فیوز

۹ بازديد
فیوزها اجزای فداکاری هستند که برای محافظت از وسایل الکتریکی گران قیمت از اثرات مضر جریان بیش از حد استفاده می شوند. ولتاژ این فیوزها بسته به تجهیزاتی که محافظت می کنند و شدت های مختلف جریان بین 500 تا 1200 ولت است. در واقع از فیوزها برای جلوگیری از سوختن سایر قطعات الکتریکی در اثر نوسانات الکتریکی استفاده می شود.

به همین دلیل، فیوز باید با دقت انتخاب شود تا در سریع ترین زمان ممکن از خرابی سایر قطعات جلوگیری شود. انواع مختلف فیوز برای کاربردهای خاص طراحی شده است و در هنگام انتخاب نوع فیوز باید بر اساس نوع کاربرد آن انتخاب شود.



ذخیره سازی چیست و چه انواعی دارد؟
انواع فیوز از مدارهای الکتریکی در برابر جریان های غیرمجاز محافظت می کند. در واقع فیوز وظیفه قطع جریان بیشتر از جریان مصرفی را بر عهده دارد. شرکت سانابارک توان تولید کننده بزرگ اینورتر موتور محرکه و برقی ایران در این مقاله علاوه بر پاسخ به این سوال که فیوز چیست؟ وی به بررسی انواع فیوزها و ساختار، عملکرد و کاربرد آنها در سیستم های مختلف الکترونیکی و الکتریکی پرداخت.

در پاسخ به این سوال که ذخیره سازی چیست؟ باید بگوییم که فیوزر در واقع یکی از پرکاربردترین نام ها در صنعت برق و الکترونیک است و طیف وسیعی از قطعات را پوشش می دهد.همانطور که می دانید فیوز یک قسمت حفاظت از اضافه ولتاژ است که در ابتدای قسمت ورودی مدار نصب می شود تا مدار را در برابر جریان های الکتریکی بیش از جریان نامی محافظت کند.
به همین دلیل است که ما به انواع مختلفی از آن نیاز داریم تا از لوازم خانگی خود در برابر آسیب محافظت کنیم. از دیگر مزایا و مزایای فیوزهای صنعتی می توان به مکانیسم ساده، استحکام شکست بالا، قابلیت اطمینان در کار، تعویض سریع در سیستم آسیب دیده، هزینه مناسب و شرایط اقتصادی مناسب، کاهش چشمگیر تلفات سیستم الکتریکی و کاربردهای متنوع آنها در صنعت امروزی اشاره کرد.

جریان مجاز فیوز تا 100 آمپر است و قابل تنظیم نیست. بنابراین برای استفاده از فیوز به عنوان وسیله حفاظتی باید از فیوز با آمپر مناسب استفاده کرد تا حفاظت مورد نیاز در مدار مورد استفاده حفظ شود. چیدمان تجهیزات مدار در تابلو برق ابتدا کلید قطع کننده اصلی است که زیر بار قطع و وصل می شود، سپس وسیله حفاظتی مانند فیوز و سپس کنتاکتور است.

فیوزها در عمل برای جلوگیری از اتصال کوتاه و فرآیند خرابی در اثر اضافه بار یا جریان زیاد استفاده می شوند. فیوزهای قابل تنظیم که به نام فیوزهای قابل تنظیم مجدد نیز شناخته می شوند، به گونه ای عمل می کنند که مدار مانند یک مقاومت ضعیف عمل می کند، متشکل از ذرات رسانای پراکنده که در صورت اتصال کوتاه یا اضافه بار، مقاومت را به اندازه ای افزایش می دهند که جریان مدار قطع شود و پس از قطع مقاومت مدار را خاموش می کند.یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مدل انباری این است که قابل بازیافت و دور ریختنی نیستند.




انواع فیوز های صنعتی
عنوان اول مقاله ذخیره سازی چیست؟ می خواهیم شما را با انواع ذخیره سازی آشنا کنیم. فیوزهایی که از یک مدار 120 ولتی مجزا محافظت می کنند معمولاً دو فیوز سرامیکی هستند. فیوزهای کارتریج در داخل یک بلوک فیوز قرار می گیرند که در شکافی در جعبه فیوز قرار دارد. به طور کلی انواع انبارهای صنعتی با توجه به کاربرد و ویژگی هایشان به چند دسته تقسیم می شوند:

فیوزهای AC
فیوزهای DC
ذخیره سازی کارتریج
طاق های بازسازی شده
ذخیرهسازی موقت
فیوز مناسب برای ولتاژ بالا (HV)
قابل تنظیم مجدد
ذخیره سازی حرارت
فیوزهای DC
این مدل از فیوزها به دلیل کارایی که دارد فقط در یک جهت حرکت می کند و قابل برگشت نیست. همچنین لازم به ذکر است که معمولاً المان های داخلی باید قدرت کافی برای قطع جریان در زمانی که جریان از مقدار نرمال فراتر رفت، داشته باشند.



فیوزهای AC
فیوزهای این مدل به دو دسته کم فشار و فشار قوی تقسیم می شوند و معمولا در سایزهای کوچک تولید می شوند، در ضمن این مدل فیوزها از حداقل به حداکثر جریان 50 و 60 بار در ثانیه تغییر می کنند.ذخیره سازی کارتریج
این مدل از فیوزها شامل پایه، حلقه آداپتور، کارتریج و کاور فیوز می باشد، کارتریج در داخل کاور فیوز نگهداری می شود و درب فیوز به پایه فیوز ثابت می شود. هنگامی که نوک کارتریج به طور کامل به پایه متصل می شود، هادی را لمس می کند و این فرآیند اتصال فیوز را کامل می کند. چه نوع ذخیره سازی وجود دارد؟

فیوز کارتریج LINK: که در بازار با نام HRC نیز شناخته می شود، این نوع فیوز در تشخیص نادرست جریان مدار خوب است. یکی از مزایای این نوع فیوز تحمل طولانی مدت جریان خطا است. البته این فیوز نیاز به تعویض مداوم دارد.
فیوز کارتریج نوع D: اجزای تشکیل دهنده این کارتریج شامل پایه، حلقه آداپتور، کارتریج، کاور فیوز می باشد. کارتریج در داخل جلد مجله ذخیره می شود و جلد مجله روی پایه مجله محکم می شود. هنگامی که به طور کامل به پایه متصل می شود، نوک کارتریج با هادی تماس می گیرد، بنابراین مدار را از طریق کانکتورهای فیوز تکمیل می کند.


نکته مهم این است که در ابتدای مدار باید از فیوز استفاده شود تا بتواند به خوبی از شبکه محافظت کند.اگر جریان عبوری بیش از جریان نامی باشد، این نوع کلیدهای مینیاتوری در مدت زمان معینی فرمان خاموش شدن را می دهند و نسبت به تمام فیوزهای مینیاتوری حساسیت بسیار بالایی به اضافه بار و اتصال کوتاه دارند و در صورت تشخیص ایراد، مدار را خاموش می کنند.

یکی از رایج ترین مشکلات پک شما در فصل زمستان آتش گرفتن فیوز پک است که پس از تعویض آن می تواند دوباره شعله ور شود. مدارهای 240 ولتی بزرگتر از نوع دیگری از فیوز و همچنین فیوز اصلی استفاده می کنند که جریان اصلی را کنترل می کند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.