باشد.
طبقه بندی تجهیزات الکتریکی IS: 1980-9409
قوانین مهم ایمنی زمین و تمرین بر اساس قوانین IE 1956 است
راهنمای قرار گرفتن در معرض جریان از طریق بدن انسان - IS: 1997-8437
حفاظت صاعقه ساختمان ها و سازه ها - IS:1969-2309
زمین: جرم رسانایی از زمین که پتانسیل الکتریکی آن به طور معمول در هر نقطه صفر است.
الکترود زمین: هادی یا گروهی از هادی ها که در تماس نزدیک با زمین هستند که به عنوان اتصال الکتریکی به زمین ارائه می شود.مقاومت الکترود زمین: مقاومت الکتریکی الکترود زمین در برابر جرم کل زمین.
هادی زمین: هادی محافظی که هادی اصلی زمین را به الکترود اتصال زمین یا سایر وسایل اتصال به زمین متصل می کند.
اتصال هم پتانسیل: یک اتصال الکتریکی که هر قسمت رسانا در معرض دید و قطعات رسانای خارجی را تقریباً در یک پتانسیل قرار می دهد.
مثال: هادی محافظ بین اتصالات، هادی های زمین و رایزرهای سیستم های AC/HV.

گرادیان پتانسیل: اختلاف پتانسیل در واحد طول اندازه گیری شده در جهتی که حداکثر است.
ولتاژ لمسی: PD تقسیم بر یک متر فاصله افقی بین سازه فلزی زمین شده و یک نقطه روی زمین.
ولتاژ فاز: PD بین دو نقطه روی زمین که با یک پله (پله) فاصله از هم جدا می شوند که یک متر در نظر گرفته می شود.
شبکه اتصال به زمین: سیستمی از الکترودهای اتصال به زمین متشکل از اتصال دهنده های متصل به هم که در زمین مدفون شده اند تا زمین مشترکی را برای تاسیسات الکتریکی و سازه های فلزی فراهم کنند.
Ground Mat: یک سیستم زمینی متشکل از شبکه ای از هادی های مدفون به صورت افقی. این برای حذف جریان های زمین به زمین عمل می کند و همچنین به عنوان یک سیستم هادی پیوند همسان پتانسیل عمل می کند.چرا زمین کردن مهم است؟
زمین کردن برای اطمینان از اینکه:

ایمنی پرسنل
ایمنی تجهیزات
از آسیب دیدگی تجهیزات در نتیجه نوسانات برق جلوگیری کنید یا حداقل آن را به حداقل برسانید
افزایش قابلیت اطمینان سیستم انرژی
طبقه بندی زمین
زمین به طور کلی طبقه بندی می شود

یک سیستم زمین (ارتباط بین بخشی از یک نیروگاه در سیستم عامل، مانند سیم پیچ خنثی HF ترانسفورماتور قدرت) و زمین.
ارتینگ تجهیزات (ارتینگ ایمنی) ارتینگ بدنه تجهیزات (مانند بدنه الکتروموتور، مخزن ترانسفورماتور، جعبه سوئیچ، میله های عملکرد قطع کننده های هوا، بدنه قطع کننده HV، بدنه قطع کننده HV، بدنه قطع کننده فیدر و غیره) است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.