انواع زنجیر صنعتی

۱۱ بازديد
زنجیره صنعتی چیست؟

یکی از مهمترین ابزارهای انتقال نیرو، زنجیره صنعتی است. زنجیرهای صنعتی از نظر اندازه و نوع متفاوت بوده و در مدل های تک ردیفه و دو ردیفه تولید می شوند. رایج ترین مواد مورد استفاده در زنجیره های صنعتی فولاد ضد زنگ و فولاد کم یا پر کربن است. در زنجیره های صنعتی از پوشش گالوانیزه برای محافظت از زنجیر استفاده می شود. روکش گالوانیزه عمر کاری زنجیر را افزایش می دهد و گاهی اوقات از زنجیر تلفن ساخته می شود.

زنجیرهای صنعتی از اتصال قطعات کوچک زنجیره ای به یکدیگر ساخته می شوند این قطعات با پین به هم متصل می شوند. هنگامی که زنجیر چرخ سنکرون را درگیر می کند، نیرو را به چرخ دنده های دیگر منتقل می کند. زنجیر صنعتی می تواند به تنهایی دلیل حرکت یا در برخی موارد دلیل حرکت بازوی دیگر باشد. بسته به اندازه و موقعیت، کشش زنجیره صنعتی زیاد، کنترل شده و آزاد نمی شود. از نقاط ضعف این زنجیرها می توان به صدا و وزن هنگام کار اشاره کرد.

انواع زنجیره های صنعتی
از زنجیر صنعتی فولادی استفاده نکنید
زنجیره صنعتی تفلون
زنجیر صنعتی ضد آب
زنجیره صنعتی بلند مدت
زنجیره صنعتی بلند مدت
نوار نقاله زنجیری صنعتی
زنجیره صنعتی در بسیاری از صنایع مانند سیمان، فولاد، معدن، نفت، خودروسازی، کشاورزی کاربرد دارد.زنجیره انتقال یا زنجیره انتقال
یک زنجیره انتقال شبیه به یک زنجیره انتقال است. یک زنجیر نقاله از چندین پایه ساخته شده است که توسط صفحات به هم متصل شده اند. هر براکت از یک چرخ و یک صندلی چرخدار تشکیل شده است. پست و بوش برای مقاومت در برابر تنش های بالا و انتقال بارهای سنگین طراحی شده اند که این ویژگی باعث افزایش مقاومت زنجیر در برابر آسیب، خمش و تنش می شود.



زنجیره صنعتی

این زنجیر قدرتمند بر روی انواع نوار نقاله در خطوط مونتاژ خودرو، سیستم های برداشت گندم و تحویل استفاده می شود. از انقلاب صنعتی تا امروز، زنجیره غلتکی نیروی محرکه اصلی توسعه صنعتی بوده است. از این زنجیرهای همه کاره برای ارائه امکانات جدید با افزودن اتصالات جدید نیز استفاده می شود که ویژگی های ویژه ای را برای بلند کردن و حمل بارهای سنگین فراهم می کند. زنجیره غلتکی قوی، قابل اعتماد و مقرون به صرفه است.

استانداردهای زنجیر مانند ANSI/ASME و ISO بریتانیا استحکام کششی، استحکام خستگی، گام، عرض رول و قطر زنجیرهای مختلف را مشخص می کند.استحکام کششی یکی از مقادیر مهمی است که مقاومت شکستگی زنجیر را توصیف می کند. عوامل زیادی این آمار را تشکیل می دهند، از جمله نوع فولاد استفاده شده برای ساخت زنجیر، نوع عملیات حرارتی استفاده شده بر روی مواد، کیفیت ساخت و محتوا و ضخامت صفحه اتصال. با توجه به اینکه زنجیر غلتکی بیش از ظرفیت خود کار می کند، احتمال خرابی زودهنگام آن وجود دارد. مهم است که برای برنامه خاص خود از زنجیره‌رینگ صحیح استفاده کنید، زیرا عدم تطابق قوی می‌تواند باعث خرابی سیستم شما شود و اگر سیستم برای نیازهای شما خیلی ضعیف باشد. با انتخاب زنجیره اندازه مناسب برای کاربرد خود، می توانید از عمر و عملکرد تجهیزات ارزشمند خود اطمینان حاصل کنید. برخی از کاربردها ذاتاً سنگین هستند و معمولاً از زنجیر غلتکی سنگین استفاده می کنند.

ویژگی های زنجیره صنعتی
مقاوم در برابر خوردگی
زندگی طولانی
ترکیب شیمیایی کروم شش ظرفیتی آزاد
حفاظت در برابر خوردگی عالی
حذف سرد، چوب سخت و گرد، راندمان بالا
صفحات و غلتک ها با دقت بالایی به هم متصل می شوند.
مقاوم در برابر سایش
نیاز به جلا دادن به موقع
انواع زنجیره صنعتی
زنجیر استیل 304
این زنجیرها در شرایط دمایی بالا و در محیط های بسیار خورنده استفاده می شوند. این زنجیرها اسیر نمی شوند.

زنجیر استیل 316
زنجیر فولادی 316 در شرایط دمایی بسیار بالا و خورندگی استفاده می شود.

زنجیر استیل AS 600
یکی از مهم ترین زنجیرهای سری 600 برای محیط های با دمای بالا و خورنده در نظر گرفته شده است. این اجزای زنجیر سخت‌تر و مقاوم‌تر از 304 زنجیره فولادی هستند.

زنجیره صنعتی نیکل
در موقعیت های تماس موقت، از زنجیرهای نیکل اندود استفاده می شود. همچنین زنجیرهای صنعتی با روکش نیکل برای استفاده در شرایطی که زنجیرها با آب تماس دارند مناسب هستند.زنجیره صنعتی نقره
در محیط های اسیدی از زنجیر صنعتی با روکش نقره استفاده می شود. این زنجیرها در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند.


مزایای زنجیر غلتکی استاندارد

تمام زنجیرهای غلتکی دارای غلتک های سفت شده ای هستند که چرخش شفت را افزایش می دهند و در عین حال شوک دنده را در حین کار کاهش می دهند.
تمام اجزای زنجیر برای حداکثر استحکام و مقاومت در برابر سایش تحت عملیات حرارتی بیشتری قرار می گیرند.برای افزایش عمر سایش و کاهش هزینه های نگهداری، 100% این زنجیرها دارای روغن کاری روغن داغ هستند.
استانداردهای بین المللی زنجیره های صنعتی
استانداردهای اصلی بین المللی زنجیره های صنعتی ANSI، DIN و ISO هستند.

انواع زنجیر صنعتی
زنجیرهای صنعتی مورد استفاده برای انتقال قدرت بارهای سنگین در صنعت به دو بعد A و B تقسیم می شوند.

یک سری زنجیر شامل اعداد از 30، 40، 50، 60، 80 تا 240، از یک خط تا 6 خط و در سه نوع ساده، یک طرفه و دو طرفه می باشد. یک سری بر اساس استانداردهای DIN 8188، ISO 606 یا ANSI نامگذاری می شود. به این زنجیرها سری آمریکایی می گویند.

زنجیرهای سری B شامل اعداد 08B، 10B، 12B، 16B تا 72B می باشد که از یک خط تا 6 خط و در سه نوع ساده، یک طرف بافته و دو طرف بافته می باشد. سری B بر اساس DIN 8187، ISO 606 نامگذاری شده است. به این زنجیر سری اروپایی می گویند.

زنجیر کیف کوتاه تر و وضوح بالاتر A.
زنجیره تک خطی
دو تا پنج ردیف در یک ردیف زنجیره بزنید
زنجیر کیف کوتاه و سری B با کیفیت بالا
زنجیره های صنعتی سنگین
زنجیر دقیق میدان کوتاه
زنجیره وظیفه سنگین
دو زنجیره انتقال صدا
زنجیر موتور سیکلت
زنجیره نفت
زنجیره صنعت نفت سنگین
زنجیر منحنی
زنجیر روکش نیکل
زنجیر بی صدا
زنجیره خدمات آبی
زنجیر سرویس هیدرولیک مقاوم در برابر خوردگی و مناسب برای استفاده در شرایطی است که زنجیر در معرض آب و نمک قرار دارد.عمر زنجیره هیدروسرویس 30 برابر بیشتر از زنجیره معمولی است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.