ابزار دقیق

۱۴ بازديد
ابزار دقیق چیست؟
این شرکت در طول سالیان متمادی با دانش فنی و تجربه فراوان خود در زمینه ابزار دقیق با برندهای شناخته شده و مدرن دنیا جایگاه خود را تثبیت کرده و به بزرگترین و برجسته ترین تامین کننده ابزار دقیق تبدیل شده است. در این زمینه همواره بهترین محصولات، برندهای داخلی و خارجی را با توجه به نیاز مصرف کننده ایرانی ارائه می دهد.

تامین کننده انواع ابزار دقیق از جمله تجهیزات اندازه گیری سطح، تجهیزات اندازه گیری فشار، تجهیزات اندازه گیری دما، تجهیزات اندازه گیری جریان، تجهیزات کالیبراسیون، تجهیزات آنالایزر مایع، تجهیزات اندازه گیری قابل حمل پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، الکتریکی و الکترونیکی و غیره. انواع برندها

دستگاه های زیرساخت سیستم کنترل و اتوماسیون شامل فلومتر، کنترل کننده جریان، کنترل کننده فشار، پمپ، آشکارساز گاز، ژنراتور، راکتور آزمایشگاهی و ... می باشد. با کمک این دستگاه می توان دما، فشار، دبی، سطح مایع و ... را در فرآیندهای صنعتی اندازه گیری کرد.

ابزارهای دقیق را می توان به دو نوع تقسیم کرد، یکی بر اساس نوع عملکرد ابزار.به عنوان مثال، ابزارهایی که مسئول کنترل دما، فشار، رطوبت یا سطح هستند، کنترل کننده نامیده می شوند و به طور مشابه، ابزارهای نمایش این مقادیر را نشانگر یا نمایشگر و همچنین ابزارهایی برای ارائه اطلاعات در مورد مقادیر به صورت استاندارد نامیده می شوند. . سیگنال هایی که رسانا هستند

ابزارهای دقیق را نیز می توان با توجه به پارامترهایی که ابزار با آن عملیات را انجام می دهد طبقه بندی کرد. به عنوان مثال، کنترل کننده دما، فرستنده دما و دماسنج یا نمایشگر دما، اندازه گیری فشار و کنترل دقیق، دبی سنج یا اندازه گیری جریان مایع و انتقال مقادیر جریان یا کنترل جریان، ابزار اندازه گیری سطح یا قطعات سطح مواد ابزارهای مرتبط با دما در داخل. مخازن و اندازه گیری دقیق آنها ابزارهای اندازه گیری مانیتورینگ و سرعت، ابزارهای رطوبت سنج و غیره.


انواع تجهیزات ابزار دقیق
1. سنسور

هر وسیله ای که قادر به اندازه گیری کمیت های فیزیکی و تبدیل آنها به کمیت های الکتریکی باشد حسگر نامیده می شود. وظیفه سنسور دما اندازه گیری دما و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی است.

2. فرستنده

مبدل ها معمولاً به تجهیزاتی گفته می شود که اندازه گیری سیگنال (حسگر)، تبدیل و تقویت را در یک بسته انجام می دهند.تابلو برق یک تجهیزات پرکاربرد در فرآیندهای تولید بزرگ است زیرا فاصله تابلو تا اتاق های کنترل بسیار زیاد است و در این شرایط فقط استفاده از تابلو برق معقول است.

فرستنده

3. تغییر دهنده

مبدل ها در واقع مبدل سیگنال های خروجی سنسور به سیگنال های استاندارد هستند، به عنوان مثال در تولید استفاده از ترموکوپل با خروجی میلی ولت کاملا اشتباه بود، بنابراین در چنین مواردی می توانید از مبدل ترموکوپل به سیگنال 0-10 ولت استفاده کنید. . مبدل ها عموما مبدل هستند.

قاتل

4. نمایش

برای نشان دادن مقدار پارامترهای اندازه گیری شده ابزار دقیق باید از نمایشگرهایی با ورودی های استاندارد استفاده شود. به عنوان مثال، نمایشگرهایی که از همان سنسور یا ورودی های استاندارد مانند 0-10 ولت، 4-20 میلی آمپر پشتیبانی می کنند، باید برای نمایش مقدار فشار سنسور یا مقدار دمای اندازه گیری شده توسط سنسور استفاده شود.

5. کنترل کننده

مرحله بعدی اندازه گیری کنترل است، فرض کنید می خواهید دمای مخزن آب را در فرآیند کنترل کنید، عناصر و تجهیزات مورد نیاز برای این کار به شرح زیر است: کنترل کننده، فرستنده دما و شیر برای کنترل میزان انرژی گرمایش ، می تواند گرمای آتش باشد، کنترل شیر را کنترل می کند، که انرژی مسئول یا تامین کننده کنترل گاز ورودی ممکن است گرمای بخار باشد که سرعت جریان بخار را کنترل می کند.کنترل کننده

6. آخرین عنصر

همانطور که از نام آن پیداست آخرین مرحله هر فرآیند توسط عنصر پایانی (البته اگر فرآیند کنترلی باشد) انجام می شود که در فرآیندهای مختلف عنصر پایانی متفاوت است. شاید عنصر نهایی در یک فرآیند یک شیر کنترل، در فرآیند دیگر یک موتور الکتریکی، در فرآیند دیگر جک های پنوماتیک و هیدرولیک و غیره باشد. اپراتورها در واقع آخرین عنصر هستند.

اجزای ابزار دقیق

سنج ها
قسمت اندازه گیری مقدار واقعی هر عنصر را اندازه گیری می کند. پارامترهای مختلفی در شبکه ها برای مدیریت اندازه گیری می شود.
مهمترین پارامترهای اندازه گیری شده برای کنترل صنعتی عبارتند از:

اندازه گیری فشار
اندازه گیری دما
اندازه گیری جریان مایع
اندازه گیری ارتفاع مایعات (سطح اندازه گیری)
کنترل کننده ها
در ابتدای صنعت که کنترل مثل امروز نبود کنترل توسط عامل انسانی انجام می شد سپس با توسعه علم سیستم کنترل اتوماتیک با ایجاد پنوماتیک وارد مرحله جدیدی شد. ابزار.مدتی بعد با اختراع ترانزیستور استفاده از کارت های الکترونیکی برای کنترل آغاز شد که با ایجاد واحدهای کنترلی استفاده از عامل انسانی برای کنترل را کاهش داد. با ادامه رشد علم کامپیوترهای صنعتی با نام plc وارد صنعت شدند و از طریق این PLCها واحدها به راحتی کنترل می شدند و تغییرات به راحتی در واحدها ایجاد می شد.

امروزه کنترلرهای جدیدی به نام سیستم کنترل توزیع شده (DCS) و کنترل کننده فازی (FCDD) وظیفه کنترل را در واحدهای صنعتی بر عهده دارند.

موتورها (دستگاه های خروجی)
محرک ها دستگاه هایی هستند که سیگنال های خروجی را از کنترل کننده دریافت می کنند و بر روی آن سیگنال ها عمل می کنند. شیرهای کنترل و موتورهای الکتریکی از جمله دستگاه های خروجی اصلی هستند. این ابزارها پارامترهای اندازه گیری شده توسط عملکرد آنها را در مقدار مورد نظر کنترل می کنند. انواع مختلفی از این ابزارها وجود دارد.



ویژگی های اندازه گیری

محدوده اندازه گیری
اندازه گیری صفر (صفر)
دریفت صفر
حساسیت
وضوح
جواب
خطی بودن
هیسترزیس
دقت
تکرارپذیری
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.