انواع کابل شو مسی و آلومینیومی

۹ بازديد
انواع کابل های مسی و آلومینیومی
اگر در اتصالات برقی اتصالات کابلی می بینید اما کاربرد و نحوه استفاده از آن را نمی دانید با ما همراه باشید.در این مطلب سعی می کنیم به زبان ساده و با تصاویر انواع مختلف این تجهیزات کاربردی را به شما معرفی کنیم.

گلند کابل شو وسیله ای است که ارتباط ایمن بین دستگاه های مختلف ایجاد می کند، در واقع برای اتصال دو یا چند مدار الکتریکی یا وسیله الکترونیکی، کابل برق و یا برای اتصال کابل به وسایل برقی، سایر کابل ها، سطوح و ... استفاده می شود. برای اتصال کابل معمولاً از انتهای کابل استفاده می شود که بسته به نوع آن می توان آن را لحیم کاری، لحیم کاری و یا چین داد. سپس انتهای کانکتور کابل با استفاده از یک گیره فنری به پایانه یا نقطه تماس متصل می شود. کابل شوی ها در طرح ها و انواع مختلفی از مواد متناسب با کاربردهای خاص موجود هستند، اما فلز ماده غالب در این ابزارها است. گاهی اوقات به کابل‌شوی‌ها بسته به کاربردشان، «انکر کابل» می‌گویند.انتهای اتصال گلند کابل معمولاً با توجه به نوع ترمینال ثابت می شود.برای ترمینال پیچی از شاخک یا کابلشوی U شکل استفاده می شود و برای سیستم های پیچ و مهره ای از واشر کابل حلقه بسته یا O شکل و برای فشار دادن پین یا تیغه از پایه های پین استفاده می شود. کابل شوی ها را می توان به عنوان کاهش دهنده اندازه کابل استفاده کرد. کابل شوی ها را می توان در سیم کشی خودرو، جعبه های برق، خودروها، لوازم خانگی، الکترونیک و سایر کالاهای بادوام یافت. برای کاربردهای الکتریکی، واشرهای کابل معمولاً با لاستیک یا پلاستیک عایق بندی می شوند تا از انتقال تصادفی برق به افراد یا قطعات الکتریکی مجاور جلوگیری شود. انواع دیگر به دلیل قرار گرفتن پوشش کابل یا عدم کشش نیازی به عایق ندارند.
در گذشته برای ایجاد اتصال الکتریکی بین هادی ها و نقاط اتصال، سیم ها را مستقیماً می پیچیدند و برای نگه داشتن اتصال از چسب برق استفاده می کردند.به همین دلیل است که امروزه از دستگاهی به نام کابل شو استفاده می کنند، اتصالی که با استفاده از این دستگاه نسبت به روش های قبلی امنیت بیشتری برای اتصالات و کاربران ایجاد می کند، از این رو این قطعه در دستگاه ها و قطعات برقی بسیار کاربردی و مهم است و با توجه به کاربرد گسترده این قطعات، نه تنها برای برق کاران بلکه برای همه افراد است که اطلاعات جامعی در مورد آن داشته باشند.



انتخاب کابل شوی مناسب
استفاده از سیم کابل ضعیف باعث افزایش مقاومت در نقطه اتصال و در نتیجه آتش سوزی می شود، بنابراین انتخاب کابل مناسب بسیار مشکل و مهم است، برای انتخاب صحیح باید اطلاعات کاملی در مورد انواع اتصالات کابل و ویژگی های آنها داشته باشیم. برای جلوگیری از سولفاتبرای اتصال کابل به کابل ابتدا باید یک سر کابل را جدا کرده و سپس داخل نگهدارنده کابل قرار داد، سپس پس از انتخاب کابل اندازه مناسب، آنها را به هم وصل می کنیم.
به طور کلی برای اتصال هادی به باس و سایر مکان های ضروری باید از یک وسیله اتصال به نام کابل استفاده شود. یکی از نمونه‌های مهم کابل‌شوی در صنعت، کابل‌شوی آلومینیومی است. این محصول بسیار ایمن بوده و این نوع کابل دارای برخی نشانه ها بر روی قسمتی از کابل حک شده است. علائم حک شده بر روی کابل شوی آلومینیومی عمدتاً به شرح زیر است:

1- بخش انتقال این محصول

2- علامت اختصاری گروه یا نام سازنده

3- اندازه قطر سوراخ متناسب با پیچ است

از بند کابل آلومینیومی مانند سایر کابل کش ها برای اتصال کابل انتقال به شینه استفاده می شود. مواد سینی کابل آلومینیومی اغلب با استفاده از مواد کابل هادی تعیین می شود. (جنس این محصول عمدتاً لوله های آلومینیومی می باشد.)

استفاده از کابل شوی های آلومینیومی غیر استاندارد اغلب باعث می شود که واشر کابل استحکام لازم برای حمل جریان نامی کابل را از دست داده و در نتیجه باعث گرم شدن بیش از حد اتصال و در نهایت آتش سوزی شود.هنگامی که دو سینی کابل به طور همزمان توسط یک پیچ باز یا بسته می شوند، معمولاً می توان از دو سینی کابل آلومینیومی به طور همزمان استفاده کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.