ابزارآلات باغبانی و کشاورزی

۱۵ بازديد
آشنایی با انواع وسایل باغبانی
20 ابزار ضروری برای باغبانی:
باغداری و کشاورزی یکی از مشاغل اصلی است که می تواند تأثیر مهمی در رشد و شکوفایی اقتصادی داشته باشد. ابزار و تجهیزات باغبانی مختلفی به همین دلیل ساخته می شود. هر یک از آنها بسته به نوع محصول می تواند متفاوت باشد. در میان آنها تعدادی ابزار باغبانی وجود دارد. چه باغبان حرفه ای باشید و چه مبتدی، صرف نظر از نوع محصول، باید آن را داشته باشید.

در زیر ابزار مهم و پرکاربرد باغبانی و کشاورزی را معرفی می کنیم:
به طور کلی ابزار باغبانی به دو دسته دستی و ماشینی تقسیم می شود. نکته مهمی که در انتخاب ابزار باید به آن توجه کنید. کاربرد و میزان استفاده آن. به عنوان مثال، اگر به دنبال ابزاری برای باغ خود هستید، نیازی به تهیه ابزار پیشرفته باغبانی ندارید. همچنین اگر باغ بزرگی دارید یا فضای کارتان بسیار بزرگ است و این کار را به صورت حرفه ای انجام می دهید; شما نمی توانید از ابزارهای دستی استفاده کنید. زیرا این باعث می شود که روند کار بسیار طولانی شود و بهره وری به میزان قابل توجهی کاهش یابد.
یکی از کارهای مهم در باغبانی جمع آوری برگ ها و تمیز نگه داشتن خاک است.جمع کننده شن، غربال و برگ.
شن کش
یکی از ابزارهای مفید برای جمع آوری برگ ها و پاکسازی خاک از سنگ ها و زباله های مختلف است. داشتن چنگک مناسب به پاکسازی خاک و حذف علف های هرز بدون آسیب رساندن به گیاه اصلی کمک می کند. آسیاب های پلاستیکی و فولادی در بازار وجود دارد. اما همیشه بهتر است از یک آسیاب فولادی با کیفیت خوب استفاده کنید. این دستگاه در سایزهای مختلف موجود است که بسته به نوع کار و نیاز خود می توانید سندبلستر مناسب کار خود را انتخاب کنید.



شن کش
این دستگاه دارای قلاب هایی است که برای جابجایی و سست کردن خاک و از بین بردن ریشه علف های هرز ایده آل هستند.

نه هنوز
کیفیت خاک و خلوص آن تأثیر زیادی در رشد گیاهان دارد. الک ابزاری کاربردی و مناسب برای صاف کردن و همگن کردن خاک است. می توانید با توجه به نوع نیاز و اندازه کارتان الک را تهیه کنید.

دستگاه دمیدن برگ ؛. مکش
چنگک برگ یکی از پرکاربردترین ابزار باغبانی است که عملکردی مشابه جاروبرقی دارد. این دستگاه با مکش برگ ها را جمع آوری می کند. همچنین قابلیت آزادسازی هوای فشرده و استفاده از آن به عنوان دمنده را دارد. با استفاده از این قابلیت می توانید به راحتی برگ ها را جمع آوری کنید.ابزار باغبانی مناسب برای چرخاندن خاک
خاک ورزی و چرخاندن خاک یکی از مهم ترین مراحل باغبانی و کشاورزی است و ابزارهای مختلفی برای آن وجود دارد.

در زیر به معرفی آنها می پردازیم:
لایحه
این وسیله برای همه آشناست اما بیشتر آن ها بیل ساختمانی را می شناسند. برای کندن خاک از بیل استفاده می شود. جالب اینجاست که بیل ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای کار خاصی استفاده می شوند و بیل باغبانی با بیل های ساختمانی متفاوت است. نوک بیل باغ باریک است و شکل خاص آن شخم زدن خاک را آسان می کند. بیل های کج دار نوعی بیل باغبانی هستند.

بیل
بیل در هنگام کاشت گل و گیاه یا جابجایی و تغییر خاک گلدان یا کود دهی استفاده می شود.

تایلر
تیلر نوعی ماشین باغبانی است. در شخم زدن، گرداندن خاک، بیرون کشیدن علف های هرز و تسطیح سطح خاک کاربرد دارد. کشاورزان و باغداران بسته به نیاز خود می توانند از باغبانی کوچک یا بزرگ استفاده کنند.

ابزار مناسب برای نگهداری گیاهان
پس از آماده سازی خاک و کاشت محصولات، نوبت به کاشت می رسد. مراقبت و نگهداری مناسب از گیاهان برای به دست آوردن بهترین عملکرد در مرحله رویشی ضروری است.تغذیه مناسب، کود و نور، آبیاری مناسب و کنترل آفات و علف های هرز مهمترین وظایفی است که در این مرحله باید در نظر گرفته شود.
آب پاش
برای حمله نکردن به آفات گیاهان، سمپاشی آنها ضروری است. به همین دلیل آبپاش یکی از مهمترین ابزار باغبانی است. انواع سمپاش دستی شارژی فنری و فارگون و سمپاش تراکتوری. سمپاشی معمولاً به دو روش محلول یا گردگیری انجام می شود. با استفاده از سمپاش های مختلف به راحتی می توان این کار را انجام داد.

کود
کودپاش در دو نوع دستی و شارژی برای راحتی مرحله کود دهی ایده آل است.

مه پاش
یک دستگاه بخور برای تنظیم رطوبت و خنک کردن محیط بسیار مناسب است. نحوه کار این مه پاش به این صورت است که آب را به صورت مه با فشار بسیار بالا و مخلوطی از هوا و آب به محیط می رساند. انواع مختلفی از مه پاش ها وجود دارد که می توانید بسته به نوع کاربرد آن ها را انتخاب کنید. برای تامین رطوبت گیاهان آپارتمانی نیز می توانید از یک مرطوب کننده خانگی استفاده کنید.

آب پاش
آبیاری گیاهان یکی از مهمترین مراحل در باغبانی است. برای آبیاری باغ ها و مزارع می توان از آبپاش های دستی یا اتوماتیک استفاده کرد.قیچی
قیچی باغبانی که در اشکال و اندازه های مختلف موجود است، به طور گسترده برای هرس و بریدن شاخه ها و برگ ها استفاده می شود. قیچی چمن، قیچی دسته بلند، قیچی هرس، قیچی هرس و قیچی جعبه ای انواع قیچی باغی هستند.

چاقوی باغبانی
این ابزار در واقع یکی از ابزارهای هرس باغبانی است که برای پیوند، قلمه زدن و ریشه زایی استفاده می شود. سری قیچی لینک کمی گرد و جنس آن از آهن یا چدن است.

آه بله
اره های هرس برای بریدن شاخه ها یا تنه های درختان قدیمی که با قیچی قطع نمی شوند استفاده می شود.

شاخه زن
قیچی هرس ابزاری مشابه قیچی باغبانی است. با تفاوت دسته های بلند و اهرمی که به شما امکان می دهد شاخه های ضخیم را به راحتی و به سرعت کوتاه کنید.

داس
داس یکی از ضروری ترین وسایل باغبانی است، داس با تیغه های تیز و تیز خود برای چمن زنی زمین و محصولات زراعی، بریدن چمن محوطه های سرسبز، پارک ها و ... استفاده می شود. دو نوع ماشین چمن زنی دستی و بنزینی وجود دارد که بسته به نوع کاری که انجام می دهید می توانید انتخاب کنید.

چمن زنی
کنترل علف های هرز بسیار مهم است. اگر از شر آن خلاص نشوید، می تواند آسیب جدی به گیاهان یا محصول وارد کند.وجین هرز کار آسانی نیست، اما دستگاهی وجود دارد که آن را بسیار ساده می کند. علف‌بر ابزاری ویژه برای از بین بردن علف‌های هرز است.

ماشین چمن زنی
چمن زن وسیله ای برای چمن زنی و برداشت چمن است که دارای دو نوع دستی و موتوری می باشد. با تنظیم درجه تیغه آن می توانید طول چمن را به دلخواه کوتاه کنید. ماشین چمن زنی را فقط می توان در زمین های صاف و هموار استفاده کرد. اگر زمین ناهموار است، برای بریدن و تراش چمن آن باید از دستگاه قیچی یا پرچین استفاده کرد.

شلنگ و سر شلنگ باغی
یکی از ضروری ترین وسایل باغبانی برای آبیاری شلنگ است. برای جلوگیری از هدر رفتن آب و تنظیم میزان آبیاری بهتر است از سر شلنگ استفاده کنید. این ابزار برای آبیاری یکنواخت مناطق وسیع و صرفه جویی در مصرف آب مناسب است.


دستکش باغبانی
اقدامات احتیاطی ایمنی بسیار مهم است و باید در هر کاری رعایت شود. استفاده از دستکش های باغبانی بادوام ساخته شده از مواد با کیفیت به جلوگیری از آسیب رسیدن به دستان شما کمک می کند. نکته ای که در انتخاب دستکش های باغبانی باید به آن توجه کنید این است که نباید خیلی سنگین باشند تا مانع حرکت دستان شما نشوند.بشر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.