ایرند کمپرسور

۱۱ بازديد
1- واحدهای هوای پیستونی از نوع پیستونی با انواع مختلف می باشند. (نوع L - نوع W - نوع V)

کولرهای گازی رفت و برگشتی از نوع روغنی یا کم روغن و بدون روغن هستند.

یونیت های کولر گازی رفت و برگشتی در طرح های تک و دو کاره ساخته می شوند.

2- واحدهای هوادهی پیچی نسل دوم کمپرسورهایی با ظرفیت هوادهی بالاتر در فشار متوسط ​​نسبت به کمپرسورهای رفت و برگشتی هستند. به طور کلی، این نوع از واحدهای مولد هوا دارای پوششی هستند که 2 روتور نر و ماده در داخل آن می چرخند. پیچ ایرانی در دو مدل روغنی و بدون روغن موجود می باشد.



کمپرسورهای اسکرو تزریق روغن دارای واحد هوادهی پیچی هستند که روغن را به واحد هوادهی تزریق می کند تا روغن کاری و خنک سازی یاتاقان ها در طول فرآیند فشرده سازی کامل شود. در مرحله بعد این روغن توسط فیلتر جداکننده جدا شده و به سیستم برگردانده می شود.

کمپرسورهای اسکرو بدون روغن دارای دو واحد هوای کم فشار (Low Pressure) و (High Pressure) هستند. در این نوع واحدهای اگزوز، روغن در فرآیند تراکم دخالتی ندارد.و تنها یک گردش روغن در قسمت های بلبرینگ برای روانکاری و خنک سازی وجود دارد. روتورهای واحدهای تهویه مطبوع بدون روغن به صورت پیشرونده توسعه یافته اند. می تواند در دمای بالا (حدود 200 درجه) کار کند.

روتورهای تهویه مطبوع بدون روغن دارای روکش تفلون برای افزایش تحمل حرارتی هستند. این واحدهای هوادهی دارای آب بند مکانیکی برای آب بندی هستند.

3- واحدهای مولد هوای توربین: این نوع واحدهای مولد هوا (airend) در دو طرح شعاعی (گریز از مرکز) و محوری (اکسیال) می باشند. آنها دارای سرعت بالا و ظرفیت هوادهی بالا در فشار ثابت هستند. آنها بخشی از نسل سوم کمپرسورها هستند و به طور مداوم کار می کنند. کمپرسورهای توربو
آنها از نوع لاغر هستند. بین مراحل تراکم سیستم خنک کننده.

ایراند کمپرسور یا یونیت هوا کمپرسور یکی از قطعات اصلی هر کمپرسور است که نقش موثری در عملکرد دستگاه دارد. یک واحد کمپرسور هوا هوای محیط را می کشد و آن را فشرده می کند تا هوای متراکم شده در مخزن کمپرسور ذخیره شود.انواع کمپرسور هوا
کولرهای گازی کمپرسوری در انواع، ظرفیت ها و مدل های مختلفی طراحی می شوند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

واحد کمپرسور هوا سیلندر پیستونی
در مولدهای هوای رفت و برگشتی حرکت پیستون در داخل سیلندر با تکیه بر نیروی تولیدی موتور الکتریکی انجام می شود و باعث فشرده شدن هوای مخزن می شود.به منظور افزایش استحکام محفظه کولر گازی معمولاً از آلیاژهای با کیفیت در ساخت کمپرسورهای هوا استفاده می شود. کمپرسورهای تسمه ای در حین کار صدای بسیار کمی تولید می کنند که نشان دهنده کیفیت بالای دستگاه است. این مدل کولر گازی با قدرت یک، دو، سه و چهار سیلندر قابل ارائه می باشد. اجزای کمپرسور هوا سیلندر رفت و برگشتی شامل سرسیلندر، سیلندر، فیلتر هوا، شیر ورودی هوا، پیستون، میل لنگ، شیر تخلیه و ... می باشد.
کولر گازی کمپرسور اسکرو
انتهای هوای یک کمپرسور پیچی حاوی روتورهای مارپیچ (نر و ماده) است و عامل انتقال انرژی بین این دو روتور روغن است. با ورود هوا و تولید نیروی لازم توسط موتور الکتریکی، روتورها حرکت کرده و هوا را مکش می کنند و در نهایت کاهش فاصله درپوش های روتور باعث فشرده شدن هوای مخزن دستگاه می شود. علاوه بر محورهای مارپیچ، هر کولر گازی کمپرسور پیچ دارای بلبرینگ، مهره پرکننده، چرخ دنده، صفحات نمدی و یاتاقان است. فرآیند فشرده سازی هوای داخل مخزن به دو صورت OIL INJECTED و OIL FREE انجام می شود.

برای کنترل هوای ورودی به کولر گازی پیچی از آنلودر استفاده می شود و تخلیه کننده تنها زمانی هوا را عبور می دهد که هوا فشرده شود.برای طراحی بهینه کمپرسور اسکرو می توان از این دستگاه در دما و توان بالا استفاده کرد. قطعات پیچی کولر گازی شامل سیلندر کولر گازی، خروجی هوا، دمپر، فیلتر هوا و بلبرینگ می باشد.
عملکرد واحد تهویه مطبوع کمپرسور
کمپرسور هوا نه تنها هوا را فشرده می کند، بلکه مخلوط هوا و روغن را نیز فشرده می کند. این مخلوط در مخازن بشکه جریان دارد و نیروی گریز از مرکز روغن را از هوا جدا می کند. با گردش هوا در مخزن، روغن از بین می رود زیرا ذرات روغن سنگین تر از هوا هستند و فرآیند فشرده سازی هوا فشار هوا را تا 10 برابر افزایش می دهد. یک کولر گازی کمپرسور بسته به نیاز کاربر در شرایط مختلف قابل استفاده است.

در خروجی واحد کمپرسور نباید روغنی وجود داشته باشد، برای این کار هوا و روغن در انتهای فرآیند در مخازن جداکننده (SEPARATOR) از هم جدا می شوند، اما اهمیت روغن در فرآیند فشرده سازی هوا را نمی توان نادیده گرفت. مهم‌ترین اثرات روغن شامل خنک‌سازی، روان‌کاری، جبران فاصله‌ها و فاصله‌های پره‌های روتور و کمک به فرآیند تراکم هوا است.


مهمترین معیار انتخاب کولر گازی کمپرسور اسکرو
مهمترین معیارهای خرید کولر گازی کمپرسور معمولاً شامل ظرفیت هوادهی، فشار و قدرت موتور می باشد.با افزایش سایز کولر، تعداد دورهای آن کاهش می یابد، اما مزیتی که به همراه دارد عدم سایش زودرس و افزایش عمر دستگاه است.

محل قرارگیری واحد تهویه مطبوع کمپرسور
به دلیل گستردگی کولر گازی کمپرسور، نصب و قطعات این دستگاه بسیار متنوع است و توصیه می شود این کار توسط متخصصین انجام شود. مواردی که هنگام نصب فن روی کمپرسور باید در نظر گرفت:

روغن کاری با توجه به ظرفیت کولر گازی
از چرخش شفت در جهت حرکت روتورها اطمینان حاصل کنید
روغن در راه اندازی اولیه پاشیده می شود
برای جلوگیری از آسیب دیدن روتورها، هر 20000 ساعت یکبار تعمیرات اساسی لازم است
در هنگام تعویض از یاتاقان ها و صفحات نمدی اصلی استفاده کنید
استفاده از کولر گازی کمپرسور
تولید خودرو
دارو
کشاورزی
تولید مواد غذایی و آشامیدنی
مراکز درمانی مانند بیمارستان ها، کلینیک ها و غیره
چاپ و بسته بندی
منسوجات
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.