سی ریل

۱۱ بازديد
C Channel (C Rail) به انگلیسی CHANNEL یکی از لوازم جانبی نصب سینی کابل می باشد. برای مراقبت از کابل های برق، یکی از موثرترین روش های مدیریت و نگهداری کابل، استفاده همزمان از ریل نگهدارنده (کانال C) یا (سی ریل) و مجرای برق است.
این کانال های C از مقاطع مربع و مستطیل و ابعاد 41*41 و 41*21 میلی متر (برای نصب براکت (یا تکیه گاه) بر روی آن) یا 15*32 میلی متر (برای نصب گیره اسپلیت یا گیره پلاگین (برای نصب لوله فولادی برق یا لوله برق PVC) می باشد.
هر دو انتهای ریل انتهایی برجسته یا دیوار کانال به سمت داخل خم شده است که مهره نگهدارنده ریل C را سفت می کند تا گیره چنگال (گیره ترک) یا براکت را در پشت آن نصب کند.

انواع C-Rail یا C-Channel از نظر کاربری:
1- C-rail یا C-channel برای نگه داشتن براکت یا تکیه گاه سینی کابل

2- ریل نگهدارنده برای نگهداری لوله فولادی برق یا لوله پی وی سی برق یا کابل برق
با توجه به عکس می بینید که این کار با یک مهره فنری انجام می شود که با سفت کردن پیچ روی مهره، براکت را به ریل C محکم می کند.لازم به ذکر است که این مهره باید پشت لبه ریل قرار گیرد.
معمولاً زمانی که می خواهید ارتفاع بریس ها را تنظیم کنید از این سیستم پشتیبانی استفاده می شود. یعنی این سیستم یک نوع سیستم سرویس دهی قابل تنظیم ارتفاع می باشد. با شل کردن مهره فنر براکت روی ریل C تنظیم می شود و یک بار در نقطه مورد نظر مهره فنر را دوباره سفت می کنیم.

این مورد عمدتاً در مواقعی استفاده می شود که اختلاف شیب وجود داشته باشد و با تنظیم مهره نیاز به نصب دو براکت در یک خط داشته باشیم.


همانطور که در بالا ذکر شد، اندازه کانال C یا ریل C که برای این منظور استفاده می شود، 41 x 41 میلی متر یا 21 x 41 میلی متر است. ضخامت آن معمولاً 1.5 تا 2.5 میلی متر و جنس آن گالوانیزه سرد یا گالوانیزه گرم است.
اما ریل هایی که برای نگه داشتن لوله فولادی یا پی وی سی یا خود کابل استفاده می شوند، عموماً اندازه کوچکتری دارند. معمولاً در اندازه های 15x32 میلی متر و ضخامت 1 2 میلی متر ساخته می شوند و گالوانیزه سرد یا گرم می باشند.
نحوه اتصال لوله فولادی برق یا لوله پی وی سی برقی به ریل نگهدارنده گیره چنگال
معمولاً برای اتصال لوله های فولادی یا پی وی سی به ریل نگهدارنده از قطعه ای به نام گیره چنگال استفاده می شود.چنگک های این بست در شکاف های ریل C یا ریل گیره قرار می گیرد و لوله فولادی برق یا PVC را داخل آن نگه می دارد.
ورق گالوانیزه مورد استفاده در ساخت این محصول نیز بسته به نوع کاربرد و وزن بار روی آن ضخامت های متفاوتی دارد.
کف یا کف کانال یا ریل C به دو صورت توسط سازندگان ساخته می شود. در برخی موارد، این مدیریت کابل در پایین تجهیزات سوراخ می شود، عمدتاً برای نصب لوله های فلزی یا PVC استفاده می شود یا اغلب برای نگهداری سینی هایی که بدون سوراخ ساخته می شوند استفاده می شود.

نوع سوراخ دار برای اتصال اپراتور به دیوار و سقف راحت تر است و نیازی به ایجاد سوراخ جدید برای اتصال به دیوار یا سقف نیست. در زیر به استفاده از انواع مختلف ریل گیره برای گیره چنگک می پردازیم:



ریل های کابل برای دو منظور طراحی شده اند:



1- کابل ریل

2- آهن ساپورت لوله های فولادی برق و لوله های برق PVC



لازم به ذکر است که در این نوع ریل ها ابعاد ریل ها با یکدیگر تفاوتی ندارند، تنها تفاوت آن در اتصال کابل و لوله به ریل است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.