ابزارآلات موتوری

۱۰ بازديد
ابزارهای بنزینی که از برق یا انرژی دیگر استفاده نمی کنند در دسته ابزار آلات بنزینی و موتوری قرار می گیرند. این ابزارها انرژی لازم برای شروع کار را با کمک یک سیستم احتراق قدرتمند فراهم می کنند. سوخت و اکسیژن در یک محفظه بسته به نام محفظه سوخت جمع آوری شده و با هم واکنش نشان می دهند. در نتیجه احتراق، گاز داغ پیستون را مجبور به حرکت می کند و انرژی مورد نیاز برای تغذیه دستگاه را تامین می کند.

برای کارهایی که به قدرت بسیار بالایی نیاز دارند، استفاده از ابزار سوختی بهتر از استفاده از ابزار برقی است. پاور و ... برای بهبود عملکرد ابزارهای مورد استفاده در صنایع سنگین گام های قاطعی برداشته اند. محصولات این دسته را توضیح داده ایم.



طبقه بندی وسایل نقلیه بنزینی و موتوری
اره برقی و لبه زن
بنزین یا موتور ابزاری قدرتمند برای برش چوب و درختان مجهز به کاربراتور برند ژاپنی WALBRO، زنجیر USA OREGON و سیستم استارت آسان می باشد.علاوه بر این، سمت بنزینی این شرکت دارای تیغه برش دلتا به ضخامت 255 میلی متر، سیستم ضد لرزش و سیستم استارت آسان است. بنابراین کار با این ابزارها برای مدت طولانی کاربران را خسته نمی کند.

موتور الکتریکی
جایی که قطع برق رایج است؛ استفاده از موتور الکتریکی یا ژنراتور ضروری است. ژنراتورها بخشی از موتور و موتور بنزینی هستند و موتورها به دو دسته دو زمانه و چهار زمانه تقسیم می شوند.انواع موتورهای برقی بنزینی را برای رفع نیازهای مختلف تولید می کند.
ابزار تعمیر موتور خودرو، باز و بسته کردن
در این مقاله قصد داریم شما را با لوازمی که برای تعمیر، باز و بسته کردن موتور خودرو نیاز دارید آشنا کنیم که در واقع قلب هر خودرویی است. اما ابتدا باید توجه داشته باشید که موتورها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند، بنابراین برای جا دادن آن قطعات به ابزارهای مختلفی نیاز دارید. در این مقاله تعدادی از آنها را معرفی کرده ایم.

ابزار تعمیر موتور خودرو عمومی
به همین دلیل این نوع تجهیزات یکی از تجهیزات مرسوم تعمیراتی است که در هر کارگاه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و مطمئناً نحوه استفاده از هر کدام را می دانید.این شامل:

بک، حلقه، تخت و فرانسوی
انواع پیچ گوشتی
انبر
دم باریک
برای قفل کردن
چکش

ابزار تخصصی تعمیر خودرو
ابزارهای موتوری و ابزارهای خاص دیگری نیز وجود دارد که همانطور که گفته شد مخصوص تعمیر قطعات مختلف موتور می باشد که در این قسمت تعدادی از آنها را معرفی کرده ایم. البته ممکن است لوازم جانبی دیگری نیز لازم باشد زیرا بستگی به نوع موتور دارد. در این حالت راه حل به کاتالوگ تعمیرات هر شرکتی اشاره دارد.

ابزارهای ویژه زیادی برای باز و بسته کردن و تعمیر اجزای مختلف موتور خودرو استفاده می شود. در زیر برخی از آنها آورده شده است:

شمع: این کلید مخصوص برای باز و بسته کردن شمع موتور بسته به نوع آن استفاده می شود.


پایه پشتیبانی موتور: پایه تکیه گاه موتور می تواند شکل متفاوتی داشته باشد.
فنرهای کشنده سوپاپ: برای باز و بسته کردن سوپاپ های موتور، خنثی کردن کشش فنر و حذف آن پس از رهاسازی استفاده می شود. این عمل را می توان به صورت دستی یا با پنوموتوراکس انجام داد.
شیرهای چرخشی: برای آب بندی شیرها باید با فشار در جای خود چرخانده شوند. این عمل توسط یک شیر دوار انجام می شود.آچار رومی: برای بازکردن و برداشتن رینگ پیستون استفاده می شود که در صورت استفاده از آن می توانید از شکستن رینگ جلوگیری کنید.
حلقه جمع کننده: برای تراز کردن پیستون در داخل سیلندر استفاده می شود.
قفل میل لنگ: برای جلوگیری از گیر کردن میل لنگ در کنار فلایویل نصب می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.